ارتباط مستقیم با 30626 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس مقاله آموزش زبان با بهترین کتاب های آموزش گرامر زبان انگلیسی آشنا شوید

با بهترین کتاب های آموزش گرامر زبان انگلیسی آشنا شوید

به اشتراک گذاری


اگر می خواهید بر گرامر و قواعد زبان انگلیسی مسلط شوید یکی از بهترین راهکارها استفاده از کتاب های معتبر است. در این مقاله تعدادی از بهترین کتاب های آموزش گرامر زبان انگلیسی معرفی شده اند.


پیشنهاد ویژه ایران مدرس: دانلود رایگان جزوه های آموزشی عالی گرامر زبان انگلیسی


هنگام یادگیری زبان انگلیسی با مشکلات و چالش‌ های زیادی مواجه می‌شویم؛ اما سخت‌ترین آن گرامر زبان انگلیسی است، بدون گرامر نمی‌ توان به‌ درستی انگلیسی صحبت کرد. دستور زبان انگلیسی بسیار مهم است؛ در نتیجه، فراگیران باید بسیاری از ساختارها، افعال و زمان‌ ها را به‌ خاطر بسپارند. برای یادگیری بهتر قواعد زبان انگلیسی، لازم است کتاب آموزش گرامر را آگاهانه انتخاب کنید؛ زیرا این انتخاب می‌تواند نقش تعیین‌ کننده‌ ای در موفقیت یادگیری انگلیسی شما داشته باشد. در حال‌ حاضر، مجموعه عظیمی از کتاب‌های دستور زبان از نویسندگان و ناشران مختلف وجود دارد که در این مقاله سعی می‌ کنیم بهترین کتاب‌های آموزش گرامر انگلیسی را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.



اهمیت گرامر زبان انگلیسی در چیست؟


گرامر زبان یکی از عناصر کلیدی یادگیری هر زبان است. متأسفانه، یکی از دشوارترین عناصر برای تسلط بر آن زبان نیز است.


دانش گرامر به شما کمک می‌کند تا به‌ راحتی و با اطمینان به زبان انگلیسی صحبت کنید. اگر قواعد گرامر را به‌ خوبی فرا گرفته باشید و بدانید که چگونه آن‌ ها را به‌ کار ببرید، می‌توانید از اشتباهاتی که گفتار و نوشتار شما را برای افراد بومی غیر قابل درک می‌کند جلوگیری کنید. همچنین اگر قصد تحصیل در خارج از کشور را دارید، گرامر بسیار مهم است. اکثر کالج‌ ها و دانشگاه‌ های خارجی تأییدیه می‌خواهند که بدانند چقدر توانایی نوشتن و خواندن انگلیسی را دارید که لازمه آن تسلط بر قواعد زبان انگلیسی است.


هر کتابی که در مورد گرامر زبان انگلیسی انتخاب می‌کنید، مهم است که تمام شرایط لازم برای مطالعه موفق گرامر را داشته باشد. بهترین کتاب زبان گرامر باید با سطح زبان آموز (مبتدی، متوسط یا پیشرفته) مطابقت داشته باشد. اطلاعات باید واضح و به‌ زبانی قابل دسترس و بدون واژگان پیچیده ارائه شود. همچنین تکالیف باید از تمرینات ساده تا تمرینات پیچیده انجام شوند و البته نسبت قیمت به کیفیت نسخه چاپی را فراموش نکنید.


مقالات مرتبط، حتما بخوانید:


100 جزوه pdf و فیلم آموزش گرامر زبان انگلیسی رایگان به زبان ساده


آموزش گرامر انگلیسی از پایه تا پیشرفته 100 درصد رایگان


بهترین مدرسین آیلتس، لیست 14 استاد برتر آیلتس IELTS در تهران و کل ایران



چگونه گرامر خود را بهبود دهیم؟


بهبود گرامر زبان به معنای تکرار قوانین اساسی یک زبان خارجی است. نیازی به حفظ قوانین به شکلی که در کتاب ارائه شده است وجود ندارد؛ نکته اصلی درک و یادآوری نحوه استفاده از آن نکات است. در عین‌ حال، تمرین روزانه مهم است تا دانش کسب‌ شده را به حداکثر برسانید. بعد از تمرین سعی کنید از انواع ساختارهای دستوری بیشتر در گفتار شفاهی استفاده کنید.


