ارتباط مستقیم با 30617 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
ایران مدرس مقاله آموزش زبان چگونه شب امتحان زبان بخوانیم؟

چگونه شب امتحان زبان بخوانیم؟

به اشتراک گذاری


در این مقاله در پاسخ به سوال (چگونه شب امتحان زبان بخوانیم؟) توضیحات خوب و مفیدی در این زمینه ارائه شده است. اگر می خواهید در امتحان زبان انگلیسی موفق شوید ادامه این مطلب را بخوانید.


زبان انگلیسی یکی از چالشی‌ترین درس‌ها در مدارس است. یادگیری زبان از جنبه‌های مختلفی تشکیل می‌شود و به تکنیک‌های گوناگونی ازجمله یادگیری لغات (Vocabulary) و گرامر (Grammar)، نگارش (writing)، درک مطلب (Reading)، شنیدن (Listening) و صحبت کردن (Speaking) نیاز دارد. مشکل اکثر دانش‌آموزان، مدیریت زمان برای فراگیری تمام این تکنیک‌هاست. از طرف دیگر، منابع ناکافی و غیراستاندارد و سیستم آموزشی غلط باعث شده است تا دانش‌آموزان آن‌طور که باید با کلاس زبان مدارس خود ارتباط برقرار نکنند.


این چالش‌ها به‌خصوص برای کسانی که تابه‌حال در محیط خارج از مدرسه آموزش ندیده‌اند، بیشتر به‌چشم می‌آید. با همه این‌ها، این مشکلات حل‌نشدنی نیست و با انجام یک‌سری تکنیک درست و اصولی می‌شود به‌خوبی از پس امتحان زبان برآمد.


مقالات مرتبط، حتما بخوانید:


دانلود رایگان سوالات امتحانی زبان انگلیسی پایه نهم (زبان انگلیسی 9) متوسطه اول


دانلود رایگان سوالات امتحان نهایی زبان انگلیسی 3 سوم متوسطه دی 94 با پاسخ تشریحی



دانلود رایگان امتحان نهایی خرداد 95 با پاسخ تشریحی - زبان انگلیسی 3 سوم متوسطه


برای موفقیت در امتحان زبان می توانید از مدرسین مجرب کمک بگیرید. بر روی عبارت معلم خصوصی زبان انگلیسی کلیک کنید تا لیست اساتید برجسته زبان خانم و آقا را در همین سایت ایران مدرس مشاهده نمائید.


اولویت‌بندی


قبل از اینکه بخواهید شروع به درس خواندن کنید، یک بار کتاب زبان انگلیسی خود را سطحی و گذرا ورق بزنید و مطالب آن را با توجه‌ به آنچه از قبل در ذهن دارید به سه دسته سخت، آسان و متوسط تقسیم کنید. با این کار، یک دید کلی نسبت‌ به دروس پیدا می‌کنید و تشخیص می‌دهید برای کدام بخش‌ها به زمان و تلاش بیشتری احتیاج دارید و برای چه درس‌هایی یک مرور مختصر کافی است.


زمان‌بندی


وقتی میزان سختی و آسانی هر درس مشخص شد، به‌ راحتی می‌توانید مدیریت زمان داشته باشید و وقت بیشتری را صرف یادگیری مطالب سخت و پیچیده کنید. درست است که شب امتحان فرصت کمی برای یادگیری مطالب دارید؛ اما با یک برنامه‌ ریزی درست و منظم، از پس همه بخش‌های کتاب برمی‌آیید. این نکته را فراموش نکنید که بعد از هر یک ساعت، چند دقیقه را به استراحت اختصاص بدهید. زبان انگلیسی پر است از کلمات مشابه و نکات گرامری جزئی. با این کار عملکرد ذهنی‌تان را بهبود می‌بخشید و نکات درسی را راحت‌تر به خاطر می‌سپارید.


این مقاله هم مفید است: چگونه در امتحان زبان انگلیسی دبیرستان نمره خوبی بگیریم؟



خلاصه‌نویسی


حتما شنیده‌اید که خیلی از افراد می‌گویند تا زمانی که چیزی را روی کاغذ ننویسید آن را به‌خوبی یاد نمی‌گیرند. این شیوه واقعا تاثیرگذار است. بهتر است زمانی که مبحثی را خواندید، بلافاصله آن را برای خود خلاصه‌نویسی کنید تا هم یک مرور کلی صورت گرفته باشد و هم ببینید آن بخش چقدر در ذهن شما نشسته است. با این روش تشخیص می‌دهید کدام قسمت‌ها نیاز به مطالعه بیشتری دارند. یادداشت کردن خلاصه متن‌های اصلی کتاب، نکات گرامری و کلمات دشوار کمک می‌کند برای مرور دقیقه نودی قبل از امتحان هم سردرگم نشوید.


آمادگی روانی


هر چقدر هم که امتحان سختی پیش‌رو داشته باشید، اضطراب و استرس کمکی به موفقیت شما نمی‌کند؛ چه‌بسا باعث می‌شود نتوانید روی مطالعه‌تان تمرکز داشته باشید و مطالب را به‌درستی به خاطر بسپارید؛ پس با دور کردن استرس و داشتن خواب کافی، آمادگی روانی‌تان را برای امتحان زبان انگلیسی افزایش دهید.


