ارتباط مستقیم با 30621 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
آموزشگاه
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس مقاله موفقیت تحصیلی موفقیت در تحصیل با حل مسئله و تمرین به عنوان بخشی از فرآیند مطالعه

موفقیت در تحصیل با حل مسئله و تمرین به عنوان بخشی از فرآیند مطالعه

به اشتراک گذاری

حل مسئله بخشی از فرآیند مطالعه است. برای یادگیری بسیاری از دروس مانند ریاضی و فیزیک حل تمرین و مسئله بسیار حیاتی می باشد. در واقع با حل تمرین و مسئله می توان این درس ها را بهتر یاد گرفت و عملا از آموخته ها استفاده کرد تا بهتر جا بیفتد.

برای مشاهده لیست مدرسین و اساتید تدریس خصوصی که در یادگیری بهتر دروس و در زمینه نحوه صحیح حل مسائل و تمرینات می توانند به شما کمک کنند و در عین حال باعث موفقیت تحصیلی و ارتقای معدل شما گردند بر روی لینک تدریس خصوصی کلیک کنید.

حل مسئله، که بهتر است در فعالیت های درسی آن را یک هنر در نظر بگیریم کی از مهم ترین عوامل یادگیری است. گاهی حل مسئله هنگام ارائه اولیه ی مطالب درسی به عنوان مکمل استفاده می شود و بخشی از انتقال مطالب را بر عهده می گیرد.

گاهی به صورت یک بخش مستقل بعد از یادگیری نقش محک زدن کمی و کیفی آموخته های شما را دارد. در بسیاری از موارد حین حل تمرین و مسئله اشکالات شما خودش را نشان خواهد داد. وقتی تمرین و مسئله حل می کنید نکات جدیدی را هم متوجه خواهید شد و مطالبی که آموخته بودید هم بهتر برای شما جا می افتد. گاهی نیز در بخش ابتدایی یک فرآیند کامل مطالعاتی قرار می گیرد ،مثل زمانی که جمع بندی مطالعات را از حل چند سوال تستی آغاز می کنید.

پیشنهاد می شود مقاله روش خوب حل کردن مسائل چیه؟ را هم بخوانید.

در همه ی مواردی که به آن اشاره شد ، در نظر گرفتن چند نکته برای داشتن بیشترین کیفیت ممکن از یادگیری به کمک حل مسائل ضروری است. تعادل در میران حل مساله و میزان مطالعه عامل تاثیر گذاری در کیفیت است. استاندارد بودن و یا به تعبیر دیگر مرتبط و منسجم بودن سوالات نقش بسیار مهمی در کیفیت نهایی خواهد داشت.





روشهای مختلف حل مسائل فیزیکی

زمان برای همه ی دانش آموزان در همه ی مقاطع یک عنصر سرنوشت ساز است و چگونگی صرف آن و نوع سوالاتی که هنگام حل مسئله با آن رو به رو خواهید بود بسیار تاثیر گذار است. معمولا در کتاب های درسی سوالات از آسان به سخت تنظیم شده است و در عین حال در کلاس های مدرسه و دانشگاه هم ممکن است استاد شما تمرینات و مثال هایی خارج از کتاب درسی را حل کند. بهتر است مثال های کلاسی و مسائل حل شده کتاب ها را بررسی نمائید و از تمرینات و مسائل آخر هر فصل هم هر تعداد که زمان به شما اجازه می دهد حل کنید و بررسی نمائید. نکته ای که کاملا واضح است این است که به هر میزان برای حل مسائل بیشتر وقت بگذارید و روی آنها در طول ترم بیشتر تامل و تفکر کنید در نهایت بر درس مسلط تر خواهید شد.

مطالعه مقاله
خلاقیت ریاضی و حل خلاقانه مسائل ریاضی هم مفید است.

استمرار در پیاده سازی این راه کار مورد مهم دیگری است که باید در دست یابی به کیفیت مطلوب در نظر بگیرید. توجه داشته باشید که حل مسئله به صورت مقطعی یا نامنظم،  یادگیری موفقی را به همراه نخواهد داشت. بهترین راهکار این است که در طول ترم با یک برنامه ریزی منظم و نه خیلی سخت گیرانه درس بخوانید و مساله حل کنید.

مطالعه مقاله
حل تمرین و مسئله در برنامه درسی و تحصیلی را هم پیشنهاد می کنیم.

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 745 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image