ارتباط مستقیم با 30626 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس مقاله مطالب علمی مغز چه می‌بیند که چشم نمی‌بیند؟

مغز چه می‌بیند که چشم نمی‌بیند؟

به اشتراک گذاری

مغز چه می‌بیند که چشم نمی‌بیند - دانشمندان آمریکایی تأکید می کنند، برخلاف مدل های پذیرفته شده در خصوص نحوه پردازش اطلاعات بصری توسط مغز، این عضو مهم بدن قادر به دیدن چیزهایی است که فرد آنها را نمی‌بیند.

پیشنهاد ویژه ایران مدرس: یادگیری بهتر و ماندگارتر بر اساس ساختار مغز

به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محققان دانشگاه آریزونا به سرپرستی «جی سانگوئینتی» در تحقیقات خود، قدرت پردازش بصری مغز را مورد ارزیابی قرار دادند؛ مجموعه‌یی از تصاویر یکدست سیاه در پس زمینه سفید که برخی از آنها شامل اشیای قابل تشخیص و واقعی بودند، به شرکت کنندگان نشان داده شدند.

امواج مغزی داوطلبان در زمان مشاهده این تصاویر با کمک دستگاه الکتروآنسافلوگرام (EEG) بررسی شده و پردازش بصری معنادار مغز مشخص شد.

باوجود اینکه افراد قادر به مشاهده اشکال یکدست سیاه نبودند، اما مغز بطور مداوم در حال پردازش بصری تصویر بود؛ مغز این تصاویر را تفسیر می‌کرد و اگر اشکال تداعی کننده چیزی نبودند، فرد هیچ آگاهی از آن شیئ پیدا نمی‌کرد.

پیشنهاد می شود مقاله
تغذیه مقوی برای مغز دانش‌آموزان را هم بخوانید.


بسیاری از نظریه‌ها این موضوع را مطرح می‌کنند که بدلیل نیاز به انرژی بالا برای پردازش اطلاعات بصری، مغز تنها اقدام به پردازش لحظه یی اطلاعات می‌کند.

در حقیقت مغز کار پردازش اطلاعات بصری ورودی را تا سطح درک معنای آنچه مشاهده می‌شود برعهده دارد؛ در این حالت مغز با پردازش تمامی اطلاعات بصری، بهترین تفسیر را در اختیار فرد قرار می‌دهد.

مطالعه این مقاله هم مفید است: کشف یک حوزه جدید مغزی

نتایج این مطالعه در مجله Psychological Science منتشر شده است.


آمار بازدید: 1205 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image