ارتباط مستقیم با 30618 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس مقاله کنکور چگونه شیمی را 100 بزنیم

چگونه شیمی را 100 بزنیم

به اشتراک گذاری

در این بخش در رابطه با نحوه کسب درصد بالا در درس شیمی و حتی چگونگی کسب درصد 100 در این درس توضیحاتی ارائه می شود. برای اینکه بتوانید در درس شیمی 100 بزنید مسلما باید در این درس تقریبا هیچ اشکالی نداشته باشید و تمام تست های کنکورهای قبل را کار کرده باشید و بر همه ی  آنها مسلط باشید. صد در صد زدن درس شیمی مستلزم داشتن تسلط کامل بر آن است.



مطالعه کنید: نحوه مطالعه شیمی برای کنکور

در طول سالهای دبیرستان و متوسطه اگر در کلاسها حاضر بوده باشید و در هر ترم شیمی را خوب مطالعه کرده باشید در نهایت در ایام کنکور کار شما راحت تر خواهد بود. اما اگر در این درس ضعف هایی دارید باید با روشهای مختلف و از جمله با در کنار داشتن یک معلم خصوصی خوب شیمی این ضعف ها و اشکالات را برطرف کنید. مسلما برای کسب درصد بالا در درس شیمی و حتی 100 درصد زدن آن باید مدرسی را در کنار خودتان داشته باشید که خود ایشان در شیمی حداقل بالای 80 و یا 90 درصد را زده باشند. در هر زمینه ای شخصی می تواند شما را به سمت موفقیت در آن زمینه هدایت کند که قبلا خودش موفق شده باشد. آیا برای صعود از یک کوه و رسیدن به قله حاضر هستید به توصیه های شخصی توجه کنید که قبلا خودش قله را فتح کرده است و یا شخصی که به صورت تئوری و فقط از روی نقشه مسیر رسیدن به قله را می داند؟ مسلما فردی که خودش قبلا مسیر را طی کرده است بیشتر به راه و چاه آشنا است و در نتیجه راهنمای بهتری هم می باشد. وقتی می خواهید برای موفقیت در کنکور و شیمی کنکور و یا هر درس دیگری با یک مدرس خوب کلاسها را هماهنگ کنید باید به نتیجه کار ایشان توجه کنید و نه اینکه در ظاهر و به صورت تئوری چه حرفهایی می زند. ممکن است بعضی از اساتید در ظاهر قضیه حرفهای بسیار خوب و منطقی ای هم بزنند ولی به هر حال نتیجه ای که بدست آورده اند مهمتر است. خود معلم شیمی ای که قرار است با ایشان کلاس شیمی کنکور داشته باشید چند درصد در کنکور زده است؟ قبلا چه شاگردهایی داشته است و شاگردهای ایشان چه نتیجه ای بدست آورده اند؟ چه پلن و برنامه ای برای به موفقیت رساندن شما دارند؟ این موارد را با مدارک لازم از ایشان بخواهید تا مطمئن شوید این قدم را خوب برداشته اید و با استادی کلاس خواهید داشت که می تواند به شما در موفق شدن در شیمی کنکور کمک کند. برای مشاهده لیست مدرسین و اساتیدی که در زمینه تدریس خصوصی شیمی متوسطه، کنکور و دانشگاهی فعالیت دارند بر روی عبارت تدریس خصوصی شیمی کلیک کنید. - مطالعه کنید: چگونه در شیمی کنکور موفق باشیم و درصد بالایی بزنیم؟



موفقیت در شیمی کنکور

با کلیک بر روی عبارتی که در بالا ارائه شده است لیست کاملی از مدرسین را می توانید مشاهده کنید. در ادامه با کلیک بر روی آگهی هر استاد می توانید توضیحات کاملتری را مشاهده کنید و معلم مورد نظر خودتان را با آگاهی کامل انتخاب نمائید. بنابراین یکی از راهکارهایی که می توانید به کسب درصد بالا و حتی 100 درصد زدن شیمی توسط شما کمک کند شرکت در کلاسهای خصوصی و در کنار داشتن یک مدرس خوب و با تجربه است که قبلا خودش در این زمینه موفق بوده است. اما این به تنهایی کافی نیست. در کنار آن باید باور کنید که صد در صد زدن شیمی برای شما ممکن است و کاری کنید که قابل باور شود. مثلا بر روی برگه کاغذی با فونت بزرگ تایپ کنید من مطمئن هستم در کنکور درصد شیمی من 100 است. هر روز این عبارت را با خودتان تکرار کنید و قبل از خواب تصور کنید که این درصد را کسب کرده اید و پدر و مادر و دوستان شما در حال تبریک گفتن به شما هستند. کاغذی که این عبارت بر روی آن نوشته شده است را بر روی دیوار بزنید تا همواره جلوی چشم شما باشد. به هر حال درست است که باید عملا هم کارهایی را انجام داد، باید متن کتاب درسی را با دقت بالا خواند و نکات آن را یادداشت نموده و به صورت مداوم مرور نمود، تمرین و مسئله حل کرد و تست های زیادی را هم زد. ولی به هر حال، فکر، ذهنیت و باورهایی که دارید هم به همان اندازه و حتی شاید بیشتر روی نتیجه ای که می گیرید تاثیر دارد. باید باور کنید که 100 درصد زدن شیمی ممکن است و تصور کنید که این نتیجه بدست آمده است تا وارد ضمیر ناخوداگاه شما شود. می توانید روی برگه کاغذی بنویسید که چگونه می توانم در درس شیمی درصد 100 را کسب کنم و برای آن جوابهایی بنویسید. به عنوان مثال موارد زیر ممکن است پاسخ های خوبی باشد:

- در ایام کنکور با برنامه ریزی مطالعه می کنم و سعی می کنم کتاب درسی را به صورت کامل بررسی کرده و تمرینات آن را حل کنم. هر اشکالی که حین مطالعه درس و یا حل تمرین پیش آمد یادداشت می کنم تا از مدرس خصوصی شیمی بپرسم.


- سعی می کنم در ایام کنکور از وقت خودم استفاده بهتری داشته باشم و زمان بیشتری را به یادگیری شیمی اختصاص دهم. متن کتاب درسی را کامل می خوانم و هیچ نکته ای را باقی نخواهم گذاشت که خوانده نشده باشد.

- تست های معتبر برای درس شیمی کار می کنم و سعی می کنم نکات مهم را یادداشت کنم و تست های مهم را چندین بار بزنم. در نهایت با در نظر گرفتن زمان استاندارد تست می زنم و سعی می کنم در همین تست هایی که می زنم بارها و بارها 100 درصد بزنم تا در کنکور هم بتوانم همین نتیجه را تکرار کنم.

- ..... مطالعه کنید: چگونه شیمی را برای کنکور بخوانیم

بنابراین، با توجه به مطالبی که گفته شد با استفاده از مجموعه ای از عوامل و امکانات، با استفاده از قدرت فکر خودتان و کار روی باورهایی که در مورد توانایی های خودتان دارید و با در کنار داشتن یک معلم و مدرس خوب شیمی که خودش قبلا در این زمینه موفق بوده است می توانید نتیجه بسیار خوبی بگیرید. تست های کنکور سالهای قبل را چندین بار بزنید و روی درس و برنامه ریزی خودتان متمرکز شوید. هر سوال و اشکالی را بپرسید و باور کنید که 100 درصد زدن شیمی برای شما کاملا عملی و آسان است. کافی است عالی عمل کنید و به صورت کامل مسلط باشید. بهترین روش خواندن شیمی برای کنکور

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 1212 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image