ارتباط مستقیم با 30626 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس مقاله کنکور راهکارهایی برای تست زنی موفقیت آمیز در کنکور و برنامه ریزی صحیح کنکور

راهکارهایی برای تست زنی موفقیت آمیز در کنکور و برنامه ریزی صحیح کنکور

به اشتراک گذاری

راهکارهایی برای تست زنی بسیار موفقیت آمیز در کنکور و برنامه ریزی صحیح کنکور در این بخش ارائه شده است. نحوه تست زنی صحیح، برنامه ریزی درست کنکور، خواندن درس هر روز در همان روز، تکنیک ضرب و منها برای موفقیت در تست زنی کنکور و ... در این مقاله توضیح داده شده است.


پیشنهاد ویژه ایران مدرس: چگونه درس بخوانیم برای کنکورچگونه درس بخوانیم برای کنکور


با چه تست هایی تست زنی را شروع کنیم؟


برای تهیه کتاب تست باید مشخص کنیم به چه نوع تستی نیاز داریم:


1- در شروع برای هر موضوع ، تست های کنکوری سراسری و آزاد کافی نیست .بسیاری از این تست هایی که دارید؛ تالیفی و غیراستاندارد هستند و صرف نظر از کیفیت آنها زمان کافی نیز برای حل همه شان نخواهید داشت.


2- تست زنی را با تست های موضوعی و طبقه بندی شده شروع کنید و از همان ابتدا از تست های دوره ای استفاده نکنید.



3- ابتدا با تست های ساده تر شروع کنید. بدین ترتیب، سریع پیشرفت خواهید کرد. درگیر شدن با تست های دشوار در شروع شما را خسته می کند.


4- برخی از تست ها کلیدی هستند و مفاهیم یا مهارت های اصلی درس را نشان می دهند. این تست ها در کنکورهای سراسری یا دانشگاه آزاد نیز بیش تر تکرار شده اند. بهتر است روی این گونه تست ها تمرکز بیشتری داشته باشید.


5- در دروس اختصاصی تمرین دار و مفهومی، تست زنی اهمیت بیشتری دارد. ولی در دروس عمومی، خواندن و تکرار اهمیت بیشتری نسبت به حل تست دارد.


مطالعه کنید: روشهای صحیح و اصولی تست زدن در کنکور


وفادار بودن به برنامه ی خود - برنامه ریزی درست کنکور


بعضی از افراد با خیال بافی کردن و غرق شدن در گذشته و به یاد آوردن مشکلات از عوامل به خود اجازه می دهند که غرق در خاطره ها شوند. چگونه می توانیم با این مسئله مبارزه کنیم؟ راه مبارزه با این مسئله برنامه ریزی دقیق برای تک تک ساعت ها و وفادار ماندن به برنامه است.


برای ساعت های خود برنامه ریزی کنید و خود را به اجرای آن ترغیب کنید تا فرصت تفکرات دیگر از شما گرفته شود. برای داشتن تمرکز حواس باید به بلاتکلیفی خود پایان دهید و از میان انگیزه های متعددی که ما را احاطه کرده اند با انتخاب درست یکی را برگزینیم و بقیه را به حاشیه ی ذهن برانیم.


واقع بین باشید محال است که کسی به همه چیز برسد و همه ی موفقیت ها را بدست آورد. خواسته ای را که در این مقطع از تمام موارد دیگر جدی تر و مهم تر است مشخص کنید و فقط و فقط به آن بیندیشید. اطمینان داشته باشید که انسان های موفق و هدفمند جامعه نیز علاقه های بسیاری داشته اند، اما اصلی ترین را انتخاب کرده اند.


