ارتباط مستقیم با 30565 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس مقاله مطالب عمومی تدریس خصوصی، فواید و مزاید و راهکارهای موفقیت در تدریس

تدریس خصوصی، فواید و مزاید و راهکارهای موفقیت در تدریس

به اشتراک گذاری

تدریس خصوصی، فواید و مزاید + راهکارهای موفقیت در تدریس در این بخش ارائه شده است. برای مطالعه در زمینه تدریس خصوصی، فواید و مزاید + راهکارهای موفقیت در تدریس ادامه این مطلب را بخوانید.



چگونه مدرس خصوصی خوبی باشیم و خوب تدریس کنیم؟



اگر می خواهید مدرس خوبی باشید و در کار تدریس و تدریس خصوصی موفق باشید موارد زیر را در نظر بگیرید:



1- سر وقت در کلاس تدریس مدرسه و دانشگاه و یا جلسات تدریس خصوصی حاضر شوید.



2- جلسات تدریس خصوصی را در زمانی برگزار کنید که هم برای شما و هم شاگردتان مناسب باشد.



3- جلسات تدریس خصوصی را خیلی طولانی برگزار نکنید. در ایام امتحانات که مجبورید این کار را انجام دهید بین جلسات تدریس استراحت کافی در نظر بگیرید.





4- تا جایی که ممکن است کلاسهای تدریس خصوصی را به ایام امتحانات موکول نکنید. قبل از رسیدن به ایام امتحانات درس را تمام کنید.



5- تسلط خودتان بر دروس تدریسی را بالاتر ببرید. هر چه مسلط تر باشید بیان روانتری هم خواهید داشت.



6- مطلب را از دید شاگردتان ببینید. متکلم وحده نباشید. سوال بپرسید و ببینید که آیا شاگرد یا شاگردانتان مطلب را فهمیده اند یا نه.



7- ارزیابی را فراموش نکنید. به شاگردتان در جلسات تدریس خصوصی و به شاگردانتان در جلسات تدریس مدرسه و دانشگاه تمرین و مسئله بدهید و حل تمرینات را از آنها بخواهید.



8- در پایین همین مطلب هم مطالبی در زمینه تدریس خصوصی، موفقیت در تدریس، موفقیت تحصیلی و ... ارائه شده است. مطالعه این مطالب هم ممکن است مفید باشد.



پیشنهاد می شود مقاله کلاس های تدریس خصوصی و گرفتن نمرات بهتر و خوب تر را هم بخوانید.



چگونه در کار تدریس و تدریس خصوصی موفق باشیم و درآمد بالایی کسب کنیم؟



برای موفقیت در کار تدریس و تدریس خصوصی و کسب درآمد بالا از آن موارد زیر را مد نظر داشته باشید.



1- خوب تدریس کنید و به تناسب آن هزینه مناسبی برای جلسات تدریس خودتان در نظر بگیرید. اگر خوب تدریس کنید جلسات تدریس شما ادامه دار خواهد بود و در ضمن شاگردهای شما، شما را به دوستان و آشنایانشان معرفی خواهند کرد. اگر خوب تدریس نکنید، همان جلسه اول شاگرد شما کل کلاسها را کنسل خواهد کرد. در حقیقت باید از خوب بالاتر بروید و عالی تدریس کنید. اگر می خواهید در کار تدریس موفق باشید باید به بهترین شکل ممکن تدریس کنید. جلسه اول تدریس با هر شاگردتان از همه ی جلسات مهمتر است. در جلسه اول تدریس با هر شاگرد جدید باید بهترین تدریس خودتان را ارائه نمائید.

2- خوب تبلیغ کنید و در سایت های آگهی تدریس معتبر (مثل همین سایت، ایران مدرس) تبلیغات خودتان را درج نمائید. سایت ایران مدرس پربازدیدترین سایت تدریس ایران است. بازدید ایران مدرس در ایام امتحانات به بیش از 20000 بازدید در روز می رسد. با درج تبلیغ تدریس در ایران مدرس آگهی شما در معرض دید هزاران بازدید کننده قرار می گیرد. بنابراین متقاضیان تدریس و تدریس خصوصی آگهی شما را دیده و با شما تماس خواهند گرفت. برای ثبت آگهی تدریس در ایران مدرس در بالای همین صفحه بر روی عبارت عضویت در سایت کلیک کنید.

3- در صورت امکان جلسات تدریس را با هم ادغام نمائید. اگر بتوانید دو جلسه تدریس را به صورت یکجا برگزار نمائید وقت شما در مسیر رفت و برگشت کمتر تلف خواهد شد. البته هم باید شاگرد شما هم موافق باشد و هم در بین جلسات تدریس خصوصی استراحت مناسبی در نظر بگیرید تا بازدهی و کیفیت جلسات تدریس پایین نیاید.

