ارتباط مستقیم با 30610 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس مقاله بازار کار آشنایی با راهکارهای مدیریت کسب و کار

آشنایی با راهکارهای مدیریت کسب و کار

به اشتراک گذاری

آشنایی با راهکارهای مدیریت کسب و کار در این بخش ارائه شده است. ایجاد ارتباطی دوطرفه و موفق از جمله مهارت‌هایی است که امروزه به مهم‌ترین اهداف حوزه کسب و کار و بازاریابی تبدیل شده است.

پیشنهاد ویژه ایران مدرس: آگهی استخدام مدرس و معلم خصوصی یا جذب شاگرد به صورت مستقیم

ارتباط همانگونه که لقب گرفته به معنای اشتراک گذاشتن و بسط داده‌ها میان افراد است. نحوه و شرایط ایجاد این رابطه هدفمند به مهارت و دقت نیاز دارد. برخی از جنبه‌های ارتباط به منظور ارتقای مهارت و اطلاعات، برخی دیگر برای توسعه مبادلات تجاری و بیشترین قسمت آن در راستای تبادل دانش و فناوری‌های نوین صورت می‌گیرد. برای آشنایی بیشتر با راهکارهای توسعه و ارتباط در حوزه کسب و کار با ما در این مقاله همراه شوید.

مهم‌ترین پیش‌نیازهای یک کسب و کار

اگرچه اغلب مدیران و کارآفرینان با استراتژی‌های ارتباط و نحوه تعاملات تجاری آشنا هستند، اما آگاهی از برخی اصول که پیش‌تر از جانب محققین و کارشناســان به اثبات رســــیده، می‌تواند اهداف و دیدگاه آنان را نسبت به این موضوع ارتقا دهد. برخی از مهم‌ترین عوامل ارتباط موفق را بررسی می‌کنیم:

حوزه ارتباطات


ابتدا باید اهداف تجاریتان را مشخص کنید. سپس ابزارهای دستیابی به آن را فراهم آورید. برحسب نوع رشته تحصیلی و یا حوزه فعالیت باید كانون‌هاي کسب و کار را شناسایی کنید، رقیبان خود را بشناسید و محصـولی متناسب با نیاز بازارکار تولید کنید.

در حوزه کسب و کار هر مدیر و کارآفرینی از استراتژی‌های خاص خودش اسـتفاده می‌کند. آنچه که می‌دانید و در این مسير به آن نیاز پیدا خواهید کرد؛ منابع مالی و انسانی هستند که شرایط دستیابی شما را به اهداف فراهم می‌کنند. هــر کسب و کاری به اتحادیه‌ها و انجمن‌های ویژه‌ای وابسته است و مدیر نیز در شرایط مقتضی از رهنمودهای آنان استفاده می‌کند. در حوزه ارتباطات نیز باید از هر موقعیتی بهره‌گرفــــت و آن را به بهترین فرصت کاری تبدیل کرد. اما در این مسير حضور مستمر در همایش‌ها، جلسه‌های آموزشی، تبادل اطلاعات، مشـــاوره و به روز کردن اطلاعات نیز می‌تواند در تسریع زمان ایجاد ارتباط موفق کاری به شما کمک کند.

آغاز یک همکاری با ثبات

پس از شناسایی منابع اطلاعاتی مورد نیاز برای ادامه روند کسب و کار، باید در گام دوم از سبک‌های متفاوتی برای برقراری ارتباطی دوطرفه و هدفمند استفاده کنید. بهترین راهکارهای ایجاد یک ارتباط از طریق مشارکت‌های حضوری در سمینارها، جلسه‌های کاربردی و حتی از طریق ایمیل و گفت‌وگو پدید می‌آیند. در این ارتباط‌ها می‌توانید افراد را برحسب موقعیت و سوابق کاری شناسایی کنید. سپس برای پروژه‌هـــای کاری از آنان دعوت به عمل آورید. همـــواره به یاد داشته باشید؛ شخصی موفق‌تر است که بتواند با استفاده از جادوی ارتباطات، مشاوران و همکاران بیشتری را جذب کند و در ادامه روند توسعه فعالیت‌هایش از آنان بهره جوید.

