ارتباط مستقیم با 30626 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس مقاله کنکور مهمترین راز و رمزهای موفقیت رتبه های برتر کنکور + تعداد ساعت مطالعه

مهمترین راز و رمزهای موفقیت رتبه های برتر کنکور + تعداد ساعت مطالعه

به اشتراک گذاری


در این مقاله مهمترین راز و رمزهای موفقیت رتبه های برتر کنکور، تعداد ساعت مطالعه رتبه های 1 تا 10، درصدها، کلاس ها و آزمون های مورد استفاده ایشان، شیوه درس خواندن برای موفقیت در کنکور این افراد و .... در این مقاله ارائه شده است.


پیشنهاد ویژه سایت ایران مدرس: درصدها، ساعت مطالعه و عوامل موفقیت رتبه های برتر کنکور 1400 از زبان خودشان


با توجه به مصاحبه های انجام شده با رتبه های برتر کنکور موارد زیر می تواند به عنوان رموز موفقیت در کنکور در نظر گرفته شود:


1- این افراد برای تمام دروس خودشان در کنکور درصد عالی کسب نموده اند و اکثر دروس را بالای 80 یا 90 درصد زده اند.


2- رتبه های برتر کنکور با تمرکز برای کنکور درس خوانده اند و روزانه 7 تا 13 ساعت و حتی بیشتر مطالعه داشته اند.


3- برخی از این افراد از کلاس های خصوصی و معلم خصوصی یا کلاس های تقویتی در آموزشگاهها استفاده کرده اند و برخی دیگر فقط خودشان درس ها را مطالعه نموده اند.



4- اکثر این افراد منبع اصلی مطالعه ای که داشته اند کتاب درسی بوده است. بنابراین برای موفقیت در کنکور کتاب درسی را خیلی خوب بخوانید و در کنار آن از کتاب های معتبر و تست های استاندارد استفاده نمائید.


5- رتبه های برتر کنکور با امیدواری و برنامه ریزی دقیق درس خوانده اند و هدف مشخصی برای خودشان در نظر گرفته اند.


6- برای موفق شدن در کنکور باید از این افراد موفق الگو گرفت. البته برنامه ریزی و نحوه مطالعه هر شخصی منحصر به فرد است و یک برنامه مشخص را برای خودتان کپی نکنید بلکه با توجه به شرایط خودتان برنامه ریزی نمائید.


مطالعه کنید: درصدها، ساعت مطالعه و رمز موفقیت رتبه های 1 تا 3 کنکور تجربی


مصاحبه با رتبه 1 تجربی 93 شایان پور میربابایی


درصدهایتان در کنکور چقدر بوده آقای پور میر بابای؟


ادبیات: 89.4


عربی: 94


دینی: 94.7


زبان: 89.4


زمین: 64


ریاضی: 86.7


زیست: 100


فیزیک: 95.6


شیمی: 97.2


آیا در کلاس های خصوصی شرکت می کردید؟


با توجه به اینکه در مدرسه استعداد های درخشان درس می خواندم نیازی به کلاس های آموزشگاهی نداشتم و اشکالات خود را با کمک معلمان این مدرسه برطرف می کردم.


ساعات مطالعه ی شما در طول دوران کنکور چند ساعت بوده است؟


روزهای عادی ۷ ساعت و روزهای تعطیل ۱۰ ساعت مطالعه می کردم تا بتوانم به رشته مورد علاقه خود برسم.


منابعی که برای کنکور کنکور استفاده می کردید را می شود نام ببرید؟


منبع اصلی من کتاب درسی بود و خیلی هم دقیق مطالعه می کردم. همه قسمت ها را هم پوشش می دادم.


آیا پدر و مادر شما در موفقیت شما موثر بوده اند؟


هر دو خیلی موثر بودند و وقتی نظارت بیشتر باشد هم خوب است ولی به صورت اجباری نباشد من خودم تمایلم به درس خواندن زیاد بود شاید بگویم مادرم بیشتر کمک می کرد خصوصا از لحاظ مشاوره.


کلیک کنید: مشاهده لیست مدرسین تدریس خصوصی کنکور


آقای پور میربابایی درس زیست شناسی را چگونه مطالعه می کردید که توانستید در کنکور 100 درصد بزنید ؟ در هفته چند ساعت مطالعه می کردید؟


روش مطالعه هر کس مخصوص به خودش است. من از این روش استفاده کردم و از آن نتیجه گرفتم. در ابتدا متن کتاب درسی را کامل می خواندم. خیلی با دقت این کار را انجام می دادم. اگر نکته ای وجود داشت که با مطالب قبلی ارتباط داشت، استنتاج خود را یادداشت می کردم. شکل های کتاب را هم بررسی می کردم و نکات آن را یادداشت می کردم. این یادداشت برداری های من در خود کتاب درسی و گوشه های آن بود. بعد از آنکه چند دور مطالعه می کردم و به تسلط نسبی می رسیدم سراغ تست زدن می رفتم. هفته ای 12 ساعت زیست مطالعه می کردم البته ساعات مطالعه ی هر درسی برای هر فردی متفاوت است. برای مشاهده لیست اساتید زیست بر روی عبارت معلم خصوصی زیست شناسی کلیک کنید.


