ارتباط مستقیم با 30615 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس مقاله مطالب عمومی تدریس خصوصی فیزیک، آموزش مفهومی، نمره خوب امتحان و درصد بالای کنکور فیزیک

تدریس خصوصی فیزیک، آموزش مفهومی، نمره خوب امتحان و درصد بالای کنکور فیزیک

به اشتراک گذاری

با شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی فیزیک می توانید این درس را به صورت کاملا مفهومی آموزش ببنید و در امتحان فیزیک نمره خوب و حتی 20 و در فیزیک کنکور و حتی درصد 100 کسب کنید. کلاسهای تدریس خصوصی فیزیک برای آموزش عمقی درس در طول ترم و برای رفع اشکال در ایام امتحانات و در ایام نزدیک به کنکور کاملا مفید است.



پیشنهاد ویژه ایران مدرس: چرا کلاسهای تدریس خصوصی فیزیک - موارد لزوم و کاربرد تدریس خصوصی فیزیک

چگونه از کلاسهای تدریس خصوصی فیزیک بهترین استفاده را داشته باشیم؟ اگر می خواهید از کلاسهای خصوصی فیزیک بهترین استفاده را داشته باشید باید این کلاسها را جدی بگیرید. سعی کنید کلاسهای فیزیک را زودتر شروع کنید و مطالعه و خواندن درس را به ایام امتحانات موکول ننمائید. اگر مدرس یا معلم خصوصی فیزیک تمرین و مسئله ای را به شما داد در انجام ان کوتاهی نکنید. درست است که نمره درس را قرار نیست معلم خصوصی شما تعیین کند و انجام تمرینات نمره ندارد ولی به هر حال برای یادگیری بهتر درس فیزیک حل تمرین و مسئله کاملا ضروری است. شما وقتی تصمیم گرفته اید در کلاسهای خصوصی شرکت کنید یعنی می خواهید فیزیک را یاد بگیرید و از طریق یادگیری فیزیک قصد دارید در امتحان نمره خوبی بگیرید و یا در کنکور درصد بالایی بدست اورید. بنابراین باید در کنار آن تمرین و مسئله هم حل کنید تا به صورت 100 درصد از نتیجه گرفتن خودتان مطمئن باشید. در کلاسهای خصوصی فیزیک و همچنین کلاسهای مدرسه یا دانشگاه با دقت به مطالبی که ارائه می شود گوش دهید و سعی کنید درس را خوب آموزش ببینید. کلاسهای خصوصی و یا هر کلاس دیگری وقتی مفید و موثر خواهد بود که خودتان در جستجوی یادگیری باشید و بخواهید که آموزش ببینید. حل تمرین و مسئله برای یادگیری درس فیزیک کاملا مهم است و فقط به حضور در کلاسها اکتفا نکنید. در کلاسهای اصلی خودتان در مدرسه یا دانشگاه هم هر سوالی که برایتان پیش آمد یادداشت کنید تا بعدا از مدرس خصوصی خودتان بپرسید. کلاسهای فیزیک را در زمانهایی برگزار کنید که خودتان برای یادگیری درس آمادگی بیشتری دارید و خسته نیستید. کلاسها را با مدرسین مجرب و خوب برگزار نمائید و اگر از نحوه تدریس مدرس فیزیک خودتان راضی نیستید مدرس دیگری را جایگزین ایشان کنید.

