ارتباط مستقیم با 30424 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی ایران مدرس
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس مقاله معرفی رشته های تحصیلی معرفی رشته گرافیک دبیرستان و دانشگاه+بازارکار

معرفی رشته گرافیک دبیرستان و دانشگاه+بازارکار

به اشتراک گذاری

دروس رشته گرافیک

کسایی که هنوز سال اول دبیرستان هستند وقصد انتخاب رشته گرافیکو دارند بهتره راجع به درس ها وواحد هاش بیشتر بدونن.

پیشنهاد می شود مقاله رشته طراحی پارچه و لباس را هم بخوانید.

سال دوم

ردیف نام درس نظری عملی

1 آمادگی دفاعی 2 0


2 ادبیات فارسی (2) 2 0

3 تاریخ هنر ایران 2 0

4 تربیت بدنی (2) 0 1

5 جغرافیای عمومی و استان 3 0

6 خوشنویسی 0 1

7 ریاضی (2) 4 0

8 زبان خارجه (2) 2 0

9 زبان فارسی (2) 2 0

10 طراحی (1) 0 4

11 عربی (1/2) 1 0

12 عکاسی (1) 1 1

13 مبانی هنرهای تجسمی 1 3

14 کارگاه چاپ دستی (1) 1 1

رایگان دانلود کنید: سوالات امتحان نهایی درس طراحی 2 رشته گرافیک با پاسخنامه تشریحی شهریور 95

سال سوم

ردیف نام درس نظری عملی

1 پایه و اصول صفحه آرایی 0 2

2 تاریخ معاصر ایران 2 0

3 تاریخ هنر جهان 2 0

4 تربیت بدنی (3) 0 1

5 تعلیمات دینی و قرآن (2) 3 0

6 تعلیمات دینی و قرآن (3) 3 0

7 خط درگرافیک 1 1

8 طراحی (2) 0 4

9 عربی (2/2) 1 0

10 علم مناظر و مرایا 1 1

11 عکاسی (2) 1 1

12 مبانی تصویر سازی 1 2

13 مبانی و کاربرد رایانه 1 1

14 کارآموزی 0 2

15 کارگاه گرافیک 0 3

منبع: http://www.gerafistha.blogfa.com

-----------------------------------------------

برای دانلود رایگان کلیک نمائید:
دانلود سوالات امتحان نهایی خرداد 95 - طراحی 2 رشته گرافیک با پاسخ

معرفی اولیه رشته گرافیک

امروزه با وجود صد زبان و ۵ هزار گویش، نمی‌توان برای معرفی مراکز و مکان‌های مختلف از زبان نوشتاری استفاده کرد. بلکه این زبان تصویری است که با ساخت علائم و نشانه‌ها‌ در هواپیماها، جاده‌ها و هتل‌ها، پیام‌ها را سریعتر انتقال می‌دهد.البته نباید تصور کرد که زبان تصویری یا به عبارت دیگر ارتباط تصویری، تنها به ساخت علائم و سمبل‌های تصویری می‌پردازد بلکه هنر ارتباط تصویری حیطه بسیار وسیعی را در بر‌می‌گیرد که از آن جمله می‌توان به نوشتن زیبای کلمات، رسم منحنی و نمونه‌های آماری، تهیه آگهی مطبوعاتی و پوستر، صفحه‌آرایی و ده‌ها مورد دیگر اشاره کرد. به زبان دیگر کلیه طر‌ح‌هایی که به وسیله چاپ قابل انتشار هستند، طرح گرافیکی می‌باشند.

هدف‌ رشته‌ ارتباط‌ تصویری‌ آموزش‌ این‌ هنر در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش‌ عالی‌ است. در واقع رشته ارتباط تصویری توانایی‌های‌ دانشجویان‌ در امور تبلیغات‌ فرهنگی‌ یا تجاری‌ را ارتقا می‌دهد که‌ در این میان تبلیغات‌ فرهنگی‌ شامل‌ تصویرسازی‌ کتب‌، ساخت‌ پوستر، تبلیغات‌ برای‌ نشریات‌ و جراید مانند صفحه‌آرایی‌ و آگهی‌های‌ مطبوعاتی‌ می‌شود و تبلیغات‌ تجاری‌ نیز شامل‌ تبلیغات‌ نمایشگاه‌های‌ بازرگانی‌ مانند غرفه‌سازی‌ و غرفه‌آرایی‌ یا تبلیغات‌ برای‌ کالاهای‌ مختلف‌ است‌. در ضمن‌ ارتباط‌ تصویری‌ دارای‌ شاخه‌های‌ دیگری‌ مانند آرم‌سازی‌، انیمیشن‌ و طراحی‌ راهنمای‌ محیطی‌ می‌باشد.

تعریف رشته گرافیک :

گرافیک حرفه مورد نیاز امروز است که بخش بزرگی از ان را تبلیغا ت در بر می گیرد.گسترش روز افزون آموزش فنی و حرفه ای در ایران توسعه همه جانبه در تمامی رشته ها را طلب می کند.براین اساس در چند سال گذشته رشته گرافیک در بیشتر هنرستان ها ایجاد شده است .

برنامه ریزی دوره ۵ ساله کاردانی رشته گرافیک ،متناسب با نیازهای واقعی این رشته به طوری برنامه ریزی شده که دانش آموختگان این دوره بتوانند پس از کسب مهارتهای لازم در مشاغل مربوط انجام وظیفه کنند.

معرفی رشته گرافیک :

هنرجویان در این رشته با طراحی ، تصویر سازی ، طراحی حروف ، صفحه آرایی ، ، طراحی انواع پوستر ، بروشور ، طراحی جلد کتاب و مجلات و نشریات ،چاپ فتو سیلک ،انواع چاپ دستی ،مصور کردن کتاب و مجلات وروزنامه ،استفاده از مداد رنگی ،گواش ،آبرنگ ، ظهور چاپ فیلم ،اصول عکاسی و ترکیبات رنگ ،روانشناسی رنگ و تاریخ هنر ایران و جهان و … آشنا خواهند شد.

گرافیک یا ارتباط تصویری حیطه‌ای از هنرهای تجسمی است که دارای کاربردهای متنوع و گسترده‌ای است. گرافیک یا به عبارت کاملتر طراحی گرافیک (Graphic design)، به کارگیری تکنیکهای مختلف خلق آثار دوبعدی بر روی سطوح مختلف نظیر کاغذ، دیوار، بوم، فلز، چوب، پارچه، پلاستیک، نمایشگر رایانه، سنگ و… است که در جهت رساندن پیامی خاص به بیننده انجام بپذیرد. از جمله این تکنیکها می‌توان به: عکاسی، اچینگ، نقاشی و روشهای مختلف چاپ اشاره نمود. در هنر طراحی گرافیک از عکس، تکنیکهای مختلف طراحی (مداد، کنته، ذغال، پاستل گچی، پاستل روغنی، قلم و مرکب، مداد رنگی)، تکنیکهای مختلف نقاشی (رنگ و روغن، آبرنگ، گواش، رنگهای آکریلیک)، کلاژ، انواع روشهای چاپ دستی (سیلک اسکرین و باتیک) و هرنوع روش خلق تصویر استفاده می‌شود.

نکات تکمیلی درباره رشته گرافیک

حیطه‌های مختلف در گرافیک

در گرافیک، حیطه‌ها و تخصصهای مختلفی وجود دارد:

• ارتباط بصری (Visual communication)- مانند:

o طراحی پوستر

o طراحی جلد

o طراحی علامت (Sign)

o طراحی نشان (Logo)

o طراحی حروف

o طراحی آگهی تبلیغاتی

o صفحه آرایی (layout) برای کتاب و نشریه

o طراحی صفحات وب

o طراحی چاپ برای بسته‌بندی

• تصویرسازی (Illustration)- مانند:

o تصویرسازی برای کتابهای کودک، کتابهای علمی و آموزشی

o تصویرسازی برای نشریات

o طراحی نقشه

گرافیک و بسته بندی به طور کلی رنگ اولین چیزی است که بیننده از بسته بندی درک می‌کند شکل و نوشته به ترتیب بعد از رنگ سبب جذب مشتری میگردند.به همین دلیل رنگ یکی از مهمترین عوامل انگیزشی در خرید محصول است.

نکته ای که باید مورد توجه قرار گیرد استفاده به جا از رنگ‌ها است به عنوان مثال رنگ سبزبسته به جای استفاده می تواند بیانگر فساد و پوسیدگی و از طرف دیگر می تواند بیانگر طراوت و تازگی باشد . در انتخاب رنگ محصولات غدایی و نوشیدنی‌ها علاوه بر توجه به رنگ ماده غذایی میتوان با توجه به ویژگی‌های گروه مصرف کننده از رنگ‌ها به عنوان ابزاری قدرتمند بهره جست. به عنوان مثال در طراحی جعبه چای‌های گیاهی میتوان از رنگ‌های ملایم و لطیف که مترادف فرآورده‌های گیاهی است بهره گرفت. اما مورد چای واقعی میتوان با استفاده ابز زمینه تیره حس مرغوبیت محصول را دز مشتری ایجاد نمود و استفاده از تصاویر مرتبط نوعی تشخص به محصول می بخشد.

گاهی میتوان با ایجاد ارتباط بین بسته‌های یک محصول معنا و مهفوم خاصی را بیان کرد . به عنوان نمونه در طراحی جعبه کفش کودکان با استفاده از رنگ‌های قوی مانند سبز، زرد و قرمزارتباطی سرگرم کننده و جذاب زمانی که کنار یکدیگر چیده میشوند ایجاد نمود.

استفاده مناسب از رنگ سبب انتقال پبام و سهولت پیدا کردن کد کفش در چیدمان مغازه میگردد. این رنگ‌ها بر روی ساک دستی فروشگاه استفاده شده و این نوارهای رنگی در کنار توضیحاتی در مورد دلایل مواظبت از پاها تاثیر زیبا و مخصوصی بر روی مشتری میگذارد.

نکته دیگر اینکه، اگرچه استفاده از چاپ ۴ رنگ ارزشمند است اما طراحان در برخی موارد متوسل به انتخابی جسورانه و استفاده از بسته بندی تک رنگ میشوند به عنوان مثال در مورد فرآورده‌های ویژه مردانه استفاده از حداقل رنگ میتواند نماینگر پیامی محکم و مردانه باشد.

از رنگهای آبی، سبز و زرد به منظور تداعی شادابی و حیات در بسته بندی محصول استفاده میشود. استفاده از این رنگها یکی از ساده‌ترین و گویاترین روشهای است که برای نشان دادن خنکی وتازگی در بسته بندی محصولاتی مانند آب معدنی و سبزیجات و میوه‌ها استفاده میگردد. به عنوان نمونه استفاده از رنگ آبی قوی و آرام بخش به عنوان رنگ زمینه برای ارائه فرآوردهٔ اسپری پا بسیار حساب شده به نظر میاید و طراح توانسته با بهره گیری از توانایی رنگ آبی برای القا پاکیزگی و خنکی این حس را به مصرف کننده القا کند .

همچنین استفاده از رنگهای روشن مانند صورتی روشن و آبی و زرد روشن برای بسته بندی هایی که حاوی محصولاتی لطیف و ملایم بسیار به جا است.

گاهی برای ایجاد تاثیراتی از تمول و فریبندگی و کیفیت عالی می توان در رنگ بندی از مقداری طلایی و یا نقره ای به همراه رنگ هایی متالیک از آبی، قهوه ای، فیروزه ای و خاکستری و خرمایی استفاده کرد.از این ترکیب بندی‌ها برای محصولاتی همچون شکلات، عطر و محصولاتی که نیاز به القا قیمت گران دارند بکار برده می شود.

در انتها باید خاطر نشان شد در انتخاب رنگ در بسته بندی باید به احساس ناشی از آن بر روی گروه هدف دقت کافی شود.

پیشنهاد می شود مقاله
آشنايي با رشته‌هاي تحصيلي در مقطع دبيرستان را هم بخوانید.

فرصت های شغلی رشته گرافیک

زمینه های شغلی و بازار کار:

• طراحی آگهی و تابلو های تبلیغاتی

• طراحی تیتراژ برنامه های تلویزیونی

• طراحی نشانه و تمبر و اسکناس

• طراحی تیزر (فیلم های تبلیغاتی) ) طراحی جلد کتاب ،نوار وکاتالوگ

• تصویر گر ،صفحه آرا و طراح پوستر و کار در عکاسی ها و گالری ها

بازار کار:

فارغ‌التحصیلان این دوره قادرند با تهیه انواع طرح برای معرفی و ارائه یک موضوع مانند علامت و اطلاعات(آرم سازی و پوسترسازی) و اجرای انواع صفحه آرایی و طراحی نمایشگاه های هنری برای معرفی آثار گوناگون(غرفه آرایی)،آموزش هنر،طراحی و تصوبرسازی برای عنوان ادبی،داستان،سیاسی،اجتماعی و مانند آن(صفحه آرایی کتاب و مجله و روزنامه)،تبلیغات(کاتالوگ و بروشور) در مراکزی همچون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،صدا و سیما،مطبوعات و مراکز هنری و آتلیه های خصوصی خدمات خود را ارایه می دهند.



برای‌ یک‌ فارغ‌التحصیل‌ ارتباط‌ تصویری‌ فرصت‌های‌ شغلی‌ زیادی‌ وجود دارد چون‌ تنها بخشی‌ از کار او تبلیغات‌ می‌باشد و این‌ در حالی‌ است‌ که‌ تبلیغات‌ محدوده‌ خاصی‌ ندارد و از تبلیغ‌ یک‌ خودکار گرفته‌ تا تبلیغ‌ یک‌ کالای‌ فرهنگی‌ مثل‌ تئاتر یا سینما در حیطه‌ دانش‌ متخصص ارتباط تصویری می‌گنجد. از سوی‌ دیگر تصویرسازی‌ و طراحی‌ روی‌ جلد کتب‌، صفحه‌آرایی‌ مجلات‌ و روزنامه‌ها و تهیه‌ آرم‌ و نشانه‌ نیز در حیطه‌ کار یک‌ متخصص‌ ارتباط‌ تصویری‌ قرار دارد. در کل‌ باید بگوییم‌ که‌ در ایران‌ دو شاخه‌ عمده‌ کاری‌ برای‌ یک‌ گرافیست‌ وجود دارد یکی‌ چاپ‌ و انتشارات‌؛ یعنی‌ طرحی‌ که‌ در نهایت‌ با چاپ‌ و تولید انبوه‌ سروکار دارد مثل‌ تصویرسازی‌ کتاب‌، صفحه‌آرایی‌ مجلات‌ و روزنامه‌ها و تهیه‌ پوستر و بروشور و دیگری‌ گرافیک‌ تلویزیونی‌ است‌؛ یعنی‌ گرافیست‌ تعیین‌ می‌کند که‌ برای‌ مثال‌ مجری‌ تلویزیون‌ چه‌ لباسی‌ با چه‌ رنگی‌ بپوشد که‌ هم‌ مناسب‌ باشد و هم‌ تفاوت‌ رنگ‌ها در گیرنده‌ها اعم‌ از رنگی‌ یا سیاه‌ و سفید به‌ خوبی‌ مشخص‌ گردد.



