ارتباط مستقیم با 30618 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس مقاله آموزش زبان چگونه امتحان زبان را ۲۰ بگیریم؟

چگونه امتحان زبان را ۲۰ بگیریم؟

به اشتراک گذاری


اگر قصد دارید در امتحان زبان انگلیسی نمره بالا، نمره اول کلاس و حتی ۲۰ بگیرید ... اگر قصد دارید با یادگیری عالی زبان انگلیسی نمره بیست را کسب نمایید ... در هر صورت در این مقاله راهکارهایی موثر برای رسیدن به این هدف ارائه شده است.


پیشنهاد ویژه ایران مدرس: چگونه در درس زبان انگلیسی نمره خوبی بگیریم؟


نمره ۲۰ امتحان زبان


برای گرفتن نمره عالی و نمره ۲۰ در امتحان زبان باید در طول ترم عملکرد درستی داشته باشید و در ایام امتحانات هم با یک روند درست جمع بندی و دسته بندی درستی از مطالب داشته باشید. باید لغات جدید، گرامرها، درک مطلب و ... را در حد عالی یاد گرفته باشید. در ادامه توضیحات بیشتری ارائه می گردد.


مطالعه در طول ترم


برای اینکه در امتحان زبان نمره عالی و حتی بیست بگیرید باید خودتان را عادت دهید که با یک برنامه ریزی منظم در طول ترم درس بخوانید. وقتی مطالب را با آرامش و با در اختیار داشتن زمان کافی و بدون استرس ایام امتحانات یاد می گیرید مسلما بازدهی بهتری خواهید داشت. در طول ترم زمان کافی برای مرور و حل تمرین دارید و بسیار خوب است اگر هدف بزرگی مانند ۲۰ گرفتن در امتحان زبان انگلیسی دارید حتما برای مطالعه وقت بگذارید.



مطالعه زبان انگلیسی در طول ترم مزایای زیادی دارد. همانطور که گفته شد چون وقت کافی برای مطالعه دارید تمرینات بیشتری را بررسی می کنید و در نتیجه مباحث را بهتر درک می نمایید. در ضمن، در کنار مطالعه کتاب اصلی خودتان می توانید از کتاب های کمک آموزشی و فیلم های آموزشی معتبر استفاده نموده و تسلط خودتان را افزایش دهید. تفاوتی نمی کند که در مقطع دهم، یازدهم یا دوازدهم مشغول به تحصیل هستید و یا می خواهید مثلاً در امتحان زبان هفتم نمره ۲۰ بگیرید. در هر صورت مطالعه در طول ترم را مد نظر داشته باشید. افرادی که شب امتحان زبان به فکر مطالعه می افتند ممکن است در امتحان با نمره متوسط یا پایین قبول شوند اما نمره بالا و ۲۰ نمی گیرند.


مطالعه کنید: چگونه در امتحان زبان انگلیسی دبیرستان نمره خوبی بگیریم؟



یادگیری لغات جدید در جمله


در هر درسی از درس های زبان لغات جدیدی ارائه می گردد. اگر فقط معنی هر لغت را حفظ کنید خیلی سریع آن را فراموش خواهید کرد. اما اگر در جمله لغات را یاد بگیرید و برای هر لغت جدید یک جمله به عنوان مثال بنویسید خیلی بهتر در ذهن شما جا می افتد و در جلسه امتحان هم استفاده بهتری از دانسته های خودتان خواهید داشت. برای هر لغت جدید حتی می توانید یک جمله دلخواه مرتبط با زندگی خودتان بنویسید که بسیار بهتر هم خواهد بود. دقت کنید که تسلط بر لغات جدید در امتحان زبان بسیار مهم است. در واقع اگر لغات جدید هر درس را خوب یاد نگیرید ممکن است صورت سوالات امتحانی مرتبط با گرامر را هم متوجه نشوید و به این ترتیب نمره از دست خواهید داد. بنابراین متن درس را خوب بخوانید و لغات جدید را در متن آموزش ببینید. ایده بسیار خوبی است که برای هر لغت جدید در رابطه با کارهای روزانه و یا زندگی شخصی خودتان جمله ای بنویسید. مرور مداوم لغات هم بسیار مفید می باشد.