در طول هفته چند ساعت مطالعه می کردید؟


55 تا 60 ساعت مطالعه می کردم


توصیه ی شما برای کنکوری های آینده چیست؟


همیشه تلاش و پشتکار خودشان را ادامه دهند و از لطف خدا نا امید نشوند و می توانند خودشان را به مرحله بالاتر برسانند. و موفقیت این نیست که همیشه بهترین باشید این است که از چیزی که هستید بهتر باشید.


مطالعه 20 دقیقه در روز رتبه نخست کنکور تجربی‌ 1400


«نیما ابوالحسنی» رتبه نخست کنکور 1400 گروه آموزشی علوم تجربی، در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در تبریز، رمز موفقیت خود را برشمرد و اظهار داشت: رمز موفقیت من این بود که هر موقع شکست خوردم، تسلیم نشدم. در سه سال گذشته در کنکورهای آزمایشی رتبه یک نشدم؛ شاید رتبه 40 یا 50 می‌شدم اما تلاشم را بیشتر کردم و بالاخره رتبه یک را کسب کردم.


بی‌توجهی رتبه دوم کنکور ‌گروه ریاضی 1400 به فضای مجازی‌


برای کنکور به هیچ کلاس کنکوری نرفته‌ام اما از کتاب‌های غیر درسی و کمک آموزشی استفاده می‌کردم. به همه توصیه می‌کنم که خود را باور داشته باشند و سال‌های زیادی برای رسیدن به اهداف خود تلاش کنند و درس بخوانند و امیدوار باشند که به اهداف خود می‌رسند.


رتبه سوم کنکور ریاضی: تمرکز عمده‌ام بر روی کتاب‌های درسی بود؛ خصوصاً هر چه بیشتر به روز آزمون سراسری نزدیک می‌شدیم تمرکزم بر روی کتب درسی بیشتر می‌شد و این کتاب‌ها را بیشتر مطالعه می‌کردم و در هیچ کلاس کنکوری شرکت نکردم.


رتبه ششم کنکور ریاضی 1400: تقریباً در این مسیر و در یک سال اخیر، روزانه 12 ساعت مطالعه منظم را در برنامه خود داشتم و هیچ‌گاه در طول مسیر نومید نشدم؛ زیرا معتقدم برای دستیابی به هر هدفی باید تلاش کرد.


حتما بخوانید: رتبه های برتر کنکور 1400 همراه با مصاحبه با نفرات 1 تا 10 کنکور سراسری سال 1400


رتبه نخست کنکور هنر: من از مهرماه سال گذشته روزانه هشت ساعت مطالعه داشتم ولی روزهای نزدیک به کنکور 12 و 13 ساعت مطالعه داشتم. خیلی تلاش کردم تا در کنکور رتبه خوبی به دست بیاورم.


رتبه چهارم کنکور هنر: دانش‌آموزانی که به دنبال رتبه برتر در کنکور هستند، ناچار به استفاده از کلاس‌های کنکور می‌شوند و بنده بخشی از موفقیتم را مدیون این کلاس‌ها هستم. منبع: تسنیم


مصاحبه با رتبه 3 تجربی 93 سید زهرا موسوی


در روز چند ساعت مطالعه می کردید؟


به طور میانگین روزی 10 ساعت درس می خواندم و روزهایی که در منزل بودم، ساعت مطالعه ام بیش تر هم می شد.


مطالعه نمائید: 20 توصیه ی کلیدی برای موفقیت در کنکور


کنکور امسال چطور بود آسان یا سخت؟


به نظرم پرسش ها سخت نبودند بلکه در همان حد سال های قبل بودند، البته این نکته را باید در نظر گرفت که فشار و جو آزمون شاید به گونه ای تاثیر بگذارد که پرسشی که در شرایط عادی آسان است در روز آزمون سخت به نظر برسد


در تابستان درسی بود که بر روی آن تمرکز ویژه کرده باشید؟


بله عربی 2 و 3 را به طور کامل خواندم و حتی مرور هم کردم، می توانم بگویم در تابستان در درس عربی قوی شده بودم.


آیا در طی سال تحصیلی درسی بوده که شما با آن مشکل داشته باشید و بعد بتوانید با انتخاب روش درست از نظر خودتان، چالشتان را با آن درس حل کنید؟


در درس ادبیات ابتدا با وجود زمان مطالعه ی معقولی که صرف آن می کردم، ضعیف بودم و از دی ماه با تغییر روش توانستم قوی شوم. در درس ادبیات ابتدا درس به درس پیش می رفتم و پس از دی ماه تصمیم گرفتم موضوعی بخوانم و هر شب تست موضوعی بزنم برای مثال یک شب 10 تست قرابت معنایی می زدم و شب دیگر 10 تست املاء کار می کردم و . . . با این تغییر روش رشد تراز چشم گیری در این درس پیدا کردم. مشاهده کنید: لیست اساتید ادبیات


آیا حرفی برای هم نوعان خود دارید؟


هر کس بخواهد موفق شود باید هدف خود را مشخص کند.


مطالعه نمائید: روشهای صحیح و اصولی تست زدن در کنکور


گردآوری: ایران مدرس



آمار بازدید: 5756 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image