توانایی‌های مورد نیاز و قابل توصیه رشته گرافیک



علوم ،مهارت ها و تواناییها:



رشته پر رمز و راز گرافیک در همه محیط‌ها با همه سلائق برای خود جائی باز کرده و در ارتباط با صنعت نیز به هنرنمایی پرداخته است. گرافیک زبان تصویری است. استفاده از علائم، سمبل‌ها، خطوط، منحنی‌ها و نماد‌ها در کنار رنگ‌های موزون و حساب شده دنیایی از حرف و معنا را در خود جای داده است.



دانش‌آموزی که گرافیک را انتخاب می‌کند در رساندن فکر خود سرعت، گیرایی و ماندگاری را در سطحی گسترده منتشر کرده و البته با همه این جذابیت‌ها نظر دانشجویان این رشته دال بر گرانی وسائل کار گرافیکی می‌باشد. گرچه امکانات نیروی متخصص در این رشته نامحدود است. داشتن روحیه اجتماعی خوب می‌تواند دانشجو را با سلائق مختلف آشنا ساخته و در مورد استفاده از طرح‌ها و رنگ‌ها و نماد‌ها او را موفق‌تر از دیگران نماید.



دانشجوی‌ ارتباط‌ تصویری‌ باید علاوه‌ بر خلاقیت‌، عاشق‌ این‌ کار بوده‌ و طراحی‌ قوی‌ و زبردست‌ باشد. چون‌ طراحی‌ اساس‌ کار یک‌ گرافیست‌ است‌ و در ضمن‌ باید با رنگ‌ به‌ عنوان‌ عامل‌ تکمیل‌کننده‌ فرم‌ آشنا باشد. همچنین‌ یک‌ طراح‌ باید با شاخه‌های‌ مختلف‌ هنری‌ آشنایی‌ کامل‌ داشته‌ باشد. چون‌ یک‌ گرافیست‌ امکان‌ دارد از تکنیک‌های‌ عکاسی‌، چاپ‌، خوشنویسی‌، نقاشی‌، طراحی‌ صنعتی‌، اصول‌ و مبانی‌ صنایع‌ دستی‌ در کارش‌ استفاده‌ کند‌ و پیام‌ مورد نظرش‌ را به‌ مرحله‌ اجرا برساند. بالاخره‌ هنرمند این‌ رشته‌ لازم‌ است‌ با علومی‌ مثل‌ جامعه‌شناسی‌، روانشناسی‌، بازاریابی‌ و ادبیات‌ آشنا باشد. زیرا یک‌ پیام‌ تبلیغاتی‌ باید با توجه‌ به‌ مخاطب‌ آن‌ ساخته‌ شود؛ یعنی‌ باید توجه‌ داشت‌ که‌ مخاطب‌ این‌ پیام‌ از نظر فرهنگی‌، اقتصادی‌ و خواسته‌ها و علایق‌ در چه‌ سطحی‌ است‌. گفتنی‌ است‌ که‌ دانشجویان‌ این‌ رشته‌ به‌ صورت‌ نیمه‌متمرکز گزینش‌ می‌شوند؛ یعنی‌ علاوه‌ بر آزمون‌ علمی‌، استعداد و خلاقیت‌ دانشجویان‌ در یک‌ آزمون‌ عملی‌ نیز سنجیده‌ می‌شود.

منبع: بنیاد آموزش مجازی ایرانیان http://iranelearn.com

------------------------------------------------------------

معرفی رشته گرافیک هنرستان عصمت

گرافيك چيست؟گرافیک حیطه‌ای از هنرهای تجسمی است و دارای کاربردهای متنوع و گسترده‌ای میباشد. گرافیک یا به عبارت کاملتر طراحی گرافیک (Graphic design)، بکارگیری تکنیکهای مختلف خلق آثار دوبعدی بر روی سطوح مختلف نظیر کاغذ، دیوار، بوم، فلز، چوب، پارچه، پلاستیک، نمایشگر رایانه، سنگ و ... است که در جهت رساندن پیامی خاص به بیننده انجام بپذیرد. از جملهٔ این تکنیکها می‌توان به: عکاسی، اچینگ، نقاشی، روشهای مختلف چاپ اشاره نمود. در هنر طراحی گرافیک از عکس، تکنیکهای مختلف طراحی (مداد، کنته، ذغال، پاستل گچی، پاستل روغنی، قلم و مرکب، مداد رنگی)، تکنیکهای مختلف نقاشی (رنگ و روغن، آبرنگ، گواش، رنگهای آکریلیک)، کلاژ، انواع روشهای چاپ دستی (سیلک اسکرین و باتیک) و هرنوع روش خلق تصویر استفاده می‌شود.

مقاطع و مدارج تحصیلی

دانش آموزان این رشته پس از گذراندن دوره ی دو ساله ی هنرستان به دو صورت می توانند ادامه تحصیل دهند:

۱-در رشته های گرافیک ، گرافیک کامپیوتر در مقطع کاردانی پیوسته ( دانشگاههای دولتی ، آزاد و علمی کاربردی ) شرکت نمایند . پس از دریافت مدارک کاردانی این رشته بار دیگر در آزمون کارشناسی ناپیوسته شرکت کرده جهت دریافت مدارک کارشناسی این رشته به مدت دو سال دیگر دروس مربوط به آن را بگذرانند . ۲- وارد دوره ی پیش دانشگاهی این رشته شده ضمن گذراندن دوره اي یک ساله در آزمون ورودی دانشگاه های گروه هنر شرکت کرده در رشته های متعدد هنری نظیر طراحی صنعتی. گرافیک .سینما. نمایش عکاسی. صنایع دستی .باستان شناسی .فرش. طراحی پارچه. حفظ و مرمت آثار تاریخی .موسیقی. صداوسیما و... در مقاطعی همچون فوق دیپلم لیسانس وفوق لیسانس ادامه تحصیل دهند.

گرافیک رایانه‌ای یا گرافیک کامپیوتری یکی از قدیمی‌ترین شاخه‌های علوم رايانه است که به ترسیم، تغییر، و کار با تصاوير به شیوه‌های محاسباتی و رایانه‌ای اقدام می‌نماید. گرافیک رایانه‌ای یکی از پرجاذبه‌ترین و وسیع‌ترین کاربردهای رایانه‌هاست.بازي هاي رايانه اي، برنامه‌های ساخت پويانمايي‌ دوبعدی و سه‌بعدی، شبیه‌سازیهای محاسباتی ، و پردازش تصاوير را می‌شود به‌عنوان چند نمونه نام برد.

گرافیک رایانه‌ای یا گرافیک کامپیوتری یکی از قدیمی‌ترین شاخه‌های علوم رايانه است که به ترسیم، تغییر، و کار با تصاوير به شیوه‌های محاسباتی و رایانه‌ای اقدام می‌نماید. گرافیک رایانه‌ای یکی از پرجاذبه‌ترین و وسیع‌ترین کاربردهای رایانه‌هاست.بازي هاي رايانه اي، برنامه‌های ساخت پويانمايي‌ دوبعدی و سه‌بعدی، شبیه‌سازیهای محاسباتی ، و پردازش تصاوير را می‌شود به‌عنوان چند نمونه نام برد.

منبع: http://kardanesheesmat.blogfa.com

---------------------------------------------------

رشته گرافیک فنی و حرفه ای

توسعه رشته گرافیک زمانی شکل گرفت که عصر صنعتی شدن و تولید انبوه کالای صنعتی و غیر صنعتی آغاز شد و برای معرفی انبوه کالاها نیاز به تبلیغ پیدا شد تا مشتری در انتخاب خود دچار سردرگمی نشود. طبیعی است که برای عموم مردم تبلیغ کردن نیازمند زبان مشترکی بود که از تلفیق خطوط، رنگ ها و علامت هایی باشد که تصویر شکل گرفته بتواند خواسته تولید کننده محصول را برآورده سازد.

گرافیک پیچیدگی های خاص خود را دارد و تابع سلیقه های متفاوت و نگاه های گوناگون است. رنگ ها معانی خاص خود را دارند و خطوط تعابیر خاص خودشان را، یک گرافیک می تواند در مورد تمامی ابعاد زندگی از طریق ارائه تصویر با مخاطبان خود صحبت کند ناگفته نماند که ارتباطات تصویری با پیشرفت و توسعه تکنولوژی از طریق امکانات متنوعی که در دنیا ایجاد گردیده در امر پیام رسانی و انتقال مفاهیم موثر واقع شده است.

در طی تحصیل شما با مبانی هنر های تجسمی، طراحی، پایه و اصول صفحه آرایی، رنگ شناسی، مبانی تصویرسازی، خط در گرافیک، خوشنویسی، چاپ دستی و عکاسی آشنا می شوید.

بازار کار رشته گرافیک

طراح نشانه ، تمبر و اسکناس

طراح تیتراژ تلویزیونی

طراح حروف و خط

طراح آگهی و تابلوهای تبلیغاتی

کاریکاتوریست

طراح تیزر ( فیلم های تبلیغاتی)

طراح بسته بندی

طراح جلد کتاب ، مجله ، نوار ، بروشور، کاتالوگ

تصویر گر و صفحه آرا ، طراح پوستر ، اوراق اداری

و ...

منبع: http://www.hd4.ir

------------------------------------------------------

مطالعه مقاله
پردرآمدترین شغلها، پردرآمدترین رشته های تحصیلی و درامد تدریس و آموزش هم می تواند مفید باشد.

معرفی رشته گرافيك (ارتباط تصويری)

تابلوی اول از وجود یک رستوران خبر می‌دهد. تابلوی دوم مکان یک باجه پست را نشان می‌دهد و تابلوی سوم می‌گوید که در اینجا یک جایگاه سوخت‌رسانی است. البته این اطلاعات به زبان نوشتاری بیان نشده است. چرا که امروزه با وجود صد زبان و 5 هزار گویش، نمی‌توان برای معرفی مراکز و مکان‌های مختلف از زبان نوشتاری استفاده کرد. بلکه این زبان تصویری است که با ساخت علائم و نشانه‌ها‌ در هواپیماها، جاده‌ها و هتل‌ها، پیام‌ها را سریعتر انتقال می‌دهد.البته نباید تصور کرد که زبان تصویری یا به عبارت دیگر ارتباط تصویری، تنها به ساخت علائم و سمبل‌های تصویری می‌پردازد بلکه هنر ارتباط تصویری حیطه بسیار وسیعی را در بر‌می‌گیرد که از آن جمله می‌توان به نوشتن زیبای کلمات، رسم منحنی و نمونه‌های آماری، تهیه آگهی مطبوعاتی و پوستر، صفحه‌آرایی و ده‌ها مورد دیگر اشاره کرد. به زبان دیگر کلیه طر‌ح‌هایی که به وسیله چاپ قابل انتشار هستند، طرح گرافیکی می‌باشند. هدف‌ رشته‌ ارتباط‌ تصویری‌ آموزش‌ این‌ هنر در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش‌ عالی‌ است. در واقع رشته ارتباط تصویری توانایی‌های‌ دانشجویان‌ در امور تبلیغات‌ فرهنگی‌ یا تجاری‌ را ارتقا می‌دهد که‌ در این میان تبلیغات‌ فرهنگی‌ شامل‌ تصویرسازی‌ کتب‌، ساخت‌ پوستر، تبلیغات‌ برای‌ نشریات‌ و جراید مانند صفحه‌آرایی‌ و آگهی‌های‌ مطبوعاتی‌ می‌شود و تبلیغات‌ تجاری‌ نیز شامل‌ تبلیغات‌ نمایشگاه‌های‌ بازرگانی‌ مانند غرفه‌سازی‌ و غرفه‌آرایی‌ یا تبلیغات‌ برای‌ کالاهای‌ مختلف‌ است‌. در ضمن‌ ارتباط‌ تصویری‌ دارای‌ شاخه‌های‌ دیگری‌ مانند آرم‌سازی‌، انیمیشن‌ و طراحی‌ راهنمای‌ محیطی‌ می‌باشد.

توانایی‌های‌ لازم :

دانشجوی‌ ارتباط‌ تصویری‌ باید علاوه‌ بر خلاقیت‌، عاشق‌ این‌ کار بوده‌ و طراحی‌ قوی‌ و زبردست‌ باشد. چون‌ طراحی‌ اساس‌ کار یک‌ گرافیست‌ است‌ و در ضمن‌ باید با رنگ‌ به‌ عنوان‌ عامل‌ تکمیل‌کننده‌ فرم‌ آشنا باشد. همچنین‌ یک‌ طراح‌ باید با شاخه‌های‌ مختلف‌ هنری‌ آشنایی‌ کامل‌ داشته‌ باشد. چون‌ یک‌ گرافیست‌ امکان‌ دارد از تکنیک‌های‌ عکاسی‌، چاپ‌، خوشنویسی‌، نقاشی‌، طراحی‌ صنعتی‌، اصول‌ و مبانی‌ صنایع‌ دستی‌ در کارش‌ استفاده‌ کند‌ و پیام‌ مورد نظرش‌ را به‌ مرحله‌ اجرا برساند. بالاخره‌ هنرمند این‌ رشته‌ لازم‌ است‌ با علومی‌ مثل‌ جامعه‌شناسی‌، روانشناسی‌، بازاریابی‌ و ادبیات‌ آشنا باشد. زیرا یک‌ پیام‌ تبلیغاتی‌ باید با توجه‌ به‌ مخاطب‌ آن‌ ساخته‌ شود؛ یعنی‌ باید توجه‌ داشت‌ که‌ مخاطب‌ این‌ پیام‌ از نظر فرهنگی‌، اقتصادی‌ و خواسته‌ها و علایق‌ در چه‌ سطحی‌ است‌. گفتنی‌ است‌ که‌ دانشجویان‌ این‌ رشته‌ به‌ صورت‌ نیمه‌متمرکز گزینش‌ می‌شوند؛ یعنی‌ علاوه‌ بر آزمون‌ علمی‌، استعداد و خلاقیت‌ دانشجویان‌ در یک‌ آزمون‌ عملی‌ نیز سنجیده‌ می‌شود.

