ارتباط مستقیم با 30639 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
ایران مدرس مقاله معرفی رشته های تحصیلی نقش تجربه كارمندان در حرفه ای کردن فضای كسب‌ و كار

نقش تجربه كارمندان در حرفه ای کردن فضای كسب‌ و كار

به اشتراک گذاری

نقش تجربه كارمندان در حرفه ای کردن فضاي كسب‌ و كار در این بخش مورد بررسی قرار گرفته است. در راستاي موفقيت طرح‌ها و ارتقاي بهره‌وري - تجربه كارمندان فضاي كسب‌و كار را حرفه‌اي مي‌كند

پیشنهاد ویژه ایران مدرس: آشنايي با راه‌كارهاي موفقيت در كسب و كار آنلاين

اشاره:

آيا تا كنون به نقش تاثيرگذار مهارت‌هاي ميان فردي كارمندان و بازتاب آن‌ها در اتخاذ تصميمات كليدي مديران در سازمان‌ها انديشيده‌ايد؟ فضاي كسب‌و كار محيطي پويا براي ارتقاي شغلي و بروز استعدادها و مهارت‌هاست. از اين منظر با توجه به اهميت و شناسايي كارمندان متبحر در مصاحبه‌ها، مي‌توان طرح‌هاي كسب‌وكار را بر پايه استعدادها و تخصص‌هاي آن‌ها اجرايي‌كرد.

روانشناسي كار

آگاهي از آخرين اطلاعات، علوم و فناوري‌هاي نوين، تاثير فزاينده‌اي بر جريان اشتغال دارد. اغلب مديران سعي مي‌كنند تا با راهكارهاي جديد از روش‌هاي سنتي مديريت فاصله بگيرند و با اجراي الگوهاي نوين، بهره‌وري را افزايش دهند. افزايش اختيارات كارمندان، مسئوليت‌پذيري، اعتماد به‌ نفس، بازدهي مطلوب، استفاده از فضاي كار مناسب، ايجاد انگيزه، برقراري ارتباط صميمانه، ارائه تسهيلات، استفاده از سالن‌هاي ورزشي، رنگ‌آميزي و تغذيه مناسب در محيط كار ازجمله اقداماتي است كه مديران عصر جديد سعي مي‌كنند تا با ابتكار عمل و تنوع، ميان كارمندان رقابت ايجاد كنند و فضاي كاملا مطلوبي را براي پيشرفت و ارتقاي آنان فراهم آورند.


انتظارات كارمندان

فضاي خشك و اجراي مقرات سنتي هيچ‌گاه نمي‌تواند موجب خلق مهارت‌ها و استعدادهاي كارمندان شود. نخستين عامل براي شكوفايي استعدادهاي پنهان، فرآهم‌آوردن بستر مناسب، آرامش، اعتماد، خطرپذيري و درنهايت ايجاد رابطه منطقي و پايدار مدير با كارمندان است. تغيير در نظام مديريت و تبديل قالب‌هاي سنتي به ساختاري جديد، نه‌تنها موجب افزايش بهره‌وري خواهد شد، بلكه فضاي كاملا مطلوبي را براي بازپروري مهارت‌ها، افزايش اعتمادپذيري، حس مسئوليت‌پذيري و درنهايت ارتقاي شغلي ايجاد مي‌كند.

پیشنهاد می کنیم مقاله چگونه در زمینه تدریس خصوصی کار کنیم و درآمد بالایی داشته باشیم؟ را هم بخوانید.

راهبردهاي مديران در استخدام كارمندان و همگام‌شدن با فناوري اطلاعات

با افزایش تقاضاها برای جذب و به کارگیری کارمندان باتجربه و حرفه‌ای در سازمان‌ها و شرکت‌ها، مدیران سعی می‌کنند تا با واگذاری اختیارات و مسئولیت‌ها به آنان، اهداف تجاری خویش را عملي كنند و با تسریع در اجرایی‌کردن طرح‌ها بستر مناسبی برای توسعه فعالیت‌های کسب و کارشان فرآهم آورند.

امروزه فناوری اطلاعات و روانشناسی محیط کار، ابداعات عظیمی درعرصه كسب‌وكار ایجاد کرده است. از تغییر و تحول در نوع رنگ و روشنایی محيط کار و ورزش تا دورکاری و پروژه‌های تحقیقاتی، همه به نوعی سبک‌ها و توانایی‌های کارمندان را مورد بررسی قرار می‌دهند تا با تنوع و پویایی بیشتر، ظرفیت‌ها، خلاقیت‌ها، مسئولیت‌پذیری و درنهايت حسن اجرای خدمات هر کس را بیازمایند.

