ارتباط مستقیم با 30457 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
تدریس خصوصی ایران مدرس
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس مقاله معرفی رشته های تحصیلی چگونه در مقطع دبیرستان انتخاب رشته کنیم؟

چگونه در مقطع دبیرستان انتخاب رشته کنیم؟

به اشتراک گذاری

یکی از انتخاب های مهم در دوران تحصیل، انتخاب رشته و تعیین رشته در دوران دبیرستان است. انتخاب رشته صحیح و اصولی در این دوران باعث می شود که در ادامه تحصیل به موفقیت های چشمگیر دست پیدا کنیم.



پیشنهاد ویژه ایران مدرس: توصیه هایی برای انتخاب رشته کنکور و دبیرستان

برای انتخاب رشته در دوران دبیرستان باید عوامل مختلفی از جمله علاقه؛ توانایی ها و بازارکار رشته های مختلف در آینده در نظر گرفته شود.

در زمینه علاقه، به صورت کلی می توان گفت که اگر مثلا شما به دروسی همچون ادبیات، عربی و ... علاقه دارید رشته علوم انسانی برای شما مناسب است. اگر دروسی مانند فیزیک و ریاضی را دوست دارید باید به رشته ریاضی بروید و اگر به دروسی مانند زیست علاقه مند هستید، رشته تجربی گزینه مناسبی است.



مطالعه مقاله کتابی که به انتخاب بهترین رشته تحصیلی کمک می‌کند هم مفید است.

ولی به هر حال در انتخاب رشته، نباید تنها به علاقه اکتفا کرد. ممکن است شما به عربی علاقه داشته باشید ولی توانایی زیادی در ریاضی و فیزیک داشته باشید و در این دو درس نمره بهتری بگیرید. بنابراین شاید انتخاب رشته ریاضی برای شما بهتر باشد.


علاوه بر موارد ذکر شده، بازارکار رشته های مختلف نیز مهم است. اگر به رشته خاصی علاقه دارید در رابطه با آینده شغلی آن نیز تحقیق کنید. اگر بازارکار یک رشته خاص مناسب نیست داشتن علاقه به آن و یا دارا بودن توانایی در آن که در اولویت های بعدی هستند، توجیه خوبی برای انتخاب آن رشته نیست. برای خواندن مطلبی در زمینه مقایسه بازارکار رشته های تجربی و ریاضی، بر روی لینک زیر کلیک نمائید.



پیشنهاد می شود مطالعه کنید: مقایسه بازارکار رشته های تجربی و ریاضی

برای یک انتخاب رشته صحیح به خواندن همین مطلب اکتفا نکنید. با مدرس و معلم خود مشورت کنید و از مشاوره افراد با تجربه در این زمینه بهره بگیرید.
اشتباهات در زمان انتخاب رشته

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 4645 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image
نظرات کاربران
زهرا شنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۱

من نهمم ولی تا یادم هست برای اینکه چه رشته ای انتخاب کنم درگیرم دیکه دارم دیوونه میشم واقعا دارم دیوونه میشم چی کار کنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

سلمان شیری دوشنبه ۰۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۸

من الان نهم می خوانم وامسال بایدرشته انتخاب کنم ومن ریاضی ام ضعیف است وبه رشته تجربی علاقه دارم دررشته تجربی ریاضی مهم است یانه?