حل تمرینات گرامر زبان


یکی از بخش های مهم یادگیری زبان که در امتحان زبان هم مورد سوال قرار می گیرد گرامر و قواعد زبان انگلیسی است که برای ۲۰ شدن در امتحان زبان هم بسیار لازم است بر آن مسلط باشید. در همین سایت ایران مدرس هم با کلیک بر روی عبارت دانلود رایگان جزوه گرامر و قواعد زبان انگلیسی می توانید جزوه های خوبی را در این زمینه مشاهده کنید. برای موفقیت در امتحان زبان بر قواعد هم مسلط باشید و تمرینات زیادی را بررسی کنید. در همین سایت ایران مدرس اساتید بسیار با تجربه ای حضور دارند که در زمینه آموزش قواعد و گرامر زبان انگلیسی فعال هستند. در این زمینه مطالعه مقاله 15 بهترین استاد مکالمه و گرامر جهت تدریس خصوصی زبان انگلیسی تهران را پیشنهاد می کنیم.


از مهمترین قواعد زبان انگلیسی که باید بر آن مسلط باشید می توان به جملات شرطی، معلوم و مجهول در زبان انگلیسی، انواع زمان ها در زبان انگلیسی، نقل قول غیر مستقیم، افعال کمکی و ... اشاره نمود. البته گرامر زبان پایه هشتم مثلاً با پایه نهم متفاوت است و برای هر مقطع باید گرامر آن مقطع را عالی یاد بگیرید تا در امتحان اشکالی نداشته باشید و نمره بیست بگیرید.


حل سوالات امتحانی


برای اینکه در امتحان زبان عملکرد عالی داشته باشید و استرس را از خودتان دور کرده و با اعتماد به نفس بالا در امتحان شرکت نمایید، قبل از حضور در جلسه امتحان چند نمونه سوال امتحانی را مورد بررسی قرار دهید. البته یکی دو روز قبل از امتحان و بعد از مطالعه کامل و دقیق کتاب درسی این کار را انجام دهید. وقتی سوالات امتحانی حل می کنید با نحوه مطرح شدن سوالات در امتحانی که قرار است خودتان شرکت کنید هم آشنا خواهید شد. در نتیجه در جلسه امتحان سوالات را که مشاهده می کنید متعجب نشده و انگار سوالات را از قبل دیده اید. در همین سایت ایران مدرس www.IranModares.com سوالات امتحانی زبان انگلیسی برای مقاطع مختلف ارائه شده است. به عنوان مثال بر روی لینک های زیر کلیک کنید:


دانلود رایگان سوالات امتحانی زبان انگلیسی پایه نهم (زبان انگلیسی 9) متوسطه اول


دانلود سوالات امتحان نهایی زبان انگلیسی 3 سوم متوسطه شهریور 94 همراه با پاسخنامه


دانلود سوالات امتحانی زبان انگلیسی سوم راهنمایی


مطالعه کنید: چگونه شب امتحان زبان بخوانیم؟


شرکت در کلاس خصوصی زبان


برای ۲۰ گرفتن در امتحان زبان انگلیسی هفتم، هشتم، نهم و یا هر مقطع دیگری در کنار داشتن یک معلم خصوصی خوب و مجرب می تواند بسیار کمک کننده باشد. بر روی عبارت معلم خصوصی زبان انگلیسی کلیک کنید تا لیست مدرسین زبان خانم و آقا را در همین سایت ایران مدرس مشاهده کنید. برای تمامی مدرسین زبان می توانید شماره تماس مستقیم ایشان را مشاهده نمایید. در مقاله زیر هم تعدادی از بهترین مدرسین زبان جهت موفقیت در امتحان را معرفی نموده ایم.