همزمان با ایجاد تغییرات و تحولات بنیادین در راستای ارتقای نظام مدیریت، کارمندان نیز به تبع، رشد چشمگیری خواهند یافت. بر مهارت‌های‌شان افزوده و استعدادهای نهان در قالب توسعه تولید و کارآیی بیشتر نمایان می‌شود. جهانی‌شدن بازتاب‌های گسترده‌ای دارد که همگام شدن شرکت‌ها و سازمان‌ها با یکدیگر برای ارتقای بیشتر و استفاده از الگوهای برتر، تنها بخشی از فرآیند پیشرفت به شمار مي‌آيد.

اقتصاددانان بر این باورند که برای بهره‌وری و تولید بیشتر باید بیش از پیش بر مهارت‌ها و دانش کارمندان توجه کرد زیرا اگر منابع انسانی کارآزموده‌ای را تربیت کنیم به تبع چرخ‌های تولید کشور با فعالیت‌ و شتاب بیشتری به گردش درخواهند آمد.

در این راستا فناوری اطلاعات موجب به وجود آمدن بسترهای کاملاً مناسبی برای تغییرات بنیادین در سیستم‌های مدیریتی و روابط متقابل میان مدیران و کارمندان شده است. این تغییرات به قدری چشمگیر است که از نخستین مراحل جذب و استخدام کارمندان و شیوه‌های مصاحبه تا آخرین مراحل ارزیابی مهارت‌های تئوری و عملی، از شیوه‌های کاملا‌ به روز و مدرن استفاده می‌شود. حتی پس از گذشتن از سد استخدام، کارمندان برای آشنایی بیشتر با محیط کار و افزایش مهارت‌ها، در دوره‌های سه تا شش ماهه آموزش می‌بینند تا از دانش کافی برخوردار شوند.

مطالعه این مقاله هم مفید است:
رابطه بین ارتقای شغلی و احتمال ابتلا به بیماری قلبی

جايگاه علايق و مهارت‌ها در ارتقاي شغلي

بي‌شك ميزان علاقه و انگيزه هر فرد در به اثبات رساندن توانمندي‌ها و ارتقاي شغلي‌اش نقشي تاثيرگذار دارد. تحصيل در دوران دانشگاه، دوره‌هاي آموزشي ضمن خدمت، محيط كار، تعاملات اجتماعي و همكاران، زمينه‌هاي ايجاد يك شغل و فعاليت مشخص را در شما به وجود مي‌آورند. استعدادهاي‌تان زماني شكوفا مي‌شوند كه در معرض فعاليت‌هاي مختلف اما مرتبط قرار گيريد.

تخصص

نخستين و يا به بياني، مهم‌ترين ويژگي كارمندان باتجربه و متبحر، حرفه، تخصص و ميزان مهارت است كه پذيرش يا رد آنان را نزد مدير تعيين مي‌كند. اگر تخصص نداشته باشيد، فرصتي براي پيشرفت نخواهيد داشت و هميشه يك كارمند ساده باقي خواهيد ماند. زيرا اولين معيار سنجش، ‌تخصص است. مديران شركت‌ها به همين طريق كارمندان شايسته را با مصاحبه‌ها و آزمون‌هاي مختلف ارزيابي مي‌كنند.

مسئوليت

مسئوليت‌هاي شغلي، دليلي آشكار بر پذيرش عملكرد‌هاي موفق هر كارمند در مواجهه با فرامين مدير است. مسئولیت بیشتر باعث می‌شود تا فرد توانایی‌های خود را در مهارت‌ها و وظايف مختلف آزمایش كند و مسیر رشدش در محیط کار را بازيابد.

آينده‌نگر باشيد

اگر از جايگاه شغلي، ارزش و تاثیر نهایی محيط فعاليت‌تان آگاه نباشید احتمالا انگیزه‌ای هم برای درست کار کردن نخواهید داشت. اما اگر دقيقا بدانيد که در نهايت، نتیجه کار چه تحولاتي در آينده شغلي‌تان پديد خواهد آورد،‌ انگيزه‌تان نيز افزايش مي‌يابد.