بسیاری از افراد از اشتباه کردن در گفتار می‌ترسند؛ بنابراین، سعی می‌کنند جملات ابتدایی بسازند و از ساخت جمله‌ های پیچیده اجتناب کنند. این از اساس اشتباه است. فقط در فرآیند ارتباط کلامی می‌توانید آنچه را که به‌خوبی یاد گرفته‌اید و باید روی آن کار کنید را درک کنید. همچنین برای بهبود گرامر زبان انگلیسی، از کتابچه‌ های راهنما با کیفیت بالا استفاده کنید. بهترین کتاب برای یادگیری قواعد زبان انگلیسی، باید حاوی توضیحات واضح و تمرین‌ هایی برای یادگیری بلند‌مدت باشد. برای آموزش بهتر گرامر و قواعد زبان انگلیسی می توانید از مدرسین مجرب و برجسته حاضر در همین سایت ایران مدرس کمک بگیرید. برای مشاهده لیست مدرسین زبان بر روی عبارت معلم خصوصی زبان انگلیسی کلیک کنید.


حتما مطالعه نمائید: 15 بهترین استاد مکالمه و گرامر جهت تدریس خصوصی زبان انگلیسی تهران (آنلاین و در منزل)


اگر زبان انگلیسی را از صفر یاد نمی‌گیرید، پس اول از چه چیزی باید شروع کنید؟ ابتدا در یک تست گرامر شرکت کنید و پاسخ‌ های خود را بررسی کنید تا تعیین سطح شوید. خودتان تمرکز کنید تا ببینید که کدام سوالات در مورد یک موضوع گرامری خاص برای شما مشکل بوده است یا اصلا درمورد آن قواعد اطلاعی نداشتید؛ بنابراین، فهرست کاملی از موضوعاتی که باید مطالعه شوند را می‌توانید درست کنید.


متون را به زبان انگلیسی و ترجیحا با صدای بلند بخوانید. این اصل یک روش خوب برای مشاهده کاربرد عملی گرامر زبان است. علاوه‌ بر این، حافظه بصری با خواندن فعال می‌شود و عبارات درست ساخته‌ شده را به‌ خاطر خواهید سپرد.


مطالعه نمائید: دانلود کامل ترین و مفیدترین خلاصه گرامر زبان انگلیسی


بهترین کتاب های آموزش گرامر انگلیسی


تاکنون کتاب‌ های متعددی به‌ منظور یادگیری گرامر زبان برای زبان‌ آموزان به چاپ رسیده است. استفاده از این کتب که از آن‌ ها به‌ عنوان بهترین کتاب زبان انگلیسی یاد می‌شود، کمک شایانی به زبان‌ آموزان می‌کند؛ به‌ خصوص افرادی که برای شرکت در آزمون‌ های مختلف مانند آیلتس و تافل به‌دنبال فراگیری قواعد زبان انگلیسی هستند. در ادامه، بهترین کتب گرامر را معرفی خواهیم کرد:


۱) کتاب Essential Grammar in Use



ازجمله بهترین و محبوب‌ ترین کتاب‌ ها برای یادگیری گرامر زبان انگلیسی، کتاب "Essential Grammar in Use" است. نویسنده این کتاب ریموند مورفی است که بسیاری از دانش‌آموزان و معلمان آن را بهترین کتاب زبان برای دانش‌آموزان و بزرگسالان می‌ دانند.


این سری از کتاب‌ های قواعد زبان انگلیسی، از دو کتاب قرمز (Essential Grammar in Use) و کتاب آبی (English Grammar in Use) تشکیل شده است. نام کتاب‌ها مطابق با رنگ جلد کتاب‌ها انتخاب شده است. کتاب قرمز برای سطوح مبتدی (Elementary) و قبل از متوسط (Pre-Intermediate) طراحی شده است. رنگ آبی برای سطح متوسط (Intermediate) طراحی شده است.


این کتاب‌ها شامل حدود 110 درس است که در آن موضوعات مختلف گرامری ارائه شده است. علاوه‌ بر این، تمرینات از ساده‌ترین به پیچیده‌ترین حالت تبدیل می‌شوند. قوانین با استفاده از تصاویر نشان داده شده است که برای زبان‌آموزان بسیار راحت و قابل درک است. در ادامه کتاب های خوبی برای دانلود رایگان ارائه شده است.


