ارتباط مستقیم با 30598 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس مقاله بازار کار آشنايي با كليدهاي موفقيت در تجارت و موفقیت شغلی

آشنايي با كليدهاي موفقيت در تجارت و موفقیت شغلی

به اشتراک گذاری

تا كنون چند بار با انواع مشاغل و افراد متخصص مواجه شده ايد ؟ شغلها و افراد را چگونه ارزيابي مي كنيد ؟ شناخت و آگاهي از شغل مهمترين معيارهاي سنجش هستند . كارفرما يا كارمند بودن زياد مهم نسيت ، احساس مسئوليت ، رضايت شغلي ، اعتماد به نفس و انگيزه از مهمترين عوامل موفقيت هستند . پس سعي كنيد در هر جايگاه و رتبه شغلي كه هستيد ، بهترين باشيد وبه خودتان و شغلتان افتخار كنيد ، در اين مقاله راههاي موفقيت شغلي و موفقیت در تجارت را بررسي مي كنيم .

پیشنهاد ویژه ایران مدرس: آشنايي با راه‌كارهاي موفقيت در كسب و كار آنلاين

لباس كار !

اصلا مهم نيست كه چه حرفه اي داريد ، هرشغلي لباس مخصوص به خود را دارد . مثلا كت وشلوار، مناسب يك مشاور حقوقي است . لباس يك باغبان لباسي مارك دار و مشخص است . لباس كار تنها

پوششي معمولي است ، اين شما هستيد كه به لباس ارزش مي دهيد ، اغلب مردم افراد را با لباس كار و مهارتشان ارزيابي مي كنند ، پس سعي كنيد حتي اگر يك باغبان ساده هم هستيد در شغلتان بهترين باشيد ، جامعه از مشاغل مختلف تشكيل شده است و هر كسي در هر جايگاه شغلي محترم است .

ارتباط موثر !


اصلي ترين بخش يك شغل ايجاد ارتباط مناسب است . روابط عمومي يك شركت يا موسسه قلب تپنده و موتور محرك آن به حساب مي آيد . مخاطب در وحله اول به بخش روابط عمومي مراجعه مي كند ، پس روابط عمومي بالا ، روان شناسي رفتاري و تجربه از خصوصيات ممتاز كارمندان اين بخش است. شما در جايگاه يك كارفرما ناگزيريد كه هرروز با مشتريان مختلف و رفتارهاي گوناگون مواجه شويد . در واقع رفتارتان معرف شغل ، تجربه و خدماتتان است . هنگام برخورد با مشتريان همواره خونسرد ومتين باشيد و واضح صحبت كنيد . يك نكته را هرگز از ياد نبريد ، مشتريان هميشه مراقب رفتار ، حركات و حالت چهره شما هستند . هميشه با انرژي و با تبسم ظاهر شويد . " هيچگاه تاثير برخورد اول تكرار نخواهد شد و براي هميشه در ذهن مشتري باقي خواهد ماند ".

اهميت پوشش و آراستگي !

آيا تاكنون دقت كرده ايد چرا اكثر تاجرها و مديران كت وشلوار مي پوشند و عطري گران قيمت به خود مي زنند ؟ پاسخ كاملا واضح است . آراستگي و ظاهر شما دقيقا برديگران تاثير مثبت و منفي مي گذارد . شايد باوركردني نباشد ولي با اطمينان مي گويم 50 درصد شخصيت افراد را مي توان از طرز لباس پوشيدنشان تشخيص داد. علاوه براين پوشيدن لباس مناسب نوعي احترام به خود است . بنابراين براي ملاقات با مشتريان ،بهترين لباستان را بپوشيد و هميشه لبخند بزنيد زيرا اينكار به شما و مخاطبتان اعتماد به نفس مي دهد .

نظافت محل كار !

