ارتباط مستقیم با 30625 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس مقاله مطالب علمی فرمول مشتق رادیکال u و فرمول مشتق رادیکالی با فرجه 2 و فرجه 3

فرمول مشتق رادیکال u و فرمول مشتق رادیکالی با فرجه 2 و فرجه 3

به اشتراک گذاری

در این مقاله در رابطه با فرمول مشتق رادیکال u و فرمول مشتق رادیکالی با فرجه 2 و فرجه 3 توضیح داده شده است. اگر می خواهید مهمترین فرمول های مشتق رادیکالی به زبان ساده را مشاهده کنید ادامه این مطلب را بخوانید.

پیشنهاد ویژه سایت ایران مدرس: مقاله مشتق رادیکالی با مثال و مشتق رادیکال های تو در تو و مهمترین فرمول های مشتق با مثال را بخوانید.

1- فرمول مشتق تابع رادیکالی با فرجه دلخواه

در تصویر زیر فرمول مشتق تابع رادیکالی با فرجه دلخواه نمایش داده شده است. یک مثال ساده از کاربرد این فرمول هم قابل مشاهده است.




2- فرمول مشتق رادیکال u با مثال

در شکل زیر هم فرمول مشتق رادیکال u با یک مثال قابل مشاهده است. در سطر سوم تصویر زیر حل به پایان نرسیده است و می توانید خودتان آن را به پایان برسانید.






در تصویر زیر هم فرمول مشتق تابع f(x)=sqrt(u) ارائه شده است. در شکل زیر فرجه رادیکال برابر 2 است. دقت کنید در این توابع خود u تابعی از x است. مثلا u می تواند برابر sin(x) باشد.



حتما ببینید: مشتق گیری آنلاین - معرفی 3 سایت خوب برای محاسبه آنلاین مشتق

3- فرمول مشتق رادیکالی با فرجه 3

در تصویر زیر از یک تابع رادیکالی فرجه 3 با یک ایده خوب انتگرال گرفته شده است. می توانید از همین ایده برای مشتق گیری هم استفاده کنید. یعنی رادیکال را تبدیل به یک تابع توانی کنید و بعد مشتق بگیرید. به تصویر زیر دقت نمائید.




4- فرمول مشتق رادیکال تو در تو

بعضا در یک تابع به جای یک رادیکال، رادیکال های تو در تو وجود دارد. در تصویر زیر با یک روش خوب رادیکال تو در تو به یک تابع توانی تبدیل شده و بعد مشتق گرفته شده است.




مطالعه فرمولهای مشتق گیری pdf ، فرمول های مشتق مثلثاتی، روابط مشتق e و مشتق ln هم مفید است. اگر در بحث مشتق گیری اشکال دارید از معلم های ریاضی کمک بگیرید.

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 19997 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image