ارتباط مستقیم با 30588 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس مقاله مطالب عمومی تدریس خصوصی فیزیک عمومی 2 – استاد خصوصی فیزیک 2 دانشگاه و سرفصلهای آن

تدریس خصوصی فیزیک عمومی 2 – استاد خصوصی فیزیک 2 دانشگاه و سرفصلهای آن

به اشتراک گذاری

در این بخش مطالبی در رابطه با تدریس خصوصی فیزیک 2 عمومی دانشگاه ارائه می گردد و سر فصلهای این درس هم مورد بررسی قرار می گیرد. برای مشاهده لیست اساتیدی که در زمینه تدریس خصوصی فیزیک 2 دانشگاهی و فیزیک سایر مقاطع فعالیت دارند بر روی عبارت تدریس خصوصی فیزیک کلیک نمائید. در ادامه سرفصلهای فیزیک عمومی 2 دانشگاهی مورد بررسی قرار می گیرد.

فصل 1: در فصل اول فیزیک 2 دانشگاه آشنایی با الکتریسیته ارائه می گردد. در این فصل مباحثی همچون بار الکتریکی، رسانا و عایق، قانون کولن، پایستگی بار الکتریکی، میدان الکتریکی، چگالی بار و .... مورد بررسی قرار می گیرد. قانون کولن نیرویی که دو بار الکتریکی بر هم وارد می کنند را ارائه می نماید و بر طبق آن نیرو متناسب با اندازه بارهای الکتریکی و معکوس مجذور فاصله بین آنها است. فصل اول فصل ساده ای است و مسائل آن راحت می باشد.

فصل 2: در فصل دوم فیزیک 2 عمومی دانشگاه میدان الکتریکی مورد بررسی قرار می گیرد و میدان الکتریکی بار نقطه ای و دو قطبی الکتریکی، خط باردار، قرص باردار و .... مورد بررسی قرار می گیرد. میدان الکتریکی هم یک کمیت برداری است و نیرویی است که یک بار دلخواه بر بار واحد وارد می نماید. ممکن است از شما خواسته شود که در یک نقطه مشخص برآیند میدان الکتریکی ناشی از چند بار نقطه ای را بدست آورید. دانلود رایگان نمونه سوال امتحان فیزیک 2 دانشگاه آزاد

فصل 3: در فصل سوم قانون گاوس مورد بررسی قرار می گیرد. مباحثی مانند شار میدان الکتریکی هم در این فصل مطرح می شود. کاربرد قانون گاوس در حالتهای تقارن استوانه ای و کروی نیز بررسی خواهد شد.

فصل 4: فصل چهارم فیزیک عمومی 2 دانشگاهی به بحث انرژی پتانسیل الکتریکی و مباحث مرتبط با آن همچون سطوح هم پتانسیل، محاسبه پتانسیل با استفاده از میدان، پتانسیل ناشی از بار نقطه ای، گروه بار نقطه ای، دو قطبی الکتریکی و .... پرداخته شده است. پتانسیل الکتریکی بر خلاف نیروی ناشی از بار نقطه ای و میدان الکتریکی که کمیت های برداری بودند یک کمیت اسکالر است. در این فصل انرژی پتانسیل الکتریکی سیستم بار نقطه ای و پتانسیل جسم رسانای باردار منزوی هم بررسی خواهد شد.
دانلود جزوه خلاصه قانون القای فاراده و القاییدگی فیزیک 2 دانشگاه آزاد

فصل 5: فصل پنجم به بحث خازنها و ظرفیت خازن می پردازد. خازن های موازی و سری که در دوره متوسطه مورد بررسی قرار گرفته بود در این فصل فیزیک 2 دانشگاه یک بار دیگر بررسی می شود. از مباحث دیگر مطرح شده در این فصل می توان به انرژی ذخیره شده در میدان الکتریکی، خازن حاوی دی الکتریک، دی الکتریک از دیدگاه اتمی، دی الکتریک و قانون گاوس و ... اشاره کرد.


فصل 6: در فصل ششم جریان و مقاومت ارائه شده و مباحثی مانند جریان الکتریکی، چگالی جریان، مقاومت و مقاومت ویژه، قانون اهم، توان در مدار الکتریکی، نیمه رسانا و ابررسانا بررسی می شود. قانون اهم در حقیقت مقاومت مدار و جریان الکتریکی را به هم ربط می دهد. به نسبت مبحث مقاومت در دوره متوسطه در این فصل فیزیک 2 دانشگاه مسائل سطح بالاتری ارائه می شود. دانلود جزوه خلاصه میدان مغناطیسی و نیرو فیزیک 2 دانشگاه آزاد

فصل 7: فصل هفتم فیزیک 2 دانشگاه به مبحث مدار می پردازد. محاسبه جریان در مدار تک حلقه ای، مدارهای تک حلقه ای دیگر، اختلاف پتانسیل بین دو نقطه، مدارهای چند حلقه ای، آمپرسنج و ولت سنج، مدار RC و .... در این فصل مطرح می شود. یادگیری بحث مدارها بسیار مهم است و حداقل یک سوال در امتحان مطرح می شود.