موقعیت‌ شغلی‌ در ایران‌ :

برای‌ یک‌ فارغ‌التحصیل‌ ارتباط‌ تصویری‌ فرصت‌های‌ شغلی‌ زیادی‌ وجود دارد چون‌ تنها بخشی‌ از کار او تبلیغات‌ می‌باشد و این‌ در حالی‌ است‌ که‌ تبلیغات‌ محدوده‌ خاصی‌ ندارد و از تبلیغ‌ یک‌ خودکار گرفته‌ تا تبلیغ‌ یک‌ کالای‌ فرهنگی‌ مثل‌ تئاتر یا سینما در حیطه‌ دانش‌ متخصص ارتباط تصویری می‌گنجد. از سوی‌ دیگر تصویرسازی‌ و طراحی‌ روی‌ جلد کتب‌، صفحه‌آرایی‌ مجلات‌ و روزنامه‌ها و تهیه‌ آرم‌ و نشانه‌ نیز در حیطه‌ کار یک‌ متخصص‌ ارتباط‌ تصویری‌ قرار دارد. در کل‌ باید بگوییم‌ که‌ در ایران‌ دو شاخه‌ عمده‌ کاری‌ برای‌ یک‌ گرافیست‌ وجود دارد یکی‌ چاپ‌ و انتشارات‌؛ یعنی‌ طرحی‌ که‌ در نهایت‌ با چاپ‌ و تولید انبوه‌ سروکار دارد مثل‌ تصویرسازی‌ کتاب‌، صفحه‌آرایی‌ مجلات‌ و روزنامه‌ها و تهیه‌ پوستر و بروشور و دیگری‌ گرافیک‌ تلویزیونی‌ است‌؛ یعنی‌ گرافیست‌ تعیین‌ می‌کند که‌ برای‌ مثال‌ مجری‌ تلویزیون‌ چه‌ لباسی‌ با چه‌ رنگی‌ بپوشد که‌ هم‌ مناسب‌ باشد و هم‌ تفاوت‌ رنگ‌ها در گیرنده‌ها اعم‌ از رنگی‌ یا سیاه‌ و سفید به‌ خوبی‌ مشخص‌ گردد.

درس‌های‌ این‌ رشته‌ در طول‌ تحصیل :

طراحی‌ پایه‌، مبانی‌ هنرهای‌ تجسمی‌، کارگاه‌ حجم‌سازی‌، آشنایی‌ با هنر در تاریخ‌، تاریخچه‌ کتابت‌، خوشنویسی‌، عکاسی‌ پایه‌، ارتباط‌ تصویری‌، چاپ‌ دستی‌، هنر و تمدن‌ اسلامی‌، تصویرسازی‌، کارگاه‌ عکس‌ رنگی (انسان‌،طبیعت‌وطراحی‌) ، تجزیه‌ و تحلیل‌ هنرهای‌ تجسمی‌، آشنایی‌ با هنرهای‌ معاصر، تجزیه‌ و تحلیل‌ آثار ارتباط‌ تصویری‌، چاپ‌ ماشینی‌، تصویر متحرک‌، طرح‌ عملی‌ جامع‌، پروژه‌ نهایی‌.

منبع : پارسی داک

---------------------------------------------------



معرفي رشته گرافيک





رشته پر رمز و راز گرافيک در همه محيط‌ها با همه سلائق براي خود جائي باز کرده و در ارتباط با صنعت نيز به هنرنمايي پرداخته است. گرافيک زبان تصويري است. استفاده از علائم، سمبل‌ها، خطوط، منحني‌ها و نماد‌ها در کنار رنگ‌هاي موزون و حساب شده دنيايي از حرف و معنا را در خود جاي داده است.





دانش‌آموزي که گرافيک را انتخاب مي‌کند در رساندن فکر خود سرعت، گيرايي و ماندگاري را در سطحي گسترده منتشر کرده و البته با همه اين جذابيت‌ها نظر دانشجويان اين رشته دال بر گراني وسائل کار گرافيکي مي‌باشد. گرچه امکانات نيروي متخصص در اين رشته نامحدود است. داشتن روحيه اجتماعي خوب مي‌تواند دانشجو را با سلائق مختلف آشنا ساخته و در مورد استفاده از طرح‌ها و رنگ‌ها و نماد‌ها او را موفق‌تر از ديگران نمايد.





پذيرش دانشجو در اين رشته بصورت نيمه متمرکز است و داوطلباني که در رديف معرفي شدگان چند برابر ظرفيت اين رشته قرار مي‌گيرند بايد در آزمون تشريحي (طراحي) با ضريب 4 شرکت کنند. ضريب خلاقيت تصويري و تجسمي 4 و درک عمومي هنر 2 است .





ديباچه: تابلوي اول از وجود يک رستوران خبر مي‌دهد. تابلوي دوم مکان يک باجه پست را نشان مي‌دهد و تابلوي سوم مي‌گويد که در اينجا يک جايگاه سوخت‌رساني است. البته اين اطلاعات به زبان نوشتاري بيان نشده است. چرا که امروزه با وجود صد زبان و 5 هزار گويش، نمي‌توان براي معرفي مراکز و مکان‌هاي مختلف از زبان نوشتاري استفاده کرد. بلکه اين زبان تصويري است که با ساخت علائم و نشانه‌ها‌ در هواپيماها، جاده‌ها و هتل‌ها، پيام‌ها را سريعتر انتقال مي‌دهد.البته نبايد تصور کرد که زبان تصويري يا به عبارت ديگر ارتباط تصويري، تنها به ساخت علائم و سمبل‌هاي تصويري مي‌پردازد بلکه هنر ارتباط تصويري حيطه بسيار وسيعي را در بر‌مي‌گيرد که از آن جمله مي‌توان به نوشتن زيباي کلمات، رسم منحني و نمونه‌هاي آماري، تهيه آگهي مطبوعاتي و پوستر، صفحه‌آرايي و ده‌ها مورد ديگر اشاره کرد. به زبان ديگر کليه طر‌ح‌هايي که به وسيله چاپ قابل انتشار هستند، طرح گرافيکي مي‌باشند. هدف‌ رشته‌ ارتباط‌ تصويري‌ آموزش‌ اين‌ هنر در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش‌ عالي‌ است. در واقع رشته ارتباط تصويري توانايي‌هاي‌ دانشجويان‌ در امور تبليغات‌ فرهنگي‌ يا تجاري‌ را ارتقا مي‌دهد که‌ در اين ميان تبليغات‌ فرهنگي‌ شامل‌ تصويرسازي‌ کتب‌، ساخت‌ پوستر، تبليغات‌ براي‌ نشريات‌ و جرايد مانند صفحه‌آرايي‌ و آگهي‌هاي‌ مطبوعاتي‌ مي‌شود و تبليغات‌ تجاري‌ نيز شامل‌ تبليغات‌ نمايشگاه‌هاي‌ بازرگاني‌ مانند غرفه‌سازي‌ و غرفه‌آرايي‌ يا تبليغات‌ براي‌ کالاهاي‌ مختلف‌ است‌. در ضمن‌ ارتباط‌ تصويري‌ داراي‌ شاخه‌هاي‌ ديگري‌ مانند آرم‌سازي‌، انيميشن‌ و طراحي‌ راهنماي‌ محيطي‌ مي‌باشد.





توانايي‌هاي‌ لازم :





دانشجوي‌ ارتباط‌ تصويري‌ بايد علاوه‌ بر خلاقيت‌، عاشق‌ اين‌ کار بوده‌ و طراحي‌ قوي‌ و زبردست‌ باشد. چون‌ طراحي‌ اساس‌ کار يک‌ گرافيست‌ است‌ و در ضمن‌ بايد با رنگ‌ به‌ عنوان‌ عامل‌ تکميل‌کننده‌ فرم‌ آشنا باشد. همچنين‌ يک‌ طراح‌ بايد با شاخه‌هاي‌ مختلف‌ هنري‌ آشنايي‌ کامل‌ داشته‌ باشد. چون‌ يک‌ گرافيست‌ امکان‌ دارد از تکنيک‌هاي‌ عکاسي‌، چاپ‌، خوشنويسي‌، نقاشي‌، طراحي‌ صنعتي‌، اصول‌ و مباني‌ صنايع‌ دستي‌ در کارش‌ استفاده‌ کند‌ و پيام‌ مورد نظرش‌ را به‌ مرحله‌ اجرا برساند. بالاخره‌ هنرمند اين‌ رشته‌ لازم‌ است‌ با علومي‌ مثل‌ جامعه‌شناسي‌، روانشناسي‌، بازاريابي‌ و ادبيات‌ آشنا باشد. زيرا يک‌ پيام‌ تبليغاتي‌ بايد با توجه‌ به‌ مخاطب‌ آن‌ ساخته‌ شود؛ يعني‌ بايد توجه‌ داشت‌ که‌ مخاطب‌ اين‌ پيام‌ از نظر فرهنگي‌، اقتصادي‌ و خواسته‌ها و علايق‌ در چه‌ سطحي‌ است‌. گفتني‌ است‌ که‌ دانشجويان‌ اين‌ رشته‌ به‌ صورت‌ نيمه‌متمرکز گزينش‌ مي‌شوند؛ يعني‌ علاوه‌ بر آزمون‌ علمي‌، استعداد و خلاقيت‌ دانشجويان‌ در يک‌ آزمون‌ عملي‌ نيز سنجيده‌ مي‌شود.





موقعيت‌ شغلي‌ در ايران‌ :





براي‌ يک‌ فارغ‌التحصيل‌ ارتباط‌ تصويري‌ فرصت‌هاي‌ شغلي‌ زيادي‌ وجود دارد چون‌ تنها بخشي‌ از کار او تبليغات‌ مي‌باشد و اين‌ در حالي‌ است‌ که‌ تبليغات‌ محدوده‌ خاصي‌ ندارد و از تبليغ‌ يک‌ خودکار گرفته‌ تا تبليغ‌ يک‌ کالاي‌ فرهنگي‌ مثل‌ تئاتر يا سينما در حيطه‌ دانش‌ متخصص ارتباط تصويري مي‌گنجد. از سوي‌ ديگر تصويرسازي‌ و طراحي‌ روي‌ جلد کتب‌، صفحه‌آرايي‌ مجلات‌ و روزنامه‌ها و تهيه‌ آرم‌ و نشانه‌ نيز در حيطه‌ کار يک‌ متخصص‌ ارتباط‌ تصويري‌ قرار دارد. در کل‌ بايد بگوييم‌ که‌ در ايران‌ دو شاخه‌ عمده‌ کاري‌ براي‌ يک‌ گرافيست‌ وجود دارد يکي‌ چاپ‌ و انتشارات‌؛ يعني‌ طرحي‌ که‌ در نهايت‌ با چاپ‌ و توليد انبوه‌ سروکار دارد مثل‌ تصويرسازي‌ کتاب‌، صفحه‌آرايي‌ مجلات‌ و روزنامه‌ها و تهيه‌ پوستر و بروشور و ديگري‌ گرافيک‌ تلويزيوني‌ است‌؛ يعني‌ گرافيست‌ تعيين‌ مي‌کند که‌ براي‌ مثال‌ مجري‌ تلويزيون‌ چه‌ لباسي‌ با چه‌ رنگي‌ بپوشد که‌ هم‌ مناسب‌ باشد و هم‌ تفاوت‌ رنگ‌ها در گيرنده‌ها اعم‌ از رنگي‌ يا سياه‌ و سفيد به‌ خوبي‌ مشخص‌ گردد.





درس‌هاي‌ اين‌ رشته‌ در طول‌ تحصيل :





طراحي‌ پايه‌، مباني‌ هنرهاي‌ تجسمي‌، کارگاه‌ حجم‌سازي‌، آشنايي‌ با هنر در تاريخ‌، تاريخچه‌ کتابت‌، خوشنويسي‌، عکاسي‌ پايه‌، ارتباط‌ تصويري‌، چاپ‌ دستي‌، هنر و تمدن‌ اسلامي‌، تصويرسازي‌، کارگاه‌ عکس‌ رنگي (انسان‌،طبيعت‌وطراحي‌) ، تجزيه‌ و تحليل‌ هنرهاي‌ تجسمي‌، آشنايي‌ با هنرهاي‌ معاصر، تجزيه‌ و تحليل‌ آثار ارتباط‌ تصويري‌، چاپ‌ ماشيني‌، تصوير متحرک‌، طرح‌ عملي‌ جامع‌، پروژه‌ نهايي‌.





منبع: کتاب آشنايي با رشته هاي دانشگاهي سازمان سنجش آموزش کشورتاليف خانم فيروزه سودايي ونرم افزار سامان رشته ي سازمان سنجش



 



 



 





درسهای رشته





ردیف نام درس ردیف نام درس





1 آشنایی با رشته های هنری معاصر 2 آشنایی با هنر در تاریخ 1





3 آشنایی با هنر در تاریخ 2 4 آشنایی با هنر سنتی ایران





5 ادبیات داستانی ایرانی 1 6 ادبیات داستانی ایرانی 2





7 انسان، طبیعت، طراحی 8 تاریخچه کتابت





9 تجزیه و تحلیل و نقد آثار ارتباط تصویری 10 تجزیه و تحلیل و نقد آثار تصویرسازی





11 تجزیه و تحلیل و نقد آثار هنرهای تجسمی 12 تصویر متحرک 1





13 چاپهای ماشینی 14 حکمت هنر اسلامی





15 خوشنویسی و طراحی حروف 1 16 خوشنویسی و طراحی حروف 2





17 خوشنویسی و طراحی حروف 3 18 خوشنویسی و طراحی حروف 4





19 روشهای آموزش هنر در مدارس 20 طرح عملی جامع (ارتباط تصویری)





21 طرح عملی جامع (تصویر سازی) 22 طرح و رساله نهایی





23 مبانی هنرهای تجسمی 1 24 مبانی هنرهای تجسمی 2





25 هندسه (مناظر و مرایا) 26 هندسه نقوش در صنایع دستی ایران 1





27 هندسه نقوش در صنایع دستی ایران 2 28 هنر در دنیای کودکان





29 هنر و تمدن اسلامی 1 30 هنر و تمدن اسلامی 2





31 کارگاه ارتباط تصویری (صفحه آرایی) 32 کارگاه ارتباط تصویری 1





33 کارگاه ارتباط تصویری 2 34 کارگاه ارتباط تصویری 3





35 کارگاه ارتباط تصویری 4 36 کارگاه ارتباط تصویری 5





37 کارگاه ارتباط تصویری 6 38 کارگاه تخصصی عکاسی 1





39 کارگاه تخصصی عکاسی 2 40 کارگاه تصویر متحرک 2





41 کارگاه تصویر متحرک 2 برای گرایش ارتباط تصویری عموم 42 کارگاه تصویرسازی





43 کارگاه تصویرسازی 1 44 کارگاه تصویرسازی 2





45 کارگاه تصویرسازی 3 46 کارگاه تصویرسازی 4





47 کارگاه تصویرسازی 5 48 کارگاه تصویرسازی 6





49 کارگاه چاپ 50 کارگاه چاپهای دستی 2





51 کارگاه چاپهای دستی 3 52 کارگاه حجم‌سازی





53 کارگاه طراحی 3 54 کارگاه طراحی 4





55 کارگاه طراحی 5 56 کارگاه طراحی پایه 1





57 کارگاه طراحی پایه 2 58 کارگاه عکاسی پایه 1





59 کارگاه عکاسی پایه 2 60 کارگاه عکاسی رنگ



 



 



 





صنعت و بازارکار





فارغ‌التحصیلان این دوره قادرند با تهیه انواع طرح برای معرفی و ارائه یک موضوع مانند علامت و اطاعات (آرم سازی، پوستر سازی و...) اجرای انواع صفحه آرایی و طراحی نمایشگاههای هنری برای معرفی آثار و تولیدات گوناگون (غرفه آرایی) آموزش هنر، طراحی و تصویر سازی برای عنوان ادبی، داستان، سیاسی و اجتماعی و مانند آن (صفحه آرایی کتاب، مجله، روزنامه و...) تبلیغات ( کاتولوگ، بروشور و...) در مراکزی همچون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، صدا و سیما، سازمان تبلیغات، مطبوعات و مراکز هنری و آتلیه‌های خصوصی خدمات خود را ارائه دهند.