آگاهي و اطلاع از روند فعاليت‌ها در بازار كسب‌وكار می‌تواند ايده‌هاي كاملا بكري به وجود آورد. ایده‌ای که فقط شما می‌توانید به آن هویت بدهید و آن را اجرایی‌کنید. در این شرایط درک و دانش شما در کنار توانایی‌های شرکت قرار می‌گیرد و باعث می‌شود مسیر کاری و زندگی‌تان متحول شود.

پیشنهاد می شود مقاله
آشنایی با راهبردهاي موفقيت در استخدام را هم مطالعه نمائید.

تمركز و تفويض اختيارات به كارمندان شايسته

در سازمان‌هاي متمركز، مديران ارشد و آنــــــان كه در رأس سازمان هستند حق تصميم‌گيري دارند. در سازمان‌هاي غيرمتمركز همين تصميمات در سطوح پايين‌تر گرفته مي‌شود. مسئله فقدان تمركز به صورت يكي از معماهاي لاينحل درآمده، زيرا در سازمان‌هايي كه ديوانسالاري، به صورت صددرصد رعـــايت مي‌شود همه تصميمات به وسيله مديريت عالي سازمان اتخاذ خواهد شد. ولي با بزرگتر‌شدن سازمان و بالارفتن تعـــداد كاركنان، واحدها و دواير، نمي‌توان همه تصميمات را به مقام عالي سازمان ارجاع كرد، يا اينكه ميزان بار تصميم‌گيري به حــــدي مي‌رسد كه يك مقام ارشد نمي‌تواند آن را تحمل كند. بنابراين، نتيجه تحقيقاتي كه روي سازمان‌هاي بزرگ انجـــام شــــده است نشان مي‌دهد كه پديده عدم تمركز در آن‌ها بيشتر رعايت مي‌شود.

هرچه مديران به زيردستان اعتماد بيشتري داشته باشند و آنان را افرادي شايسته بدانند تفويض اختيارات نيز بيشتر خواهد شد. اگر در سيستم بازخورد مناسبي براي ارزيابي نتايج تصميمات وجود داشته باشد، عدم تمركز نيز بيشتر خواهـــد شد. به بيان ديگر هرچه تصميمات اتخاذ شده به وسيله يك واحد، بر عمليات واحدهاي ديگر تاثيرگذارتر باشد، ميزان مشاركت ساير واحدها درتصميم‌گيري بيشتر مي‌شود و زمينه را براي عدم تمركز سازماني فراهم مي‌آورد.

كلام آخر

در عصر ارتباطات و فناوري‌هاي نوين، تخصص و مهارت جزو مهم‌ترين مشخصه‌هاي كارمندان در احراز سمت‌هاي مختلف سازماني محسوب مي‌شود. هرچه ميزان تبحر و كارآيي و سابقه كارمندان در اجراي مسئوليت‌هاي مختلف شغلي بيشتر باشد، به همان نسبت نيز مديران مختلف بر صلاحيت‌هاي آنان مهر تائيد مي‌زنند.

اما به راستي از كجا بايد آغاز كرد تا به قله‌هاي موفقيت و مقبوليت رسيد؟ با نگاهي اجمالي بر عملكردها و شايستگي‌هاي خود در مشاغل مختلف و ارزيابي مهارت‌ها، ايده‌آل‌هاي شغلي خودتان را بازخواهيد يافت. رابطه تحصيل و تجربه را هميشه به خاطر بسپاريد. هر اندازه كه تحصيلات بيشتري داشته باشيد، به تبع مسئوليت‌ها و مهارت‌هاي‌تان نيز بيشتر خواهد شد.

بايد صبور باشيد. دست‌يابي به سكوي موفقيت امكان‌پذير، اما كمي طولاني مدت است. تجربه مشاغل مختلف و مطاله، زمينه‌هاي صعود شما را فرآهم مي‌آورند. هميشه به ياد داشته باشيد، براي رسيدن به ايده‌آل‌هاي شغلي و تحصيلي بايد بهايي را بپردازيد و اين بها تلاش و پيگيري مداوم شما در حرفه و تحصيل خواهد بود.

Writer: Bill Barnett

مترجم: سيد رسول ميرزايي موسوي

منبع:بازارکار



مطالعه کنید: آشنايي با كليدهاي موفقيت در تجارت


آمار بازدید: 2080 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image