ارتباط مستقیم با 30690 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس فیلم آموزشی سایر فیلم های آموزشی فیلم آموزش استاتیک - نحوه رسم نمودار جسم آزاد به زبان ساده برای حل مسائل تعادل استاتیکی

فیلم آموزش استاتیک - نحوه رسم نمودار جسم آزاد به زبان ساده برای حل مسائل تعادل استاتیکی

 


در این فیلم آموزش استاتیک نحوه رسم نمودار جسم آزاد Free Body Diagram به زبان ساده و روان برای حل مسائل تعادل استاتیکی توضیح داده شده است. برای حل مسائل تعادل ذره یا جسم صلب در حالت دو بعدی یا سه بعدی اولین قدم رسم نمودار جسم آزاد است و باید به درستی رسم گردد.


اگر در این مباحث اشکال دارید از مدرسین استاتیک کمک بگیرید. بر روی عبارت تدریس خصوصی استاتیک کلیک کنید تا لیست اساتید را مشاهده نمائید.


برای رسم نمودار جسم آزاد باید بخشی از شکل که می خواهیم معادلات تعادل را برای آن بنویسیم و یا شاید کل سازه داده شده را از محیط اطراف جدا کنیم و اثر نیروهای خارجی و یا تکیه گاهها را بر روی آن نشان دهیم. برای رسم نمودار جسم آزاد باید با انواع تکیه گاهها آشنا باشیم. به عنوان مثال برای تکیه گاه غلطکی در حالت دو بعدی فقط 1 عکس العمل و برای تکیه گاه لولایی باید 2 عکس العمل در نظر گرفته شود. در نظر داشته باشید که اگر نمودار جسم آزاد به درستی رسم نشود، حتی اگر بعدا معادلات تعادل را درست هم بنویسید، نهایتا جوابهایی که بدست می آید درست نخواهد بود. بنابراین لازم است نمودار جسم آزاد با دقت بالا رسم شود. برای کسب اطلاعات بیشتر فیلم را ببینید و بر روی لینک های زیر هم کلیک نمائید.


 


نحوه تحلیل مسائل تعادل ذره و جسم صلب در درس استاتیک و ایستایی


 


نمونه فیلم تدریس خصوصی استاتیک - حل مثال از بار گسترده و تعادل جسم صلب


دانلود جزوه استاتیک: تعادل


نمودار جسم آزاد یا دیاگرام جسم آزاد یا نمودار نیرو Free Body Diagram، عبارت است از یک نماد تصویری که معمولاً جهت تحلیل نیروهای واردشده بر جسم مورد نظر، توسط فیزیکدانان و مهندسان به کار می‌رود. یک دیاگرام جسم آزاد، همه انواع نیروهای وارده بر این جسم را نمایش می‌دهد. رسم چنین نموداری، موجب ساده شدن حل نیروهای ناشناخته یا معادلات حرکت یک جسم می‌شود. کشیدن دیاگرام جسم آزاد، درک مفهوم نیروها و گشتاورهای مرتبط با هم را آسان کرده و تصور مناسبی از این نیروها را ارائه می‌دهد تا به وسیله این مفاهیم، بتوان راه حل مسئله را پیدا کرد. این نمودار، همچنین به عنوان ابزاری جهت شناخت نیروهای داخلی (برای مثال، نیروهای برشی و گشتاورهای خمشی یک تیر) یک سازه به کار می‌رود.



آمار بازدید: 2289 بار
ثبت نظر درباره ویدیو
Security Image