4- به شاگردانتان بگوئید که شروع برگزاری جلسات تدریس را به ایام امتحانات موکول کنند. اگر کلاسهای تدریس خصوصی در طول ترم برگزار شود هم در کل ایام سال درآمد خواهید داشت، هم شاگردهای شما بهتر نتیجه خواهند گرفت و هم در ایام امتحانات هم به خود شما خیلی فشار نمی آید. اگر شاگردهایی از ترمهای قبل دارید و این ترم هم می خواهند با شما کلاس تدریس خصوصی داشته باشند، به آنها توصیه کنید که کلاسها را به ایام امتحانات موکول نکنند.

5- به تدریج کیفیت کارتان را بالا ببرید و به تناسب آن هزینه برگزاری جلسات تدریس را افزایش دهید. در هر کاری اگر جایگزین کردن شما سخت باشد، به صورت طبیعی درآمد شما بالاتر خواهد رفت. در کار تدریس هم اگر آنقدر خوب تدریس کنید که شاگردان شما احساس کنند که خیلی سخت است که مدرس دیگری مانند شما داشته باشند، حاضر خواهند بود مبلغ بالاتری را برای جلسات تدریس پرداخت نمایند. بنابراین، تا جایی که می توانید، کیفیت کار خودتان را بالا ببرید.



مطالعه این مقاله هم مفید است: راهکارهایی برای بهتر نتیجه دادن کلاس های تدریس خصوصی



چند نکته برای ثبت آگهی تدریس موثر و مفید و جذب شاگرد بیشتر



در این بخش، چند نکته برای ثبت آگهی تدریس موثر و مفید ارائه شده است.



1- توضیحات آگهی تون می تونه کاملتر باشه. اگر نظرات دانش آموزان قبلیتون که موفق شدن و رتبه آوردن رو بذارید می تونه مفید باشه. متن آگهی خودتون رو تا جایی که ممکنه کامل بنویسید. رزومه کاملی از خودتون ارائه بدید.

2-به عنوان مثال، اگر فیزیک کنکور تدریس می کنید، تو عنوان آگهی و متن آگهی تدریس فیزیک دبیرستان رو هم بذارید. کسانی که برای فیزیک دبیرستان با شما تماس می گیرن ممکنه بعدا تدریس فیزیک کنکور رو هم ازتون بخوان. به صورت کلی در عنوان آگهی مهمترین دروسی که تدریس می کنید رو بیارید و در متن آگهی اسم همه ی درسهایی که می تونید تدریس بکنید رو بیارید.

3-اگر آگهی شما در ایران مدرس کمتر از 7 ستاره هستش (مثلا آگهی 1 ستاره دارید)، یک هفته مونده به انقضای آگهی، آگهی تون رو 7 ستاره کنید. به همون نسبت یک هفته براتون حساب میشه. شاید چون از بالا شروع می کنن به تماس گرفتن و شما پایین تر قرار دارید، با شما تماس نمیگیرن.

4- یکی دو تا جزوه نمونه خودتون رو همینجا تو ایران مدرس بذارید و شماره تماس هم تو اونا قرار بدید. جزوه بازدید آگهی تون رو افزایش می ده. اگر جزوات خوبی ارائه بدید دانش آموزان و دانشجویان برای بحث تدریس بعدا ممکنه باهاتون تماس هم بگیرن.

5- برای فیزیک کنکور و دروس کنکوری در حالت کلی شاگردها و والدین آنها سخت اعتماد میکنن. مطمئن باشید آگهی تون رو دیدن ولی تماس نگرفتن. تا جایی که ممکنه متن رو کامل بنویسید.



فواید و مزایا استفاده از کلاسها و جلسات تدریس خصوصی



تدریس خصوصی در بسیاری از مواقع برای پیشرفت در تحصیل و موفقیت تحصیلی می تواند موثر و مفید باشد. تدریس خصوصی برای افزایش معدل و کسب درصد بالا در کنکور هم می تواند تاثیرگذار باشد. کلاسهای تدریس خصوصی به نسبت کلاسهای گروهی مزیتهایی دارد که در این مقاله تعدادی از آنها بیان می گردد.



