ارتباط مستقیم با 30626 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس مقاله کنکور مصاحبه با رتبه های برتر کنکور انسانی همراه با درصدها و ساعت مطالعه ایشان

مصاحبه با رتبه های برتر کنکور انسانی همراه با درصدها و ساعت مطالعه ایشان

به اشتراک گذاری

در این مقاله مصاحبه با رتبه های 1، 2 و 3 کنکور انسانی همراه با درصدها و ساعت مطالعه ایشان ارائه شده است. در این مقاله نحوه مطالعه، کتاب های مورد مطالعه، کلاس های رتبه های برتر و ... ذکر شده است.


حتما بخوانید: رتبه های برتر و نفرات برتر کنکور 99 همراه با مصاحبه با نفرات اول تا دهم کنکور سراسری سال 99


مصاحبه باعلی ولایی رتبه 1 انسانی سال 93


درصدهایتان در کنکور چقد بوده است؟


درصد ادبیات عمومی 78.7


درصد عربی عمومی 89.4



درصد معارف اسلامی 94.7


زبان خارجی 84 درصد


ریاضی 100 درصد


اقتصاد 100 درصد


درصد ادبیات اختصاصی 91.2


عربی اختصاصی 100 درصد


درصد تاریخ و جغرافیا 86.7


درصد علوم اجتماعی 86.7


درصد فلسفه و منطق 57.4


روان شناسی 60 درصد



در طول روز چند ساعت مطالعه می کردید آقای ولایی؟


ثابت نبود ولی بعد از دوره ی عید به 10 الی 11 ساعت هم رسید.


آیا درسی بوده که شما با آن مشکل داشته باشید و بعد بتوانید با انتخاب روش درست برای خودتان، چالشتان را با آن درس حل کنید؟


به نظر بنده هر فردی اگر با چالشی برخورد می کند نباید عقب بکشد و با تلاش بیش تر و حل تست های مکرر سعی در حل چالش و مشکل خود برآید.


آقای ولایی! به عنوان اولین سؤال، چرا در آزمون گروه آزمایشی علوم انسانی شرکت کردید؟ شما که در رشته ریاضی دانش آموز موفقی بودید؟


برای مشاهده لیست اساتید و مدرسین برتر کنکور در همین سایت ایران مدرس بر روی عبارت معلم خصوصی کنکور کلیک کنید. مطالعه میزان شرکت رتبه های برتر کنکور در کلاسهای کنکور هم مفید است.


بله، در رشته ریاضی دانش آموز ضعیفی نبودم و معدل کتبی نهایی ام نیز 19.81 شد. اما  حس کردم که علاقه ام به رشته های علوم انسانی، بخصوص رشته حقوق، بیشتر است و این رشته بیشتر با دغدغه هایم منطبق است؛ از این رو، تقریباً یک ماه مانده به امتحانات نهایی سال سوم، مطمئن شدم که می خواهم در آزمون سراسری گروه آزمایشی علوم انسانی شرکت کنم.


آیا شیوه ی خاصی برای درس خواندن داشتید؟


به نظر من، هر کس روش خاص خودش را دارد و نمی شود که یک حکم کلی برای مطالعه به همه داد؛ اما در کل فکر می کنم که چون بیشتر دروس علوم انسانی جنبه حفظی دارد، مرور مداوم می تواند در به خاطر سپردن مطالب، بسیار مؤثر باشد؛


هر درس را چند بار مرور می کردید؟


مثلاً تاریخ ایران و جهان را چهار بار دوره کردم. همچنین سایر دروس را بین پنج تا هشت بار مرور کردم.


این مقاله خوب را هم حتما و حتما بخوانید: درصدها، ساعت مطالعه و عوامل موفقیت رتبه های برتر کنکور 1400 از زبان خودشان


میانگین مطالعه خود را ذکر کردید. آیا امکان داشت که برای مثال، روزی 2 ساعت و روز دیگر 10 ساعت مطالعه کنید؟


پیش از این هم گفتم که به برنامه ریزی و زمان بندی مقید بودم؛ برای همین، هیچ وقت چنین اتفاقی نیفتاد که یک روز اصلاً درس نخوانم یا بسیار کم بخوانم و روز دیگر کم کاری ام را جبران کنم. من یک روش خطی و منظم داشتم و میانگین مطالعه ام در روزهای هفته یکسان بود؛ در عین حال، برنامه سنگینی نداشتم که خسته و دلزده بشوم و حتماً در بین ساعات مطالعه ام، زمان استراحت را هم در نظر می گرفتم. هیچ وقت هم تا ساعت 11 یا 12 شب مطالعه نمی کردم و جمعه ها هم از ساعت 7 شب به بعد اصلاً درس نمی خواندم و در کنار خانواده بودم و تفریحاتم را داشتم؛ به این دلیل که کنکور شبیه یک ماراتن است، نه دو سرعت، و هر کس باید خود را آماده رقابتی طولانی مدت کند و برای اینکه خسته و فرسوده نشود، باید استراحت نیز داشته باشد.



