ارتباط مستقیم با 30701 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
ایران مدرس مقاله مطالب علمی مشتق عدد ثابت همراه با مثال

مشتق عدد ثابت همراه با مثال

به اشتراک گذاری

در این مقاله به صورت مختصر و کوتاه در رابطه با مشتق عدد ثابت توضیح داده می شود. اگر می خواهید در رابطه با مشتق عدد ثابت اطلاعات کاملی را بدست آورید، ادامه این مطلب را بخوانید.

پیشنهاد ویژه ایران مدرس: دانلود رایگان فرمول های مشتق گیری با فرمت pdf با مثال به زبان ساده

به صورت کلی اگر بخواهیم بگوئیم، مشتق عدد ثابت برابر با صفر است. به عنوان مثال فرض کنید داشته باشیم f(x)=c (اینجا c نشان دهنده یک عدد ثابت مثل 2 یا 3.5 است). در این حالت مشتق تابع f برابر صفر خواهد شد. یعنی داریم f'=0. بنابراین مثلا اگر داشته باشیم g(x)=5 آنگاه مشتق تابع g هم برابر صفر است. پس به خاطر بسپارید هر جا عدد ثابتی را دیدید و خواستید از آن مشتق بگیرد، مشتق عدد ثابت برابر صفر است. به عنوان مثالی دیگر اگر داشته باشیم h(x)=11.5، در این تابع نیز چون 11.5 عدد ثابتی است، مشتق آن برابر صفر می شود. علاوه بر این مثال ها، ممکن است شما تابعی داشته باشید که ترکیبی از توابع مختلف با عدد ثابت جمع شده باشند، در این حالت هم از بقیه جمله ها طبق فرمول های مشتق گیری محاسبات را انجام دهید (برای مشاهده فرمول های مشتق گیری مقاله مهمترین فرمول های مشتق با مثال، جزوه pdf و فیلم را بخوانید) و به جای عدد ثابت صفر قرار دهید. مثلا در نظر بگیرید داشته باشیم: f(x)=sinx+x^2-1. در این تابع، یک تابع مثلثاتی با یک چند جمله ای و با یک عدد ثابت با هم جمع شده اند و باید از هر کدام جداگانه مشتق بگیرید. بنابراین داریم: f'(x)=cosx+2x. همانطور که مشاهده می کنید در این تابع هم وقتی از عدد ثابت مشتق گرفته ایم نتیجه برابر صفر شده است. پیشنهاد می شود مقالات زیر را هم ببینید:

آموزش گام به گام مشتق به زبان ساده

حل آنلاین انواع مشتق و حل آسان مسائل مشتق به صورت آنلاین


در تصویر زیر هم جمع بندی در رابطه با مشتق عدد ثابت ارائه شده است. مدرسین ریاضی هم می توانند در این زمینه به شما کمک کنند.





منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 35774 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image