حل تمرین و آشنایی با نمونه سوالات سال‌های گذشته


یکی از کارهایی که با انجام دادنش نتیجه خیلی خوبی حاصل می‌کنید، بررسی نمونه سوالات مختلف است. سوالات امتحان زبان در اکثر مواقع در قالب مشخصی طراحی می‌شوند. با نگاه کردن به آزمون‌های سال‌های قبل می‌توانید تشخیص دهید کدام بخش‌های کتاب اهمیت بیشتری دارند. همچنین با حل کردن نمونه سوالات متنوع، یک قدم به موفقیت در امتحان زبان انگلیسی نزدیک می‌شوید.


کلیک کنید: دانلود رایگان جزوه و سوال آموزشی زبان


معلم خصوصی زبان


کلاس‌های خارج از مدرسه نقش بسیار پررنگی در یادگیری و تقویت مهارت‌های مختلف زبان‌های خارجی دارند؛ اما در ایام امتحانات استفاده از کلاس‌های گروهی باتوجه‌به محدودیت زمان، چندان اثربخش نیست. در این بازه، داشتن یک معلم خصوصی خوب باعث می‌شود تا در فرصت کوتاه، تسلط کافی و مناسبی روی موضوعات درسی پیدا کنید؛ اما داشتن معلم خصوصی زبان چه مزایایی دارد؟



انعطاف‌پذیری در زمان


یکی از دغدغه‌های اساسی برای تشکیل کلاس گروهی زبان، هماهنگ‌کردن همه زبان‌آموزان و تعیین یک ساعت مشخص است. خوبی کلاس خصوصی انگلیسی این است که ساعت برگزاری کلاس در اختیار خودتان است. شما می‌توانید ساعتی را که بازدهی بهتری دارید با معلم خود هماهنگ کنید و مطمئن باشید که به همه برنامه‌های خود خواهید رسید.


فعالیت در کلاس


در کلاس خصوصی این شما هستید که باید در تمام بحث‌ها شرکت کنید و به همه سوال‌ها پاسخ دهید. در کلاس‌های تک‌نفره، تمام توجه استاد به شماست؛ به همین خاطر، به‌خوبی از میزان تسلط شما روی مباحث آگاه می‌شود. از طرف دیگر، شما هم فرصت کافی برای رفع اشکال و مطرح کردن همه پرسش‌های خود خواهید داشت. اگر در جستجوی یک مدرس و استاد خصوصی برتر زبان برای گرفتن نمره عالی در امتحان زبان انگلیسی هستید پیشنهاد می شود مقاله زیر را بخوانید.


حتما بخوانید: بهترین معلم خصوصی زبان تهران و لیست 22 استاد فوق العاده زبان انگلیسی در تهران


تنظیم برنامه اختصاصی


در کلاس‌های تک‌نفره، همه‌چیز حول محور شما می‌چرخد. این نیازهای شماست که تعیین می‌کند چه مباحثی بیشتر مطرح شود و برای هرکدام از مهارت‌‌های زبان انگلیسی چقدر زمان اختصاص داده شود. برعکس کلاس‌های گروهی که در طراحی برنامه درسی آن‌ها باید استانداردهای عمومی را رعایت کرد، دست شما در جلسات خصوصی باز است تا بیشتر روی مباحثی تمرکز کنید که به آن‌ها نیاز دارید. حتی می‌توانید از پرداختن به یک‌سری موضوعات نیز صرف‌نظر کنید.


منابع درسی متنوع


کلاس‌های خصوصی این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا در تعیین منابع درسی، حق انتخاب داشته باشید. در این روش، اصراری بر مطالعه یک کتاب خاص نیست و معلم زبان خصوصی براساس نقاط قوت و ضعفی که دارید و همچنین سلیقه‌تان، منابع و موضوعات درسی را پیشنهاد می‌کند.


ارتباط فردی


فاکتوری که در وهله اول آن‌طور که باید به آن بها داده نمی‌شود، نوع ارتباطی است که بین دانش‌آموز و استاد شکل می‌گیرد. اگر دانش‌آموز با دبیر خود احساس راحتی نکند، یادگیری‌اش افت پیدا خواهد کرد. این هم یکی از محاسن کلاس خصوصی است که شما می‌توانید استاد زبان‌تان را براساس خصوصیات اخلاقی و نحوه تدریس انتخاب کنید و بهترین نتیجه ممکن را از آن کلاس بگیرید.


حتما بخوانید: اسامی و شماره تماس 11 بهترین معلم و دبیر زبان نهایی آنلاین و حضوری



سخن پایانی


جلسات خصوصی آموزش و رفع اشکال می‌تواند تاثیر چشمگیری در میزان موفقیت در امتحانات داشته باشد. یکی از درس‌هایی که خیلی اوقات دانش‌آموزان را با مشکل مواجه می‌کند، زبان انگلیسی است. استفاده از راهنمایی‌های کسی که آشنایی کافی با مباحث این درس دارد باعث می‌شود تا دانش‌آموزها راحت‌تر با آن ارتباط بگیرند و عملکرد بهتری در جلسه امتحان از خود نشان دهند. بهره‌بردن از تجربیات معلم خصوصی زبان در کنار انجام چند تکنیک ساده مثل برنامه‌ریزی، طبقه‌بندی دروس، خلاصه‌نویسی و مرور سوالات امتحانی سال‌های گذشته، به پیشرفت و قبولی دانش‌آموزان در آزمون کمک شایان توجهی می‌کند.


منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 315 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image