آیا از نظرات مشاورین استفاده می کردید؟ بله


آیا در دوران کنکور استرس و اضطراب داشتید؟


بله، انتظاراتی که دیگران از من داشتند یا خودم از خودم داشتم، باعث شده بود که گاه اضطراب پیدا کنم؛ حتی گاهی اوقات به دلیل همین اضطراب، در آزمون های آزمایشی حال جسمانی ام بد می شد و نمی توانستم آرامش لازم را داشته باشم.


آقای ولایی! به عنوان آخرین سؤال، اگر دانش آموزی با شما مشورت کند، آیا تشویقش می کنید که مثل شما از رشته ریاضی یا تجربی در گروه آزمایشی علوم انسانی شرکت کند؟


علی ولایی: اگر هدف داشته باشد و بداند که چه می خواهد، قطعاً تشویقش می کنم؛ چون تغییر رشته دادن، کار آسانی نیست و باید با سختی های زیادی دست و پنجه نرم کرد. مطالعه 34 کتاب درسی در طی یک سال، که مطالب بیشتر آنها هم جدید و ناآشناست، کار دشواری است؛ اما خواستن، توانستن است و شناخت اهداف، سختی راه را هموار می کند؛ بخصوص آنکه معتقدم اکثر دانش آموزان رشته های ریاضی و علوم تجربی، آگاهی و شناخت کافی از رشته علوم انسانی ندارند و تحت تاثیر جوّ موجود علیه رشته انسانی هستند و اگر اطلاعات کافی از این رشته داشته باشند، مطمئنم که اکثریت آنها، حداقل به یکی از رشته های علوم انسانی علاقه مند خواهند شد. تغییر رشته دادن، کار آسانی نیست و باید با سختی های زیادی دست و پنجه نرم کرد. مطالعه 34 کتاب درسی در طی یک سال، که مطالب بیشتر آنها هم جدید و نا آشناست، کار دشواری است؛ اما خواستن، توانستن است


نکاتی که موجب شده شما نفر اول کنکور شوید چیست؟


برنامه ریزی منظم و نظم در درس خواندن، پشتکار و تلاش بی وقفه و هدف دار بودنم است.


مطالعه نمائید: مهمترین عوامل در موفقیت تحصیلی رتبه های اول تا سوم کنکور 92 از زبان خودشان


توصیه ی شما به هم نوعان خودتون چیه ؟ عامل موفقیتتان چی بوده؟


عوامل معنوی: در درجه ی اول توکل به خدا و توسل به ائمه و دعای اطرافیان - دیگر عوامل موفقیت: فضای منزل و فضای مدرسه و مشاوره های مشاوران مدرسه - اگر فرد هدف خود را مشخص کند و با علاقه درس بخواند به دنبال آن تلاش مستمر و مداومی خواهد داشت تا به آن هدف برسد.


مصاحبه باصدیقه ذبیحی رتبه 2 انسانی سال 93


ساعت مطالعه ی شما در طول روز چند بوده است؟


ثابت نبود زیرا در کنار مدرسه زمانی را برای مطالعه قرار داده بودم.


آیا درسی بوده که شما با آن مشکل داشته باشید و بعد بتوانید با انتخاب روش درست برای خودتان، چالشتان را با آن درس حل کنید؟


خیر درس چالشی نداشتم.


آیا مشاور خصوصی داشتید؟ بله


علت موفقیت شما چی بوده خانم ذبیحی؟


در درجه ی اول کمک خدا و پدر و مادر و در نهایت تلاش و کوشش خودم.


مطالعه نمائید: دانش آموز ياسوجی، رتبه سه كنكور


مصاحبه امید شمس اللهی رتبه 3 انسانی سال 93


درصدهایتان در کنکور را لطفا بگویید؟


ادبیات فارسی عمومی: 50.7


عربی عمومی : 100


معارف اسلامی: 68


زبان خارجی: 94.7


ریاضی: 86.7


اقتصاد : 100


ادبیات فارسی اختصاصی: 95.6


عربی اختصاصی: 86.7


تاریخ و جغرافیا: 73.4


علوم اجتماعی: 73.4


فلسفه و منطق: 69.4


روانشناسی: 66.7


چی شد که با داشتن دیپلم ریاضی فیزیک در رشته ی انسانی شرکت کردید؟


سال سوم بعد از قبولی در المپیاد ادبی، متوجه شدم که به رشته ی علوم انسانی علاقه مندم، در نتیجه، اواخر شهریور سال گذشته از رشته ی ریاضی به رشته ی علوم انسانی تغییر رشته دادم.



