ارتباط مستقیم با 30620 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس مقاله معرفی دانشگاهها آشنایی با دانشگاه علوم پزشکی شیراز

آشنایی با دانشگاه علوم پزشکی شیراز

به اشتراک گذاری

دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این بخش معرفی شده است. دانشگاه علوم پزشکی شیراز یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های ایران است. پیشینه دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دانشکده‌ها و مراکز دانشگاه علوم پزشکی شیراز و ... هم در این بخش توضیح داده شده است.

پیشنهاد ویژه ایران مدرس: رایج‌ترین سؤالات داوطلبان آزمون دستیاری دندانپزشکی

پیشینه دانشگاه علوم پزشکی شیراز

قریب به 65 سال پیش هسته اولیه دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تاسیس آموزشگاه عالی بهداری در سال ۱۳۲۵ به منظور تربیت متخصصین در طی دوره‌های چهار ساله شکل گرفت. نخستین دوره ریاست این مرکز بر عهدهٔ ذبیح قربان (از بهائیان شهرستان آباده) گذاشته شد که پس از بازگشت از دانشگاه آمریکایی بیروت، بسیاری از بخشهای بیمارستان نمازی را نیز توسعه داد.

در سال ۱۳۳۲ آموزشگاه عالی پرستاری نمازی به عنوان دومین مجموعه تربیت کادر پزشکی تشکیل شد؛ که این آموزشگاه در سال ۱۳۵۵ به دانشکده پرستاری ارتقاء یافت. به دنبال این دانشکده در فواصل دیگر سایر دانشکده‌های علوم پزشکی تشکیل گردید. به‌دنبال تصویب لایحه تشکیل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و به منظور استفاده مطلوب و هماهنگ از امکانات پزشـکی در جهت تأمین و تعمیم بهداشـت، درمان، آموزش و پژوهش، دانشـگاه علوم پزشکی شیراز از دانشـگاه شیراز جدا گردید و از سال ۱۳۷۳ با ادغام سازمان‌های منطقه‌ای بهداشـت و درمان استان‌ها در دانشـگاه‌های علوم پزشـکی، این دانشـگاه تحت عنوان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان فارس موجودیت یافت.

رابطه دانشگاه علوم پزشکی شیراز با آمریکا


در سال ۱۳۲۸ که آموزشگاه عالی بهداری به دانشکده پزشکی تبدیل گشت، این موسسه در کنار سایر دانشکده‌های دانشگاه شیراز، زیر نظر دانشگاه پنسیلوانیا شروع به کار نمود، و تا زمان انقلاب سال ۱۳۵۷ با این دانشگاه روابط بسیار نزدیکی داشت.

پس از انقلاب، و در سال ۲۰۰۹، مناطق روستایی ایالت میسیسیپی آمریکا از دانشگاه علوم پزشکی شیراز جهت ارائه الگوهای خدمات بهداشتی در روستاها درخواست گفتگو کردند. در این بین نمایندگانی بین این دانشگاه و دانشگاه ایالتی جکسون ردوبدل گردیدند. ایالت میسیسیپی همواره بدنبال راههایی برای ارائه خدمات درمانی به مناطق روستایی خود با هزینه‌های کم بوده است.

وضعیت کنونی دانشگاه علوم پزشکی شیراز

اکنون دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیش از ۸۰۰۰ دانشجو و دستیار تخصصی ، ۹۱ رشته مختلف تحصیلی ، ۵۳۹ عضو هیئت علمی و بیش از ۱۸۰۰۰ پرسنل بهداشتی، درمانی و پشتیبانی علاوه بر تعلیم و تربیت جوانان این مرز و بوم، مسئولیت تأمین بهداشت و درمان استان را نیز بر عهده دارد.

دانشگاه علوم پزشکی شیراز علاوه بر کیفیت مطلوب آموزشی و پژوهشی با انجام فعالیت‌های درمانی پیچیده‌ای نظیر پیوند کبد، قلب، کلیه و دیگر درمان‌های پیشرفته به بیماران و نیازمندان خدمت ارائه نموده و به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و معتبرترین دانشگاه‌های ایران و خاورمیانه مشغول فعالیت می‌باشد.

در حال حاضر هفت حوزه معاونت از قبیل : معاونت آموزشی، بهداشتی، پژوهشی، پشتیبانی، دانشجویی فرهنگی، درمان و غذا و دارو با همکاری‌های لازم مشغول به ارائه خدمات به مراجعان مربوطه می‌باشند.

پیشنهاد می شود مقاله دستاوردهای پزشکی تاثیرگذار را هم بخوانید.

دانشکده‌ها و مراکز دانشگاه علوم پزشکی شیراز

دانشگاه علوم پزشکی شیراز دارای ۱۱ دانشکده از قبیل :

۱- دانشکده بهداشت و تغذیه

۲- دانشکده توانبخشی

۳- دانشکده پزشکی

۴- دانشکده پیراپزشکی

۵- دانشکده پرستاری و مامایی حضرت فاطمه (س)

۶- دانشکده داروسازی

۷- دانشکده دندانپزشکی

۸- دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی

۹- دانشکده پرستاری دکتر حیاتی لامرد

۱۰- دانشکده پرستاری حضرت زینب لارستان

مطالعه این مقاله هم مفید است: دانشگاه علوم پزشکی سمنان

۱۱- مجتمع علوم پزشکی امام صادق گراش

است، که هم اکنون در حال ارائه خدمات به جمع کثیری از دانشجویان در رشته‌های مختلف می‌باشند.

همچنین بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز که خدمات بهداشتی درمانی ارائه می‌کنند، عبارت‌اند از :

درمانگاه شهید مطهری، بیمارستان نمازی، شهید فقیهی، حافظ، چمران، خلیلی، علی اصغر، دستغیب، قطب الدین، حجازی، زینبیه، ابن سینا، اعصاب و روان.

و همچنین بخش‌های پژوهشی و تحقیقاتی مانند :کمیته تحقیقات واحد بین‌المللی دانشگاه علوم پزشکی شیراز

مطالعه مقاله
دانشگاه علوم پزشکی بیرجند را هم پیشنهاد می کنیم.


آمار بازدید: 1422 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image