ارتباط مستقیم با 30559 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس مقاله موفقیت تحصیلی چگونه فیزیک بخوانیم تا آن را خوب یاد بگیریم

چگونه فیزیک بخوانیم تا آن را خوب یاد بگیریم

به اشتراک گذاری

در این بخش در رابطه با نحوه مطالعه صحیح و درست فیزیک برای یادگیری بهتر آن مطالبی ارائه شده است. فیزیک یکی از دروس مهم و در عین حال مفهومی است و برای یادگیری آن باید به اندازه کافی زمان در نظر بگیرید و تمرین و مسئله حل کنید. نکات زیر در این راستا می تواند مفید و کمک کننده باشد.

1- در کلاس های فیزیک به صورت مرتب حاضر باشید: حضور مرتب در کلاس های فیزیک و یا هر درس دیگری که بخواهید خوب آن را یاد بگیرید بسیار مهم است. وقتی در کلاس حاضر هستید فهم مطلب برای شما راحت تر خواهد بود و بعدا لازم نیست کلی وقت برای جبران غیبت ها در نظر بگیرید. حضور در کلاس باعث می شود در زمان کمتری درس را متوجه شوید.

2- حضور شما در کلاس های فیزیک حضور فعالی باشد: اینکه فقط در کلاس حاضر باشید کافی نیست. در کلاس جزوه بنویسید و وقتی که برای حضور در کلاس در نظر می گیرید سعی کنید مفید باشد. سوالاتی که دارید را بپرسید. برای یادگیری در کلاس حاضر شوید.

3- قبل از کلاس پیش مطالعه و بعد از آن مرور درس را فراموش نکنید: اگر قبل از کلاس نگاه سطحی ای به درس بیندازید در کلاس بهتر مطالب را یاد می گیرید. چون در ذهن شما سوالاتی ایجاد می شود و تدریس استاد و معلم فیزیک پاسخی برای شوالات شما خواهد بود. مرور بعد از کلاس هم به دیرتر فراموش کردن مطالب و تفهیم بهتر آنها کمک می کند.

4- متن کتاب درسی را خوب بخوانید و مثال های آن را حل کنید: کتاب های کمک آموزشی متعدد لازم نیست. همان کتاب درسی فیزیک خودتان را خوب بخوانید کافی است. تمام سوالات امتحان و تست های کنکور از همان کتاب درسی است. پس کتاب درسی خودتان را خوب بخوانید. - کلیک کنید: دانلود رایگان سوال و جزوه فیزیک

5- در طول ترم برای یادگیری درس فیزیک وقت بگذارید: فیزیک درسی است که برای یادگیری به زمان نیاز دارد. در ایام امتحانات هم اگر فیزیک بخوانید و در طول ترم ان را نخوانید ممکن است بتوانید قبول شوید ولی درس برای شما جا نمی افتد و پایه درسی شما در کل ضعیف خواهد شد.


6- تمرینات را با پدیده های فیزیکی مقایسه کنید و روی آنها تامل نمائید: فیزیک یک درس انتزاعی و تئوری نیست. در مقطع دانشگاه کلاس های آزمایشگاه فیزیک دارید. در نتیجه درس کاملا با طبیعت و واقعیت ها در ارتباط است. اگر بتوانید این موارد را درک کنید به قوی تر شدن شما در این درس کمک می کند.

7- در صورت لزوم از مدرسین خصوصی فیزیک کمک بگیرید: ممکن است در فیزیک اشکالات پایه ای داشته باشید، نحوه تدریس معلم و استاد فیزیک خودتان را متوجه نشوید، غیبت های زیادی در طول ترم داشته باشید و .... در تمامی این موارد استفاده از کلاس های خصوصی فیزیک می تواند مفید باشد. مشاهده لیست مدرسین خصوصی فیزیک

8- فیزیک را عمقی و مفهومی یاد بگیرید و فقط فرمول حفظ نکنید: همانطور که گفته شد درس فیزیک درست است که فرمول های زیادی دارد ولی یک درس حفظ کردنی نیست. این درس را باید بفهمید و درک کنید. سعی کنید مطالب را برای خودتان توضیح دهید و اگر بخشی را متوجه نشدید آن را از معلم فیزیک بپرسید.

9- در ایام امتحانات نمونه سوال امتحانی حل کنید: برای موفقیت در امتحان فیزیک حل کردن نمونه سوالات امتحانی می تواند بسیار مفید باشد. نمونه سوالات امتحانی به شما دید خوبی می دهد و باعث می شود اعتماد به نفس شما افزایش پیدا کند.

10- مقالات زیر که خلاصه ای از هر کدام ارائه شده است را مطالعه نمائید. تعدادی از مقالات مفید در زمینه نحوه مطالعه درس فیزیک در ادامه ارائه شده است.