فصل 8: در فصل هشتم از مباحث فصول قبلی فاصله گرفته شده و میدان مغناطیسی مورد بررسی قرار می گیرد. میدان مغناطیسی با حرف لاتین B نمایش داده می شود. بحث میدان های متعامد، اثر هال، ذره باردار در حال گردش و .... در این فصل ارائه می گردد. سیکلوترون ها و سنکروترون ها، نیروی مغناطیسی وارد بر سیم حامل جریان، گشتاور نیروی وارد بر حلقه جریان، گشتاور دو قطبی مغناطیسی و .... در این فصل بررسی می شود. ذره متحرک و یا سیم حامل جریان وقتی در میدان مغناطیسی قرار می گیرد بر آن نیرو وارد می شود. در این فصل این نیروها محاسبه می شود.
نمونه سوال امتحان فیزیک 2 دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب

فصل 9: فصل 9 فیزیک 2 دانشگاه به میدان مغناطیس ناشی از جریان الکتریکی می پردازد و این میدان محاسبه می شود. وقتی دو سیم حامل جریان در کنار هم قرار می گیرند بر یکدیگر نیرو وارد می کنند. اندازه و جهت این نیرو هم مورد بررسی قرار خواهد گرفت. قانون آمپر، سیم لوله و چنبره و پیچه حامل جریان به عنوان دو قطبی مغناطیسی هم مباحث دیگری است که در فصل نهم بررسی می شود.

فصل 10: فصل دهم به مبحث القا و القاوری می پردازد. قانون القای فاراده و قانون لنز در این فصل بررسی می شود. مباحث دیگری مانند خود القا، مدار RL، انرژی ذخیره شده در میدان مغناطیسی، چگالی انرژی میدان مغناطیسی و .... هم در این فصل بررسی می شود.
نمونه سوال امتحان فیزیک 2 دانشگاه ازاد واحد جنوب

فصل 11: از مباحث ارائه شده در فصل یازدهم می توان به نوسان الکترو مغناطیسی و جریان متناوب، بررسی کیفی نوسان LC، مانستگی الکتریکی- مکانیکی، بررسی کمی نوسان LC، نوسان میرا در مدار RLC، جریان متناوب، نوسان واداشته، مدار متوالی RLC و .... اشاره کرد.

فصل 12: در فصل 12 فیزیک 2 دانشگاهی معادلات ماسکول ؛ خاصیت مغناطیسی ماده بررسی می شود. در این فصل قانون گوس برای میدان مغناطیسی ارائه شده و میدان مغناطیسی القایی بررسی می شود. از مباحث دیگر ارائه شده در فصل دوازدهم می توان به مغناطیس و الکترون، مواد مغناطیسی، دیا مغناطیس، پارا مغناطیس، فرو مغناطیس و .... اشاره کرد.
دانلود جزوه کامل فیزیک 2 دانشگاه

فصل 13: در نهایت در فصل 13 فیزیک عمومی 2 دانشگاهی که فصل آخر است موج الکترو مغناطیسی ارائه می شود و موج الکترومغناطیسی رونده از نظر کیفی و کم بررسی می شود. قطبش، بازتاب و شکست، بازتاب کلی درونی و قطبش ناشی از بازتاب نیز در این فصل بررسی می شود.

برای یادگیری بهتر فیزیک 2 دانشگاهی سعی کنید این درس را در طول ترم بخوانید. درس فیزیک عمومی 2 دانشگاهی جزو دروسی است که اکثر دانشجویان با مطالعه و خواندن آن مشکل دارند و در نتیجه استفاده از کلاسهای خصوصی برای یادگیری بهتر این درس کاملا متداول است (مشاهده لیست مدرسین فیزیک). در این درس معمولا در فصل های مختلف بحث انتگرال گیری و در نظر گرفتن المان جزء و .... بسیار کاربرد دارد و همین باعث می شود دانشجویان اشکالات زیادی در این درس داشته باشند. به عنوان مثال برای بدست آوردن میدان الکتریکی ناشی از یک خط بار در یک نقطه مشخص انتگرال گیری لازم است و برداری بودن میدان الکتریکی و لزوم تجزیه آن قبل از انتگرال گیری به سختی کار اضافه می کند. خلاصه اینکه در طول ترم درس فیزیک 2 را بخوانید تا بتوانید در امتحان نمره خوبی بگیرید. موکول کردن مطالعه این درس به ایام امتحانات کار شما را سخت تر می کند و حجم مطالب آن خیلی زیاد است و لازم است در طول ترم مطالعه شود.
دانلود نمونه سوال فیزیک 2 دانشگاه

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 3583 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image