ادبیات را در کنکور 50 در صد زدید آیا این درصد برای رتبه ی سوم کنکور کم نیست؟


از ابتدا روی لغات و تاریخ ادبیات کتاب های ادبیات عمومی وقت نگذاشتم و مطالعه نکردم و تصمیم داشتم که در کنکور هم این سوال ها را جواب ندهم و همین کار را هم کردم، چون فکر می کنم که این سوال ها خیای وقت گیر است، بخصوص سوال های مبحث لغت که با ریسک هم همراه است.


در طول روز چند ساعت مطالعه می کردید؟


بستگی داشت روزهای پیش می آمد که هیچی نمی خواندم و بعضی از روزها هم 7 ساعت درس می خواند . در کل بیش از 7 ساعت درس نمی خواندم.


دوران تعطیلات نوروز چه کردید؟


در مدرسه اردوی تعطیلاتی داشتیم و برنامه بر این اساس بود که روزی 8 الی 9 ساعت درس بخوانیم، اما من زمان استراحت بیشتری برای خودم گذاشته بودم و در نهایت 7 ساعت درس می خواندم. بعد از تعطیلات نوروز هم، همزمان با آزمون های جامع سنجش، همه دروس را دوره کردم.


آیا با ریاضی مشکل داشتید؟


سر کلاس موقعی که دبیر درس می داد گوش می دادم و تست می زدم.


پیشنهاد می شود مطالعه کنید:  20 توصیه ی کلیدی برای موفقیت در کنکور


تغذیه ی کنکوری ها


گاهی مشکلات غیر درسی مانع پیشرفت داوطلبان می شود. مثلا افرادی که مشکل کم خونی یا مشکلات غده تیروئیدی دارند با وجود تمایل به مطالعه زود خسته می شوند و بی حوصله می شوند و نمی توانند به اندازه ی سایرین مطالعه کنند.


فرد درس خوان در ژیم غذایی خود به انرژی کافی نیاز دارد، رژیم غذایی نادرست، باعث سستی و کندی عمل و کم شدن قدرت حافظه می شود اگر ناچار به استفاده از ژیم غذایی خاصی هستید. حتما این کار را زیر نظر پزشک متخصص انجام دهید.


صبحانه: مصرف یک صبحانه ی کامل، چه روز امتحان و چه روز درس خواندن اولین توصیه است و سعی کنید در این وعده یک لیوان شیر، یک تخم مرغ آب پز، یک عدد گوجه فرنگی و کمی پنیر کم چرب و گردو را مصرف کنید. توجه داشته باشید از غذاهای چرب در این دوران بپرهیزید و دیر هضم می شود و باعث اختلالات گوارشی می شود، و نهایتا مانع از تمرکز بیشتر آنها می شود.


مطالعه نمائید: روشهای صحیح و اصولی تست زدن در کنکور


بهترین سبزی ها: در میان سبزی ها نیز ریحان و نعناع به دلیل خواص ضد افسردگی و تقویت کنندگی سلول های سیستم عصبی و کاهو به دلیل کلسیم، پتاسیم و ترکیبی به نام لاکتوزیوم در تسکین اضطراب بسیار مفیدند. به این دلیل که قیل از خواب مصرف مخلوط آب کاهو و آب سیب البته در اندازه های مساوی می تواند خواب راحتی را ایجاد کرده و آرامش بخش باشد. در عصرانه هم خوردن کمی بستنی با انواع مغز و کمی ژله می تواند کالری مناسبی را به شما برساند. شام باید زود میل شود و بهتر است یک غذای نانی مثل کتلت و یا جوجه کباب را با کمی دوغ و سبزی خوردن میل کنید.


استرس و تغذیه کنکوری ها: هنگام غذا خوردن به مسائل نگران کننده از قبیل مشکلات تحصیلی و کنکور فکر نکنید. در این ایام بهتر از مجموعه ویتامین های گروه ب استفاده کنیم که ظرفیت روحی و فعالیت درسی شما را افزایش دهد.


رژیم غذایی مناسب تا حدی می تواند با استرس مقابله کند. در این رابطه خوردن خرما، دم کردن گل گاوزبان، میوه و سبزیجات فراوان، کم کردن شیرینی جات. اگر گاهی بدون کار زیاد، احساس خستگی می کنید، این نوع خستگی ها عصبی هستند و خوردن آب انار در رفع آن موثر است.


این مقاله خوب را هم بخوانید: رتبه های برتر کنکور 98، دلایل موفقیت و رشته و دانشگاه انتخابی


منبع: ایران مدرس



آمار بازدید: 27256 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image