اگر مدير يك شركت يا فروشگاه هستيد ، بايد به نظافت محل كارتان توجه كنيد . زيرا محيط كارتان در واقع بازتاب افكار وعقايد شماست و مشتريان در نگاه اول وقتي به ويترين فروشگاهي خيره مي شوند انعكاس سليقه شما را مي بينند ." ويترين مغازه شما نه تنها پنجره ذهن شماست ، بلكه بهترين تبليغ براي كارتان است ".

پیشنهاد می شود مقاله آشنایی با راهکارهای مدیریت کسب و کار را هم بخوانید.

شناخت شغلي !

آگاهي و شناخت شغلي نخستين گام در تجارت است . برخي ها بدون توجه به شغلشان و بازتاب آن در جامعه تنها براي دريافت حقوق كار مي كنند . در واقع هر شغلي يك دانشگاه متفاوت است . مشتريان نيز بدون شناخت قبلي هرگز خريد نمي كنند ، حتي گاهي براي دريافت محصول مورد علاقه شان ساعتها و حتي روزهاي فراواني را به جستجو مي پردازند .

ادامه تحصيل !

كسب دانش از ديرباز در فرهنگ اغليب كشورها وجود داشته ، و امروزه تا جايي پيش رفته كه متخصصين براي كار وتدريس راهي ديگر كشورها مي شوند . اما چقدر تحصيلات در پيشبرد كاري موثر است ؟ مسلما يك مدير و يا حتي فروشنده دوره گرد تحصيلكرده ، روش هاي عرضه كالا به مشتريانش را بهتر اجرا مي كند . با كسب اطلاعات بيشتر و آگاهي از علوم و فن آوري هاي پيشرفته قطنا در كارتان موفق تر خواهيد بود .

مطالعه این مقاله هم مفید است:
چگونگی کسب درآمد بالا از کار و شغل تدریس خصوصی

آداب ارتباط شغلي !

امروزه در دنياي تجارت تفاوتها در عرضه كالا و خدمات بسيار ناچيزاست . تنها چيزي كه شما و كالايتان را از ديگران در اين رقابت متفاوت مي سازد ، چگونگي روابط و ميزان تجربه با مشتريان است . مناسب ترين راه براي ارتقاي فروش محصولات و محبوبيت بكارگيري قوانين و يادگيري نحوه صحيح مهارتهاست . آداب تجارت صرفا يك سري قوانين خشك و رسمي نيست ، بلكه چگونگي ارتباط موثر و قابل احترام است .

سرمايه گذاري مطمئن !

پس اندازتان را در شركتي مطمئن سرمايه گذاري كنيد . اگر مدير شركت يا فروشگاه هستيد با آينده نگري و بينشي مناسب اينكاررا انجام دهيد . تجربه هاي شخصي نيز در اين راه به شما كمك مي كنند و مانند مهارت هاي شغلي مفيد هستند . مهمترين عامل در سرمايه گذاري قدرت ريسك پذيري است . اگر مي خواهيد از پله هاي ترقي زودتر عبور كنيد بايد آينده نگر و ريسك پذير باشيد .

ملاقات هاي كاري !

هرروز يك برنامه ملاقات در ساعات كاري خود قرار دهيد . اين ملاقاتها بسته به نوعشان مختلفند . واز يك مشتري ساده تا مديران ديگر شركتها وحتي همكاران ادامه خواهد يافت . در اولين برخوردها بسيار دقت كنيد ونكات كليدي و روانشناسي رفتاري و كلامي را هرگز از ياد نبريد . مثلا لبخند بر لب داشته باشيد ، دقيقا به چشمان مخاطب نگاه كنيد و در دست دادن پيشقدم شويد و با صدايي ملايم و متين خود را معرفي كنيد . هميشه نام افراد را به خاطر بسپاريد و تا زمانيكه با آنها صميمي نشديد ، هرگز آنها را با نام كوچك صدا نكنيد . اگر دقت كنيد مي بينيد كه همين نكات به ظاهر ناچيز و كوتاه چنان اعجازي بوجود مي آورند كه بازتاب آن را در زندگي و محيط كارتان خواهيد ديد .