منبع: http://iraniangraphic.com

---------------------------------------------------------



رشته گرافیک چیست؟



به جرات می توان گفت رشته گرافیک متنوع ترین رشته فنی و حرفه ای است.دلیل این نکته نیز تعداد مهارتهایی است که هنر جویان در این رشته می توانند یاد بگیرند. هر یک از این مهارتها می تواند زمینه ای برای یک راه در آمد و یا یک شغل بسیار جذاب و پر در آمد باشد،به شرط اینکه هنرجوی گرافیک ، پشتکار و انگیزه لازم را داشته باشد.به یاد داشته باشیم که یکی از مهم ترین شرایط برای موفقیت ، تلاش و جدیت در کار است.





تعریف رشته :

گرافیک هنری است که توانسته بسیاری از هنرها را به خدمت گرفته و اصیل ترین وظیفه خود را که انتقال پیام است به خوبی به انجام رساند.هنرجویان این رشته در طی دوران تحصیل با مبانی هنرهای تجسمی ، طراحی ، پایه و اصول صفحه آرایی ، رنگ شناسی ، مبانی تصویر سازی ، خط در گرافیک ، خوشنویسی ، چاپ دستی ، عکاسی آشنا می شوند.

دروس که هنر جویان در طی 2 سال هنرستان می گذرانند:

سال دوم :

دروس عمومی:دین و زندگی (2)، تربیت بدنی (2)، عربی (1/2)، زبان خارجی(2)، ریاضی(2)، ادبیات فارسی(2)، زبان فارسی(2)، جغرافیای عمومی و استان، آمادگی دفاعی

دروس تخصصی:طراحی (1)،مبانی هنرهای تجسمی،تاریخ هنرایران،کارگاه چاپ دستی (1)،

خوشنویسی، عکاسی (1)

سال سوم:

دروس عمومی:دین و زندگی(3) ، تربیت بدنی (3) ، عربی(2/2) ، تاریخ معاصر ایران

دروس تخصصی:تاریخ هنرجهان، کارگاه گرافیک ،مبانی تصویرسازی،عکاسی (2)، علم مناظر و مرایا ،مبانی و کاربرد رایانه ، پایه و اصول صفحه آرایی، خط در گرافیک ، طراحی(2) ، کارآموزی (1)

در ادامه، هر یک از دروس تخصصی این رشته را به همراه زمینه شغلی ذیربط ، آورده ایم :

زمینه های شغلی مربوط به دروس

چاپ دستی

چاپ روی پارچه ، شیشه ، چینی ، کاغذ ، کاشی

عکاسی

تهیه عکس برای مطبوعات ، رادیو تلویزیون ، تهیه کارت پستال ، تهیه عکسهای هنری و تبلیغاتی برای موسسات و سازمان ها

خط در گرافیک

تهیه آرم های تجاری و تبلیغاتی برای موسسات و سازمان ها

صفحه آرایی

کار در مطبوعات (روز نامه ها و مجلات)

تصویر سازی

تهیه کتب قصه برای کودکان

کارگاه گرافیک

تهیه پوستر

پرسپکتیو

طراحی فضاهای داخل منازل و ساختمان های تجاری و موسسات و بانک ها

هنری طراحی 1و 2

طراحی فضاهای شهری ، طراحی دکوراسیون داخلی منازل و مراکز صنعتی ، تجاری

مبانی هنرهای تجسمی

خلق فضاهای تخیلی و رنگ های مختلف در کلیه زمینه های شغلی عنوان شده

مبانی وکاربرد رایانه

استفاده از رایانه در تسریع و ایجاد خلاقیت کامپیوتری در کار



شرایط ورود به رشته گرافیک:

1- داشتن معدل 16 یا بالاتر در کارنامه سال اول

2- داشتن علاقه و انگیزه لازم به تحصیل در این رشته

آینده تحصیلی رشته گرافیک:

1- بلافاصله پس از فارغ التحصیل شدن از هنرستان ، در تابستان سال سوم ، هنر جویان می توانند در کنکور فنی و حرفه ای شرکت نموده و پس از قبولی در کنکور به تحصیل در آموزشکده های فنی و حرفه ای بپردازند و پس از 2 سال ، موفق به اخذ فوق دیپلم گردند.

2- پس از اخذ دیپلم هنرستان ، هنر جویان گرافیک می توانند بدون آزمون ورودی وارد پیش دانشگاهی هنر شده و پس از یک سال تحصیل ،در کنکور سراسری هنر شرکت نموده و در یکی از رشته های عکاسی ، صنایع دستی ، سینما ، تئاتر ، مرمت آثار باستانی ، هنرهای اسلامی ، طراحی و چاپ پارچه و لباس ، گرافیک ، نقاشی ، طراحی صنعتی و طراحی فرش به تحصیل پرداخته و پس از 4 سال موفق به اخذ لیسانس گردند.

تعداد واحد هایی که هنرجو باید در 2 سال دوم و سوم رشته گرافیک بگذراند:

دروس عمومی 26 واحد و دروس تخصصی 39 واحد.



توانمندی های لازم که هنرجویان در بدو ورود به این رشته باید داشته باشند:

1- دید هنری داشته باشند، 2- طراحی در سطوح ابتدایی بلد با شند،3- علاقه مند واقعی باشند.

مهارت هایی که هنرجویان در طی این مدت کسب می کنند:

1- فراگیری عکاسی ومراحل چاپ و ظهورعکس سیاه وسفید،2- آشنایی با طراحی و رنگ شناسی ، 3- مهارت طراحی حروف صفحه آرایی – تصویر سازی کتاب کودک ، 4- طراحی پوستر- آرم –بسته بندی و جعبه سازی ، 5- خوشنویسی درحد مبتدی – چاپ دستی



هزینه هایی که هنرجویان در این رشته متقبل می شوند:

1- هزینه دوربین و فیلم و کاغذ عکاسی 2- هزینه گواش – قلمو – مقواآبرنگ –مدادرنگی- پاستل- ماژیک رنگی – رنگ روغن – مقوای ایرانی و خارجی – 3- مداد طراحی – وسایلی مانند چوب – ورقه فلزی

منبع: مصورالملک http://mosaverolmolk.ir

----------------------------------------------------



معرفی رشته گرافیک



به جرات می توان گفت رشته گرافیک متنوع ترین رشته فنی و حرفه ای است.دلیل این نکته نیز تعداد مهارتهایی است که هنر جویان در این رشته می توانند یاد بگیرند. هر یک از این مهارتها می تواند زمینه ای برای یک راه در آمد و یا یک شغل بسیار جذاب و پر در آمد باشد،به شرط اینکه هنرجوی گرافیک ، پشتکار و انگیزه لازم را داشته باشد.به یاد داشته باشیم که یکی از مهم ترین شرایط برای موفقیت ، تلاش و جدیت در کار است.



 



تعریف رشته گرافیک :



گرافیک هنری است که توانسته بسیاری از هنرها را به خدمت گرفته و اصیل ترین وظیفه خود را که انتقال پیام است به خوبی به انجام رساند.هنرجویان این رشته در طی دوران تحصیل با مبانی هنرهای تجسمی ، طراحی ، پایه و اصول صفحه آرایی ، رنگ شناسی ، مبانی تصویر سازی ، خط در گرافیک ، خوشنویسی ، چاپ دستی ، عکاسی آشنا می شوند.



دروس که هنر جویان در طی 2 سال هنرستان می گذرانند:



سال دوم :



دروس عمومی :



دین و زندگی (2)، تربیت بدنی (2)، عربی (1/2)، زبان خارجی(2)، ریاضی(2)، ادبیات فارسی(2)، زبان فارسی(2)، جغرافیای عمومی و استان، آمادگی دفاعی



دروس تخصصی :



طراحی (1)،مبانی هنرهای تجسمی،تاریخ هنرایران،کارگاه چاپ دستی (1)،

خوشنویسی، عکاسی (1)



سال سوم:



دروس عمومی :



دین و زندگی(3) ، تربیت بدنی (3) ، عربی(2/2) ، تاریخ معاصر ایران



دروس تخصصی :



تاریخ هنرجهان، کارگاه گرافیک ،مبانی تصویرسازی،عکاسی (2)، علم مناظر و مرایا ،مبانی و کاربرد رایانه ، پایه و اصول صفحه آرایی، خط در گرافیک ، طراحی(2) ، کارآموزی (1)



 



زمینه های شغلی مربوط به دروس گرافیک :



چاپ دستی

چاپ روی پارچه ، شیشه ، چینی ، کاغذ ، کاشی

عکاسی

تهیه عکس برای مطبوعات ، رادیو تلویزیون ، تهیه کارت پستال ، تهیه عکسهای هنری و تبلیغاتی برای موسسات و سازمان ها

خط در گرافیک

تهیه آرم های تجاری و تبلیغاتی برای موسسات و سازمان ها

صفحه آرایی

کار در مطبوعات (روز نامه ها و مجلات)

تصویر سازی

تهیه کتب قصه برای کودکان

کارگاه گرافیک

تهیه پوستر

پرسپکتیو

طراحی فضاهای داخل منازل و ساختمان های تجاری و موسسات و بانک ها

هنری طراحی 1و 2

طراحی فضاهای شهری ، طراحی دکوراسیون داخلی منازل و مراکز صنعتی ، تجاری

مبانی هنرهای تجسمی

خلق فضاهای تخیلی و رنگ های مختلف در کلیه زمینه های شغلی عنوان شده

مبانی وکاربرد رایانه

استفاده از رایانه در تسریع و ایجاد خلاقیت کامپیوتری در کار



 



Introduction to Graphic Arts معرفی رشته گرافیک



 



شرایط ورود به رشته گرافیک:



1- داشتن معدل 16 یا بالاتر در کارنامه سال اول

2- داشتن علاقه و انگیزه لازم به تحصیل در این رشته

آینده تحصیلی رشته گرافیک:

1- بلافاصله پس از فارغ التحصیل شدن از هنرستان ، در تابستان سال سوم ، هنر جویان می توانند در کنکور فنی و حرفه ای شرکت نموده و پس از قبولی در کنکور به تحصیل در آموزشکده های فنی و حرفه ای بپردازند و پس از 2 سال ، موفق به اخذ فوق دیپلم گردند.

2- پس از اخذ دیپلم هنرستان ، هنر جویان گرافیک می توانند بدون آزمون ورودی وارد پیش دانشگاهی هنر شده و پس از یک سال تحصیل ،در کنکور سراسری هنر شرکت نموده و در یکی از رشته های عکاسی ، صنایع دستی ، سینما ، تئاتر ، مرمت آثار باستانی ، هنرهای اسلامی ، طراحی و چاپ پارچه و لباس ، گرافیک ، نقاشی ، طراحی صنعتی و طراحی فرش به تحصیل پرداخته و پس از 4 سال موفق به اخذ لیسانس گردند.



دانش‌آموزی که گرافیک را انتخاب می‌کند در رساندن فکر خود سرعت، گیرایی و ماندگاری را در سطحی گسترده منتشر کرده و البته با همه این جذابیت‌ها نظر دانشجویان این رشته دال بر گرانی وسائل کار گرافیکی می‌باشد. گرچه امکانات نیروی متخصص در این رشته نامحدود است. داشتن روحیه اجتماعی خوب می‌تواند دانشجو را با سلائق مختلف آشنا ساخته و در مورد استفاده از طرح‌ها و رنگ‌ها و نماد‌ها او را موفق‌تر از دیگران نماید.

پذیرش دانشجو در این رشته بصورت نیمه متمرکز است و داوطلبانی که در ردیف معرفی شدگان چند برابر ظرفیت این رشته قرار می‌گیرند باید در آزمون تشریحی (طراحی) با ضریب 4 شرکت کنند. ضریب خلاقیت تصویری و تجسمی 4 و درک عمومی هنر 2 است.



 



تعداد واحد هایی که هنرجو باید در 2 سال دوم و سوم رشته گرافیک بگذراند:



دروس عمومی 26 واحد و دروس تخصصی 39 واحد.



 



توانمندی های لازم که هنرجویان در بدو ورود به این رشته باید داشته باشند:



1- دید هنری داشته باشند،



2- طراحی در سطوح ابتدایی بلد با شند،



3- علاقه مند واقعی باشند.



مهارت هایی که هنرجویان در طی این مدت کسب می کنند:



1- فراگیری عکاسی ومراحل چاپ و ظهورعکس سیاه وسفید،2- آشنایی با طراحی و رنگ شناسی ، 3- مهارت طراحی حروف صفحه آرایی – تصویر سازی کتاب کودک ، 4- طراحی پوستر- آرم –بسته بندی و جعبه سازی ، 5- خوشنویسی درحد مبتدی – چاپ دستی



 



هزینه هایی که هنرجویان در این رشته متقبل می شوند:



1- هزینه دوربین و فیلم و کاغذ عکاسی 2- هزینه گواش – قلمو – مقواآبرنگ –مدادرنگی- پاستل- ماژیک رنگی – رنگ روغن – مقوای ایرانی و خارجی – 3- مداد طراحی – وسایلی مانند چوب – ورقه فلزی

منبع، پورتال آسمونی www.asemooni.com



--------------------------------- گردآوری: ایران مدرس


آمار بازدید: 143160 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image
نظرات کاربران
شقایق سه شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۱

سلام من بهد از تحقیق درباره رشته کرافیک خیلییی عاشقش شدم اما از هزینه هاش میترسم خانوادم گفتن هرجور دوست داری ولی از چهره شون میشه همه چیو خوند بقیه هیچی از همه مهم تر قیمت دوربین عکاسی حالا شاید بشه دوربین اجاره کرد ولی اینک دم ب دقیقه توسال بعد هم نیاز داشته باشی باز خرج ریادی داره لطفا بکی لگ چیکار کنیم ابن پیج من

Nazanin سه شنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۸

سلام من کلاس هشتم هستم میشه درباره رشته گرافیک بهم بیشتر توضیح بدید و اینکه من نقاشی نمی تونم از خودم بکشم و از مدل خیلی خوب میکشم و می خوام درباره هزینه هاش و درآمدش هم بدونمم اگه میشه کمکم کنید شماره من در واتساپ????????

