ارتباط مستقیم با 30586 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس مقاله مطالب عمومی جلسات تدریس موفق و نحوه موفقیت در کار تدریس

جلسات تدریس موفق و نحوه موفقیت در کار تدریس

به اشتراک گذاری

عوامل و پارامترهای زیادی در داشتن جلسات تدریس موفق تاثیر دارند. در قدم اول برای داشتن یک جلسه تدریس عالی خود مدرس و معلم باید بر درس مسلط باشد. اگر مدرسی درس را چندین بار تدریس کرده باشد، دیگر نیازی به مرور و پیش مطالعه نیست. هر چند که در چنین حالتی نیز مطالعه بیشتر به پربارتر شدن جلسات تدریس و تدریس خصوصی کمک زیادی می کند.



پیشنهاد ویژه ایران مدرس: چگونه در زمینه آموزش و تدریس خصوصی موفق باشیم و خوب پول دربیاوریم؟

اگر می خواهید در تدریس موفق بوده و جلسات تدریس موفق و پرباری داشته باشید دروسی را تدریس کنید که بر آنها تسلط دارید. در ادامه کم کم می توانید دروس تدریسی خود را افزایش دهید ولی در مراحل اول، با دروسی که بر آنها مسلط هستید شروع کنید.

مطلب دیگر اینکه، در بسیاری از اوقات مدرس خودش درس را به خوبی بلد است ولی نمی تواند آن را خوب منتقل کند. هر چند که برای موفقیت در تدریس خودتان باید به صورت کامل بر درس مسلط بوده و آن را درک کرده باشید، ولی این شرط، شرط لازم بوده و کافی نیست. شما باید مسائل را از دید دانشجو یا دانش آموز ببینید. باید با پرسیدن سوال حین تدریس، میزان اطلاعات قبلی و همچنین میزان فهم دانش آموز یا دانشجو از مطالبی که درس می دهید را بسنجید.



پیشنهاد می کنیم مقاله تدریس خصوصی به عنوان کار نیمه وقت و تمام وقت را هم بخوانید.

خیلی از اوقات ممکن است شما در حال تدریس مبحثی باشید که شاید به نظر خودتان خیلی هم راحت باشد و بدون در نظر گرفتن میزان فهم متقاضی یا متقاضیان تدریس درس را ارئه کنید. به این شکل، میزان گیرایی متقاضیان تدریس را نمی توانید متوجه شوید. باید بازخورد بگیرید و میزان مفید بودن کلاس خود را ارزیابی نمائید.


اگر در یک کلاس گروهی در حال تدریس هستید، باید سطح مطالب گفته شده را با سطح علمی اکثر دانش آموزان یا دانشجویان هماهنگ کنید. اگر به صورت خصوصی به کار تدریس می پردازید، در این حالت با چند سوال اولیه و با پرسیدن سوالهایی در حین تدریس می توانید می توانید سطح علمی و میزان درک شاگردتان را از مطالب ارائه شده بفهمید و در صورت لزوم تغییراتی در روند تدریس خود ایجاد کنید.



مطالعه مقاله نحوه خوب تدریس کردن و موفقیت در تدریس خصوصی هم مفید است.

برای درج آگهی تدریس خصوصی در همین وب سایت (ایران مدرس) و در بالای همین صفحه بر روی عبارت عضویت در سایت کلیک نمائید. در ادامه پس از تکمیل فرم عضویت در سایت و ورود به کنترل پنل، آگهی تدریس خود را به صورت رایگان درج نمائید.

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 688 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image