ارتباط مستقیم با 30615 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس مقاله آموزش زبان مهمترین قواعد زبان انگلیسی و نکات گرامری زبان انگلیسی برای کنکور و امتحان

مهمترین قواعد زبان انگلیسی و نکات گرامری زبان انگلیسی برای کنکور و امتحان

به اشتراک گذاری

در این مقاله در رابطه با پرکاربردترین و مهمترین قواعد زبان انگلیسی توضیحاتی ارائه می گردد و نکات گرامری زبان انگلیسی برای کنکور و امتحان نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت. در ضمن، جزوه و خلاصه جزوه های بسیار خوبی هم برای یادگیری مهمترین مباحث گرامر زبان انگلیسی با فرمت pdf معرفی می شود که می توانید به صورت رایگان دانلود نموده و استفاده کنید.
اگر در زمینه قواعد زبان انگلیسی اشکال دارید از مدرسین زبان کمک بگیرید. بر روی عبارت تدریس خصوصی زبان انگلیسی کلیک کنید تا لیست کامل مدرسین زبان را ببینید.


کلیک کنید: مشاهده فیلم های آموزش و تدریس خصوصی گرامر زبان انگلیسی


در این مقاله تعدادی از مهمترین گرامر و قواعد زبان انگلیسی را معرفی نموده ایم و جزوه و فیلم های خوبی هم ارائه شده است. از جمله قواعد مورد بررسی در این مقاله می توان به tag Question، جمله معلوم و مجهول در انگلیسی، جملات موصولی و جمله های مرکب، صفت مفعولی (past participle) و صفات فاعلی در زبان انگلیسی، مصدر (infinitive) و موارد کاربرد فعل to دار و ... اشاره نمود. این مباحث گرامری در زبان انگلیسی کاربرد زیادی دارند و بسیار مفید هستند.


از مباحث ارائه شده دیگر در این مقاله می توانیم به گذشته کامل یا ماضی بعید Past perfect tense، جمله های شرطی Conditional sentences، زمان حال کامل، افعال کنشی و افعال حالت، افعال وجهی must، should، may، can و ... اشاره نمائیم. برای یادگیری بهتر و سریعتر گرامر زبان انگلیسی از بهترین مدرسین تدریس خصوصی زبان انگلیسی حاضر در همین سایت ایران مدرس www.IranModares.com کمک بگیرید.


با یادگیری بهتر گرامر می توانید در زبان انگلیسی پیشرفت کنید. در پایان قیدهای حالت و اسم مصدر در زبان انگلیسی، اسامی قابل شمارش و غیر قابل شمارش و صفات مقایسه ای (تفضیلی، عالی، برابری) را توضیح داده ایم.


حتما بخوانید: آموزش کامل گرامر زبان انگلیسی از پایه (مبتدی) تا پیشرفته pdf



1- کاربرد دنباله سوالی (tag Question)


یکی از مهمترین قواعد زبان انگلیسی بحث کاربرد دنباله سوالی است. انگلیسی زبان ها مخصوصا در مکالمه ها، گاهی برای تایید یا رد نظر کسی در پایان یک جمله ی خبری، سوال کوتاهی را با استفاده از فعل کمکی و ضمیر فاعلی مطرح می کنند که به این سوال کوتاه اصطلاحا "دنباله سوالی tag Question، دم سوالی، سوال کوتاه و...." می گویند . قاعده ی کلی آن است که اگر جمله ی خبری مثبت باشد، دنباله سوالی منفی خواهد بود و بر عکس اگر جمله ی خبری منفی باشد، دنباله سوالی آن مثبت است. در جزوه مثال هایی هم ارائه شده است. چون جمله های منفی معمولا با یک فعل کمکی منفی شده اند، در دنباله سوالی از همان فعل ها در حالت مثبت استفاده می کنیم.


برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه این گرامر مهم و پرکاربرد کلیک کنید: دانلود خلاصه جزوه آموزش قواعد زبان انگلیسی - کاربرد دنباله سوالی (tag Question) همراه با مثال


2- قواعد مرتبط با جمله معلوم و مجهول در انگلیسی


استفاده درست از جمله معلوم و مجهول در زبان انگلیسی بسیار مهم است و کاربرد زیادی دارد. برای تشخیص معلوم یا مجهول بودن جمله ی سوال کافی است کلمات قبل از جای خالی را با فعل اصلی گزینه ها از نظر معنایی، مطابقت دهید. اگر مفهوم "انجام دهندگی" از آن استنباط کردید، جمله معلوم است و اگر مفهوم  "انجام شوندگی"  استنباط کردید، جمله مجهول خواهد بود. نحوه تبدیل جمله معلوم به مجهول به این ترتیب است: 1- یافتن مفعول و آوردن آن به ابتدای جمله 2- استفاده از فعل be متناسب با زمان جمله 3- افزودن قسمت سوم فعل. در همین سایت ایران مدرس در رابطه با جملات معلوم و مجهول و قواعد مرتبط با آن مطالب مفیدی ارائه شده است.


اگر می خواهید در زمینه جمله معلوم و مجهول در زبان انگلیسی اطلاعات خوبی را بدست آورید بر روی لینک های زیر کلیک کنید.


جزوه خلاصه آموزش گرامر زبان - نحوه تشخیص جمله معلوم و مجهول در تست کنکور با مثال تشریحی


خلاصه جزوه آموزش گرامر و قواعد زبان انگلیسی - جمله معلوم و مجهول و انواع جمله مجهول با مثال


3- مهمترین قواعد مرتبط با جملات موصولی و جمله های مرکب در زبان انگلیسی


در بسیاری از موارد چه در زبان فارسی و چه در زبان انگلیسی جملات دو بخشی است و باید با عبارت های مناسب دو بخش جمله به هم ربط داده شوند. در زبان انگلیسی برای ساخت جملات موصولی از ضمایر موصولی مانند who، which و .... استفاده می شود. این ضمایر موصولی دو جمله را به هم وصل می کنند. مثال جمله موصولی: I talked with the man who lives in that building. جمله های ساده حداقل از یک نهاد و فعل تشکیل شده اند اما گاهی ممکن است با جمله هایی سرو کار داشته باشیم که تعداد نهادها و فعل های آن از یکی بیشتر باشد و با کمک کلمات ربط دهنده ای مانند and به هم مرتبط شوند. به این جملات، جملات مرکب گفته می شود. مثال جمله مرکب: Come soon , or there will be no food left. اگر می خواهید روان حرف بزنید و جملات درستی را بسازید باید با این مبحث مهم هم آشنایی کامل داشته باشید.


برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هم جزوه خلاصه آموزش گرامر و قواعد زبان - جملات موصولی و جمله های مرکب در زبان انگلیسی را بخوانید.



4- نکات گرامری صفت مفعولی (past participle) و صفات فاعلی در زبان انگلیسی


صفت های مفعولی و فاعلی در زبان انگلیسی بسیار پرکاربرد و متداول هستند. معمولا صفات مفعولی را به موجودی جاندار می توان نسبت داد. صفاتی مانند خسته، گیج، ترسیده، سرگرم و .... را به انسان یا حیوان نسبت می دهیم. صفات فاعلی معمولا به غیر جاندار نسبت داده می شود، اما ممکن است با توجه به مفهوم جمله ای خاص بتوان از صفت فاعلی برای جاندار نیز استفاده کرد. مثال: The little girl is totally confused because the problems is confusing. در این جمله confused صفت مفعولی است که به "دختر" که جاندار است نسبت داده شده است و confusing صفت فاعلی است و به "مسئله" که بی جان است نسبت داده شده است. در مکالمات روزمره از این قواعد استفاده بسیار زیادی می شود. در کنکور و امتحان هم ممکن است این مباحث که اهمیت زیادی دارد مورد سوال قرار بگیرد. در همین سایت ایران مدرس برای این مبحث هم جزوه آموزشی بسیار خوبی ارائه شده است.


کلیک کنید: دانلود رایگان بهترین خلاصه جزوه های آموزش گرامر و قواعد زبان انگلیسی


5- گرامر مرتبط با مصدر (infinitive) و موارد کاربرد فعل to دار


اگر می خواهید در کنکور و امتحان به راحتی به سوالات پاسخ دهید و یا در مکالمات روزمره به درستی از شکل صحیح افعال استفاده نمائید باید این مبحث را هم خوب بلد باشید. همانطور که گفته شد، برای تمام این مباحث مهم گرامری در همین سایت ایران مدرس جزوه های خلاصه بسیار خوبی ارائه شده است. بر روی لینکی که در بالا معرفی شد کلیک نمائید.