کیمی چهارشنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵

سلام ببخشید من دوس دارم برای انتخاب رشته دبیرستان2 گرافیک بخونم بعد میخوام بدونم ک باید از قبل پیش زمینه ای داشت یا نه همینجوری صفر کیلومتر اکیه؟

R.M سه شنبه ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۸

سلام نهمم و گرافیک رو دوست دارم برای انتخاب رشته اگه برم دبیرستان رو گرافیک برام بهتره یا از ریاضی بریم کنکور هنر بدیم؟ میگن اخه ریاضی اگه بخونیم رتبه کنکور بهتری داریم درسته؟؟؟

Masomeh آدينه ۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۲

سلام دوستان روزتون بخیر... من کلاس نهم هستم و امسال قراره انتخاب رشته کنم در نقاشی و طراحی نمیشه گف عالیم متوسط هستم و طبق گفته دبیرم هرچه بیشتر تمرین کنم دستم بهتر راه خواهد افتاد و گفتن که نقاشی ام خوب است.من ب هنر و نقاشی علاقه بسیار زیادی دارم و همینطور طبق گفته دوستان که هیجان زیادی دارد و هروز چیزه تازه ای یاد میگیرین و منم تشنه هیجان هستم اما درمورد خرج و مخارج باید گفت که بسیار زیاد است و وضعیت مالی ماهم خیلی نمیشه گف خوبه ولی خوبه بنظرتون در این سال که کرونا هست و تحریم و گرونی و... و یقین دارم هزینه ها دوبرابر شده واقعا نمیدونم دو دل هستم خونوادم که گفتن هرجور دوست داری اما میتوانم در چهرشون ب وضوح دید که خیلی راضی نیستن و فقط ب دلیل هزینه زیادش. میشه کمی راهنمایی کنید که گرافیک که بستگی ب خلاقیت و هنر خودت دارد با شرایط من که در بالا عرض کردم موفق خواهم شد؟

محمد شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۰۳:۳۳

بنده دیپلم گرافیک دارم . رشته با صفا و خوبیه کلی حال کردیم تو هنرستان اما اینو بگم بهتون بیشتر تنبلا و کسایی که نمیدوننن چه به چیه و هدفشون چیه میان تو این رشته بقیه مردم هم دیشون به این رشته خیلی بده و بازار کارشم بستگی به خودتون داره میتونه عالی باشه یا میتونه بد باشه. ما 30 نفر بودییم کلاس دوازدهم شدیم 8نفر سوال بیشتر داشتین بیایین اینستاگرام بپرسید کمکتون میکنم از گمراهی در بیایین MKSKARIMI@

H شنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۴

من گرافیک میخونم سال یازدهمم پرسیدین ک دوبین اجباریه یا نه ، من ک نه تو هنرستان خودمون اجباریه نه شنیدم جای دیگ اجباری باشه ، نگران هزینه هاشم نباشین ، مخصوص هر درس بهتون اول سال یه لیست میدن میگن تهیه کنین اما بعضی جاها دونه دونه میگن بهتون اصلا نگران این نباشین رو خانوادهاتون فشار بیاد من خودم وضعیت مالی خانوادم متوسطه و اصلا هم مخارج دسم طوری نیست ک بخواد روشون فشار بیاد مثلا من سال دهم ترم اول ۳۰۰ شد هزینه لوازمم ترم دوم ۴۰۰ امسالم ک برا کل سال لوازم خریدم شد ۵۰۰

نرجس سادات آدينه ۰۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۲

من امسال نهمم و واقعا خیلی گیج شدم که باید چیکار کنم اندازه یه دنیااااااا عاشق گرافیکم حتی از بازار کارشم نمیترسم ولی خرجش واقعا نمیدونم باید چیکارش کنمم???? و به هیچ رشته ای دیگه هم علاقه ندارم ـ هیچ کسی هم نیست که بخواد درست واسم توضیح بده و راهنماییم کنه خواهش میکنم اگه کسی هست که بتونه بگه چیکار کنم بیاد اینستاگرام راهنماییم کنه ممنون میشم@nrjssdt

راضیه سه شنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰

سلام من کلاس نهمم انتخاب رشتمو زدم گرافیک طراحیم عالیه بچه ها فقط یه سؤال داشتم میشه بگید سال بعد حتما باید وسایل موردنیاز مث دوربین رو داشته باشی؟

Saharartist يکشنبه ۲۶ امرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹

سلام من دانش اموز یاز دهم گرافیکم به نظر من این رشته عالیه و در زمینه فنی حرفه ای هزینشم اونقدرا گرون نیست و برای سال دهم و یازدهم به دوربین نیاز دارید ولی قیمتش بستگی به خودتون داره و از دو میلیون شروع میشه البته وسایلاش کمی زیاده و اگر علاقه و خلاقیت داشته باشین بازار کارشم خوبه فقط معدل بالای ۱۸ باشه ممنون موفق باشید????

یک عدد هنر دوست سه شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۵

سلام اول از همه بگم ک پدر من مخالف صد در صدی این رشته بود و تحت هیچ شرایطی نمیذاشت واسه ی اینده ی خودم تصمیم گیری کنم بارها اینو میگفت ک با رفتنت ب این رشته ی بی ارزش ابروی خانوادتم ب خطر میندازی حق نداری بری ولی خب بعضی وقتا تو زندگی برای خواسته هات یکم باید خودتو ب زحمت بندازی و بجنگی در رابطه با رشته ی گرافیک باید بگم ک خیلی هزینه داره خیلیییی من امسال انتخاب رشته داشتم و گرافیک ثبت نام کردم اول بسم الله باید دوربین داشته باشیم اونم ن هر دوربینی خودشون با زبون خودشون گفتن ک ۱۸میلیونه فقط دوربین هم نیست تعداد هنرستان هایی ک گرافیک داشته باشن تو منطقه ۵تهران کمه شاید ۱یا فوقش دوتا(هنرستان های دولتی)و باید سرویسم بگیریم????????‍♀️هزینه ب اینجا ختم نمیشه خب رشته ی گرافیک بهت خطاطی یاد میدن باید وسایلشو تهیه کنی بهت نقاشی و طراحی یاد میدن ک باز هزاران تا وسیله داره نمیدونم چی بگم از نظر من بهترین و تاپ ترین رشته است برای ی دختر ولی هزینه اش زیاده ما با اینکه خانواده ی نسبتا پولداری هستیم یکم زورمون میاد دوربین بخریم چون من رشته ی دانشگاهیمو نمیخوام عکاسی بردارم و بیشتر ب نقاشی و طراحی علاقه دارم ولی باز خداروشکر ک تونستم وارد این رشته شم خیلی شیرینه اگر البته علاقه داشته باشین:) ???? همیشه موفق باشین بوصتان میدارم????

Aida سه شنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۲:۴۹

سلام من امسال نهم هستم و چنتا سوال راجب رشته گرافیک داشتم لطفا اگه کسی این رشته رو خونده و از بازار کار خبر داره بیاد پیوی @aididida

P.h پنج شنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۵:۱۷

سلام عزیزان من میخواستم ی نصیحت دوستانه کنم کسایی ک ب گرافیک علاقه دارن حتما برن ع نظر بازار کار اصلا نگران نباشید شما حتی اگرم این شانسو نداشتین ک رشتتون منبع درامدی باشه واستون میتونین شغلایی رو انتخاب کنید ک تحصیلات مهم نیست مثل نجات غریقی یا فروشنده ی یک مغازه شدن ع نظر هزینه هم اینو بدونید همه ی رشته ها هزینه های خودشونو دارن و در ضمن هزینه های گرافیک اونقدرام نیس ک بعضیا الکی شلوغش میکنن! اینم خاطر نشان کنم ک این رشته یک مهارته ک در زندگی بعد تحصیل هم ب درد ادم میخوره و باعث ارامش روحی خالق یک اثر میشه یکی از فامیلای بنده دکترای کامپیوتر دارن ایشون این همه درس خوندن ک در اخر ی مدرک فقط ب پاس اینک تا دکترا بالا اومدن بگیرین و قاب کنن ب دیوار ک خاک بخوره و همچنین ایشون بیکارن! حالا خودتون بگید مدرکو دوس دارین یا مهارتو؟ پس در انتخاب رشتتون همیشه ب علاقه اولویت بدین چون ممکنه زمانی در حسرت بمونید ک کار دیگ از کار گذشته باشه????

علی پنج شنبه ۲۷ دي ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۶

توضیحاتتون عالی بود ممنونم

ستوده يکشنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۹

خب خب من رشتم تجربی بود تو مدارس خاص ولی با رتبه دورقمی رفتم پی عشق جانم الان دانشجو دبیری گرافیک و فتو گرافیکم تو دانشگاه فرهنگیان تهران .... بچه های فتوگرافیک ی لب تاب و دوربین میخاین چون بیشتر عکاسی طوره رشتتون ولی گرافیکا بیشتر تیوری و دستین .... هیچ رشته ای اینقد خوشحالم نمیکرد زندگیم لا به لای یه عالمه رنگ و تنوع و شاگردای دوس داشتنیع سوالی بود در خدمتم بروبکس آیدی اینستا @SO2DE هرمدل سوالی داشتین رو چشمممممممم

نرگس يکشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۳

بچه ها چجوری ایمان پیدا کنیم من به هنر خیلیییییییییی علاقه دارم ولی باخوندن نظرات بچه ها ته دلم خالی میشه خواهش میکنم کمکم کنین

امیرمحمد دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۷

سلام.آقا من دهم ریاضی ام ،میخوام امسال تغییر رشته بدم برم گرافیک. توروخدا جواب بدید،هزینه وسایلش زیاده؟ دوم اینکه تو تهران کدوم هنرستان های پسرانه،گرافیک دارن،خونمون منطقه ۴. سوم ی توصیه به بچه های نهم.تجربه شخصیم بهم گفت باید همون اول میرفتم گرافیک.من دوس داشتم تو دانشگاه طراحی صنعتی بخونم ولی نمیدونم چی شد که اومدم ریاضی????استعدادمم تو طراحی خیلی خوبه.خلاصه اگه تو زمینه هنر استعداد دارید،بیخیال ریاضی فیزیک شید.همون برید هنرستان.وگرنه بعدا پشیمون میشید. اون دوتا سوالمم جواب بدید لطفا ممنون

مهرداد چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۴

سلام من سال نهم هستم هزینه های رشته گرافیک چطورییه؟

علیرضا رضایی دوشنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۰

اگه کسی راهنمایی میخاد که رد سال نهمه تو تلگرامم سوال کنه جوابشو میدم.09301791284

آوا پنج شنبه ۲۱ دي ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۴

سلام من نهمم و میخوام در رشته گرافیک تحصیل کنم ولی از مخارجش خیلی میترسم میشه کمکم کنید؟

بهناز پنج شنبه ۲۱ دي ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۳

سلام.من سال نهمم.میخاستم بپرسم که گرافیک سال دهم اسونه بخام برم جهشی؟و اینکه جهشی گرافیک دهم قبول بشم باید معدلم چند بشه؟ممنون

???????????? دوشنبه ۱۸ دي ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۶

سلام دوستان من سال اول گرافیک هستم .از اونجایی که این سایت کسی نیست رسیدگی کنه تا جایی که بتونم به سوال ها جواب میدم . خرج این رشته : واقعا بر میگرده به خود دانش اموز من خودم نه دوربین خریدم نه گواش های ۱۰۰ هزار تومنی و نه مداد رنگی اصل فابر و این حرف ها ولی نمراتم از ۱۹ کمتر نمیشه چون موضوع اصلی تو این رشته فقط و فقط خلاقیت و ایده و استعداد شماست نه مداد گرون قیمتتون و در درجات خیلی بالا تر شاید هزینه داشته باشه اما نه اونقدر سنگین از پسش بر نیایین . اینده : یک چیزی رو از دید خودم میگم اینکه شما سه سال از عمرتون رو تو این رشته زندگی میکنین و لذت میبرید . و اگر خودتون خود جوشش باشید بله بی نهایت هم بازار کار داره . سعی کنید خیلییییی با دقت درس هاتون رو پشت سر بگذارین چونکه همه درس ها متصل به هم هستن و تو کنکور هم ریز به ریز همین نکات هست . و اینکه امکان نداره کسی از وارد شدن به این رشته پشیمون بشه اگر کههه عاشق هنر باشه .☺☺

آزاده يکشنبه ۰۳ دي ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۱

سلام منم در یه مرکز آموزشی رشته گرافیک راثبت نام کردم ولی الان کمتر از یه هفته مونده به امتحانات بهم گفتند رشته شما اشتباهی چهره سازی ثبت شده و باید بری این رشته را امتحان بدی به نظرتون من چیکار کنم

رها دوشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۴

سلام منم رشتم گرافیکه کلاس یازدهمم خیلی رشته ی خوبیه واقعادوستش دارم چون باعث میشه آدم نسبت به اطرافش دقیق تربشه

میترا آدينه ۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۴

سلام ببخشید کتابهای کنکور گرافیک چیه؟؟؟

مریم پنج شنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۲:۵۰

کمک میخام????

میترا يکشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۰

سلام من سال اول رشته گرافیک میخونم خیلی خوبه عالیه دوسش دارم ولی بجز علاقه دوست دارم بیشتر مهارت پیدا کنم چیکار کنم؟؟؟

ارتینا يکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۷

ایا رشته پر درامدیه یا نه؟

prisa يکشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۴

سلام من تجربی خوندم تا پیش دانشگاهی الان میخان کنکور هند بدم گرافیک بخونم تو تبریز چه دانشگاهایی هس برای این رشته؟

سمانه سه شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۰

سلام من استعداد خوبي در طراحي دارم درضمن ديپلم انساني هم دارم بين دانشگاه فرهنگيان و رشته گرافيك موندم ونميدونم چي كار كنم خانوادم بخاطر تضمين شغلش ميگن كه به دانشگاه فرهنگيان برم از طرفي ميترسم گرافيك بازار كار خوبي نداشته باشه واقعا بين دو راهي گير كردم لطفا راهنماييم كنيد.

زهرا يکشنبه ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۱:۴۱

سلام دوستان من رشته تجربی بودم ولی کنکور گرافیک دادن به نظرتون اگه قبول شدم برم آخه یکم میترسم که از اونایی خودشون رشتشون گرافیک بوده خیلی عقب باشم

الهام شنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۹

سلام دوستان این همه سوال بی جواب منم مثل شماها گیجم ...دیپلم کامپیوار دارم میخام بخونم واسه کنکوررافیک ب نظرتون موفق میشم

نفس چهارشنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۱

سال دوم گرافیکم خیلی علاقه دارم ب رشتم عالیه فقط بیدار موندن ها تا صبح یکم سخته تا اینجا نزدیک5ملیون خرج کردم اگه خواستین بیشتر بدونید راجب رشته و خرجش اینیستا در خدمتم doxi_shetonah_artist

مریــــــــــم چهارشنبه ۲۵ امرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۶

من الان دهم هستم در رشته گرافیک رایانه ای میخواستم بدونم سال دیگه عکاسی هم داریم ؟؟؟

كوثر شنبه ۰۷ امرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰

سلام من به رشته گرعفيك علاقه دارم ولي دو دلم ميخوام بدونم هزينش خيلي زياده

ترانه يکشنبه ۰۱ امرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۸

ممنون از راهنماییتاتون.خیلی کمکم کردید حالا دیگه تصمیمم قطعی شد واسه انتخاب رشتم . مرسی

fafa سه شنبه ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۱

سلام.من رشته گرافیک رو میخوام انتخاب کنم و میخواستم بدونم ک از رشته گرافیک برای دانشگاه میتونم تغییر رشته بدم و برم انسانی یا نه لطفا راهنمایی کنید.ممنون

مائده عباسی شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۴

ببخشید میخواستم بدونم بازار کار در این رشته چطوره؟

شهره پنج شنبه ۰۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۹

من کاردانی الکترونیک خوندم الان که می خوام جند سال دیگه بازنشسته بشم علمی کاربردی گرافیک ترم 2 هستم این رشته رودوس دارم وپیشنهاد می کنم اول علاقه و حتما پشتکار داسته باشین تو هر زمینه ای وتو زندگی که لازمه موفقیته . ضمنا بقول یکی از اساتیدمون صرفا هزینه کردن ووسایل درجه یک داشتن اولویت شما نباشه وسعی کنین با تکرار وپشتکار کارهاتون مطرح وبه جلوه بیان که این خیلی خوبه . هزینه داره چون رشته هنری وکارها عملی وکارگاهی هست ولی هزینه ها تا حدی قابل تحمله .

