ارتباط مستقیم با 30625 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس مقاله کنکور چند پیشنهاد موثر و کاربردی برای مطالعه ی بهتر دروس کنکوری

چند پیشنهاد موثر و کاربردی برای مطالعه ی بهتر دروس کنکوری

به اشتراک گذاری

در این مقاله چند پیشنهاد  موثر و کاربردی برای مطالعه ی بهتر دروس کنکوری و برای موفقیت در کنکور ارائه شده است. همانطور که می دانید در ایام کنکور زمان کمی در اختیار دانش آموزان قرار دارد و دروس زیادی باید مطالعه شود. به همین دلیل مطالعه درست اهمیت بالایی دارد.


کلیک کنید: مشاهده معلم های خصوصی کنکور


برای موفق شدن در کنکور باید مطالعه صحیح و اصولی را مد نظر داشته باشید. البته هر شخصی روش مطالعه خودش را دارد و ممکن است در زمان هایی از روز بازدهی بیشتری داشته باشد. در ادامه تعدادی پیشنهاد برای مطالعه موثر دروس کنکور ارائه شده است. ممکن است بعضی از این نکات برای شما مفید باشد و برخی دیگر ممکن است با روش فعلی شما هم خوانی نداشته باشد. در هر صورت اگر با روش های خاص خودتان راحت هستید و نتیجه خوبی گرفته اید آنها را در اولویت قرار دهید. برای موفق شدن در کنکور باید بین مطالعه و تست زنی تعادل برقرار کنید و به اندازه کافی هم تست های استاندارد بزنید.


این مقاله خوب را هم حتما و حتما بخوانید: درصدها، ساعت مطالعه و عوامل موفقیت رتبه های برتر کنکور 1400 از زبان خودشان


1- ابتدا قواعد درس را از روی جزوه یا کتاب های کمک درسی مطالعه کنید .سپس همان قواعد را در دفتری جداگانه خلاصه نویسی کنید. عمیق خواندن برای شما مهم تر از هر چیزی است.


2-  هنگام مطالعه تمام نکات مهم هر درس را در کتاب خود آموزی بنویسید. در زمان های بعدی از این جزوه و کتاب خلاصه برای مرور می توانید استفاده نمائید.



3-  برای پنج شنبه ی آخر هفته تمام مطالبی را که در کتاب خود آموزی نوشته اید همراه با مطالب مهم مرور و خلاصه خوانی کنید و از کتاب های جمع بندی تست بزنید. مرور در ایام مطالعه برای کنکور اهمیت زیادی دارد.


4-  برای هر درس عمومی هدف گذاری مناسب داشته باشید. با توجه به نقاط ضعف و قوتی که در هر درس دارید برای مطالعه آن زمان مناسبی در نظر بگیرید.


5-  برای درس زیست که مهم ترین درس شماست ابتدا از کتاب زیست مفهومی بخوانید و بعد تست کار کنید. اگر در درس زیست شناسی اشکال دارید یک راهکار خوب این است که از مدرسین مجرب کمک بگیرید. بر روی عبارت معلم خصوصی زیست شناسی کلیک کنید تا اساتید خوب را مشاهده نمائید. برای دروسی مانند درس زیست و شاید برای تمامی دروس کتاب اصلی مهمترین و بهترین منبع مطالعه است.


6- برای درس های اختصاصی هدف گذاری مناسب داشته باشید و برای درس های عمومی تمرین تستی مداومی داشته باشید. درس های اختصاصی را در زمان هایی بخوانید که بازدهی بیشتری دارید.


7-  برای درس ادبیات برنامه ریزی داشته باشید تا بتوانید سوالات آن را تحلیل کنید می توان آن ها را به چند سبک و نوع دسته بندی کنید: لغت، املا، قرائت معنایی برای پاسخ گویی به تمام سوالات هر دسته باید روی نحوه ی مطالعه ی آن ها تمرکز داشته باشید :در مورد یادگیری لغات دو مورد را به خاطر داشته باشید یکی اینکه هر شب تعداد مشخصی لغت مرور کنید و دیگری اینکه برای یادگیری بهتر ، متضاد و مترادف لغات موردنظر را بخوانید. توجه به معنی لغات و همچنین ریشه ی سه حرفی لغات تسلط شما را در املا افزایش خواهد داد.


برای پاسخ گویی بهتربه سوالات قرابت معنایی باید توانایی ترجمه ی خود را افزیش دهید، در ترجمه ی اشعار و متون ادبی علاوه بر معنای تحت اللفظی باید به مفهوم و پیام سخن نیز توجه داشته باشید .کلید اصلی پاسخ دادن به سوالات قرابت معنایی یافتن پیام شعر و یافتن هم خوانی آن با گزینه هاست. تعدادی از بهترین اساتید ادبیات کنکور در همین سایت ایران مدرس حضور دارند. بر روی عبارت تدریس خصوصی ادبیات کلیک کنید تا لیست مدرسین را ببینید. این اساتید هم درس را برای شما توضیح خواهند داد هم در رابطه با نحوه مطالعه این درس هم برای کنکور به شما مشاوره می دهند.


مطالعه نمائید: چگونه درس بخوانیم برای کنکور


8-  بهترین کار در هنگام مطالعه ی درس ها، ایجاد تعادل بین مطالعه ی کتاب و تمرین تستی است. سعی کنید تست های استاندارد سال های قبل را بزنید و برای تست های تالیفی که بدون دلیل بیش از اندازه سخت هستند وقت نگذارید.


گردآوری: ایران مدرس



آمار بازدید: 732 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image