ارتباط مستقیم با 30625 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس مقاله معرفی دانشگاهها دانشگاه علوم پزشکی بیرجند

دانشگاه علوم پزشکی بیرجند

به اشتراک گذاری

دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در این بخش معرفی شده است. دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند، قدیمی‌ترین دانشگاه علوم پزشکی شرق کشور، در شهر بیرجند و در استان خراسان جنوبی واقع است.

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند در یک نگاه:

تأسیس ۱۳۶۴

نوع سراسری (دولتی)

رئیس قاسم کریمی

دانشجویان 1500


مکان بیرجند

پیشنهاد ویژه ایران مدرس: دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز

این دانشگاه در سال ۱۳۶۴ و با تصویب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان دانشکده پزشکی بیرجند و تحت ریاست دکتر غضنفر فروزانفر تاسیس شد و در سال ۱۳۶۵ با پذیرش ۵۰ دانشجوی پزشکی و ۳۰ دانشجویی پرستاری، رسماً فعالیت خود را آغاز نمود.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در سال ۱۳۷۲ به پاس موفقیت دانشجویان دانشکده جدیدالتاسیس بیرجند در کسب مقام اول آزمون جامع علوم پایه پزشکی سال ۱۳۷۱ کشور، مجتمع آموزشی پزشکی بیرجند را (شامل: دانشکده پزشکی، دانشکده پرستاری و آموزشکده پیراپزشکی) به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند، ارتقا داده و دکتر غضنفر فروزانفر را به ریاست آن منصوب نمود.

دانشجویان این دانشگاه در فاصله سالهای ۱۳۷۱ تا ۱۳۷۸، ۵ بار مقام اول و یک بار مقام دوم آزمون جامع علوم پایه پزشکی کشور را در بدست آورده اند.

پیشنهاد می شود مقاله
دانشگاه علوم پزشکی ایلام را هم بخوانید.

روسای دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از بدو تاسیس تا کنون عبارتند از:

-دکتر غضنفر فروزانفر (۱۳۶۴ تا ۱۳۷۹) -دکتر محمود شکیبی (۱۳۷۹ تا ۱۳۸۵) -دکتر هاشم زهی (۱۳۸۵ تا ۱۳۸۹) - دکتر قاسم کریمی (۱۳۸۹ تاکنون)

مطالعه این مقاله هم مفید است:
آشنایی با رشته دندانپزشکی

در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی بیرجند متشکل از ۲ دانشکده پزشکی و پرستاری مامایی و یک آموزشکده پیرا پزشکی بوده که دارای ۱۰۰۰ دانشجو در ۱۳ رشته تحصیلی کاردانی، کارشناسی، دکترای حرفه‌ای و ۸۵ عضو هیئت علمی تمام وقت می‌باشد. دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، در خیابان معلم واقع است و به عنوان متولی امر بهداشت و درمان شهرستان بیرجند، نهبندان و سربیشه، بیمارستان آموزشی ولیعصر، بیمارستان امام رضا و بیمارستان نهبندان را تحت پوشش دارد.


آمار بازدید: 1329 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image