یادداشت‌برداری و ارزیابی دیدگاه اعضا نیز از روش‌های فوق‌العاده تاثیرگذاری است که می‌تواند در بازشناسایی افراد مبتکر، موفقیت شغلی شما را تسریع و تضمین کند.

نکته بسیار حائز اهمیت دیگر در برقراری ارتباط شغلی، همراهی و ادامه همکاری است. وجود تفاوت‌ها و دیدگاه‌های مختلف در طرح‌های مختلف نشان دهنده وسعت خلاقیت‌ها و ذهنیت پویایی همکاران است. قطعاً تجمیع چنین عقایدی در قالب یک طرح و ادامه مشارکت در کسب و کار می‌تواند طرح‌های نوین و جذابي به وجود آورد.

پیشنهاد می شود دانلود نمونه سوالات آزمون استخدامی را هم بخوانید.

تحقیق درباره عملکرد سازمان‌های موفق و استفاده از استراتژی آنان

جست‌وجویی هدفمند و برنامه‌ریزی شده به همراه ارزیابی و الگوپذیری می‌تواند نخستین شاخص‌های اقتصادی و تجاری را شناسایی کند و بستری برای توسعه خلاقیت‌ها و انگیزه‌های فردی باشد. قطعاً نیاز به آموزش و کیفیت بهتر در محیط کار و اعمال آن‌ها در فرصت‌های مناسب، به جریان اطلاعات هویت می‌دهد. پس از مدتی مطالعه و شرکت در همایش‌های مختلف در معرض جریان ارتباطات قرار خواهید گرفت و با ارتقای دانش خودتان می‌توانید راهبردهای مختلف را تحلیل کنید.

اهمیت ارتباطات در کسب و کار

توسعه روابط‌انسانی پایدار در حوزه تجارت و یافتن راهکارهای موثر برای بسط تبادلات تجاری، از دیرباز میان چرخه اقتصادی مدیران، تولیدکنندگان و مخاطبان وجود داشته است. هر کدام از مدیران سازمانی به اقتضای نقش و جایگاه خودشان در بسط این ارتباط دوسویه کوشیده‌اند و همواره از فناوری‌های نوین در این عرصه استفاده کرده‌اند. اساساً نحوه کنترل مدیران در تولید محصولی با کیفیت، بازتاب‌های موثری را در خــریداران به وجود خواهد آورد. در واقع ارتباط، فعالیتی گروهی است که به اشکال مختلف و با سبک‌های کاملاً متفاوت به وجود خواهد آمد.

فرصت‌های حاصل شده در عرصه ارتباطات، راهکارهای همکاری پایدار اقتصادی را در کوتاه و دراز مدت تشکیل می‌دهند و قطعاً بازبینی روند فروش و رضایت‌مندی مشتریان، سند تضمین این موفقیت است.

مطالعه این مقاله هم مفید است:
چگونگی کسب درآمد بالا از کار و شغل تدریس خصوصی

ارتباطات و توسعه بهره‌وری در نیروی کار

براساس تحقیقات و نظریه‌های هاثورن، روابط انسانی و ارتباط، مهم‌ترین عاملی است که موجب ایجاد انگیزه و بهره‌وری در کارگران می‌شود. طبق این نظریه و آثار نتایج به عمل آمده در دوره‌های مختلف، صحت و عینیت آن اثبات شده است. قطعاً جایگاه کارمندان برای مدیران و احیای کسب و کار فوق‌العاده ارزشمند است. هرگونه اختلال در روند این ارتباط می‌تواند بر محیط کار و نحوه چرخه عرضه و فروش آسیب برساند.