قیمت کلاسهای تدریس خصوصی فیزیک چقدر است؟ قیمت کلاسهای خصوصی فیزیک مقدار ثابتی ندارد و به عوامل و پارامترهای مختلفی بستگی دارد (مطالعه کنید:
قیمت تدریس خصوصی فیزیک چقدر است؟). برای مطالعه در زمینه عوامل موثر بر قیمت کلاسهای فیزیک این مقاله را بخوانید. هزینه و نرخ کلاسهای فیزیک از 20 یا 30 هزار تومان به ازای یک جلسه شروع می شود و تا 100 هزار تومان و حتی بیشتر می تواند در نظر گرفته شود. مدرسین فیزیک با توجه به سابقه کاری خودشان و سایر پارامترها قمیت و هزینه ای را برای کلاسهای فیزیک در نظر می گیرند. در سایت ایران مدرس (همین سایت) مدرسین فیزیک از متوسطه تا دانشگاه در زمینه آموزش فیزیک فعالیت دارند (برای مشاهده لیست مدرسین بر روی عبارت مدرسین تدریس خصوصی فیزیک کلیک کنید). مدرسین ثبت نامی در این وب سایت در جزئیات آگهی تدریس خودشان رزومه کاملی از خودشان ارائه نموده اند و همچنین قیمتی که برای کلاسهای خصوصی فیزیک در نظر دارند را هم ذکر نموده اند. بنابراین با مشاهده لیست مدرسین فیزیک ایران مدرس به راحتی می توانید در زمینه قیمت کلاسهای خصوصی فیزیک هم اطلاعات خوبی بدست آورید. بعضی از مدرسین به صورت توافقی کار می کنند و برای اطلاع از قیمت کلاسها باید با آنها تماس بگیرید. بعضی از مدرسین جلسه اول را رایگان کار می کنند. توصیه می شود با مدرسین نقره ای و و ویژه برای کلاسهای فیزیک تماس بگیرید چرا که این مدرسین در کار تدریس جدی تر هستند. قیمت کلاسهای خصوصی فیزیک به عوامل مختلفی از جمله سابقه کاری مدرس، مدرک تحصیلی و رشته تحصیلی مدرس، شهر محل تدریس، زمان برگزاری کلاسها (در طول ترم یا ایام امتحانات)، تضمینی و غیر تضمینی بودن کلاسها، تعداد جلسات و .... بستگی دارد. خوب است که کلاسهای فیزیک را با قیمت مناسب هماهنگ کنید ولی قبل از آن کیفیت کلاس را مد نظر داشته باشید و کلاسها را با یک مدرس خوب و مجرب برگزار نمائید هر چند هزینه ها کمی بالاتر باشد.





چند جلسه کلاس برای یادگیری بهتر درس فیزیک لازم است؟ تعداد جلسات لازم برای آموزش و یادگیری فیزیک به عوامل مختلفی بستگی دارد. اگر درس فیزیک را خوب بلد هستید، در کلاسهای درس فیزیک حضور کامل داشته اید و ترمهای قبل هم نمره شما در این درس بد نبوده است، احتمالا خودتان بتوانید درس را بخوانید و دو یا سه جلسه رفع اشکال کار شما را راه می اندازد. در این حالت اگر برگزاری کلاسهای خصوصی را به ایام امتحانات هم موکول کنید ایرادی ندارد البته به شرطی که در طول ترم خودتان درس را بخوانید و تمرین و مسئله حل کنید. اگر چنین است برگزاری دو یا سه جلسه برای رفع اشکال، جمع بندی و حل نمونه سوالات امتحانی در ایام امتحانات می تواند کاملا مفید باشد. اگر در درس فیزیک متوسط هستید و بعضی از قسمتها را خوب بلد هستید و بخشهای دیگر را خوب نخوانده اید و در کلاسهای مدرسه یا دانشگاه چند جلسه غیبت داشته اید در این حالت تعداد جلسات بیشتری لازم دارید (7 تا 10 جلسه کلاس خصوصی). اگر این حالت در مورد شما صدق می کند برگزاری کلاسهای فیزیک را به ایام امتحانات موکول نکنید بلکه از اواسط ترم کلاسها را شروع کنید و در کنار شرکت در کلاسها تمرین و مسئله حل کنید. در حالت سوم اگر در درس فیزیک اشکالات اساسی دارید برای یادگیری درس 10 تا 15 جلسه کلاس لازم است. در این حالت سعی کنید از همان اوایل ترم در این کلاسها حاضر شوید و با جدیت درس بخوانید و تمرینات و مسائل زیادی را حل نمائید. توجه کنید که در هر حالت روی ایام امتحانات فقط برای جمع بندی و رفع اشکال می توانید حساب کنید و اگر جلسات بیشتری برای یادگیری لازم است در طول ترم این جلسات را برگزار نمائید. در ایام امتحانات زمان کمی برای حل تمرین و مسئله وجود دارد، کلاسهای خصوصی را با هزینه بالاتری می توانید هماهنگ کنید و در ضمن مدرسین خوب و با تجربه در این ایام وقتشان پر است و نمی توانید کلاس را با انها هماهنگ نمائید. با شرکت در کلاسهای تدریس فیزیک در طول ترم از نتیجه گرفتن خودتان در امتحان مطمئن تر هستید و می توانید درس را به صورت عمقی و پایه ای آموزش ببینید.



