ارتباط مستقیم با 30610 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
ایران مدرس مقاله مطالب علمی حل آنلاین معادله درجه 2 - بهترین سایت های حل معادله درجه 2 به صورت آنلاین

حل آنلاین معادله درجه 2 - بهترین سایت های حل معادله درجه 2 به صورت آنلاین

به اشتراک گذاری

در این مقاله بهترین سایت هایی که با مراجعه به آن سایت ها می توانید معادله درجه 2 را به صورت آنلاین حل نمائید معرفی خواهند شد. اگر در جستجوی سایت حل معادله درجه 2 با دلتای منفی و یا مثبت هستید و می خواهید ریشه های مختلط یا حقیقی معادله درجه 2 را به صورت آنلاین محاسبه نمائید، در هر صورت ادامه این مقاله را بخوانید.

چنانچه در زمینه حل معادله درجه 2 با روش دلتا و یا آنلاین به مشاوره نیاز دارید از مدرسین ریاضی کمک بگیرید. بر روی عبارت معلم خصوصی ریاضی کلیک کنید تا لیست مدرسین ریاضی خانم و آقا را ببینید. مطالعه
حل معادله آنلاین - 5 سایت فوق العاده برای حل انواع معادلات به صورت آنلاین هم مفید است.

توضیحات کلی در رابطه با حل معادله درجه 2 با روش دلتا: قبل از اینکه سایت های بسیار خوب در زمینه حل آنلاین معادله درجه دو را معرفی کنیم، در رابطه با نحوه حل معادله درجه 2 با روش دلتا توضیحاتی ارائه می گردد. معادله درجه 2 به راحتی با روش دلتا حل می شود و مانند معادله درجه 3 نیست که روند حل مشخصی ندارد. همانطور که در شکل زیر با رنگ قرمز نشان داده شده است، فرم کلی یک معادله درجه 2 به صورت ax^2+bx+c=0 است. ضرایب این معادله با a، b و c نمایش داده می شوند و در بسیاری از سایت های حل انلاین معادله درجه 2 کافی است این ضرایب را وارد نمائید تا جواب به شما داده شود. اگر خودتان در امتحان یا کنکور می خواهید ریشه های معادله درجه 2 را بدست آورید کافی است مانند آنچه در شکل زیر نشان داده شده است ابتدا دلتا را بدست آورید. در شکل زیر فرمول دلتا با رنگ آبی نمایش داده شده است.




این فیلم را هم ببینید: نمونه فیلم تدریس ریاضی - معرفی بهترین سایت های حل معادله آنلاین

بعد از محاسبه دلتا کافی است مقدار آن را در آخرین رابطه تصویر بالا که با رنگ سبز نشان داده شده است جاگذاری کنید تا جواب های معادله درجه 2 بدست بیاید. وقتی که دلتا را محاسبه می کنید ممکن است 3 حالت پیش بیاید که در ادامه توضیح داده می شود.

1- دلتا عدد مثبتی بدست بیاید: در این حالت معادله درجه 2 دو ریشه حقیقی متفاوت از هم دارد. بنابراین اگر دلتا مثبت شد باید دو ریشه بدست بیاورید و این دو ریشه مساوی هم نیستند.

2- دلتا برابر صفر بدست می آید: در این حالت اطلاحا گفته می شود که معادله درجه 2 ریشه مضاعف دارد. به عبارت دیگر معادله دارای دو ریشه حقیقی است که با هم مساوی هستند و یا می توان گفت یک ریشه مضاعف دارد.

3- دلتا کوچکتر از صفر یا منفی است: در این حالت در ریاضی متوسطه گفته می شود که معادله درجه 2 ریشه ندارد اما در ریاضی مقاطع بالاتر گفته می شود که معادله ریشه مختلط دارد و این درست تر است.

همانطور که گفته شد، حل معادله درجه 2 کار راحتی است و با روابط ارائه شده در تصویر بالا هر معادله ای را می توان حل نمود. در ادامه سایت های خوب و بهترین وب سایت ها که برای حل انلاین معادله درجه 2 می توانید از آنها استفاده نمائید معرفی می شود.

مطالعه کنید:
دانلود رایگان بهترین جزوات آموزش و سوالات امتحانی آموزش معادلات و نامعادله ها

1- سایت ایرانی باحساب

یک سایت بسیار خوب که برای حل هر نوع معادله ای و از جمله معادله درجه 2 می توانید به آن مراجعه نمائید سایت باحساب است. برای حل معادله درجه 2 در این سایت به آدرس bahesab.ir/math/equation-2 مراجعه نمائید. همانطور که در شکل زیر نمایش داده شده است کافی است در این سایت ضرایب معادله درجه 2 را وارد نمائید تا جواب را به شما بدهد. می توانید تعداد رقم های اعشاری جواب را هم مشخص نمائید. یک راهکار خوب این است که با در نظر گرفتن توضیحات بالا و با روش دلتا خودتان جواب معادله درجه دو را بدست بیاورید و با جواب های سایت باحساب یا سایت های دیگر مقایسه نمائید.




2- سایت mathsisfun.com

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید، در این سایت خوب هم با وارد کردن ضرایب معادله درجه 2 می توانید ریشه ها را به راحتی بدست بیاورید. نمودار و محل تقاطع تابع با محور x را هم به شما می دهد. در ضمن، جمع ریشه ها و حاصلضرب ریشه ها را هم محاسبه می کند. برای ورود به این سایت و حل معادله درجه 2 به صورت آنلاین و در کمترین زمان اینجا کلیک کنید.




حتما بخوانید: نمونه سوال ریاضی دهم مبحث معادله درجه 2 با جواب تشریحی

3- سایت math.com

در این سایت هم فرم بسیار ساده ای وجود دارد (برای مشاهده بر روی این لینک کلیک کنید) و با وارد کردن ضرایب معادله درجه 2 می توانید ریشه ها را مشاهده نمائید. در تصویر زیر این سایت نشان داده شده است. در سمت چپ ریشه های معادله درجه 2 را وارد می کنید و با کلیک بر روی کلید Solve می توانید ریشه ها را در سمت راست مشاهده نمائید.




4- سایت calculatorsoup.com

در این سایت هم امکان حل معادله درجه 2 وجود دارد. مافی است به آدرس calculatorsoup.com/calculators/algebra/quadratic-formula-calculator.php مراجعه نمائید. در این سایت هم توضیحات کاملی به زبان انگلیسی در رابطه با دلتای منفی و مثبت و نوع ریشه ها در هر حالت ارائه شده است. در کنار داشتن یک معلم خصوصی آنلاین خوب هم می تواند بسیار مفید باشد.

مطالعه
حل آنلاین معادله درجه 3، سه سایت عالی برای حل راحت معادله درجه 3 به صورت آنلاین هم مفید است.

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 16862 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image