ارتباط مستقیم با 30609 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس مقاله مطالب عمومی حمایت کامل از شاگردها و موفقیت در تدریس خصوصی

حمایت کامل از شاگردها و موفقیت در تدریس خصوصی

به اشتراک گذاری

در این بخش در رابطه با حمایت و پشتیبانی کامل از شاگردها و نقش آن در موفقیت در تدریس و تدریس خصوصی مطالبی ارائه می گردد.

به صورت کامل از شاگردهای خودتان حمایت کنید: یکی از مهمترین رموز موفقیت در کار تدریس و تدریس خصوصی این است که فقط به عنوان یک مدرس در کلاسها حاضر نباشید و بلکه به صورت کامل از شاگردهای خودتان پشتیبانی و حمایت کنید. هر چه بیشتر از شاگردهای خودتان حمایت کنید و شاگردهای شما هر چه بیشتر احساس کنند که شما را نه تنها به عنوان مدرس و استاد و بلکه به عنوان یک دوست و حامی در کنار خودشان دارند، در کار تدریس موفق تر خواهید بود. در کلاسهای تدریس مدرسه و دانشگاه اگر احساس کردید یکی از شاگردهای شما به درس اهمیت نمی دهد و ممکن است مشکلی داشته باشد می توانید به صورت خصوصی به ایشان مشورت و راهنمایی بدهید. در کلاسهای تدریس خصوصی این امر حتی اهمیت بیشتری پیدا می کند. در این کلاسها علاوه بر ارائه درس باید به شاگردهایتان راهنمایی و مشاوره بدهید و آنها را در جهت درس خواندن و موفقیت در تحصیل هدایت کنید.

برای موفقیت در کار تدریس خصوصی باید سعی کنید با شاگردهای خودتان رابطه صمیمی و نزدیکی داشته باشید. در حقیقت اکثر دانش آموزان و دانشجویانی که در یادگیری دروس و آموزش درست آنها اشکال دارند بیشتر از آنکه به کلاس نیاز داشته باشند به یک شخص مجرب و با سابقه نیاز دارند که برای درس خواندن و موفقیت در تحصیل از آنها حمایت کند. این دانش اموزان و دانشجویان معمولا در برنامه ریزی درسی و نحوه مطالعه و چگونگی درس خواندن و مسائلی مرتبط با اینها اشکال دارند. درست است که در کلاسهای خصوصی و گروهی باید خوب تدریس کنید و بر درس مسلط باشید و با ارائه تدریس با کیفیت سعی کنید شاگردهای خودتان را به نتیجه مطلوب برسانید. ولی به هر حال از کلاسهای شما بیشتر از فیلم های آموزشی انتظار می رود. ممکن است شاگردهای شما مثلا برای یادگیری درس ریاضی یک فیلم آموزشی تهیه کنند و این فیلم با کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی شما برابری کند. مزیت کلاس خصوصی نسبت به یک فیلم آموزسی این است که اولا در کلاسهای خصوصی شاگرد شما می تواند سوالات و اشکالات خودش را بپرسد و مهمتر از آن اینکه راهنمایی و حمایت شما را دارد.

در کلاسهای تدریس خصوصی باید شما مورد به مورد متفاوت عمل کنید. به عنوان مثال اگر یکی از شاگردهایتان در مباحث پایه ای فیزیک، به عنوان مثال، اشکال دارد در کلاسهای تدریس خصوصی فیزیک باید سعی کنید همزمان با ارائه مباحث این ترم هر از چند گاهی گریزی به مطالب پایه ای بزنید تا برای ایشان یادآوری شود. یا می توانید در همان ابتدای کار یکی دو جلسه برای یادآوری مباحث پایه ای برگزار کنید. همین شاگرد شما اگر در ترم های قبل خوب درس نخوانده باشد احتمالا خیلی عادت به درس خواندن و تمرین حل کردن و ... ندارد. اگر دیدید که کارها خوب پیش نمی رود باید سعی کنید با ارائه تمرینات برای زمانهای بین کلاسهای تدریس خصوصی ایشان را در جهت درست هدایت کنید تا در طول ترم درس بخوانند. یک مدرس و معلم خصوصی خوب با پذیرفتن مسئولیت کامل نتایج کلاسها سعی می کند به هر ترتیبی که هست روی شاگردهایش کنترل داشته باشد و آنها را هم حمایت کند و هم در جهت موفقیت در تحصیل هدایت نماید. ممکن است یکی دیگر از شاگردهای شما اشکالات پایه ای نداشته باشد ولی در حل تمرینات درس ترم حاضر مشکل داشته باشد. در کلاسهای تدریس خصوصی که برای ایشان برگزار می کنید باید سعی کنید خیلی سریع درس را در زمان کم ارائه نموده و اکثر وقت کلاس را به حل تمرین و مسئله اختصاص دهید.