حتما بخوانید: بهترین اساتید کنکور 1401 و 1402 تهران و کل ایران


فواید روزخوانی (خواندن درس هر روز در همان روز) و موفقیت در کنکور


اولین سودمندی روز خوانی جلوگیری از هدر رفتن وقت است. دومین سودمندی روزخوانی این است که راحتتر اطلاعات را به حافظه ی بلند مدت انتقال می دهیم. فایده ی سوم این است که زمانی که روز خوانی را همراه با تست و تمرین انجام می دهیم متوجه می شویم که کدام بخش از مطالب را درست یاد نگرفته ایم یا ناقص فرا گرفته ایم و در جلسه ی بعد این فرصت برای ما وجود دارد که از دبیر یا معلم خصوصی خود پرسیده و مشکل را رفع کنیم و بهتر از این است که درس را فقط شب قبل از اینکه می خواهد به مدرسه برود مطالعه می کند.


اگر تا به حال این کار را انجام نداده اید، از همین فردا مطالب همان روز را روز خوانی کنید، شاید در روز های اول نیاز به تلاش بیشتری داشته باشید اما مطمئن باشید ارزش آن را دارد. اگر روز خوانی را انجام دهید دیگر لازم نیست زمان زیادی را صرف یادگیری در شب امتحان کنید و با یک مرور جزئی می توانید خود را برای امتحان آماده کنید.


مطالعه نمائید: رتبه های برتر کنکور 1400 همراه با مصاحبه با نفرات 1 تا 10 کنکور سراسری سال 1400


چرا می گوییم درس هر روز در همان روز (گفته ی جواد آتشی)


آن دسته از دانش آموزانی که حتی یکبار این کار را انجام داده اند خوب می دانند که مطالعه ی درس هر روز در همان روز می تواند چه تاثیر شگفت انگیزی بر پیشرفت درسی داشته باشد. بعضی از دانش آموزان به جای روزخوانی درس ها مطالعه ی آن را به شبی که فردایش قرار است آن را در مدرسه جواب دهند موکول می کنند.


اما چرا تاکید می کنیم که درس هر روز را در همان روز بخوانید؟


همانطور که می دانید اطلاعاتی که فرا می گیریم ابتدا در حافظه ی کوتاه مدت ذخیره می شود و اگر کاری برای انتقال این اطلاعات به حافظه ی بلند مدتانجام ندهیم زحمتتان به هدر می رود.


طبق تحقیقات مجزا و یافته های هرمن ابینگهاس و سباستین لایتنر تکرار در 24 ساعت اولیه بیشترین تاثیر را در ماندگاری مطلب و انتقال آن به حافظه ی بلند مدت ایفا می کند.اگر درس همان روز را همان روز مطالعه کنیم این شانس بیشتر خواهد بود که اطلاعات فرا گرفته شده در مدرسه به حافظه ی بلند مدت منتقل شود و از طرفی وقتی مطالعه ی آن درس را به هفته ی دیگر موکول می کنیم به میزان زیادی از اطلاعات در حافظه ی کوتاه مدت از دست خواهند رفت و باید مطالب را خود خوانی کنیم و در این صورت مدت زمانی که در مدرسه برای یادگیری آن صرف کرده ایم از بین می رود.


کلیک کنید: مشاهده لیست کامل معلم های خصوصی کنکور


تکنیک ضرب و منها برای موفقیت در تست زنی کنکور


آیا تکنیک ضرب و منها باعث می شود پاسخ هایمان درست باشد؟ با این تکنیک تنظیم وقت همراه با دقت را تمرین می کنید. در قدم اول تمام سوالاتی را که بلد بودید و از درست زدن آن تا قدری اطمینان داشتید وارد پاسخ برگ کرده اید. حالا از زمان اضافه که حاصل پاسخ ندادن به تست هایی است که بلد نبودید یا از آن ها رد شده اید، می توانید به درستی استفاده کنید. به سراغ تست هایی با علامت ضربدر می روید، یعنی تست هایی که می توانستید آن ها را حل کنید ولی زمان بیشتری لازم داشتید و این گونه با مدیریت زمان به تعداد درست هایی که ممکن بود با بی دقتی غلط بزنید یا به علت کمبود زمان از دست بدهید اضافه خواهد شد.


منبع: ایران مدرس



آمار بازدید: 711 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image