ارتباط مستقیم با 30627 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
ایران مدرس مقاله مطالب عمومی بهترین روش تدریس برای موفقیت در تدریس خصوصی و گروهی

بهترین روش تدریس برای موفقیت در تدریس خصوصی و گروهی

به اشتراک گذاری

در این مقاله در رابطه با بهترین روش تدریس برای موفقیت در تدریس خصوصی و گروهی توضیحاتی ارائه می گردد. اگر می خواهید در زمینه تدریس موفق و بهترین روش تدریس برای موفقیت در تدریس خصوصی و گروهی اطلاعاتی کسب کنید این مقاله را بخوانید.

پیشنهاد ویژه ایران مدرس:
بهترین روش تدریس در دانشگاه و آموزش دروس دانشگاهی

برای موفقیت در تدریس خصوصی و گروهی روش های مختلفی وجود دارد و در واقع اینکه بتوان یک روش را به عنوان بهترین روش تدریس معرفی کرد کار سختی است. به صورت کلی می توان گفت یک معلم و استاد می تواند مجموعه ای از ویژگی ها را در خودش ایجاد کند و روند درستی را اتخاذ نماید به گونه ای که نحوه تدریس ایشان یکی از بهترین روش های تدریس به حساب بیاید. اساتید زیادی ممکن است به روش یکسانی تدریس نکنند ولی در نهایت روش تدریس خوبی داشته باشند و شاگردهای آنها هم راضی باشند و هم بسیار خوب نتیجه بگیرند. بنابراین بهترین روش تدریس فقط یک روش منحصر به فرد نیست و با روش های مختلفی می توان در تدریس خصوصی و گروهی موفق بود.

مطالعه مقاله
بهترین روش تدریس در دانشگاه و دبیرستان هم مفید است.

با توجه به مطالب گفته شده می توان در جستجوی ویژگی هایی بود که یک معلم و استاد باید داشته باشد به گونه ای که در کار خودش موفق باشد. اگر می خواهید بهترین تدریس خودتان را ارائه دهید بهتر است در مرحله اول به تدریس علاقه داشته باشید. وقتی به کاری علاقه دارید و از آن لذت می برید خود به خود ان کار را عالی انجام می دهید و یکی از بهترین افراد در حوزه کاری خودتان خواهید شد. در مرحله بعد سعی کنید بیشتر دروسی را تدریس کنید که به آن درسها علاقه دارید. اگر از فیزیک لذت می برید مسلما وقتی درباره آن با علاقه حرف می زنید شاگردهای شما هم لذت خواهند برد. پس اگر در جستجوی بهترین روش تدریس هستید بهتر است دروسی را تدریس کنید که به آن درسها علاقه دارید و خواهید دید که عالی عمل می کنید. اینکه بخواهید یک سری روش ها و راهکارها را مورد استفاده قرار دهید ولی در عین حال دروسی را تدریس کنید که هیچ انگیزه ای را در شما ایجاد نمی کنند و به آن درسها علاقه ندارید مسلما هیچ روشی برای شما بازدهی نخواهد داشت.



بهترین روش تدریس

مطالعه این مقاله هم مفید است: روش تدریس خصوصی - نحوه فعالیت در زمینه تدریس خصوصی

با در نظر گرفتن مواردی که گفته شد در ادامه می توانیم سراغ یک سری راهکارها برویم. برای ارائه دروس به بهترین شکل ممکن سعی کنید همیشه درس ها را مرور نمائید و قبل از کلاس آمادگی های لازم را در خودتان ایجاد کنید. به هر میزان تسلط شما بیشتر باشد عملکرد بهتری هم خواهید داشت. در عین حال فن بیان شما هم بهبود پیدا خواهد کرد. وقتی درسی را 70 درصد بلد هستید به اندازه آن 30 درصدی که تسلط ندارید ذهن شما درگیر فهم مطالب خواهد بود و به همان میزان از بازدهی کلاس شما کم می شود. اگر 100 درصد بر درس مسلط باشید اصلا خودتان را درگیر متوجه شدن مطالب حین تدریس آن نمی کنید و در نتیجه بیشترین بازدهی را خواهید داشت. نکته دیگر اینکه در کلاس های تدریس خصوصی و گروهی تلاش کنید کلاس شما دو طرفه باشد. یعنی خودتان متکلم وحده نباشید و به صورت مداوم از شاگردهای خودتان نظر خواهی کنید و سوال بپرسید. به هر میزان شاگردهای شما در برگزاری کلاس مشارکت داشته باشند و کلاس حالت دو طرفه به خودش بگیرد به همان میزان بازدهی کلاس بالاتر خواهد رفت. وقتی شاگردهای شما حرف می زنند و توضیح می دهند و مشارکت می کنند هم حواسشان جمع تر خواهد بود و هم کلاس متنوع تر بوده و جذاب تر خواهد شد.

مشاهده این ویدیو هم مفید است:
فیلم آموزشی در زمینه چگونگی تبدیل شدن به یک معلم تدریس خصوصی خوب و موفق

برای بهترین بودن در کار تدریس و برای داشتن بهترین روش تدریس در مدرسه و دانشگاه و یا در کلاس های تدریس خصوصی بسیار خوب است از روش های جدید برای ارائه درس استفاده کنید. استفاده از پاورپوینت و فیلم و امکانات کمک آموزشی می تواند جذابیت و بازدهی کلاس های شما را به میزان زیادی افزایش دهد. ارزیابی در کلاس همان پرسیدن سوال و گرفتن کوئیز و امتحان گرفتن است. این ارزیابی هم می تواند مفید باشد. برای هر مطلبی که ارائه می کنید تمرین بدهید تا شاگردهای شما درس را مرور نمایند. در کلاس می توانید هر جلسه به یکی از شاگردهای خودتان بگوئید در حد 10 دقیقه مطالب جلسه قبل را توضیح دهد تا باز هم تنوع بیشتری به کلاس داده باشید. برای اینکه بهترین روش تدریس را داشته باشید لازم نیست در جستجوی دستورالعمل های عجیب و پیچیده باشید. اگر خودتان به تدریس و دروسی که درس می دهید علاقه دارید و بر دروسی که ارائه می دهید مسلط هستید در نهایت مطمئن باشید شاگردهای شما از درس دادن شما لذت خواهند برد. چنانچه قصد دارید در زمینه تدریس خصوصی فعالیت داشته باشید و شاگرد جذب کنید در همین سایت ایران مدرس تبلیغ خودتان را ثبت نمائید. در بالای همین صفحه بر روی عضویت در سایت کلیک کنید و بعد از ثبت نام آگهی تدریس خودتان را درج کنید.

در زمینه نحوه جذب شاگرد و درج تبلیغات تدریس خصوصی موفق مطالعه مقاله
چگونه تبلیغات تدریس پربازده تری داشته باشیم و بیشتر شاگرد جذب کنیم؟ هم مفید است.

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 701 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image