FTME چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۴:۴۱

بابا خرجش چیجوریع خب؟ چرا ج نمیدع کسی العان سخرشو دراوردین دیگع اووف پیگیری کنین خب...من نهمم و میخوام رشته سینما رو انتخاب کنم زیر مجموعع گرافیکع دیگع احیانا ؟

الهه شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۳

ببخشید من سال نهمم رو تموم کردم امسال باید انتخاب رشته کنم به گرافیک خیلی علاقه دارم میخواستم هرکدومتون ک رشتش گرافیک هست ایدیشو بده باش حرف بزنم ایدی تلگرام ممنون میشم

غزال چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۹

سلام من امسال دهم بودم ک رشتم ریاضی بود.....میخام تغییر رشته بدم....ولی از قبل هنر و نقاشی رو دنبال نکردم...ولی گرافیک رو دوست دارم...ب نظرتون تغییررشته بدم!؟؟؟

مبینا آدينه ۱۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۸

من سال دیگه انتخاب رشته دارم.به بازیگری وتاترعلاقه زیادی دارم.نقاشی وعکاسی روهم خیلی دوست دارم.کلاعاااشق هنرم.ولی نمیدونم دقیقاگرافیک پاسخ گوی همه ی این علایق هام هست یانه؟خیلی میترسم.توروخداراهنماییم کنیددوستای خوب.

مریم 15 پنج شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۳:۴۵

سلام من الان کلاس نهم هستم و خیلیی زیاد به رشته ی گرافیک علاقه دارم و عکاسی هم خیلی دوست دارم و میخواستم ببینم در اینده کار پیدا میشه در رابطه با این رشته یا نه؟ اخه خیلیا میگن که اصلا بازار کار خوبی نداره و نرو رشته ی گرافیک.میگن هزینه هاشم خیلی زیاده.حالا من نمیدونم چیکار کنم اگه میشه راهنمایی کنید..ممنونم

مریم پنج شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۳:۴۰

سلام من الان کلاس نهم هستم و خیلیی زیاد به رشته ی گرافیک علاقه دارم و عکاسی هم خیلی دوست دارم و میخواستم ببینم در اینده کار پیدا میشه در رابطه با این رشته یا نه؟ اخه خیلیا میگن که اصلا بازار کار خوبی نداره و نرو رشته ی گرافیک.میگن هزینه هاشم خیلی زیاده.حالا من نمیدونم چیکار کنم اگه میشه راهنمایی کنید..ممنونم

هانی چهارشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۳:۱۳

سلام من کلاس نهمم بین رشته حسابداری و گرافیک موندم اینده شغلی کدوم بهتره؟؟

مهرشاد شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱

سلام من به رشته گرافیک خیلی علاقه دارم کارای هنریم هم خوبه علاقه دارم فقط از بازار کار اینده و خرج های تحصیلی این رشته اطلاعات زیادی ندارم لطفا اگر کسی میتونه راهنماییم کنه به این ایدی تلگرام بیادو راهنماییم کنهmeribask8113@

محمد آدينه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۳

به حرفای مردم گوش نکنید هر رشته ای خوبی های خودشو داره مهم اینه استعداد شما چیه بنده خودم رشته ام گرافیکه و عاشق کار و رشته ام هستم به کمک خداوند با رشته ام دارم در یه چاپ خونه کار میکنم و طرح میدم بهشون هرکی خواست مشاوره بیشتر میدم هرکی خواست بیاد سمت رشته گرافیک ایدی تلگرام @mohammadkarimifans

عرفان آدينه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۷

من سال نهم هستم معدلمم ١٨هستش و علاقه ي زيادي به گرافيك دارم أيا رشته ي گرافيك بخونم. من از مخراجشم ميترسم چون شنيدم مخارجش زياده. اگه با پنج مليون تموم شه رشته خوبه يه ولي بيشتر نه خيلي مخراجش بالاست

kosar چهارشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۵

سلام من اخرش نفهميدم اين رشته چقد خرج داره يکي ميگه سي صدو خورده اي يکي ميگه دو سه ميليون لطفا راهنمايي کنين @kosar_nemati

Eli شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۹

من ب هنر علاقه دارم ولی حفظیات این رشته زیاده و من از حفظیات متنفرم

خاطره آدينه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۵

سلام من امسال سال اول گرافیکم خیلی راضیم چون پر از تنوع و رنگ

Razieh دوشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۳

سلام ببخشید رشته گرافیک فنی حرفه ای و کاردانش در کدام زمینه قرار میگیره؟؟

درنا دوشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۲:۳۶

هر چی است گرافیک بهتر از معماری دوست دارم معماری خیلی نیاز به ادم خشک و روحیه مردانه میخواد ولی برا خانم های لطیف گرافیک بهتره اما دیگه واسه من دیره ..

مهدیه سه شنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۰

من می تونم بپرسم در آمد این شغل چه قدره؟چون من باید تحقیق در اورم

مهدیه سه شنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۶

می تونم بپرسم با کدوم رشته می توان وارد این شغل شد

حدیث دوشنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۵

سلام دوستای عزیز من دانشجوی رشته گرافیک ام،توروخدا بقیه رو نترسونید که رشته ی پرهزینه ای و.. همه رشته ها خرج خودشونو دارم من اصلا پولدار نیستم ولی هزینه هاش طوری نیست که نشه از پسش بر بیاین.فقط باید لب تاپ و دوربین داشته باشین(اونم برای دانشگاه) در کل رشته ی خوبیه (فقط و فقط برای کسایی که استعداد داشته باشن) بازار کارشم برای شهر های بزرگ خوبه امیدوارم موفق باشید

معصومه پنج شنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۶

سلام من دانش آموز نهمم و احتمال رفتنم به رشته زیاده اما بخاطره هزینه هاش نگرانم ، همه میگن هزینش زیاده ، ولی هیچکس نمیگه در حده چقدره ،،، شما تقریبا نمیدونید هزینه هاش در چه حده ؟

نيلوفر يکشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۱

سلام در رشته ي گرافيك طراحي روي شيشه وهنر ها ي ديگه اَي را ياد ميدن? چون من هنر هاي اين جوري را دوست دارم

haniye يکشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۷

سلام...بابت مطلبای خوبتون باید تشکر کنم...من به این ر شته علاقه زیادی دارم و فقط از بازار کارش ترس دارم...کسایی که این ر شته رو انتخاب کردن معتقدان پر خرجه...میشه بگید دقیقا خرج سال اول چقدره؟ من نهم هستم و میخام این رشته رو بردارم...ممنون میشم پاسخ گو باشید...

Hasti شنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۶

سلام من سال نهم واقعاب گرافیک علاقه دارم همه میگن استعدادشودارم ولی بخاطرهزینش یکم میترسم اگ میشه راهنمایی کنید:(

زینب آدينه ۱۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۲

سلام من کلاس نهمم می خواستم ببینم بازار کار اینده اش چه طوره؟؟؟

نسرین چهارشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۸

سلام من کلاس نهمم و می خوام برم گرافیک فقط بازار کارش چطوریه?

فاطمه دوشنبه ۰۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۰

سلام من رشته گرافیک کامپیوتر در کار و دانش سال دوم را گذراندم و امسال سال سوم هستم میخوام ببینم میتوانم دانشگاه شریعتی دخترانه برم و مدرک داشنگاه علمی و کاربردی معتبر است .

مهسا دوشنبه ۰۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۸

سلام میخواستم بدونم سال دهم هم هزینه داره و کار عملی داره؟

Asal شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰

سلام من سال نهم هستم و ب رشته گرافیک خیییلی علاقه مندم میخواستم بدونم خرجش درسال دوم و سوم چجوریه و درامدش خوبه؟!

ترمه دوشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۱

سلام من نهمم و میخوام اطلاعات دقیقی در مورد هزینش داشته باشم معدلمم ۱۹/۲۱ به طراحی ام خیلی علاقه دارم این درسته که میگن نمرات ریاضی در اولویتن؟ ممنون میشم اگه پاسخ بدین

Neda شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۲

سلام،من تجربی میخوندم تا سال سوم و بعد تغییر رشته دادم رفتم کامپیوتر،تصویرسازی،فقط سوال داشتم که ایا این رشته کنکور داره؟

ℳaraŁ چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۸

سلام،نگران این رشته نباشید... فوق العدس فقط خودتون ببینید استعداد کافی تواین رشترو دارید یا نـــــ؟! شبا بیدار بمونید کار سختی نیس ولی اونایی ک این رشترو انتخاب کردن یا دارن میخونن از انتخابشون پشیمون نمیشن... یکم هزینش بالاس ولی علاقه شرط اول موفق باشید دووووســــــــــتــــان★

سمیه دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰

سلام دوستان من به رشته کارگردانی علاقه مندم ونهم هستم وامسال انتخاب رشته دارم.میخواستم بدونم برای ورود به رشته کارگردانی باید حتما دو سال دبیرستان را گرافییک خواند.چون هنرستان های دخترانه این رشته رو ندارن

حنا يکشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۱

مدارس غیر انتفاعی بهترن برای این رشته یا دولتی؟ اگه تو منطقه 1 یا 3 میشناسین معرفی کنین برای نقاشی و گرافیک راسته که میگن هنرسان آزادگان جای خوبی نیس؟

ارزو سه شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۱

سلام من رشتم گرافیک کنکور هم قبول شدم بارتبه خوب چون من به رشته گرافیک علاقه داشتم به نظر من گرافیک اول یکم پرهزینه هست وقتی که یک ماه میگذره گرافیک کم هزینه میشه چون اول ما وسایل میخریم دیگه وسایل برای چند ماه بست میشه من اول توی یک ماه 300 هزار خرج کردم ولی الان توی یک ماه100 هزار من که عاشق گرافیکم اگه یک روز درس گرافیک نخونم من نمیتونم بخوابم

Fati شنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۷

من الان نهمم و میخوام سال دیگ برم رشته گرافیک . همه چیم تو هنر خوبه و خیلیییی علاقه دارم . :) فقط نمیدونم بازار کارش چطوریه لطفا راهنمایی کنید :(

ایدا شنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۹

سلام...بچه ها از ریاضی میشه تودانشگاه گرافیک خوند

maryam چهارشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۲

من کلاس نهمم به گرافیک خیلی علاقه دارم البته استعدادشم دارم چجوریه خیلی سخته؟

دنیز يکشنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۸

سلام من کلاس نهم هستم و خیلی ب رشته گرافیک علاقه دارم ولی میگن بازار کارش زیاد خوب نیس میشه لطفا راهنمایی کنید؟ممنون میشم

ریحانه يکشنبه ۲۶ دي ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۸

من سال دوم گرافیکم ..... عااااااشقشم .... اصلا بهتر ازین نیست ..

Sara80sh يکشنبه ۱۹ دي ۱۳۹۵ - ۰۲:۱۳

سلام من رشته ی گرافیک سال دوم هستم میخاستم بدونم برای دانشگاه تهران رتبه چند باید داشته باشیم ؟؟؟؟؟؟ ایدیمم @sara80sh

راضیه سه شنبه ۰۷ دي ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۹

سلام من دیپلم گرافیک رایانه دارم و میخواستم ازتون در مورد دانشگاهش بپرسم که اسونه

Maral شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۸

سلام بچه ها من گرافیک میخونم و واقعا عاشق این رشتم ی کم هزینش زیاده ولی واقعا خوبه علاقه مندان ب این رشته سعی کنید ادامش بدید چون شماهم عاشقش میشید ولی از نظر بازارکار ی کم ضعیفه استایل و دیزاین شرکت ها یا تابلو های زیبا برای شرکت های معتبر میتونه بهتون کمک کنه

sahar چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۱

سلام.. من دهم تجربی هستم رشتمو اصلا دوس ندارم! ب گرافیک علاقه زیادی دارم ..وضع مالیم خوب نیس.خوندنیام عالیه معدلم 19/74.از فیزیک متنفررررم... لطفا راهنمایی کنید .. من اگ رشتمو ب فنی تغییر بدم موفق میشم؟بازار کارشم برام خیلی مهمه... لطفا راهنمایی کنین ممنون میشم @No_name213

ℳaЯaℓ سه شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۴

گرافیک ی رشته ی فوق العاده خوبیه از این که این رشته رو انتخاب کردم و به نظرکسی گوش ندادم واقعا خوش حالم❤❤ فقط یکم خرجش زیاد بود ولی اونم مهم نی افرادی که این رشته رو انتخاب میکنن باید ی ذهن تخیلی داشته باشن بـــــــــــــــــــــــــاسپــــــــــــــــــــاس❤❤

سارینا پنج شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۷

سلام من رشتم گرافیک کامپیوتره و میگن ک تو دانشگاه گرافیک کامپیوتری نداره و گرافیک دستیه.. و از بازارکارش میترسم ..یکی راهنمایی کنه ممنون

mahya00800 چهارشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۷

من خیلی ب رشته گرافیک علاقه دارم ولی میگن خرجش زیاده و بازار کارش ضعیف میشه کمک کنین!؟

زهرا يکشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۵

سلام من میخوام رم رشته ی گرافیک ولیییی از خرجش میترسمممم

fatemeh آدينه ۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۲

سلام من کلاس نهم هستم از نظراتتون ممنون من به طراحی و عکاسی خیلی علاقه دارم و طراحیمم بقیه میگن خوبه ولی این که خیلیا گفتن این رشته خیلی خرج داره منو میترسونه لطفا بگین که در طول دبیرستان چقد خرج داره

mohammad سه شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۹

تو این رشته کسانی موفق میشن که علاقه یا استعداد طراحی داشته باشن . البته که علاقه مهم تر از همه چیزه . این رشته میشه گفت پر خرج هست ولی اگه علاقه داشته باشی آینده اش تضمینه

منیر آدينه ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰

سلام من سال دهم هستم ورشته ریاضی هستم ولی بیشتر به رشته گرافیک علاقه دارم ناگفته نمونه که توی رشته ریاضی هم خیلی درسام خوبه به نظر شما توی ریاضی بمونم یا برم گرافیک