تجارتتان را جهاني كنيد !

خودتان شاهد اين مسئله هستيد كه جهان امروز جهان رقابت است . براي پيوستن به قطار پيشرفت و جهاني شدن بايد با علم روز همگام شويد . امروز عصر ارتباطات است كه حرف اول را مي زند و دنياي تجارت نيز از اين قاعده مستثني نخواهد ماند. پيش از اينكه تجارت خود را جهاني كنيد و وارد دنياي صادرات شويد ، حتما با افراد با تجربه مشورت كنيد و از راهنماييهاي آنان استفاده كنيد . هميشه از يك اصل و قاعده پيروي نكنيد . اين حرفه رموز خاص خود را دارد . ديگر مشتريان شما افراد عادي شهرتان نيستند ، بلكه مشترياني بين المللي و حرفه اي هستند . پس سعي كنيد آداب و رسوم تجارت با آنان را نيز بياموزيد .

محصولاتتان را گسترش دهيد !

پس از مدتي تجارت و كسب پول لازم ، ديگر زمان آن است كه تجارت خود را به مكان ديگري انتقال دهيد . بگذاريد واضح تر عنوان كنم ، شعبه دوم شركت خود را افتتاح كنيد . از تكنيك هاي پيشرفته ارتباطي مانند ايميل و اينترنت استفاده كنيد . منظورم اين نيست كه تمام روز پشت ميز كامپيوتر بنشينيد و از طريق دنياي مجازي تجارت كنيد ، بلكه دانستن علوم مختلف تجارت شما را آسانتر خواهد كرد .از طرفي ديگر لازم نيست براي ديد و بازديد مسافتي طولاني را سفر كنيد ، مي توانيد با يك ايميل اينكار را انجام دهيد و تنها براي عقد قرارداد به آن كشور سفر كنيد . با اينكار مشتريان هميشه در دسترس شما خواهند بود .خونسرد باشيد !

هرگاه مشكلي در كار پيش آمد خونسردي خود را حفظ كنيد و با آرامش كامل بدنبال بهترين راه حل باشيد . براي جلوگيري از بحران اين چهار مرحله را رعايت كنيد . 1 . هميشه اشتباه خود را بپذيريد . 2 . با ديگران همدردي كنيد . 3 . از هيج كمكي به ديگران دريغ نكنيد . 4 . هميشه از قبل موانع و مشكلات را پيش بيني كنيد و تصميمات معقول و منطقي را اتخاذ كنيد . هميشه به ياد داشته باشيد ، عصبانيت و تصميمات لحظه اي خسرات جبرات ناپذيري به شما و سرمايه تان وارد مي كند .

مطالعه مقاله
آیا با فعالیت در زمینه تدریس خصوصی می توان از شغلهای کارمندی درآمد بالاتری کسب کرد؟ را هم پیشنهاد می کنیم.

مغرور نشويد !

اصلا تصور نكنيد كه تجارتتان هميشه به همين وضع باقي خواهد ماند و در آينده دچار هيچ مشكلي نخواهيد شد . اشتباه نكنيد ، شما در آغاز اين راه پرخطر هستيد و اگر لحظه اي درنگ كنيد ميليونها دلار از دستتان خواهد رفت و ورشكست خواهيد شد . كمي به اين طرف سكه هم نگاه كنيد . و هميشه به همه چيز خوشبين نباشيد . دنياي تجارت هيچگاه به كسي رحم نخواهد كرد و هركس به اندازه توان و دانشش در اين زمينه از آن بهره خواهد برد . تجربه ، دانش و ريسك پذيري سه مثلث موفقيت در تجارت هستند . در واقع تجارت بيش از هر چيز بر صبر استوار است . فرايند توليد وعرضه وتقاضا روندي مكمل و همسو دارد پس اگر آدم صبوري نيستيد هيچگاه تجارت نكنيد .

ترجمه: سيد رسول ميرزايي موسوي

منبع: بازارکار


آمار بازدید: 1078 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image