برای مطالعه درس فیزیک در طول ترم برنامه داشته باشید. به هر میزان برنامه شما منسجم و خوب باشد و در طول ترم با نظم بیشتری در کنار سایر دروس درس فیزیک را هم مطالعه کنید موفق تر خواهید بود. خیلی مهم است که روی زمان خودتان حساسیت داشته باشید و اینطو نباشد که در طول ترم زمانهای بسیاری را از دست بدهید ولی در ایام امتحانات سعی کنید هر طور که شده درس را به پایان برسانید. درس خواندن در طول ترم و داشتن نظم و برنامه ریزی کلید موفقیت در امتحان فیزیک و موفقیت در تحصیل به صورت کلی است. مطالعه بیشتر این مقاله: چگونه درس فیزیک را بخوانیم

اگر در طول ترم درس فیزیک را خوانده باشید و در کلاسهای فیزیک حاضر بوده باشید در ایام امتحانات هم کار شما راحت تر خواهد بود و احتمال نتیجه گرفتن شما با نتیجه خوب و عالی بسیار بیشتر خواهد شد.  بنابراین از همان ابتدای ترم و یا از همین الان که در حال مطالعه این مقاله هستید برای موفقیت در امتحان فیزیک درس خواندن را شروع کنید تا زمان کافی برای درک مفاهیم و حل تمرین و مسئله داشته باشید. مطالعه بیشتر این مقاله: چگونه در امتحان فیزیک نمره بهتری بگیریم و موفق تر باشیم؟

اگر در کلاسهای تدریس خصوصی فیزیک شرکت می کنید این کلاسها را هم مثل کلاسهای اصلی خودتان جدی بگیرید و تمرینات و تکالیف آن را انجام دهید. اگر در درس فیزیک اشکالات پایه ای و اساسی دارید استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی را از همان اوایل و یا اواسط ترم شروع کنید. ایام امتحانات برای یادگیری مناسب نیست. پایه خودتان را در درس فیزیک قوی کنید. در کلاسها حاضر باشید. در طول ترم درس بخوانید. تمرین و مسئله حل کنید و درس را مرور نمائید. برای یادگیری فیزیک وقت بگذارید. مطالعه بیشتر این مقاله: بهترین و مهمترین نکات برای آموزش و یادگیری بهتر درس فیزیک (50 راهکار مفید و موثر)

اگر می خواهید درس فیزیک را خوب یاد بگیرید و به صورت مفهومی آموزش ببینید در کنار شرکت در کلاسهای فیزیک مدرسه و دانشگاه خودتان هم باید درس بخوانید و تمرین و مسئله حل کنید. شرکت در کلاسهای فیزیک مهم است و برای یادگیری لازم می باشد. اما مهمتر از آن میزان مطالعه و حل تمرین و مسئله خود شما است. بعد از کلاسهای فیزیک جزوه را مرور نمائید و متن کتاب درسی را بخوانید. خیلی روی کتابهای کمک آموزشی تاکید نداشته باشید. کتاب اصلی خودتان را در اولویت قرار دهید و آن را بخوانید. اگر وقت کردید کتاب کمک آموزشی هم می تواند مفید باشد ولی در ابتدا کتاب اصلی خودتان را بخوانید. تمریناتی که در کلاس فیزیک حل شده است را مرور کنید و روی آنها تامل و تفکر کنید. ببینید خودتان می توانید یک بار دیگر همان تمرین را حل کنید. آیا راه حل دیگری هم دارد؟ چرا مدرس یا معلم شما این فرمول را به کار برد؟ خلاصه اینکه تمرینات را برای خودتان تشریح کنید و توضیح دهید. مطالعه بیشتر این مقاله: چگونه درس فیزیک را مفهومی و پایه ای یاد بگیریم؟

هیچ سوال یا اشکالی را بدون پاسخ نگذارید: هر سوال یا اشکالی که بی پاسخ بماند ممکن است در جلسه امتحان و یا در کنکور فیزیک مشکل ساز باشد. بنابراین سعی کنید در کلاس درس و حین گوش دادن به مدرس فیزیک، حین حل سوال و تمرین و یا مرور درس و یا در هر حالت دیگری اگر سوالی برای شما پیش آمد و یا بخشی از درس را متوجه نشدید، آن را یادداشت نموده و بعدا از مدرس و استاد فیزیک خودتان و یا از مدرس خصوصی فیزیک خودتان بپرسید. خصوصا اگر می خواهید در درس فیزیک نمره بالایی بگیرید و یا در کنکور فیزیک درصد بالا و حتی 100 بزنید از کنار هیچ اشکالی با بی تفاوتی عبور نکنید و آن را برطرف نمائید. مطالعه بیشتر این مقاله: چگونه فیزیک بخوانیم

در کلاس فیزیک اگر درس را خوب متوجه نشدید سوال بپرسید. اگر سوال را نتوانستید حین تدریس بپرسید آن را در گوشه ای یادداشت کنید تا بعدا بپرسید. اجازه ندهید سوالات بدون جواب برای شما باقی بماند. برای یادگیری مشتاق باشید. از زمانی که در کلاس فیزیک هستید بیشترین و بهترین استفاده را ببرید. جوری نباشد که فقط برای بحث حضور غیاب در کلاس فیزیک حاضر باشید. وقت شما بسیار ارزشمندتر از این حرفهاست. در همان کلاس فیزیک درس را یاد بگیرید. مطالعه بیشتر این مقاله: چگونه درس فیزیک را خوب یاد بگیریم؟

فیزیک هم جزء دروس مهم رشته تجربی و ریاضی است. در درس فیزیک باید مفاهیم کلی را یاد گرفت بر عکس در زیست که باید مطالب ریز را هم خواند اگر کسی می‌خواهد فیزیک خوبی داشته باشد باید ریاضیات خوبی و با پایه قوی داشته باشد. آن دسته از دانش‌آموزان که پایه درس ریاضیاتشان ضعیف است در درس فیزیک دچار مشکل هستند. مطالعه بیشتر این مقاله: نحوه مطالعه درس فیزیک برای آمادگی کنکور

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 1850 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image