علی خطیبی فر پنج شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۲

سلام علیکم خوبین من رشته انسانی میخونم امسال سال سومم هست معدل سال اولم 17 شد امسالم میخوامببرم بالا میخواستم برم تو رشته گرافیک شرایط چجوریه باید از اول بخونم یا امسالمو \س کنم با دی\لم میتونم برم تو هنرستان بخونم اصن از سال سوم رفتن چجوریه میشه برام توضیح بدین چن وقیه عاشق این شته شدم میخوام برم تورو خدا کمک کنین میشه هزینه هاشم بگین

هانی يکشنبه ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۴

سلام ایا رشته گرافیک کامبیسوتررا دانشگاه اصفهان دارد لطفا جواب دهید

مونا آدينه ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۱

سلام رشته ی خیلی خوبیه و خرجاشم زیاد بالا نیست ولس خلاقیت تو این رشته حرف اولو میزنه

فاطمه سه شنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۹

این رشته عالیه اگر علاقه و خلاقیت داشته باشید...خرج داره بیشتر برای مقوا و کاغذ و اینا دروسش بیشتر عملیه و تئوری هاش فقط تاریخ هنر جهان(سال سوم)یه مقدار سخته بقیش نه....وباید کلی بی خوابی البته بکشین تا کاراتون تکمیل بشه....در کل من واقعا عاشق رشتمم.............

ela شنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۷

لطفا هزینه تحصیل رو دقیق بگین من شرایط مالیم متوسطه باید بسنجم مثلا عکاسی .نقاشی.گرافیک.هنر های تجسمی هرکدوم جدا دقیق در یکسال چقدمیخاد یا وسایلاش.دقیق بگین خیلی برام مهمه اگه میشه بیاین ایدیم هرچه زود ترGoddessy@

ela شنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۰

سلام تروخدا کمکم کنین .هرکی رشتش سینماتصویر برداری .یانقاشی گرافیک.یا عکاسی هست راهنمایی بده.خیلییییییییی گیرم ایدی تلگراممGoddessy@

ela شنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۶

تروخدایکی به دادم برسه من خیلی سردرگمم میخام رشتمو عوض کنم ولی نمیدونم کدوم بهتره بین سینماتصویر برداری.نقاشی.گرافیک عکاسی گیر کردم.هرکی تواین رشته هاست لطفا کمکم کنه ایدی تلگرام اینهGoddessy@ممنونتون میشم.

meysam شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۱

من خیلی به گرافیتی و نقاشی علاقه دارم جوری که از دوران راهنمایی روی دیوار و تو دفترچه برای خودم نقاشی میکشیدم هنوزم خیلی از کارام هست اگر کسی مایل بود راهنمائیم کنه براش میفرستم ببینه تا درموردم قضاوت کنه لطفا اگر کسی میتونه راهنمایی کنه حتما به من پیام بده ممنون میشم

meysam شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۵

سلام من پیش تجربی هستم اما به نظر خودم رشتم مناسبم نیست میخواستم یه نفر در مورد رشته هنر و گرافیک و اینا برام یه کم توظیح بده ممنون میشم راهنمائیم کنید اینم آی دی تلگرامم mj2mj2@

علی آدينه ۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰

واقعا اینده شغلی این رشته چطوره ؟؟

سارا آدينه ۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۱

سلام من دانشجوی ترم 3گرافیکم ،رشته شیرینیه در صورتی که عاشقش باشی،چون سختیای زیادی داره،دائم کارعملی و پروژه و...داریم ،خرجش خیلی نیس مثلا ترمی شاید علاوه بر شهریه 200-300خرج وسایل کار بشه،از همه مهمتر برای تحویل کار ها و پروژه ها شب بیداری تا صبح زیاد داریم،بی علاقه نمیشه،موفق باشین

mehraban سه شنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۹

سلام من سال نهم هستم و واقعا به گرافیک علاقه دارم اما شماها همچشن میگید هزینش زیاده ادمه میترسه خو

EXO_L سه شنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۳

من الان سال سوم گرافیک هستم..واقعا عاشق رشتم هستم . درسته خرجش بالا هست.سال دوم حدودا 4 میلیون خرج داره با دوربین سال سوم حدودا 7 میلیون با لپ تاپ ولی من تونستم با عکاسیش سال دوم پول در بیارم .پس نگران خرجش نباشید چون جاش میاد.ولی باید درس بخونید رشته ی تقریبا سختیه و مال افرادی نیست که تنبل باشن و بخوان برای خوشگذرونی بیان این فکریه که خیلی افراد دارن و میگن هنرستان مال افراد تنبل و این واقعا دروغه.امیدوارم همه موفق باشید

reyhane يکشنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۱

سلام من رشته دبیرستانم گرافیک بده رشته ی خیلیییی شیرینی هست اما به شرطی که علاقه داشته باشی هزینه هاش هم زیاد بالا نیست اما بازار کار خوبی نداره

زهرا شنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۳

سلام. سال اول گرافیک چون نمیدونی چی بخری گرونه.سال دومم که دیگه بیشتر! هزینه زیاد داره.جدی میگم.باهدف بیایین تواین رشته. درضمن رشته گرافیک هم فنی حرفه ای داره که میشه گرافیک دست.اون یکی دیگش میشه گرافیک کامپیوتر که خیلی هم آسونه و درسای خاصی هم آنچنان ندارن.مال من فنی حرفه ای بود که تازه مدرکشم معتبرتراز کاردانشه. من دیپلمم. به خاطر خرجای زیادش دانشگاه نرفتم.الانم میخونم واسه باستان شناسی که کنکور بدم. ولی ای کسانیکه گرافیک میخونین.بدانید و اگاه باشید که دیدگاهتون ب زنندگی چیدمان مبانی رنگ ها و امسال این زیبایی ها انچنان عوض میشه که خودت از خودت لذت میبری،واین خودش آغاز خلاقیت های درون توست..

Maede دوشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۲:۰۱

سلام.این رشته به دور از خرج هایی که داره خیلی به حوصله و دقت کار نیاز داره .لطفا قبل از ورود به این رشته اطلاعات لازم رو کسب کنید.امسال از هر دانش اموزی که قصد ورود به رشته گرافیک داشت ازمونی گرفته میشه.من امسال قبولی دانشگاه دولتی دکتر معین هستم و علاقه زیادی به طراحی لوگو دارم

علی دوشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۳

سلام من دیپلم گرافیک گرفتم وای میگن تو دانشگاه خرج مخارج. بالا هس وکلی وسایل باید بخرم اگه کسی تجربه داره ممنون میشم راهنمای کنه

ترگل آدينه ۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۵

رشته عالیه من امسال کنکوردادم21دانشگاه قبول شدم رشته ای عالیه واسون البته براکسایی ک علاقه دارن رشته پرخرجی میشه گف نیس .من برادوسال دون وسومم حدود4میلیون خرج کردم بیشترخرج مقواوگواش ومدادهای مختلف شد

مینا سه شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۳

سلام من دوم هنرستان رشته گرافیک کامپیوتری(کار دانش)هستم برای کنکور باید با فنی امتحان بدم باید چه کتاب هایی رو بخونم ممنونم

hanie آدينه ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰

Reshte geraphic shirin tarin reshtas hame mign bara tanbalas vali eshtebah mikonn chon bayad kheili khalagh bashi ta betoni to in reshte ghabol beshi

انيسه يکشنبه ۳۱ امرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۴

سلام به همگي منم خيلي علا قه دارم ولي انقد گفتن كه مخارجش زياده ميترسم ..خدا پشت پتاهمون باشه انشالاه.همه موفق باشن.

ایمیلیا سه شنبه ۲۶ امرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۷

من دانش آموز رشته گرافیکم.خیلیم به رشتم علاقه دارم .من اول بارشته گرافیک اصلاآشنایی نداشتم.وقتی اول دبیرستان انتهاب رشته کردم.گرافیکو انتخاب نکردم چون اثلاآشنایی نداشتم.براعمین رفتم کشاورزی.ولی وقتی اولین روز وارد مدرسه شدم.به هممون گفتن کشاورزی امسال حذف شده و بجاش یه رشته اومده اسمش گرافیکه.ماهاهمه ازروی احبار رفتیم گرافیک.و وقتی درطول تحصیل باهاش آشناشدیم بهش علاقه مندشدیم .ن تنهامن بلکه کل دوستام.رشته گرافیک رشته ایی که اگر هنرمند نباشی درک نمیمنی.و معمولا کسایی ک درک نمیکنن همش مسخره میکنن.الانم دوره دبیرستانم تموم شده.میخوام برم دانشگاه.ولی خونوادم رازی نیستن ک گرافیکو ادامه بدم.خودم خیلی دوست دارم.ولی میگن سال بعدکنکور بده تغییررشته بده.الانم مجبورم برم یه رشته دیگه.ولی توصبه میکنم کسایی ک گرافیکو دوست دارن حتمابرن.چون واقعاعالیه.گرافیک یه رشته ی خاصه.

یاسیـ دوشنبه ۲۵ امرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۹

امروز بالاخره انتخاب رشته کردم گرافیک کامپیوتری امیدوارم سخت نباشه و خرجش کم باشه

شیما آدينه ۲۲ امرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۷

سلام من 15 سالمه باید انتخاب رشته کنم و بین عکاسی و گرافیک موندم میخواستم بدونم کدوم برای من که دخترم اینده و پیشرفت خوبی داره؟؟؟

د....................س آدينه ۲۲ امرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۰

سلام من رشته گرافیک هستم به علت ضعیف بودن طراحیم سال اول دانشگاه ترک تحصیل کردم به نظرشما ادامه بدم یا نه چون میتر سم. سخت باشد

زهرا خانوم دوشنبه ۰۴ امرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۷

سلام میشه بگید چقد خرج داره این رشتخ،من دو دل هستم که برم یا ن

Chief Not شنبه ۰۲ امرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۴۳

چراهیشکی جواب اینهمه سوال رونمیده پس مدیر این صفحه کیه!!!ینی چی خب

بهار پنج شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۳

اگر بريم گرافيك بازار كارش خوبه يا نه. درسا ش سخته يا نه

یونس چهارشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۱

سلام من کلاس نهمم و نمونه هم قبول شدم اما هرچی دنبال هنرستان پسرانه ای که گرافیک داشته باشه پیدا نمیکنم اگه راهنمایی کنید ممنون میشم....

اتنا شنبه ۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۸

سلام من دیپلمم رشته انسانیه و میخوام برم دانشگاه رشته گرافیک خیلی علاقه دارم بهش بنظرتون چطوره؟ چقدر خرج داره ؟ البته بدونه مدرک پیش و کنکور میخوام برم

FaTi چهارشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۵ - ۰۳:۱۸

منم سال نهممه میخوام گرافیک انتخاب کنم مامان و بابام راضی هستن ولی تو شهر خودمون نیس باید برم دور از خونوادم بخونم ولی از این میترسم تو شهر ما بازار کار نمیدونم داشته باشه یانه یعنی از این میترسم بابام کلی خرج بکنه برام ولی اخر کار خوب گیرم نیاد خودم خجالت میکشم

aref شنبه ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۴

سلام خستهزنباشید راستش من ریاضی هستم ب گرافیکم خیلی علاقه دارم دیکه نمیتونم برمرهنرستان گرافیک بخونم برای همین باید برم گرافیک کامپیوتر اموزشگاه ازاد وسپلم بگیرم میخواسم ببینم آیا گرافیک کامپیوتر با گرافیک هنرستان یکی هستن دوتاشون تو دانشگاه چجورین بعدشم برای کیلیم سازیو تیزر میخوام برم گرافیک اگ میشه راهنمیایم کنین ممنون میشم توی بازار کار گرافیک زده تیزر و کیلیپ سازیو ایچیزا وای این میخوامربرم آیا برم دیپلم گرافیک کامپیوتر بگیرم بعدش تو دانشگاه یکی هستن؟؟؟ ایدی تلگرامم @ arefpayfam

rozhan شنبه ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۱

سلام من میخواستم برم رشته گرافیک میخوام بدونم که این رشته بازار کار خوبی داره

Baran دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۲:۲۸

سلام من نهم هستم علاقه ای زیادیم ب این رشته دارم اما میترسم چون میگن خرج بالایی و داره و در اینده بازار کار خوبی نداره میترسم برم خرج کنم اخرشم بشینم داخل خونه لطفا راهنماییم کنن اونایی ک این رشترو میخونن ایدی تلگرامم@baranhtohi021

سارینا آدينه ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۲

گرافیک عالیهههه

فاطمه آدينه ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱

سلام من پارسال دوم تجربی بودم ولی ب رشته گرافیک علاقه داشتم پس تغییر رشته دادم و از دوم گرافیک شروع کردم...می خواستم بدونم ک اگ بخوایم در دانشگاه، تربیت معلم بخونیم باید چیکار کنیم؟ ایمیلf.khani7742 @ gmail.com

Zahra يکشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۶

سلام من رشتم گرافیکه واسه سوالایی ک دارین میتونم بگم که این رشته خیلی خرج دره من سال اولم فقط 7ملیون خرج کردم تازه از خیلی چیزا زدم توی این رشته باید خیلی سختیارو ب جون بخری شب بیداریای خیلی بدی داره باید عاشق کارت باشی خواهشاااا با اگاهی وارد این رشته بشید.

