ارتباط مستقیم با 30681 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس مقاله مطالب علمی مشتق توابع مثلثاتی همراه با جزوه pdf، هیپربولیک و مشتق توابع معکوس مثلثاتی

مشتق توابع مثلثاتی همراه با جزوه pdf، هیپربولیک و مشتق توابع معکوس مثلثاتی

به اشتراک گذاری

در این مقاله مهمترین روابط و فرمول های مرتبط با مشتق توابع مثلثاتی همراه با جزوه pdf، هیپربولیک و مشتق توابع معکوس مثلثاتی معمولی و توان دار ارائه می شود. توابع مثلثاتی از مهمترین توابع در ریاضی هستند و مبحث مشتق هم جزو مباحث پایه ای ریاضی می باشد.

اگر در مبحث مشتق توابع مثلثاتی اشکال دارید از مدرسین خوب و مجرب ریاضی کمک بگیرید. بر روی عبارت معلم خصوصی ریاضی کلیک کنید تا لیست کامل مدرسین ریاضی خانم و آقا را ببینید. مطالعه مهمترین فرمول های مشتق با مثال، جزوه pdf و فیلم هم مفید است.

مشتق توابع مثلثاتی

در تصویر زیر مهمترین روابط و فرمول های مشتق توابع مثلثاتی ارائه شده است. البته در ادامه جزوه هایی با فرمت pdf هم معرفی می شود و در این جزوات به صورت کامل روابط مشتق مثلثاتی را خواهید دید. روابط زیر بسیار مهم هستند و حتما باید به خاطر سپرده شوند. البته حفظ کردن این روابط کار سختی هم نیست. به عنوان مثال مشتق f(x)=sinx برابر cosx می شود و مشتق cosx هم برابر sinx- خواهد شد. مشتق تانژانت و کتانژانت و مشتق سکانت و کسکانت هم شبیه هم هستند. بنابراین با کمی دقت در روابط زیر به راحتی می توانید آنها را حفظ کنید. روابط زیر مهمترین روابط مشتق مثلثاتی هستند و حتما باید حفظ باشید. این جزوه با فرمت pdf را هم دانلود کنید:
دانلود رایگان فرمول های مشتق گیری با فرمت pdf با مثال به زبان ساده



حتما بخوانید: مهمترین فرمول های مثلثاتی، جدول روابط مثلثاتی و جمع بندی فرمول های مثلثات

مشتق توابع معکوس مثلثاتی


در تصویر زیر هم می توانید مشتق توابع معکوس مثلثاتی مانند آرکسینوس و آرک کسینوس و .... را مشاهده نمائید. علاوه بر فرمول های مشتق، دامنه این توابع را هم در تصویر زیر می توانید مشاهده نمائید. نکته جالب اینکه مشتق تابع آرکسینوس با مشتق تابع آرک کسیونس شبیه هم هستند و فقط در یک منفی با هم اختلاف دارند. این شباهت ظاهری بین مشتق توابع آرکتانژانت و آرک کتانژانت و آرک سکانت و آرک کسکانت هم دو به دو وجود دارد و به همین دلیل به خاطر سپردن روابط زیر را راحت تر می کند. نکته: توابع مثلثاتی که با Co  شروع می شوند مانند Cos ,Cot,Cosec  و همچنین ArcCos ,ArcCot  مشتقات آنها دارای علامت منفی هستند. در تهیه این مقاله از مطالب سایت math2easy.com استفاده شده است.



مطالعه مشتق گیری آنلاین - معرفی 3 سایت خوب برای محاسبه آنلاین مشتق هم مفید است.

مشتق توابع مثلثاتی هیپربولیک

در همین سایت ایران مدرس در مقاله
فرمول های مشتق هیپربولیک به صورت مفصل و خوب روابط مربوط به مشتق توابع مثلثاتی هیپربولیک ارائه شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به مقاله مذکور مراجعه نمائید. در تصویر زیر هم مهمترین روابط مشتق تابع های مثلثاتی هیپربولیک را می توانید ببینید.



در این مقاله در رابطه با مشتق توابع مثلثاتی معمولی و هیپربولیک و همچنین مشتق توابع معکوس مثلثاتی توضیحاتی ارائه شد و جزوه pdf هم ارائه گردید.

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 47767 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image
نظرات کاربران
منوچهر بهرامی پنج شنبه ۰۱ تير ۱۴۰۲ - ۰۴:۵۴

با سلام. ضمن تشکر مطالب مفید بود.