ارتباط مستقیم با 30629 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس مقاله کنکور مصاحبه با رتبه 96 رشته مهندسی IT کنکور ارشد 92

مصاحبه با رتبه 96 رشته مهندسی IT کنکور ارشد 92

به اشتراک گذاری

مصاحبه با رتبه 96 رشته مهندسی IT کنکور ارشد 92 در این بخش ارائه شده است. با سلام لطفا خودتان را به طور کامل معرفی کنید و بفرمایید در کنکور کارشناسی ارشد چه رتبه ای را کسب نموده اید?

به نام خدا سمانه براتی هستم فارغ التحصیل رشته مدیریت دولتی از دانشگاه علامه طباطبایی با معدل 17.32 که توانستم در کنکور کارشناسی ارشد سال 92 در گرایش فناوری اطلاعات رتبه 96 رو کسب کنم.

از چه زمانی تصمیم به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد گرفتید؟

حقیقتاً من از رشته تجربی به رشته مدیریت رفته بودم و اوایل خیلی علاقه نداشتم ولی بعد از گذشت مدت کمی و آشنایی با اساتید به شدت علاقه ام به این رشته افزایش پیدا کرد به طوریکه دیگر از شاگردان ممتاز دانشگاه بودم.

از ترم سوم که با خانم دکتر سلطانی فارغ التحصیل از دانشگاه آکسفورد و همچنین جناب دکتر شریف استاد اقتصاد و همچنین جناب دکتر حنفی و ابطحی اساتید دروس تحلیل سیستمها آشنا شدم تصمیم گرفتم که تا مقطع دکترا در همین رشته پیش بروم. البته در مورد گرایشم تصمیم نگرفته بودم و برنامه داشتم یا مدیریت دولتی گرایش سیستمهای اطلاعاتی یا مدیریت IT بخوانم ولی از همان زمان تصمیم گرفتم که معدلم بالا باشد مخصوصا برای تاثیری که در کنکور داشت.

از چه زمانی به طور خاص برای این کنکور شروع به مطالعه کردید؟


از همان ترم 3 که این تصمیم را گرفتم سعی کردم واحدها را با اساتیدی انتخاب کنم که بیشترین بازده درسی را برایم داشته باشند و برخلاف دیگر دانشجویان که در فکر استادی بودند که راحت تر درس را بگذرانند من در فکر کنکور بودم و نتیجه هم گرفتم و جزوه های آن اساتیدی را انتخاب می کردم که در زمان کنکور خیلی به من کمک می کرد.

برنامه درسی شما در دوره تابستان چگونه بود؟

من از تابستان شروع و کلاس ریاضی آقای محمودیان رو شرکت کردم. البته در تابستان خیلی هم درس نخواندم چون مصادف با ماه رمضان شد و درکنار روزه گرفتن، برایم سخت بود و تازه از 20 شهریور به طور خاص شروع به مطالعه کردم.

چرا در کلاس شرکت کردید؟ آیا شرکت در کلاسها برای رسیدن به موفقیت ضروی است؟

ریاضی دانشگاه با ریاضی کنکور واقعا متفاوت هست و من دوست داشتم که از کسی راه های کنکوری رو خوب یاد بگیرم. کلاس خوبی هم بود. نتیجه ریاضیات کنکور 26 درصد بود و هرچی هم تست زدم از تست های مشابه کلاس آقای محمودیان بوده.

نحوه آشنایی شما با موسسه نصیر چگونه بود؟

من دنبال استاد محمودیان بودم. از روی کتاب ریاضی که تالیف کرده اند. البته ایشان در موسسات دیگری هم تدریس می کردند ولی چون من تعریف موسسه نصیر رو از دوستم شنیده بودم تصمیم گرفتم این کلاس را در نصیر شرکت کنم. باید اذعان کنم شهریه های مناسب این موسسه و تخفیفات متنوعی که دارد هم در انتخاب این موسسه تاثیر گذار بود.

از تاثیر آزمونهای آزمایشی برایمان بگویید.