مطالعه کنید: چگونه در امتحان فیزیک نمره بهتری بگیریم و موفق تر باشیم؟


چگونه مدرس خوبی برای درس فیزیک پیدا کنیم؟ همانطور که در بخشهای قبل گفته شد، در همین سایت (ایران مدرس) کاملترین لیست مدرسین فعال در زمینه آموزش و تدریس خصوصی فیزیک متوسطه، مدرسین فیزیک کنکور، اساتید خصوصی فیزیک دانشگاهی و دروس تخصصی رشته فیزیک و .... را می توانید مشاهده نموده و از بین آنها با توجه به رزومه مدرسین و قیمتی که هر مدرس برای کلاسهای خصوصی ارائه کرده است مدرس مورد نظر خودتان را انتخاب نمائید. برای مشاهده لیست مدرسین ثبت نامی در ایران مدرس در زمینه تدریس فیزیک بر روی عبارت معلم خصوصی فیزیک کلیک کنید. همانطور که گفته شد، مدرسین ثبت نامی در این وب سایت آگهی تدریس خودشان را به دو صورت رایگان و یا ویزه ثبت نموده اند. پس زمینه آگهی های تدریس ویژه به رنگ نقره ای و یا طلایی است. توصیه می شود کلاسهای خصوصی فیزیک را با مدرسین ویژه که در کار تدریس جدی تر هستند برگزار کنید. کلاسهای خصوصی را با مدرسینی که به لحاظ محل سکونت به خودتان نزدیکتر هستند برگزار کنید تا بتوانید کلاسها را با هزینه پایینتری هم برگزار کنید. اگر همان یکی دو جلسه اول به این نتیجه رسیدید که مدرسی که هماهنگ کرده اید نمی تواند شما را به نتیجه برساند می توانید کلاس را با مدرس دیگری هماهنگ کنید. بسیاری از مدرسین فیزیک و سایر دروس جلسه اول را رایگان برگزار می کنند و به شما این فرصت را می دهند که در صورت تمایل کلاسها را ادامه دهید. کلاسها را با مدرسین مجرب و با سابقه که در سایت رزومه کاری خوبی ارائه کرده اند هماهنگ کنید و درس خواندن را به ایام امتحانات موکول نکنید تا از نتیجه گرفتن خودتان مطمئن باشید.