در کلاسهای تدریس خصوصی و نیمه خصوصی تعداد دانش آموزان و دانشجویان به نسبت کلاسهای گروهی بسیار کمتر است (معمولا از 1 تا 3 نفر). بنابراین یادگیری بسیار بهتر اتفاق می افتد. چون کلاسهای خصوصی به نسبت کلاسهای گروهی بسیار خلوت تر است و تعداد دانشجویان یا دانش آموزان خیلی کمتر است، اشکالات اساسی افراد متقاضی تدریس خیلی زودتر رفع خواهد شد. افراد می توانند تمام سوالهای خودشان را حتی اگر مربوط به پایه های قبلی باشد بپرسند. در کلاسهای گروهی بسیاری از دانشجویان و دانش آموزان حتی از مطرح کردن سوالات خودشان سرباز می زنند. چون فکر می کنند ممکن است مورد تمسخر دیگران قرار گیرند و یا ممکن است سوالشان خیلی ابتدایی باشد. در کلاسهای خصوصی حتی می توان اشکالات پایه های قبل را رفع کرد.



کلاسهای خصوصی به لحاظ زمانی هم انعطاف بالایی دارد. جلسات تدریس خصوصی را به تناسب وقت مدرس و دانشجو یا دانش آموز در هر ساعتی از روز می توان برگزار کرد. کلاسهای مدرسه و دانشگاه در وقتهای مشخصی برگزار می گردد و در ساعت مقرر ممکن است دانشجو یا دانش آموز بازدهی خوبی نداشته باشد. مثلا اگر دانشجویی صبح زود می تواند مباحث را بهتر یاد بگیرد، کلاسهای تدریس خصوصی را می توان صبح هنگام برگزار کرد.



مزیت دیگری که کلاسهای تدریس خصوصی دارد این است که اگر کلاسهای تدریس خصوصی به نظر دانشجو یا دانش آموز مفید و موثر نباشد، خیلی راحت می تواند مدرس خودش را عوض کند. در دانشگاه یا مدرسه چنین امکانی وجود ندارد. البته در مرحله اول باید سعی شود که با یک مدرس خصوصی خوب هماهنگی انجام گیرد. برای مشاهده لیست مدرسین تدریس خصوصی ثبت نامی در وب سایت حاضر (ایران مدرس) و انتخاب مدرس مورد نظرتان بر روی عبارت تدریس خصوصی کلیک کنید.



با توجه به مطالب گفته شده واضح است که اگر از کلاسهای تدریس خصوصی به درستی استفاده شود و در کنار آن خود دانش آموز و دانشجو مطالعه کند و تمرین و مسئله هم حل نماید، این کلاسهای می تواند مفید و موثر باشد و در پیشرفت تحصیلی و موفقیت در تحصیل موثر واقع شود.



برای موفقیت در تدریس و تدریس خصوصی موارد زیر را مد نظر داشته باشید:



1- کلاسهای تدریس را در زمان مناسب برگزار کنید. به عنوان مثال اگر شاگرد شما تا ساعت 4 بعد از ظهر کلاس مدرسه یا دانشگاه را دارد، بعد از ان دیگر جلسه تدریس خصوصی نذارید. چون شاگرد شما کاملا خسته است و کلاس تدریس خصوصی برای او بازدهی ای نخواهد داشت. بهتر است با شاگردهای خودتان حرف بزنید و ببینید که بیشترین بازدهی را در چه ساعتی از روز دارند و کلاس تدریس خصوصی را در ان ساعت برگزار کنید.



2- قبل از حضور در جلسات تدریس و تدریس خصوصی آمادگی لازم را در خودتان ایجاد کنید. تا جایی که می توانید بر مباحث تدریسی مسلط باشید. اگر کار تدریس را به تازگی شروع کرده اید در ابتدای کار چند درس محدود را درس بدهید تا خوب بر انها مسلط شوید. در ادامه می توانید تعداد درسهای تدریسی خودتان را بیشتر کنید. قبل از جلسات تدریس وقت بذارید و بر مطلب مسلط شوید.



3- جلسات تدریس را خیلی طولانی برگزار ننمائید. جلسات تدریس و تدریس خصوصی را بیشتر از 90 دقیقه ادامه ندهید. اگر در ایام امتحانات مجبور شدید این کار را انجام دهید، هر یک ساعت یک بار به شاگردتان استراحت بدهید.



4- در جلسات تدریس خصوصی متکلم وحده نباشید. در حین تدریس به صورت مداوم از شاگرد یا شاگردهایتان سوال بپرسید. با پرسیدن سوال متوجه خواهید شد که شاگردهای شما چه مقدار از مطلب را متوجه شده اند. در کلاسهای تدریس گروهی وقتی از یکی از شاگردها سوال می پرسید بقیه هم حواسشان را جمع می کنند و این برای یادگیری آنها بهتر است.



