ارتباط مستقیم با 30607 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس مقاله معرفی رشته های تحصیلی منابع مطالعاتی رشته فیزیک و ضرایب جدید

منابع مطالعاتی رشته فیزیک و ضرایب جدید

به اشتراک گذاری

منابع مطالعاتی رشته فیزیک و ضرایب جدید آن در این بخش ارائه شده است. با توجه به سوالاتی که تا کنون در طی سالهای اخیر در مجموعه فیزیک طراحی شده است منابع زیر بهترین و اصلی ترین منابع موجودی هستند که میتوانند کمک کننده باشند:

فیزیک پایه : کتاب هالیدی (ضریب 3)

البته در کنار این میتوان برای پایه 1 از کتاب ایریدوف یا کلپنر هم استفاده کرد.اما برای دو پایه دیگر همان هالیدی کافی است.در کنار اینها هم مجموعه بانک تست ماهان و جزوات ماهان به عنوان منبع مکمل توصیه می گردد.

پیشنهاد ویژه ایران مدرس: دانلود جزوات خلاصه فیزیک هالیدی

ترمودینامیک: کتاب زیمانسکی-دیتمن (ضریب 3)

البته در کنار این کتاب می توان از کتاب ادکینز به عنوان منبع مکمل دانشگاهی و از مجموعه بانک تست ماهان و جزوات ماهان به عنوان منابع تکمیلی تستی و کمک آموزشی نام برد.


فیزیک جدید: وایدنر و سلز(ضریب 3)

البته در کنار این کتاب میتوان از کتاب آشنایی با نسبیت خاص رزنیک برای بخش نسبیت خاص نام برد و هم چنین کتاب کرین هم به عنوان منبع تکمیلی جهت تمرین بیشتر به دانشجویان توصیه میشود.همچنین از بانک تست ماهان به عنوان منبع تکمیلی تستی و آموزشی نبایستی غافل بود.

ریاضی فیزیک:آرفکن (ضریب3)

پیشنهاد می شود مقاله سرفصلهای جلسات تدریس خصوصی و منابع فیزیک 1 دانشگاه برای رشته های مختلف را هم بخوانید.

منبع اصلی این درس کتاب آرفکن است ولی میتوان از مجموعه بانک تست ماهان و جزوات ماهان به عنوان مجموعه تکمیلی تستی و آموزشی نام برد.

مکانیک تحلیلی: ماریون - فولز (ضریب 3.5)

همانگونه که دانشجویان استحضار دارند منابع محتلفی برای تحلیلی وجود دارد ولی این دو منبع منابع اصلی هستند.البته می توان ابتدا از پایه 1 شروع به خواندن از روی کلپنر یا هالیدی کرد و بعد از این دو کتاب شروع کرد.دانشجویان عزیز باید بدانند که درس تحلیلی نیاز به حل مسئله زیاد و تکرار دارد لذا از این رو منابع تکمیلی دیگری همچون کتاب آریا یا سری شومز می تواند مفید باشد.در ضمن برای بخش تستی و کمک آموزشی از جزوات ماهان و بانک تست ماهان استفاده کنید. الکترومغناطیس:ریتس-میلفورد (ضریب 3.5) این درس نیز همانند تحلیلی نیاز به حل تمرین و مسئله زیاد دارد لذا تنها کتاب ریتش کافی نیست و برای

حل مسئله و تکرار بیشتر کتاب های چنگ, گریفیتس و نایفه به دانشجویان عزیز توصیه میشود.در کنار اینها حتما از بانک تست و جزوات ماهان به عنوان منبع کمک آموزشی و تستی استفاده کنید. مکانیک کوانتومی:زتیلی و گاسیروویچ (ضریب 3.5) این درس نیز همانند دو درس مهم قبلی نیاز به تکرار و تمرین دارد لذا کتابهای دانشگاهی دیگری همچون

مطالعه این مقاله هم مفید است:
چگونه فیزیک بخوانیم تا آن را خوب یاد بگیریم

رزنیک و کرین و یا گریفیتس هم توصیه می گردد.از جزوات و بانک تست ماهان هم به عنوان مرجع های کمک آموزشی مناسب می توان استفاده نمود. زبان عمومی و تخصصی: کل مطالب (ضریب 1) برای درس زبان تنها منبعی که میتوان معرفی نمود برای حفظ لغات بیشتر کتاب GRE و 504 برای حفظ لغات

هم چنین کتاب دکتر بیانی برای زبان تخصصی مجموعه فیزیک است.برای متن بیشتر هم می توان از کتابهای درسی به زبان اصلی شروع کرد.البته برای منبع تکمیلی تست هم مجموعه سوالات زبان دکتری انتشارات ماهان و بانک تست و جزوه زبان عمومی ماهان توصیه می گردد.

نکته مهم

مطالعه مقاله
تدریس خصوصی فیزیک عمومی 2 – استاد خصوصی فیزیک 2 دانشگاه و سرفصلهای آن را هم پیشنهاد می کنیم.

دانشجویان عزیز به این نکته توجه داشته باشند که کتابهای متعددی که معرفی شده است نباید نگرانتان کند چرا که مراجع اصلی همانهایی هستند که در مقابل نام درس ذکر شده است و تمرکز اصلی داوطلبین گرامی بایستی بر روری متن این کتابها و تمرینهای انتهای فصلشان باشد و کتابهای تکمیلی معرفی شده صرفا جنبه حل تمرین بیشتر و تکرار بیشتر و ورزیده شدن در حل مسائل را دارد و نباید وقت خود را برای خواندن کتابهای تکمیلی صرف نمایند و تنها به حل تمرینهای انتهای فصل آنان و نکات مهم و تمرینهای داخل کتاب اکتفا نمایند. تدریس خصوصی فیزیک

منبع: پرتال موسسه ماهان


آمار بازدید: 3103 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image