یک معلم خصوصی خوب اشکالات شما را برطرف نموده و به بهترین شکل شما را به سمت موفقیت در امتحان و گرفتن نمره عالی هدایت می کند. توجه داشته باشید که برای گرفتن نمره ۲۰ باید بدون اشکال در جلسه امتحان حاضر شوید و ممکن است اشکالاتی داشته باشید که خودتان هم از آنها مطلع نباشید. معلم زبان در کلاس های آنلاین یا حضوری با پرسیدن سوالاتی متوجه خواهد شد که در کدام مباحث اشکال دارید و آنها را برطرف می نماید.


حتما بخوانید: اسامی و شماره تماس 11 بهترین معلم و دبیر زبان نهایی آنلاین و حضوری


مرور مداوم


برای اینکه از نتیجه امتحان خودتان بسیار راضی باشید لازم است در جلسه امتحان حضور ذهن بالایی داشته باشید. یعنی باید معنی لغات جدید، گرامرها و ... را بسیار خوب به یاد بیاورید. بنابراین، لازم است به صورت مداوم مرور کنید. در برگه هایی لغات جدید را یادداشت نموده و از هر زمانی برای مرور استفاده کنید. برای مرور می توانید از جعبه لایتنر هم استفاده کنید. نکته کلیدی برای موفقیت در امتحان زبان این است که حضور ذهن بالایی داشته باشید. مرور باعث می شود در امتحان دچار فراموشی نشوید. همانطور که گفته شد برای ۲۰ گرفتن هیچ خطایی جایز نیست. نباید حتی یک سوال را هم از دست بدهید. بنابراین به صورت مداوم مرور کنید تا هیچ سوالی را از دست ندهید.



شرکت منظم در کلاس


در نظر داشته باشید که معلم زبان حاضر در کلاس قرار است از شما امتحان بگیرد. بنابراین اگر در کلاس های خودتان حضور کامل و فعالی داشته باشید بهتر می دانید که از کدام مباحث قرار است در امتحان سوال مطرح شود و با یک مطالعه صحیح به ۲۰ گرفتن نزدیک تر می شوید. در کلاس های زبان حاضر باشید، جزوه بنویسید و سوال بپرسید. وقتی در کلاس حاضر هستید زمان شما در حال استفاده شدن، از دست رفتن و مصرف شدن است. پس چه بهتر که مطالب را یاد بگیرید.


سعی کنید در کلاس زبان حداقل ۵۰ درصد مطالب را یاد بگیرید و بعداً در منزل با مطالعه و مرور بیشتر آن را با ۱۰۰ درصد برسانید. اما زمان کلاس را هم از دست ندهید و حضور فعالی در کلاس داشته باشید. نوشتن جزوه در کلاس باعث می شود تمرکز بیشتری داشته باشید و بهتر درس را یاد بگیرید. یک جزوه خوب باعث می شود بعدا هم کار شما برای مرور راحت تر شود. در ردیف های جلوی کلاس بشینید و با دقت به مطالب گوش دهید. اگر سوالی پیش آمد همان موقع بپرسید یا یادداشت کنید تا بعداً بپرسید.


این مقاله هم مفید است: بهترین مدرسین زبان انگلیسی، لیست 20 استاد برتر زبان انگلیسی


سخن آخر


در این مقاله راهکارها و توصیه هایی برای ۲۰ گرفتن در امتحان زبان توضیح داده شد. باید در طول ترم درس را مطالعه نموده و مرور مداوم و شرکت فعال در کلاس های زبان را هم مد نظر قرار دهید. چنانچه در زبان اشکالات زیادی دارید استفاده از کلاس های تدریس خصوصی زبان هم می تواند بسیار مفید باشد. حتما سعی کنید یکی دو روز مانده به امتحان تعدادی سوال امتحانی زبان حل کنید تا در نهایت نتیجه بهتری بگیرید.


منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 622 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image