مشاهده کنید: لیست کامل مدرسین تدریس خصوصی

با شرکت در کلاسهای خصوصی فیزیک می توان حتما در امتحان قبول شد؟ شرکت در کلاسهای خصوصی فیزیک برای قبولی در امتحانات و کسب درصد بالا در کنکور فیزیک می تواند کاملا مفید و موثر باشد. البته نکته ای که باید به ان توجه کرد این است که فقط با شرکت در این کلاسها نمی توان در امتحان قبول شد. در کنار شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی خودتان هم باید درس بخوانید. برای یادگیری درس فیزیک حل تمرین و مسئله لازم است. اگر بخواهید در حل مسائل فیزیک توانایی خوبی بدست آورید باید روی روابط و فرمولها تامل و تفکر کنید و سوالهای متعددی را بررسی نمائید. برای یادگیری درس فیزیک درس خواندن خودتان هم کاملا لازم است. وقتی تمرین حل می کنید و یا درس فیزیک را می خوانید تازه آن موقع است که مشخص می شود به چه میزان درس فیزیک را یاد گرفته اید. ممکن است حین توضیح مدرس و معلم اصلی خودتان در مدرسه و دانشگاه و یا حین توضیح مدرس خصوصی فیزیک مطالب خیلی واضح به نظر برسد و احساس کنید خیلی خوب درس را یاد گرفته اید. ولی روی این نباید خیلی حساب کنید. خوب است که در کلاس درس مطالب را خوب متوجه شوید ولی به هر حال وقتی برای حل تمرینات از این مطالب استفاده می کنید مشخص خواهد شد واقعا چقدر خوب درس را یاد گرفته اید. شاید برای خود شما هم پیش آمده باشد که حین حل تمرینات و مسائل با وجود اینکه احساس می کنید می دانید چکار کنید ولی تمرین و مسئله را نمی توانید خوب پیش ببرید. انگار موانع ذهنی ای وجود دارد که باید بر انها غلبه کنید. بنابراین توجه کنید که فقط با شرکت در کلاسهای خصوصی فیزیک نمی توان در این درس قبول شد و حل تمرین و مسئله و درس خواندن خودتان همواره لازم است. کلاسهای خصوصی بسیار کمک کننده است و جایگزین درس خواندن خودتان و یا کلاسهای اصلی خودتان نمی تواند باشد.





بهترین زمان شروع کلاسهای خصوصی کی است؟ همانطور که در بخش های قبل توضیح داده شد، اینکه کلاسهای خصوصی فیزیک را کی شروع کنید و چه زمانی برای شروع این کلاسها مناسب است به وضعیت تحصیلی خودتان و به اینکه چند جلسه کلاس لازم دارید بستگی دارد. اگر در درس فیزیک قوی نیستید و در ترمهای قبل هم عملکرد خوبی نداشته اید باید هر چه زودتر شروع کنید. البته در هر حالت زودتر شروع کردن کلاسها و موکول نکردن درس خواندن و برگزاری کلاسها به ایام امتحانات خوب و مفید است. در طول ترم با خیال راحت می توانید درس بخوانید. می توانید درس را مرور کنید و به اندازه کافی تمرین و مسئله حل کنید. اگر تعداد جلساتی که برگزار کرده اید کافی نباشد می توانید جلسات اضافه تر برگزار کنید. خلاصه اینکه چون از بابت زمان و وقت نگرانی ندارید می توانید درس فیزیک را خیلی خوب یاد بگیرید. درس فیزیک یک درس کاملا مفهومی است. روابط فیزیک معنای فیزیک دارند و برای درک آنها باید وقت و زمان کافی داشته باشید. برای درک عمیق نحوه حل مسائل و تمرینات هم به زمان نیاز دارید. اگر اشکالات پایه ای داشته باشید ایام امتحانات اصلا زمان مناسبی برای برطرف کردن این اشکالات نیست. باید در طول ترم درس خواند و در کلاسهای تدریس خصوصی شرکت کرد و با خیال آسوده درس خواند. جا افتادن درس در طول ترم می تواند اتفاق بیافتد. پس زودتر شرکت در کلاسهای خصوصی را شروع کنید تا هم مطمئن باشید نتیجه می گیرید و هم با نرخ مناسبتری بتوانید کلاسها را هماهنگ نمائید.