آزمون خیلی تاثیر گذار است. از این جهت که شما خودتان را ارزیابی می کنید ببینید که آیا روش درس خواندتان درست است؟ آیا نتیجه مطلوب می گیرید یا باید شیوه درس خواندتان را تغییر دهید. بودجه بندی آزمونها خیلی مفید هستند. من خودم اوایل طبق برنامه آزمونها پیش نمی رفتم و رتبه ی خوبی هم کسب نمی کردم ولی بعدا به توصیه یکی از دوستانم طبق زمانبندی آزمونها دروس را مطالعه کردم که این روش خیلی مناسب تر بود چون برنامه آزمون ها به نحوی تنظیم شده اند که دروس دوره هم می شوند.

به طور میانگین روزانه چند ساعت مطالعه می کردید؟

ابتدا خیلی برای مطالعه فشار نمی آوردم و تقریبا میانگین 6 ساعت درس می خواندم. من کتابخانه درس

می خواندم و اصلا در منزل نمی توانستم مستمرا مطالعه کنم. ولی بعدا هرچه جلوتر می رفتم ساعات درس خواندنم بیشتر می شد به طوریکه از ساعت 8 صبح تا ساعت 11 در کتابخانه مشغول درس بودم. البته با وجود اینکه 15 ساعت در کتابخانه حضور داشتم در نهایت 11 ساعت مطالعه مفید می شد.

برنامه درسی شما در آن ایام چگونه بود؟

من از اول همه دروس را با هم شروع کردم. البته اول تصمیم داشتم که یک سری درس ها تمام شوند و سپس سراغ بقیه دروس بروم ولی با مشاور که صحبت کردم اشاره کردند که این روش اشتباه است و کلیه دروس باید با یکدیگر جلو روند. نتیجتا من این روش را اجرا کردم به این ترتیب که صبح ها که ذهنم آمادگی فعالیت بیشتری داشت ریاضی و پژوهش عملیاتی و بعد از ظهر هم دروس تئوری مدیریت و بازاریابی و این قبیل دروس رو مطالعه می کردم.

پیشنهاد ویژه ایران مدرس: رشته تحصیلی فناوری اطلاعات

آیا در آن ایام خلاصه برداری هم می کردید؟ از تاثیر این کار برایمان بگویید

بله من کلا آدم تحلیل گری هستم به خاطر همین اول سعی می کردم خوب درسها رو بخونم و تحلیل کنم تا کامل درس در ذهنم به قول معروف پخته شوند و بعد خلاصه نویسی می کردم. همه مطالب خلاصه را در برگه هایی به صورت مرتب و منظم دسته بندی می کردم. با وجودی که اینکار کمی وقت می گیرد ولی کاملا مانند یک سرمایه گذاری بلند مدت می ماند که در زمان خود نتیجه خود را خواهد داد طوریکه من 3 روز مانده به کنکور فقط این خلاصه برداریها رو می خواندم و درعرض 3 روز تمام درسهایم دوره شدند.

برنامه شما در یک ماه پایانی چگونه بود؟ روز آخر هم درس خواندید؟

خوب درسهای تخصصی تقریبا دو سه هفته مانده به کنکور تمام شده بودند و در هفته های پایانی دوره می کردم و تست می زدم تقریبا از سال 80 تا 91 را تست زدم ولی درسهایی مثل تئوری مدیریت تا شب کنکور هم هنوز تمام نشده بودند. روز آخر تا ساعت 7 بعد از ظهر در کتابخانه داشتم درس می خواندم که به اصرار دوستان کتابخانه، به منزل برگشتم و استراحت کردم.

آیا در آن ایام تفریح هم داشتید؟ آیا از درس خواندن خسته هم می شدید؟

بله هرچهارشنبه در باشگاه مدیران ایران همایش داشتیم و من هم حتما شرکت می کردم و گاهی جمعه ها به کوه می رفتم. ولی ماه های پایانی دیگر فقط درس می خواندم.

خسته شدن که نه ولی خیلی احساس می کردم که دیر شروع کرده ام و دوست داشتم که کنکور کمی دیرتر برگزار می شد ولی خوب با توکل به خدا سعی می کردم که این حس به درس خواندنم آسیب وارد نکند.

آیا در آن ایام استرس هم داشتید؟برای مقابله با آن چه کاری می کردید؟

بله من سه روز مانده به کنکور خیلی استرس داشتم. تو این حال و اوضاع بودم که خواهرم شماره ی تلفنی که به حرم امام رضا (ع) وصل می شود را برایم فرستادند و من هم بعد از اینکه با امام رضا درد دل و دعا کردم و خیلی حال بهتری پیدا کردم.