انگیزه کارمندان

طبق نظریه‌ مازلو و جدول نیازهای وی، انگیزه به دلیل احساس نیاز به وجود می‌آید. اگر بخواهیم این نیاز را به حوزه کسب و کار و اشتغال مرتبط کنیم به نخستین تعاملات رفتار سازمانی کارمندان با مدیران در نحوه پذیرش و یا نوع ساختار سازمانی مدیران و اهمیت جایگاه ارتباطات پی خواهیم برد. طبق نظریه مازلو، احساس نیاز به ارتباط و تعــــــاملات اجتماعی، موجب احساس رضایت و اعتماد به نفس می‌شود. روحیه كارمندان افزایش یافته و به تبع نخستین انگیزه‌های احترام دوسویه کارمند و مدیر و بهره‌وری شکل می‌گیرد. قطعاً بازتاب موثر این ارتباط در درازمدت به ثمر خواهد نشست و آن هنگامی است که سازمان در رتبه‌بندی‌ها و توسعه‌های بخش تولید کاملاً به ثبات برسد و به یک برند بین‌المللی تبدیل شود. هدفی که اغلب مدیران سازمانی برای دست‌یابی به آن از نخستین مراحل ارسال رزومه، مصاحبه و شرکت در آزمون‌های مختلف کوشیده‌اند و در جست‌وجوی کارمندان ایده‌آل بوده‌اند.

مشورت و مشاركت در تعاملات اجتماعي

اساسا آغاز هر كسب و كاري با مشاوره‌ها و مشورت‌هاي كارشناسان و افراد كارآزموده اجرايي مي‌شود. در نخستين سال‌هاي تجاري، همواره به دليل فقدان تجربه كافي، موانع و مشكلاتي پيش مي‌آيد كه ادامه فعاليت را با مشــكل مواجه خواهد كرد. وجود كارشناسان و همكاران متعهد در چنين مواقعي بيش از پيش ضروري است، زيرا ايده‌هاي مختلف موجب انگيزه‌ها و تحركــــات نويني در حوزه‌هاي تخصصي مي‌شوند. برطبق همين اصـــل خلاقيت‌هـــا شكل مي‌گيرند و تحولات، طرح‌هـــا و الگوهـــاي نوين به‌واقعيت مبدل مي‌شوند.

پيش از اتخاذ تصميم‌هاي سرنوشت ساز، حتما با مشاوران مشورت كنيد و ابعاد مختلف كسب‌و كارتان را بسنجيد. شركت در همايش‌ها و جلسه‌هاي كارشناسي ديدگاه‌تان را نسبت به مسائل كاري تغيير خواهد داد.

مطالعه مقاله
چگونه از کار تدریس خصوصی خوب پول دربیاوریم و درآمد بالایی کسب کنیم؟ هم می تواند مفید باشد.

كلام آخر

امروزه در جوامع پیشرفته یک شــهروند در جايگاه انسان عصر اطلاعات، نیازمند آگاهي به قوانين و مقرراتي است كه با کمک آن‌ها بتواند یک کسب و کار را شروع کرده و با هدایت صحيح آن، شرايط پيشرفت كار را فراهم آورد. مديريت، بازاريابي، تبليغات تجـــاري و آشــــنايي با فضاي كسب و كار الكترونيك و قوانين ويژه‌اش، بسترهاي مناسبي براي اشتغال ايجاد مي‌كنند. در اين مسير بايد همواره اطلاعات خودتان را به روز كنيد و با درك و آگاهي از شرايط بازارهاي بين‌المللي و رقيبان به كسب‌و كارتان هويت ببخشيد .

ارتباطي موفـق و بر پايــــه توافــــق دو جانبه مي‌تواند با افزايش توانمندي‌ها و آموزش راهكارهاي حرفه‌اي، به كسب و كار ثبات دهد و موجب توسعه تعاملات تجاري شود.

Written By: Helen Akers

مترجم: سيد رسول ميرزايي موسوي

منبع: بازارکار


آمار بازدید: 1195 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image