شیدا چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۱

سلام من دوست دارم برم گرافیک ولی همه میگن گرونه ... ولی دقیقا نمیگن که چقد خرج داره لطفا راهنمایی کنید

سجاد آدينه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۱

سلام خوبی من الان سال سوم تصویر سازی هستم و رشته گرافیک و ثبت نام کردم برای کنکور خیلی رشته خوبی باید با سلیقه حوصله زیاد م زبر دست باشی بازار کارش عالی هست من الان دیپلم سر کار هستم

محمد آدينه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۲

سلام خوبه

اکبر آدينه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۷

رشته پولساز

حسین آدينه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۴

رشته خوبیه از دست ندهد

حمید آدينه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۱

رشته ی عالی بهترین زمینه کار در آن شرکت آگهی و تبلیغات

QUEEN سه شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۱

عشق است و گرافیک*من خودم رشته ی گرافیکم و واقعا دوستش دارم.یکمی پر خرجه ولی رشته دوست داشتنی با محیطی شاد و دوستانه و پر از خلاقیته

mobina شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۳

من سال سوم گرافیکم رشته عالیییه ب شرطی که علاقه داشته باشی دوربین و سیستم حتما باید داشته باشی و اینکه تحمل شب زنده داریم داشته باشی بعضی شبا شده تا 5صبح مشغول کاری بازار کارشم عالیه فقط یکم هزینش بالاست

مریم سه شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۶

سلام من دوم گرافیکم..با اینکه این رشته خرج بالایی داره و کارش زیاده اما رشته خوبیه فک نکنید اسونه خیلیم سخته مخصوصا تاریخ هنر...بدون علاقه تو این رشته موفق نمیشید

سحر يکشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۱

سلام من سال سوم انسانیم و میخوام این رشته رو ادامه بدم نیازی ب پیش دانشگاهی هست ک من بخونم ؟

مهسا شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۶

من امسال دوم انسانی میخونم میخام تغییر رشته بدم و گرافیک بخونم و خیلی علاقه دارم نقاشی و خطاطیم هم خوووبه.هزینه سوم زیاده؟؟؟

رویا آدينه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۴

سلام.من سال نهم هستم. به رشته گرافیک خیلی علاقه دارم و معدلم هم خیلی بالاست که میتونم تو همه رشته ها برم اما موندم که ایا رشته گرافیک اینده شغلی خوبی داره؟

Alirata سه شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۴:۳۹

با سلام و عرض ادب.من دانشجویه کاردانی رشته ی مکانیک خودرو هستم ترم1میخوام رشته گرافیک بخونم.طراحی و عکاسی و نقاشیمم خوبع.بدونع اموزش.میخواستم بدونم میتونم تغییر رشتع بدم یا ن باید انصراف بدم بعد کنکور گرافیک شرکت کنم. اگع میشع یکم در موردع هزینه هایع دانشگاه بگین.واسع ثبت نامه کنکور کی باید اقدام کرد؟ اگع راهنمایی کنید ممنون میشم.ایدی تلگرام@Alirata لطفا راهنمایی کنین.متشکرم..

somaye دوشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۱

سلام من سوم تصویرسازیم رشته ی خوبیه بهتون پیشنهاد میکنم این رشته رو انتخاب کنید

ناشناس دوشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۱

فکرنکنم بازار کارش خوب باشه

Ali_bazrafshan_79 يکشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۸

سلام.من سالم نهمم میخام انتخاب رشته کنم به گرافیک هم خیلی زیاد علاقه دارم وخیلی تو کارم خوبم ولی همین که فهمیدم قراره کلی خرج کنیم ترسیدم چون ماخانواده ضعیفی هستیم و همین الانم براخرج ومخارج موندیم برا همینم خاستم ببینم میشه لوازمو دست دوم یا مفت از جایی گیر اورد ویامیشه از همین لوازم معمولی و کم خرج استفاده کرد؟لطفا اگه تجربه ای دارین بگین چون فقط میخام برم گرافیک و از رشته های خوندنی بدم میاد و مخصوصا ریاضی خیلی ممنون میشم اگه کمکم کنین اسمم ایدی تلگراممه خیلی ممنون

سحر سه شنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۰

سلام من نهمم میخوام رشته گرافیک برم چون خیلی علاقه دارمممم میشه باز راهنمایی کنید ممنون

شیما آدينه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۶

سلام من سال سوم انسانی هستم ولی رشتمو دوس ندارم و بشدت به گرافیک علاقه دارم میخوام امسال تغییر رشته بدم برم گرافیک بنظرتون کار اشتباهی میکنم یا نه؟؟

نفســــ سه شنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۲

سلام من سال نهم هستم میخواستم وارد هنرستان بشم و بین رشته هاش به گرافیک خیلی علا قه و استعداد دارم و بازار کارش و در آمدش در آینده هم برام خیلی مهمه میخواستم راهنماییم کنید ممنون

مائده پنج شنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۰

سلام من رشتم گرافیک رایانه س .رشتتتتتش عالیه ب شرطی ک علاقه داشته باشی بش البته علاقه وخلاقیت .هزینه هایی داره ولی میرزه

Atefeh پنج شنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۵

من الان دارم پیش هنرمیخونم...رشته ام هم خیلی دوست دارم...خیلی پرخرج بودولی شیرین...ترس من ازبازارکارشه...من تاالان درس خوندم وقطعادلم میخوادبعدازاتمام کارکنم...

عاطفه پنج شنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۲

من الان دارم پیش هنرمیخونم...رشته ام هم خیلی دوست دارم...خیلی پرخرج بودولی شیرین...ترس من ازبازارکارشه...من تاالان درس خوندم وقطعادلم میخوادبعدازاتمام کارکنم...

ستاره سه شنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۱

من دوس دارم نقاشیو ولی خطم ضعیفه بعد یکی خلاقیتو برام تعریف کنه از کجا باید بفهمم دارمش یا نه؟ معدلن 17.80بوده مبتونم برم؟بازار کارشم خیلی برام مهم نیست.نقاشی کلاس رفتم تابلوهایه قشنگی کشیدم.نمیدونم برم یانه میترسم.بعد میگن اونایی وه ریاضیش بالاتره تو اولویتن من ریاضیم خیلی خوب نیستی خواهشا کمکم کنین ایدی تلگرام:Setareh Al

النار دوشنبه ۰۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۸

سلام من رشتم گرافیکه میخواستم بعضی راهنمایی کنم که به دردشون میخوره.اول راجب خرج گرافیک بگم که خرج دوسال اول هنرستان بالاس البته بستگی به دبیر مربوطه داره که چ مارک هایی رو بهتون بگه که تهیه کنید بعد سال دوم باید دوربین بخرید که مارکی که برای تدریس درس عکاسی هست مارک کنان600دی گرفتم که شد یک میلیونو هشت صد.بیشتر خرجتون صرفه مقوا و ورق و رنگ میشه.درس خوندنی نداره به اون صورت ولی تاریخ هنر جهان و ایرانش سخته.بازار کار هم بستگی به خوده فرد داره مگه نه خواهان برای رشته گرافیک کمه.بعد بگم رشته پر کاریه باید برای تحویل کارتون تا 4.5 صب بیدار بمونید و کاراتونو تکمیل کنید.

محمد جواد يکشنبه ۰۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۱

من الان سال دوم تجربی هستم و علاقه بیای به گرافیک دارم از هزینه هاو بازار کار هیچ اطلاعی ندارم لطفا راهنمایی کنیدایدی تلگرام esfahan1379

علی جون شنبه ۰۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۷

سلام،خسته نباشید،من میخوام بزنم شاخه انیمیشن اما نمیدونم باید در کنکور سراسری رتبه چند بیارم،خیلی خیلی علاقه دارم،،ترخدا اگه کسی تونس کمکم کنه.آیدی تلگرامم alipopi938

نرگس چهارشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳

میگن برای قبول شدن تویه دانشگاه خوب توتهران بایدرتبه ات حداکثرزیردویست باشه عایادرسته؟؟؟؟؟

تمنا دوشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۱

رشته ی گرافیک خیلی خوبه ولی بعضیا میگن رشته ی مسخره ایه پولم ازش در نمیاد.. ولی ب نظر من اگه علاقه داشته باشی پولم در میاری گرافیکک عالیه

shiiixlw سه شنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۳

من كلاس نهم هستم خيلي علاقه دارم برم تو اين رشته ولي از هزينه هاي بالاش مي ترسم.

علی آدينه ۳۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۰

میخوام برم دانشگاه رشته گرافیک آسونه؟ بیاین تلگرام راهنماییم کنین

Roksana سه شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۸

سلام من کلاس نهم هستم من هزینه هایه این رشته اصلا برام مهم نیست فقط یه سوال داشتم من اگه این رشته رو انتخاب کنم شغله خوبی خواهم داشت یا نه؟؟

شیما دوشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۶

سلام .من الان دیپلم تجربی رو گرفتم...امسال دارم پیش تجربی میخونم..ولی میخوام گرافیک برم دانشگاه...واجبه ک پیش دانشگاهی تجربی رو بخونم...معدل نمره ی نهایی سال سومم مهمه؟....میتونم بدون کنکور برم دانشگاه...دفترچه های ثبت نامش کی میاد؟؟؟؟ مهم ترینششش پیش دانشگاه تجربی واجبه ک بخونم پاس کنم یا ن؟؟؟؟؟ لطفا کمک ایدی تلگرامم. ...@shimarad18

علی اصغر تکلو پنج شنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۴

دوستان من دانش آموز سال نهم هستم خواهش میکنم هرکسی داره گرافیک میخونه واز هزینه هاش باخبره به آیدی تلگرامه من بیاد خیلی برام م مه ممنون میشم اگه این لطف رو بکنید ......آیدی تلگرامم @ Ssokkoott

fereshteh چهارشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۰

سلام من رشتم گرافیک ورودی بهمن هستم خیلی علاقه دارم به رشتم خواستم بگم به کسایی که میخوان این رشته روبرن اول به علاقه وخلاقیت خودشون ایمان داشته باشن وبد به بد به بازارکارش چون وقتی این دوتاروباهم نداشته باشید مطمعا باشید اصلا موفق نخواهید شد ویکی حوصله این آیدی تلگرام واینستای منه خوشحال میشم کمکی بکنم تلگرام

مریم چهارشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۱

سلام من در گرافیک کامپیوتر کاردانی رو گرفتم برای ادامه تحصیل به جز رشته گرافیک چه کنمایا میشه ادامه تحصیل داد؟؟؟؟دانشگاه ازاد میپذیرد؟؟؟؟

ساناز آدينه ۰۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۱

سلام من گرافیک کامپیوتر میخونم ولی چون شغل پدرم جوریه که باید غیر حضوری بخونم میخواستم بدونم معدل سال آخر توی کنکور اثر داره یا ن؟ برام مهمه بدونم لطفا زود جواب بدین.مرسی

Zahra.sltn پنج شنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۶

درود دوستان من نهم هستم وعلاقه به هنرو طراحی وگرافیک دارم میخاستم بدونم حداقل خرجش چقدره و درآینده میتونیم ب راحتی شغلی پیدا کنیم؟ممنون میگن برای رفتن ب دانشگاهشم باید مصاحبه بدیم چجوریه؟

کامیلیا پنج شنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۰

رشته ی خوبیه ولی نگرانی ک دارم اینه ک من گرافیک رایانه ای هستم و هنرستان کاردانش مثل اینکه درسای کاردانش و فنی حرفه ای فرق میکنه میترسم ک دانشگاه ک برم با مشکل مواجه بشم لطفا اگه اطلاعاتی غیر از این دارین یا اگه بتونید راهنمایی کنید ممنون میشم... راستی سال دوم هستم

پریسا پنج شنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۴

نه خرجش بالاست...فقط دوربینی که من خریدم شد یک میلیون و خورده ای....وسایلش هم گرون میشه چون باید مارک خوب باشه ....

گیسو آدينه ۱۱ دي ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۴

سلام من امسال انتخاب رشته دارم اولش پدرم مخالف بود برم رشته هنر یا گرافیک اما الان که راضی شده میخواستم ببینم این رشته بازار کار داره و هزینش چقدر میشه؟؟

Aida شنبه ۰۵ دي ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۴

سلام. من دوم تجربي هستم و دوست دارم رشته تحصيليم رو تغییر بدم چون عاشق هنر مخصوصا نقاشی هستم... ممنون میشم اگه کسانی که در این رشته تحصیل میکنند راهنماييم کنند و راجع به بازار کار و خوندن درس ها توسط خودم باهام صحبت کنند... Telegram: aida_py

محمد کوششی سه شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۱

سلام به همگی من هنرجوی رشته گرافیک هستم (فنی و حرفه ای ) و از رشته خود خیلی خیلی راضی هستم و بازار کار خیلی خوبی داره. و در ضمن هر کی راهنمایی در مورد این رشته خواست میتونه از تلگرام ذکر کنه آیدی من در تلگرام : isugraphic

ساحل آدينه ۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۸

سلام من نهمم دوست دارم بدونم اگه این رشته رو برم بازارکارش چطوره؟

ترنم چهارشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۹

ممنون از مطالبتون........... خيلي خوب بود

ریحانه پنج شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۷

سلام مطالب عالی بودن من میخام وارد رشته گرافیک بشم برای سینما یعنی نمایش هنر و نقاشیمم خوب نیس به نظرتون وارد این رشته بشم؟

مونا يکشنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۵

ببخشید ی سوال این رشته موقعیت بازارکار داره؟ به راحتی میشه کار پیداکرد؟یا نه بیکار میمونیم؟

سپهر آدينه ۰۶ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۰

من نهمم ميخوام اين رشترو برم هم خيلي علاقه دارم و شنيدم بازار كارشم خيلي خوبههههه

zahra يکشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۳

سلام من سال سال سوم گرافیکم میخوام تو دانشگاه دکوراسیون داخلی بخونم میخوام بدونم باید پیش دانشگاهیم بخونم ؟!!کلا از سوم گرافیک چ رشتهایی میشه رفت اگه زود جواب بدبد ممنون میشم...

ملیحه شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۴

من الان پایه نهمم الان شما میگین این رشته رو انتخاب کنم؟

فاطمه پنج شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۶

من سال سومم و خرجش خیلی هم بابا نیست مهم کار کردن و خلاقیته

تیارا آدينه ۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۹

منم تازه این رشته روانتخاب کردم .وخیلی علاقه دارم فقط امیدوارم خرج زیادی نداشته باشه.

حسین يکشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۵

خیلی خوبه

حامد شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۱

این رشته خرجش خیلی بالاست و بازار کارش برای کسانی که خلاقیتی در این رشته ندارن ضعیفه!

مهرنوش پنج شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۹

سلام.میخواستم بپرسم که هزینه ی سال دوم دقیقا چقدر میشه

حنا آدينه ۰۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۸

اونقد ک میگن خرج زیادی نداره شاید در طول سال...350 هزار تومن یا کمتر...اگه سوالی داشتین در خدمتم ای دی لاین...hanajon.051 سوم رشته گرافیک هستم

حنا آدينه ۰۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۴

سلام من حنا هستم سال سوم رشته گرافیک کامپیوتری واقعا رشته خوبیه ومن علاقه زیادی ب این رشته دارم اونقد ک میگن خرج زیادی نداره شاید در طول سال...350 هزار تومن یا کمتر...اگه سوالی داشتین در خدمتم ای دی لاین...hanajon.051

جوجه طلایی پنج شنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲

سلام به نظر من که این رشته فوق‌العاده است اصن هنر عالیه و درجه یکه این مطلبی که گذاشتید خیلی به من کمک کرد من امسال می خوام برم رشته گرافیک تو دبیرستان تجربی می خوندم

F@EzE... دوشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۳

سلام.رشته گرافیک عالیه من رشته تحصیلیم گرافیکه و الان دارم برای پیش دانشگاهی میخونم.فوق العادست البته علاقه شرط اصلیه اومدن ب این رشته س.واینکه خرجش خیلی زیاده سرسام اوره گاهی اوقات/ بیشتر خرجش مال سال دومه.خیلی خوبهههههههههه من ک عاشقشم امیدوارم هرکی رشته گرافیک رو انتخاب میکنه موفق باشه...

آنی جون يکشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۲

به نظر من رشته گرافیک عالی هستش

اوین خانم شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۲

عالی من امسال گرافیک رو می خونم خیلی بهش علا قه مندم و وقتی طراحی می کنم احساس آرامی می کنم

مریم آدينه ۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۴

سلام.من رشته تحصیلیم گرافیک کامپیوتربوده وچون کنکوراین رشته وجودنداشت گرافیک شرکت کردم وخودم درساهاروخوندم حالادانشگاه قبول شدم به نظرتون به مشکل برنمیخورم

محسن پنج شنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۱

سلام اصل

زهرا يکشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۴

میتونم ببرسم درسال دوم و سوم چه قدرخرج داره لاین رشته