6- گرامر پراستفاده گذشته کامل یا ماضی بعید Past perfect tense


زمان ها در زبان انگلیسی و زبان فارسی بسیار مهم است. شما باید بتوانید به وقایع در زمان های مختلف به درستی اشاره کنید تا منظور شما را متوجه شوند. یکی از زمان های مهم ماضی بعید است. این زمان به عملی اشاره می کند که در زمان گذشته پیش از عمل دیگری اتفاق افتاده باشد. به همین خاطر ماضی بعید، معمولا به صورت ترکیبی با یک زمان گذشته ی دیگر به کار می رود. واضح است که در این جملات ترکیبی باید عمل دورتر را با ماضی بعید بیان کنیم. برای این قاعده مهم زبان هم در همین سایت جزوه هایی ارائه شده است.



حتما مطالعه نمائید: بهترین معلم خصوصی زبان تهران و لیست 21 استاد فوق العاده زبان انگلیسی در تهران


7- نکات گرامری بسیار مهم مرتبط با جمله های شرطی Conditional sentences


هر کتاب گرامری را که نگاه کنید در رابطه با جملات شرطی توضیح داده است. این جملات کاربرد بسیار زیادی دارند. سه نوع جمله شرطی در زبان انگلیسی وجود دارد. در زبان انگلیسی جمله های شرطی به سه نوع اصلی تقسیم می شوند: جمله شرطی نوع صفرم، نوع اول و نوع دوم. وقتی انجام کاری یا وقوع حالتی مشروط به انجام گرفتن یا حالت دیگر باشد، از جمله ی شرطی استفاده می کنیم. جمله های شرطی نوع دوم نیز،ساختاری شبیه نوع اول دارند ولی زمان های بکار رفته در آن، یک مرحله به سمت گذشته، حرکت می کند. این بدان معناست که به جای حال ساده، از گذشته ساده و به جای آینده ی ساده از آینده در گذشته ساده استفاده می کنیم. یکی از مهمترین قواعد زبان انگلیسی همین جملات شرطی است. بنابراین باید بر آن کامل مسلط باشید.


حتما بخوانید: جزوه خلاصه شده و مفید آموزش گرامر زبان انگلیسی - جمله های شرطی Conditional sentences


8- قواعد زمان حال کامل و موارد مهم کاربرد آن


همانطور که گفته شد، زمان ها در زبان انگلیسی بسیار مهم هستند و یکی از پرکاربردترین زمان ها زمان حال کامل است. موارد مهم کاربرد حال کامل در زبان انگلیسی: 1- برای بیان کارهایی که در گذشته شروع شده و تا زمان حال هنوز هم ادامه دارد. 2- برای بیان کارهایی که در دوره ای انجام شده ولی هنوز تمام نشده است. 3- برای بیان کارهایی که به طور مکرر در زمانی نامشخص بین گذشته و حال انجام شود. 4- ... . برای یادگیری این زمان هم می توانید روی جزوه هایی که در همین سایت ایران مدرس ارائه شده است حساب کنید. بر روی لینکی که در بالا معرفی شد کلیک نمائید.


9- افعال کنشی و افعال حالت، افعال وجهی must، should، may، can


نحوه استفاده از افعال کنشی و کاربردهای افعال حالت، انواع افعال وجهی و موارد کاربرد آنها و .... هم بسیار مهم است. سعی کنید با این موارد مهم هم آشنا شوید. اصولا به صورت کلی افعال به دو دسته تقسیم می شوند: 1- افعال کنشی: این ها افعالی هستند که انجام یک کار را نشان می دهند. برای مثال وقتی گفته می شود :" دیروز درس می خواندم" درس خواندن یک کار یا عمل را نشان می دهد و در واقع فعل کنشی است. 2- افعال حالت: بر خلاف افعال کنشی که با انجام کار و عمل سروکار دارند، افعال حالت به تفکرات ،احساسات و یا حواس پنج گانه شما مربوط می شوند. برای مثال ،وقتی گفته می شود :" مادرم را دوست دارم"، دوست داشتن بیانگر یک فعل و کار نیست و بیانگر احساسات شما می باشد. نکته بسیار مهمی که وجود دارد این است که اصولا افعال حالت حالت استمراری ندارند و باید آنها را به صورت غیراستمراری استفاده کنید. در ادامه ضمایر انعکاسی و تاکیدی هم توضیح داده شده است. در زبان انگلیسی دسته ای از افعال وجود دارند که با استفاده از آنها می توانیم مفاهیمی مانند توانایی، احتمال، اجبار،..... را بیان کنیم. این افعال، هم به دلیل معانی خاصی که هر کدامشان دارند و هم به دلیل ساختارهای گرامری مخصوص به خودشان منحصر به فرد هستند. تعداد افعال وجهی در زبان انگلیسی زیاد است.