برای موفقیت در کار تدریس خصوصی تعهد به کار خیلی مهم است. خیلی مهم است که پیش خودتان فکر کنید کلاسها تضمینی است و با این دید سعی کنید شاگردهایتان را به نتیجه برسانید. اگر شاگردهایتان و خصوصا والدین آنها احساس کنند که شما متعهدانه تدریس می کنید و از آنها حمایت و پشتیبانی می کنید حاضر نخواهند بود مدرس دیگری را جایگزین شما کنند. میزان موفقیت شما در کار تدریس و تدریس خصوصی نسبت مستقیم دارد با میزان موفقیت شاگردهایتان در امتحان، کنکور و یا هر آزمونی که در حال تلاش برای موفقیت در آن هستند. تشخیص درست شما برای هر کدام از شاگردهایتان و اینکه برای هر کدام از آنها چه کاری بهتر است و اینکه بتوانید برای هر کدام از شاگردهایتان برنامه و روند مشخصی را ارائه کنید که در نهایت هم منجر به یادگیری و هم منجر به موفقیت آنها شود نیز بسیار مهم است. توجه کنید که کلاسهای تدریس خصوصی با کلاسهای مدرسه و دانشگاه که به صورت گروهی برگزار می شود متفاوت است. در کلاسهای مدرسه و دانشگاه شما به عنوان یک مدرس خوب و موفق باز هم بهترین تدریس را ارائه می کنید ولی به هر حال واقعا روی تک تک شاگردهایتان نمی توانید کنترل داشته باشید و بعضی از آنها ممکن است نتیجه نگیرند. در کلاسهای خصوصی باید سعی کنید با ارائه تدریس عالی و برنامه ریزی و حمایت و پشتیبانی درست کاری کنید که شاگردهایتان حتما و 100 درصد نتیجه بگیرند.

بعضا در ایام امتحانات تماس هایی با شما گرفته می شود و تعدادی از دانش آموزان و دانشجویان می خواهند برای رفع اشکال و جمع بندی از کلاسهای تدریس خصوصی شما استفاده کنند. مسلما شما در این کلاسها هم سعی خواهید کرد که این افراد نتیجه مطلوب را بگیرند ولی چون زمان محدود است و تعداد جلسات کم، در این حالت اگر خود آن شخص قبلا درس را نخوانده باشد شاید نتیجه نگیرد. در این حالت مسئولیت با شما نیست. ولی اگر برای شاگردهای دیگر خودتان از همان اوایل یا اواسط ترم تدریس را شروع کرده اید و تعداد جلسات کافی داشته اید، در این حالت حداقل پیش خودتان مسئولیت کامل نتیجه گرفتن شاگردهایتان را قبول کنید و برای نتیجه گرفتن 100 درصدی آنها تلاش نمائید. در هر زمینه ای که فعالیت دارید (تدریس خصوصی شیمی، تدریس خصوصی زبان انگلیسی، تدریس خصوصی عربی و ...) برای موفقیت شاگردهایتان به صورت کامل تلاش کنید و از آنها حمایت کنید تا در نهایت خودتان در کار تدریس موفق باشید.


با توجه به مطالب ارائه شده، به عنوان جمع بندی، می توان گفت یکی از مواردی که برای موفقیت در تدریس و خصوصا کار تدریس خصوصی در نظر داشته باشید این است که در کنار ارائه تدریس موفق و با کیفیت در کلاسهای خودتان، در طول ترم و در ایام امتحانات از شاگردهایتان حمایت کنید و با ارائه برنامه ریزی درست و مشاوره های به جا و مناسب به موفقیت آنها در درس و تحصیل کمک کنید.

برای جذب شاگرد روشهای مختلفی وجود دارد که برای موفقیت در تدریس خصوصی باید این روشها را امتحان کنید و بهترین روشی که برای خودتان مناسب است را به کار ببرید. ممکن است از ترکیبی از روشها ارائه شده استفاده کنید و از همه ی آنها برای جذب شاگرد استفاده نمائید (برای مطالعه در زمینه انواع روشهای جذب شاگرد این مقاله را بخوانید). شاید هم در شهر محل سکونت شما یکی از روشهای ذکر شده بیشترین بازدهی را داشته باشد. برای ثبت آگهی و تبلیغات تدریس خصوصی در ایران مدرس (همین سایت) بر روی عبارت عضویت در سایت در بالای همین صفحه کلیک کنید. برای مشاهده لیست مدرسینی که در ایران مدرس آگهی تدریس ثبت نموده اند بر روی عبارت معلم خصوصی کلیک کنید.

منبع: ایران مدرس (استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به ایران مدرس مجاز است)


آمار بازدید: 499 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image