مطالعه کنید: چگونه در درس فیزیک نمره 20 بگیریم؟

کتاب کمک آموزشی یا فیلم آموزشی بهتر از کلاس خصوصی نیست؟ برای یادگیری بهتر درس فیزیک می توانید از تمام راهکارها و امکاناتی که وجود دارد استفاده کنید. البته مطالعه کتاب اصلی خودتان و شرکت در کلاسهای مدرسه یا دانشگاه را در اولویت اول قرار دهید. استفاده از کتابهای کمک آموزشی و فیلم های آموزشی هم راهکار خوبی برای یادگیری درس فیزیک است. البته بازدهی کلاسهای تدریس خصوصی قابل مقایسه با این موارد نیست. در کلاسهای تدریس خصوصی یک مدرس با تجربه و مسلط بر درس فیزیک حضور دارد که شما می توانید هر سوالی را از ایشان بپرسید و یا اشکالاتی که دارید را با کمک ایشان برطرف نمائید. حتی اگر اشکالات شما به پایه های قبل برگردد باز هم در کلاسهای خصوصی فیزیک قابل برطرف کردن است. اما اگر در درس فیزیک اشکال یا سوالی داشته باشید و بخواهید از یک کتاب کمک آموزشی یا فیلم آموزشی برای برطرف کردن آن استفاده نمائید، باید کل فصل مربوطه را بررسی کنید تا در کتاب کمک آموزشی بتوانید آن موضوع را پیدا کنید و اشکال خودتان، تازه اگر توضیح داده شده باشد، را برطرف نمائید. در فیلم آموزشی هم باید کل فیلم را مورد بررسی قرار دهید تا مبحثی که در آن اشکال دارید را بتوانید پیدا کنید. کتاب های کمک آموزشی و فیلم آموزشی فیزیک در طول ترم می تواند موثر و مفید باشد ولی در ایام امتحانات که زمان و فرصت کمی دارید استفاده از این موارد نمی تواند خیلی راهگشا باشد. از کتاب کمک آموزشی و فیلم آموزشی نمی توان سوال پرسید! اشکالات پایه ای را در کلاسهای خصوصی خیلی راحت تر می توان برطرف کرد.

به جای کلاسهای مدرسه و دانشگاه می توان از کلاس خصوصی فیزیک استفاده کرد؟ در بعضی از موارد ممکن است شما به هر دلیل نتوانید در کلاسهای مدرسه یا دانشگاه شرکت کنید و در این کلاسها غیبت داشته باشید. در این حالت استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی فیزیک بهترین راهکار برای جبران غیبت است. اگر بخواهید خودتان مباحثی که در کلاسهای مدرسه و دانشگاه ارائه شده است را بخوانید و یاد بگیرید هم وقت بیشتری از شما می گیرد و هم ممکن است بعضی از مطالب جدید را که قبلا ندیده اید خوب متوجه نشوید. بنابراین یکی از کاربردهای خوب کلاسهای تدریس خصوصی جبران غیبت هایی است که در کلاسهای مدرسه و دانشگاه داشته اید. ولی به هر حال اگر بخواهید عمدا در کلاسهای اصلی خودتان حضور نداشته باشید و برای جبران آن از کلاسهای خصوصی استفاده کنید، این حالت توصیه نمی شود. کلاسهای مدرسه و دانشگاه هم برای خودش مزایای زیادی دارد. در کلاسهای مدرسه و دانشگاه جزوه ای که یادداشت می کنید مهمترین مطالب را از دید مدرس و استاد اصلی خودتان را دارد. در این کلاسها جزوه ای که می نویسید می تواند به نتیجه گرفتن شما در امتحان فیزیک خیلی کمک کند. اتفاقا از این جزوه در کلاسهای خصوصی فیزیک هم می توانید استفاده نمائید. در کلاسهای مدرسه و دانشگاه بر روی مباحثی که مطرح می شود بحث خواهد شد و همکلاسی های شما و یا خود شما ممکن است سوالاتی بپرسید که به باز شدن بهتر مطلب و جا افتادن بهتر آن کمک کند. بالاخره مدرس و معلم اصلی خودتان قرار است امتحان فیزیک را بگیرد و در نهایت نمره شما را رد کند. با شرکت در کلاسهای اصلی فیزیک می توانید با سلیقه معلم اصلی خودتان آشنا شده و متوجه شوید چه مطالبی از دید ایشان مهمتر است.