5- میزان یادگیری شاگردهایتان را ارزیابی کنید. به شاگردانتان تمرین و مسئله بدهید و حل تمرینها را از آنها بخواهید. اگر کلاس تدریس خصوصی دارید هر از چند گاهی در جلسه تدریس تمرینی را به خود شاگردتان بدهید تا حل کند. ببینید که کلا چقدر یاد گرفته است. آیا مطالبی را که ارائه کرده اید می تواند حین حل تمرین و مسئله استفاده کند؟



مطالعه نمائید: نحوه خوب تدریس کردن و موفقیت در تدریس خصوصی



چرا از کلاسهای تدریس خصوصی استفاده کنیم؟



اگر این سوال که "چرا از کلاسهای تدریس خصوصی استفاده کنیم؟" برای شما هم مطرح است این مطلب را بخوانید. در موارد زیر استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی می توانید مفید و موثرباشد:



1- داشتن غیبت در کلاسهای تدریس مدرسه یا دانشگاه: اگر به هر دلیلی نتوانستید در کلاسهای تدریس مدرسه و دانشگاه شرکت نمائید، با شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی می توانید آن را جبران کنید. البته به امید کلاسهای خصوصی غیبت نکنید و اگر دلیل موجهی داشتید و غیبت کردید آنگاه استفاده از کلاسهای خصوصی را مد نظر داشته باشید.



2- کیفیت پایین تدریس مدرس و معلم در مدرسه و یا استاد در دانشگاه: گاها پیش می آید که مدرس، معلم یا دبیر و استاد شما خوب تدریس نمی کند و با وجود اینکه شما به صورت مرتب در کلاسهای مدرسه یا دانشگاه حاضر می شوید، با این وجود مطلب را متوجه نمی شوید. در این حالت نیز استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی مفید و موثر است.



3- داشتن ضعف در یک یا چند درس یا در بعضی از مباحث یک درس: در حالتی که در یک یا چند درس اشکال دارید و یا در مباحثی از یک درس اشکال دارید نیز کلاسهای خصوصی می تواند مفید باشد. در این حالت خودتان درس را می خوانید و برای رفع اشکال می توانید چند جلسه محدود از کلاسهای تدریس خصوصی استفاده کنید.



4- عدم توانایی در حل تمرین و مسئله: در بسیاری از اوقات دانش آموزان و دانشجویان درس را به خوبی یاد می گیرند ولی در حل مسائل و تمرینها ناتوان هستند. در چنین حالتی هم می توان از کلاسهای تدریس خصوصی استفاده کرد و بعد از یک توضیح مختصر در مورد درس، بیشتر وقت کلاس را به حل تمرین و مسئله اختصاص داد.



5- داشتن اشکال در تست زنی در ایام مطالعه برای کنکور: اگر برای کنکور مطالعه می کنید و درسها را خوب یاد نمی گیرید و با درس را خوب یاد می گیرید و خوب نمی توانید تست بزنید، از مدرسین خصوصی تدریس کنکور مشورت بگیرید و کلاسهای خصوصی را با آنها هماهنگ کنید. برای مشاهده لیست مدرسین تدریس کنکور بر روی عبارت تدریس خصوصی کنکور کلیک کنید.



6- نداشتن فرصت کافی برای خواندن درس: اگر برای تمام کردن درس وقت کافی ندارید و یا مثلا برای هدف خاصی می خواهید زبان انگلیسی را سریعتر یاد بگیرید و یا در ایام امتحانات برای حل تمرین و مسئله وقت کافی ندارید، در این حالت نیز یک مدرس خصوصی خوب که بر مبحث مسلط باشد خیلی سریع می تواند مطلب را برای شما جمع کند.



7- قصد ایجاد تحول در تحصیل و موفقیت تحصیلی: اگر در ترم حاضر قصد دارید معدل خودتان را افزایش دهید و در نحوه درس خواندن خودتان تحولی ایجاد کنید، در این حالت نیز یک مدرس خوب که پشتیبان شما باشد و در عین حال در پیشرفت تحصیلی و یاد گرفتن درس به شما کمک کند بسیار مفید و موثر خواهد بود. اگر ترمهای قبل نتیجه خوبی نگرفته اید، در ترم پیش رو برای موفقیت در تحصیل از کلاسهای تدریس خصوصی استفاده کنید.



مطالعه مقاله
نحوه داشتن کلاس های تدریس خصوصی و گروهی خوب، موفق و اثر بخش هم پیشنهاد می شود.



سایت ایران مدرس تا سال 98 بیش از  19000 مدرس ثبت نامی دارد. تا مرداد 95 تعداد مدرسین ایران مدرس به نزدیک 14000 مدرس هم خواهد رسید. ایران مدرس پربازدیدترین سایت تدریس ایران است و در ایام امتحانات بازدید روزانه آن به 25000 بازدید در روز هم می رسد. ایران مدرس از نظر گوگل هم کاملا بهینه است. سایت ایران مدرس در نتایج جستجوی گوگل برای عبارتهای شامل "تدریس خصوصی" در صفحه اول نتایج قرار دارد.



 


آمار بازدید: 1005 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image