پیشنهاد می شود مقاله
قدرتمندترین ابررایانه جهان را هم بخوانید.

از چه منابعی برای این کنکور استفاده کردید؟

تئوری های مدیریت دکترالوانی و دکتر رضائیان، ریاضی محمودیان، آمار و احتمال آقای طورانی، اقتصاد خرد و کلان آقای دکتر نظری، پژوهش عملیاتی (
تدریس خصوصی تحقیق در عملیات) جزوه دکتر امیری خیلی خوب بود و همچنین کتاب استاد عارفه فدوی و دکتر خاتمی، مدیریت تولید خانم هایده متقی و در نهایت بازاریابی سه استاد و مناجاتی.

شب قبل از کنکور و صبح روز کنکور چه حال و هوایی داشتید؟

شب کنکور راحت خوابیدم و اصلا استرس نداشتم صبح روز کنکور هم همان حوزه ای که آزمونهای آزمایشی شرکت می کردم بودم و حتی همان کلاسی که همیشه آزمون می دادم، برای من تعیین شده بود و شرایط خدا را شکر خیلی خوب بود.

آیا بعد از جلسه کنکور تصور کسب چنین رتبه ای را می کردید؟

نه بعد از جلسه ی کنکور خیلی حالم بد بود و فکر می کردم که کنکور را بد دادم. تصورم این بود که کنکور خیلی آسان بوده ولی من نتوانستم به همه سوالات جواب بدهم.

از حال و هوای روز اعلان نتایج برایمان بگویید.

زمان اعلان نتایج سر کار بودم و اصلا اطلاع نداشتم که آنروز نتایج را اعلام می کنند. دخترخاله ام که ایشان هم کنکور داده بودند بهم پیامک دادند که سریع نتیجه را نگاه کنم و من هم با دیدن این نتیجه خیلی خیلی خوشحال شدم و به تبع اون وقتی به خانواده اطلاع دادم، خانواده ام هم خیلی خوشحال شدند.

اگر قبول نمی شدید چه کار می کردید؟

به کارم در شغل فعلی ادامه می دادم و فکر نمی کنم که دوباره کنکور می دادم چراکه معتقدم بار اول باید انرژی کامل برای یک کاری صرف کرد و اگر نتیجه نداد حتما قسمت نبوده و من خودم تمام کارهایی که باید انجام بدهم رو انجام داده بودم و تلاش خوبی داشتم.

چه توصیه به داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد امسال دارید؟

از ابتدا شروع می کنم و تاکید می کنم که چهار سال دانشگاه خیلی مهم است و اگر می خواهند که راحت کنکور بدهند چهار سال دوره کارشناسی رو خوب درس بخوانند سعی کنند دنبال جزوه های اساتیدی باشند که در دانشگاه های معتبر تدریس می کنند و ممکن است که طراح سئوالات کنکور باشند و دیگر اینکه وقت و انرژی بگذراند و فکر نکنند که بدون درس خواندن و تلاش می شود به جایی رسید. وقتی انسان یک هدف را مشخص کند و برایش تلاش کند اطمینان دارم که به نتیجه و هدفش می رسد.

ضمن تشکر از حضور شما اگر صحبت پایانی دارید بفرمایید

مطالعه این مقاله هم مفید است:
کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی

در پایان از خدا تشکر می کنم به خاطر اینکه خیلی به من کمک کرد.از پدر و مادرم که حمایت همه جانبه از من کردند و همچنین از اساتید دانشگاه علامه طباطبایی دکتر امیری، دکتر سلطانی، دکتر شریف و استاد ابطحی تشکر میکنم. برای تمامی داوطلبان کنکور امسال هم آرزوی موفقیت و سربلندی دارم.

منبع: وب سایت موسسه نصیر

کلمات کلیدی: گفتگو با رتبه های برتر کنکور، رتبه های برتر کنکور، رتبه های برتر کنکور کارشناسی ارشد، مصاحبه با رتبه برتر کنکور، عوامل موفقیت رتبه های برتر کنکور، موفق شدن در کنکور ارشد، رشته مهندسی IT، رتبه های برتر کنکور ارشد رشته مهندسی IT

پیشنهاد می کنیم مقاله
آشنایی با رشته مهندسی رباتیک را هم مطالعه نمائید.



دانلود تست های کنکور زبان عمومی ارشد


آمار بازدید: 1562 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image