برای دانلود رایگان کتاب های گرامر کلیک کنید:


دانلود رایگان کتاب آموزش گرامر زبان انگلیسی The Best Grammar Workbook Ever!


دانلود رایگان کتاب آموزش گرامر زبان انگلیسی Longman English Grammar Practice


دانلود رایگان کتاب زبان اصلی آموزش گرامر و قواعد زبان انگلیسی English Grammar in Use


۲) کتاب Oxford Practice Grammar



بهترین و محبوب‌ترین کتاب گرامر بعدی کتاب Oxford Practice Grammar نام دارد. نویسندگان آن نورمن کو، مارک هریسون و کن پترسون هستند. این کتاب نیز به سطوح مختلف تقسیم شده است. هریک از آن‌ها حدود 110 درس را با هدف جنبه‌های مختلف گرامر زبان انگلیسی ارائه می‌ دهند. این کتاب شامل تست و پاسخ تمرینات است؛ بنابراین، بررسی تکالیف دشوار نخواهد بود و به‌ راحتی می‌توانید خطاهای خودتان را پیدا کنید.


در پایان هر کتاب می‌توانید آزمون نهایی را انجام دهید که کل دستور زبانی را که در کتاب آمده است را پوشش می‌دهد. پاسخ‌ها نیز ضمیمه این آزمون است. به این ترتیب، می‌توانید متوجه شوید که باید کدام بخش‌ ها را مطالعه کنید تا به مبحث تسلط پیدا کنید.


این کتاب درسی ویژگی‌های خاص خود را دارد که عبارت‌اند از:


- مطالب کاملا ساده و واضح ارائه شده است.


- تمرینات برای هر موضوع انتخاب می‌شوند.


- کتاب حاوی تصاویر زیبا و رنگارنگ زیادی است.


۳) کتاب Grammarway



یکی دیگر از بهترین کتاب‌های گرامر زبان انگلیسی Grammarway است. این کتاب با توجه به سطوح مبتدی، پیش متوسط و متوسط انتخاب شده است. نویسندگان کتاب ویرجینیا ایوانز و جنی دلی هستند. Grammarway مجموعه‌ای چهار سطحی از کتاب‌های راهنمای قواعد زبان انگلیسی مصور است که برای دانش‌ آموزان و بزرگسالان طراحی شده است.


کلیک کنید: مشاهده فیلم های آموزش و تدریس خصوصی گرامر زبان انگلیسی


۴) کتاب Round-Up



این کتاب برای همه کسانی که شروع به یادگیری زبان انگلیسی می‌کنند و همچنین برای کسانی که می‌خواهند قوانین اساسی گرامر زبان را به‌ خاطر بسپارند در نظر گرفته شده است. هر کتاب از این دوره برای دانش آموزان با سن و سطح دانش خاص طراحی شده است. اگر تمرینات هر درس را به‌ خوبی و با دقت انجام دهید، یادگیری قوانین گرامر بسیار آسان‌ تر است. Round up دارای چندین مرحله آموزشی از ابتدایی تا پیشرفته است. اگر می‌خواهید کل گرامر انگلیسی را مطالعه کنید، این کتاب درسی را انتخاب کنید؛ زیرا این کتاب شامل تعداد کافی تمرین برای فراگیری کل گرامر انگلیسی است.


۵) کتاب Advanced Grammar in Use



یکی از انواع بهترین کتاب‌ زبان برای یادگیری گرامر زبان انگلیسی Advanced Grammar in Use است که توسط مارتین هوینگ نوشته شده است. این کتاب یکی از محبوب‌ ترین و پرفروش‌ ترین کتاب‌های درسی در جهان است. نسخه گرامر شامل 100 بخش است که در آن درس و تمرینات مربوط به هر درس وجود دارد. این کتاب درسی برای دانش‌ آموزانی که برای آزمون‌ های آیلتس و کمبریج پیشرفته آماده می‌شوند ایده‌آل است.


این کتاب گرامر زبان برای زبان‌ آموزان پیشرفته در نظر گرفته شده است که هم برای خودآموزی و هم برای یادگیری گروهی یا با معلم خصوصی قابل استفاده است.