مطالعه کنید: تدریس خصوصی فیزیک دانشگاه – آموزش خصوصی فیزیک 1 و 2 عمومی دانشگاه





آیا حتما لازم است از کلاسهای خصوصی استفاده کنیم؟ شرکت در کلاسهای خصوصی فیزیک برای همه لازم نیست. شما هم حتما لازم نیست در کلاسهای خصوصی شرکت کنید ولی به هر حال استفاده از این کلاسها برای همه می تواند مفید باشد. اگر در درس فیزیک ضعیف هستید استفاده از کلاسهای خصوصی فیزیک می تواند باعث شود به سطح متوسط و خوب برسید. اگر متوسط هستید با شرکت در این کلاسها می توانید خوب و عالی شوید و اگر خودتان فیزیک را خوب بلد هستید با حضور در این کلاسها می توانید سوالات سطح بالا حل کنید و در کلاس بهترین نمره و حتی 20 بگیرید. بنابراین، با وجود اینکه شرکت در کلاسهای خصوصی فیزیک حتما لازم نیست ولی به هر حال استفاده از این کلاسها می تواند مفید و موثر باشد. در کلاسهای تدریس خصوصی فیزیک چون فقط خود شما و مدرس حضور دارید با خیال راحت هر سوالی را می توانید بپرسید. از ابتدایی ترین سوالها در نظر بگیرید تا سوالهای سطح بالا هر سوالی می تواند پرسیده شود. کلاسهای تدریس خصوصی مزیتی که دارد این است که سطح کلاس با توجه به وضعیت درسی و تحصیلی خود شما قابل تنظیم است. اگر سطح متوسطی دارید یا ضعیف هستید و یا درس را خوب بلد هستید، در هر صورت مدرس خصوصی فیزیک مطالبی را ارائه می کند که برای شما مفید باشد. برای قبولی در کنکور و کسب درصد بالا در فیزیک کنکور، برای کسب رتبه خوب در المپیاد فیزیک و .... می توانید از این کلاسها استفاده نمائید.

کلاسهای آموزش فیزیک در منزل برگزار شود بهتر است یا در آموزشگاه؟ البته برای مفید بودن کلاسهای خصوصی فیزیک عوامل مهمتری به نسبت محل برگزاری کلاس وجود دارد. به عنوان مثال اگر کلاسهای خصوصی فیزیک را با یک مدرس خوب و با تجربه برگزار کنید و استفاده از کلاسها را به اندازه کافی شروع کرده باشید و در کنار این موارد خود شما هم در طول ترم درس بخوانید به احتمال زیاد نتیجه خوبی خواهید گرفت و محل برگزاری کلاس خیلی در این نتیجه گرفتن شما موثر نخواهد بود. ولی به هر حال اگر بخواهیم به این سوال پاسخ داده باشیم، کلاسهای تدریس خصوصی در منزل به نسبت آموزشگاه بازدهی بالاتری دارد. اولا اگر کلاس خصوصی فیزیک در آموزشگاه برگزار شود و شما در طول ترم 10 جلسه کلاس داشته باشید و برای هر جلسه 2 ساعت در مسیر رفت و برگشت زمان را از دست بدهید در مجموع 20 ساعت مفید خودتان را از دست خواهید داد که از همین 20 ساعت برای خواندن درس و یادگیری بهتر آن می توانید استفاده کنید. در ضمن در مسیر خسته هم خواهید شد و باید استراحت کنید. اگر مدرس فیزیک شما با این که کلاس در منزل برگزار شود مشکلی ندارد و برای خود شما هم شرایط فراهم است بهتر است کلاسهای تدریس خصوصی در منزل برگزار شود که هم بازدهی بالاتری دارد و هم وقت شما که خصوصا در ایام امتحانات اهمیت بیشتری هم پیدا می کند، تلف نخواهد شد. جو منزل به نسبت آموزشگاه راحت تر است و یادگیری بهتر اتفاق می افتد.



حتما بخوانید: مهمترین عوامل برای کسب درصد بالای کنکور در فیزیک

با توجه به مطالب ارائه شده، شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی فیزیک برای یادگیری بهتر این درس می تواند کاملا مفید باشد و منجر به موفقیت شما در امتحان فیزیک و یا  کسب درصد بالا در کنکور فیزیک گردد. برای حصول بهترین نتیجه در کلاسهای اصلی خودتان هم شرکت کنید و در کنار شرکت در کلاسهای خصوصی فیزیک خودتان هم درس بخوانید و تمرین و مسئله حل کنید.

منبع: ایران مدرس (استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت ایران مدرس مجاز است)


آمار بازدید: 556 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image