برای دانلود رایگان خلاصه جزوه بسیار مفید و نکات گرامری افعال مختلف کلیک کنید: جزوه خلاصه گرامر زبان انگلیسی - افعال کنشی و افعال حالت، افعال وجهی must، should، may، can


10- قواعد مرتبط با قیدهای حالت و اسم مصدر در زبان انگلیسی


قید حالت و اسم مصدر هم در زبان انگلیسی هم پراستفاده است و هم اهمیت بالایی دارد. از صفت برای توصیف اسم و ارائه اطلاعات بیشتر در مورد آن استفاده می شود. اما در صورتی که بخواهید در مورد فعل جمله اطلاعات بیشتری ارائه کنید و مثلا بگویید فعل به چه صورتی انجام شده است، یا در چه زمان و مکانی انجام شده است، باید از قیدها استفاده کنید. در مواردی قیدهای حالت بی قاعده هستند که باید به خاطر سپرده شوند. به عنوان مثال قید حالت متناظر با Good همان well است. برای تسلط بیشتر بر این مبحث کاربردی و نکته دار از جزوه های خلاصه شده موجود در همین سایت که با فرمت pdf ارائه شده اند استفاده نمائید.


11- گرامر بسیار مهم مرتبط با اسامی قابل شمارش و غیر قابل شمارش


یکی دیگر از قواعد بسیار با اهمیت در زبان انگلیسی مبحث اسامی قابل شمارش و غیر قابل شمارش است. 1- اسامی قابل شمارش: می توانیم تعداد شون را با عدد یا حروف تعریف مشخص کنیم. به عبارت دیگر می توانیم دونه دونه بشمریمشون. هم در حالت مفرد و هم در حالت جمع تعدادشون مشخص است. 2- اسامی غیر قابل شمارش: همراه با عدد یا a/an به کار نمی رن و معمولا جز ء خانواده های  مایعات، جامدات، گازها، مفاهیم انتزاعی، زبان ها، پدیده های طبیعی و ..... هستنند. برخی اسامی قابل شمارش وجود دارند که شکل مفرد و جمعشان یکسان است.


مطالعه تدریس خصوصی گرامر زبان انگلیسی هم مفید است.


12- صفات مقایسه ای (تفضیلی، عالی، برابری)


اگر می خواهید دو شخص یا دو پدیده را با هم مقایسه کنید باید با این صفات آشنا باشید. در زبان انگلیسی هم مثل زبان فارسی می توان از ساختارهایی برای انجام مقایسه بین دو یا چند شخص، چیز، گروه، .... استفاده کرد. برای مثال وقتی می گوییم " علی از برادرش قد بلند تر است." بین علی و برادرش مقایسه ای انجام شده است. به طور کلی صفات مقایسه ای 3 نوع دارند: 1- صفات تفضیلی (برتر) 2- صفات عالی (برترین) 3- صفات برابری. در مکالمه بسیار زیاد از این قاعده استفاده می شود. در کنکور و امتحان هم سوالات زیادی از این مبحث مطرح خواهد شد.
در این بخش سعی شد تعدادی از مهمترین قواعد و گرامرهای پرکاربرد در زبان انگلیسی و نکات گرامری برای مکالمه، کنکور و امتحان ذکر گردد و جزوات مناسبی هم معرفی شود. اگر می خواهید گرامر را سریعتر آموزش ببینید می توانید از معلم خصوصی زبان انگلیسی کمک بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه گرامر زبان انگلیسی بر روی این لینک کلیک نمائید.


منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 26110 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image