ارتباط مستقیم با 30682 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس مقاله مطالب علمی حل آنلاین معادله درجه 3، سه سایت عالی برای حل راحت معادله درجه 3 به صورت آنلاین

حل آنلاین معادله درجه 3، سه سایت عالی برای حل راحت معادله درجه 3 به صورت آنلاین

به اشتراک گذاری

اگر می خواهید معادله درجه 3 را به صورت آنلاین حل نمائید .... اگر در جستجوی سایت های بسیار خوب برای حل راحت و آسان معادله درجه 3 هستید .... در هر صورت، در این بخش سایت های بسیار خوبی برای حل آنلاین و بدون دردسر معادلات درجه سه معرفی می شوند.

اگر در مبحث حل معادله درجه 3 و یا هر مبحث دیگری از درس ریاضی اشکال دارید از اساتید آنلاین کمک بگیرید. برای مشاهده لیست کامل مدرسین ریاضی خانم و آقا بر روی عبارت معلم خصوصی ریاضی کلیک کنید. مطالعه حل معادله آنلاین - 5 سایت فوق العاده برای حل انواع معادلات به صورت آنلاین هم مفید است.

حل معادله درجه 3 به سادگی حل معادله درجه 2 نیست. روش های مختلفی برای حل معادله درجه 3 وجود دارد. در حالت های خاص می توان معادله درجه 3 را به راحتی حل کرد. به عنوان مثال اگر مجموع ضرایب معادله درجه 3 برابر صفر باشد (به عنوان مثال معادله 2x^3+x^2-2x-1=0 در این عبارت علامت ^ معنی توان را می دهد)، یکی از ریشه ها عدد 1 است. در ادامه معادله درجه 3 را بر عبارت x-1 تقسیم می کنیم و معادله به یک معادله درجه 2 تبدیل می شود و با روش دلتا می توان سایر ریشه ها را هم بدست آورد. البته این حالت یک حالت خاص است و همیشه اتفاق نمی افتد. روش های تستی هم برای حل معادله درجه 3 وجود دارد. با برخی از ماشین حساب های پیشرفته هم می توان ریشه های این معادلات را محاسبه نمود. از روش های دیگر حل معادله درجه 3 می توان به روش های ماتریسی، روش خیام، هورنر و ... اشاره کرد که با جستجو در اینترنت می توانید این روش ها را آموزش ببینید. اگر هدف شما یادگیری نحوه حل معادله درجه 3 نیست و فقط جواب ها را لازم دارید می توانید از سایت های خوبی که به صورت آنلاین معادله را حل می کنند استفاده نمائید. به صورت کلی حل معادله درجه 3 خیلی ساده نیست ولی این سایت ها به راحتی حل را برای شما انجام داده و ریشه ها را به شما می دهند. در ادامه سه سایت عالی برای حل راحت معادله درجه 3 به صورت آنلاین معرفی می شود.

پیشنهاد می شود حتما بخوانید:
دانلود رایگان بهترین جزوات آموزش و سوالات امتحانی آموزش معادلات و نامعادله ها

1- سایت با حساب

یک سایت ایرانی خوب و معتبر که برای حل معادله درجه 3 می توانید به آن مراجعه نمائید و به صورت آنلاین معادله را برای شما حل می کند سایت با حساب است. برای حل معادله درجه سه در این سایت به آدرس bahesab.ir/math/equation-3 مراجعه کنید. همانطور که در تصویر زیر نشان داده شده است، کافی است ضرایب معادله درجه 3 را وارد کنید تا ریشه ها را به شما بدهد. در این سایت حتی می توانید تعداد ارقام اعشاری جواب را مشخص نمائید.






حتما بخوانید: جزوه آموزش ریاضی - معادلات قابل تبدیل به معادله ی درجه دوم

به عنوان مثال، همان معادله درجه 3 ای که در بالا معرفی شد را به این سایت دادیم و نتایج بدست آمد. در تصویر زیر می توانید نتایج را ببینید.



2- سایت calculatorsoup.com

این سایت هم یک سایت خوب برای حل معادله درجه 3 به صورت انلاین است و به راحتی و در کمترین زمان جواب را بدست می آورد. برای مراجعه به این سایت اینجا کلیک کنید. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می شود، کافی است ضرایب معادله درجه 3 را وارد نموده و بر روی کلید calculate کلیک کنید تا ریشه ها را به شما بدهد. این سایت هم کاربری بسیار راحتی دارد و می توانید خیلی سریع جواب را بدست آورید.




مطالعه دانلود رایگان جزوه آموزش ریاضی - معادلات شامل عبارت های گویا و گنگ هم مفید است.

3- سایت حل معادله درجه سه wolframalpha.com

یک سایت بسیار عالی دیگر برای محاسبه آنلاین ریشه های معادله درجه 3 همین سایت wolframalpha است.  این سایت هم به راحتی ریشه ها را بدست می آورد. نمودار معادله و محل تلاقی آن با محور x یعنی همان ریشه ها را نشان می دهد. همانطور که می دانید معادله درجه 3 یا 3 ریشه حقیقی دارد و یا 1 ریشه حقیقی و دو ریشه موهومی. این سایت تمام ریشه ها را بدست می آورد و اگر ریشه ها موهومی هم باشند در صفحه دستگاه مختصات مختلط تمام ریشه ها را نمایش می دهد. همانطور که در شکل زیر نمایش داده شده است، کافی است ضرایب معادله را وارد نمائید و بر روی submit کلیک کنید. برای مراجعه به این سایت، بر روی این لینک کلیک کنید و ضرایب معادله مورد نظر خودتان را وارد نمائید.




منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 22162 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image