مقالات مرتبط، حتما بخوانید:


صفر تا صد گرامر زبان انگلیسی pdf


لیست تمام گرامر های زبان انگلیسی pdf رایگان


40 بهترین معلم زبان انگلیسی در تهران (خانم و آقا) و اساتید برجسته زبان آنلاین و در منزل


۶) کتاب Language Practice for Advanced



این کتاب درسی زبان تمرین برای پیشرفته‌ ها است و نویسنده آن وینس مایکل است. این کتاب گرامر برای بزرگسالان است و برای زبان‌ آموزانی که برای امتحان CAE (انگلیسی کمبریج: پیشرفته) آماده می‌شوند ایده‌آل است. سطح دانش باید پیشرفته باشد. کتاب دروسی را ارائه می‌دهد که هرکدام توسط تمرین‌ها پشتیبانی می‌شود. این کتاب درسی را می‌توان به‌ صورت خودآموز یا با معلم استفاده کرد.


۷) کتاب Practical English Usage



یک کتاب گرامر زبان انگلیسی مناسب برای بزرگسالان، Practical English Usage نوشته مایکل سوان است. این کتاب یک راهنمای مرجع زبان انگلیسی است که بر اشتباهات معمول در دستور زبان، املا و استفاده مناسب از کلمات تمرکز دارد. هیچ تمرینی در داخل این کتاب وجود ندارد، اما در ابتدای هر بخش، نویسنده لیستی از جملات را ارائه می‌دهد و پیشنهاد می‌کند که خطاها را در آنجا پیدا کنید. برای تست شما، در کنار هر مثال ارجاعی به هر موضوع گرامری وجود دارد. چنین آزمونی خلاهای دانش فرد را آشکار خواهد کرد.


۸) کتاب Cambridge Grammar for IELTS



کتاب Cambridge Grammar for IELTS توسط دایانا هاپکینز و پائولین کالن به نگارش درآمده است. این کتاب برای کسانی است که نیاز به آمادگی برای آزمون آیلتس دارند. کتاب درسی شامل تمرین‌های زیادی برای آموزش گرامر زبان است که شامل تکالیف آیلتس آکادمیک و آیلتس جنرال است. با این آموزش می‌توانید مهارت‌های خواندن، نوشتن و گوش‌دادن خود را تقویت کنید. برای موفقیت در آزمون آیلتس استفاده از کلاس های تدریس خصوصی آیلتس هم مفید است.


حتما بخوانید: بهترین معلم های خصوصی زبان انگلیسی خانم و لیست 15 استاد برتر زبان خانم


۹) کتاب Longman English Grammar Practice



انتشارات Longman کتابچه‌های راهنمای با کیفیتی را تهیه کرده است که در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. Longman English Grammar Practice توجه ویژه‌ای به ساخت مکالمه و تمرینات عملی دارد.


۱۰) کتاب Macmillan English Grammar



گرامر زبان انگلیسی مک میلان کتاب درسی سه سطحی است که به شما امکان می‌دهد نه‌ تنها مهارت برقراری ارتباط آسان در یک زبان خارجی را بیاموزید، بلکه دستور زبان را نیز با جزئیات کار کنید. موضوعات به یادگیری استفاده صحیح از حروف اضافه در گفتار نوشتاری و شفاهی کمک می‌کند و بر تسلط بر تفاوت های ظریف ترکیبات واژگانی تاکید می‌کند.


ارائه مطالب بر‌ اساس مثال های موضوعی است که بلافاصله در عمل نشان داده می‌شود، از جمله ادبیات، علم، تاریخ و جغرافیا. این کتاب شامل تمرینات تعاملی است. کتاب درسی برای استفاده به تنهایی یا با معلم مناسب است.


این مقاله هم مفید است: روش های جدید و خلاقانه تدریس گرامر و لغات جدید زبان انگلیسی با نمونه تدریس زبان


نتیجه‌گیری


برای فراگرفتن گرامر زبان انگلیسی و سایر مباحث یادگیری زبان، هر کتاب درسی زبان انگلیسی را که انتخاب کنید نکته اصلی مطالعه منظم آن است. هرچه کلمات انگلیسی بیشتری بدانید، بهتر انگلیسی صحبت می‌کنید. اگر مهارت‌ها و توانایی‌های لازم برای اتصال این کلمات را داشته باشید و جملات و ساختارهای پیچیده تری بتوانید با ‌آن ها بسازید، مهارت بیشتری در زبان انگلیسی پیدا می‌کنید.


منبع: ایران مدرس (استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به ایران مدرس مجاز است)


آمار بازدید: 1636 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image