ارتباط مستقیم با 30629 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس مقاله مطالب علمی ساخت نانو سیال خنک کننده صنایع خودروسازی و نیروگاهی

ساخت نانو سیال خنک کننده صنایع خودروسازی و نیروگاهی

به اشتراک گذاری

ساخت نانو سیال خنک کننده صنایع خودروسازی و نیروگاهی در این بخش توضیح داده شده است. محققان پارک علم و فناوری دانشگاه تهران برای نخستین بار در دنیا با استفاده از فناوری نانو برای بهینه سازی مصرف انرژی در صنایع مختلف موفق به طراحی و ساخت نانو سیال خنک کننده صنایع خودروسازی و نیروگاهی شدند.

پیشنهاد ویژه ایران مدرس: تولید نانوذرات محرک سیستم ایمنی بدن در برابر سلول‌های سرطانی

اصغر درخشان مجری طرح نانو سیال خنک کننده صنایع خودروسازی و نیروگاهی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس با بیان اینکه نانو سیالات با توجه به نوع نانو ذرات استفاده شده و نوع مواد پایدار کننده متفاوتند، گفت: این محصول(نانو سیال خنک کننده) برای خنک سازی مبدل‌های حرارتی و افزایش راندمان و سرعت تولید واحدهای صنعتی مانند نیروگاه‌ها، برج‌های خنک کننده، دیزل ژنراتورهای صنعتی و کوچک، انواع چیلرها و سیستم‌های برودتی و همچنین خودروهای سبک و سنگین مانند اتوبوس، ماشین آلات راه و ساختمان و کشاورزی و صنایع نفت، گاز و پتروشیمی کاربرد دارد و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی خنک کننده مبدل حرارتی، از بین بردن رسوب تشکیل شده و جلوگیری از تشکیل لایه رسوبی جدید، افزایش دهنده توان تولید برق ژنراتورها، افزایش دهنده راندمان انواع مبدل‌ها، کاهش اثر خوردگی، نداشتن اثرات زیست محیطی، کاهش دهنده مصرف سوخت در خودروهای سواری را از جمله مزایای این محصول برشمرد و افزود: این محلول برای نخستین بار در جهان در صنعت نیروگاهی ایران مورد استفاده قرار گرفته است که به افزایش راندمان سیستم‌های خنک کاری در نیروگاه‌ها کمک شایانی می‌کند، این محلول در نیروگاه نوشهر مورد بررسی قرار گرفت و با همان سوخت نیروگاه توانست تولید برق را تا 8 مگاوات افزایش دهد.

پیشنهاد می شود مقاله
استفاده از نانوکامپوزیت‌ها در اندازه‌گیری آنتی‌بادی‌های بدن را هم بخوانید.

وی به کاربردهای مختلف این محصول در حوزه حمل و نقل و صنعت خودروسازی اشاره کرد و گفت: همچنین این محصول می‌تواند باعث کاهش مصرف سوخت خودرو و افزایش بهبود عملکرد موتور شود و از جوش آوردن خودرو در فصل تابستان جلوگیری کند، حتی می‌توان با استفاده از این محلول درهنگام ترافیک فصل تابستان از کولر برای خنک کردن ماشین استفاده کرد.


مطالعه این مقاله هم مفید است: تلویزیون‌هایی آینده، مثل کرکره جمع می‌شوند!

وی افزود: همچنین این محصول می تواند باعث افزایش طول عمر ضد یخ و راندمان بخاری خودرو در فصل زمستان و مانع خوردگی و تشکیل رسوب در رادیاتور شود.

مطالعه مقاله
مغز چه می‌بیند که چشم نمی‌بیند؟ را هم پیشنهاد می کنیم.


آمار بازدید: 1312 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image