ارتباط مستقیم با 30630 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس مقاله موفقیت تحصیلی زمان مناسب برای مطالعه

زمان مناسب برای مطالعه

به اشتراک گذاری

زمان مطالعه یکی از پارامترهایی است که اگر به درستی انتخاب شود می تواند نقش مهمی در موفقیت در تحصیل داشته باشد. زمان مطالعه و درس خواندن برای هر شخص به پارامترها و عادت های شخصیتی او بستگی دارد و در ادامه توضیحاتی ارائه می شود.

پیشنهاد ویژه ایران مدرس: شرایط صحیح مطالعه کردن و جلوگیری از فراموشی

یکی از عاقلانه ترین و در عین حال مشکل ترین قوانین مطالعه، طرح کردن برنامه مطالعه منظم و به کار گرفتن آن است. مشکل بودن این کار از این نظر است که علاوه بر مزاحمتها و وسوسه های گوناگون اغلب وقفه ها و مزاحمتهای ناخواسته ای نیز ایجاد میگردد. با وجود این اگر واقعا علاقه به خوب تحصیل کردن و مطالعه درست دارید، برنامه ای را طرح کنید و طرح خود را به مرحله اجرا در آورید.

مطالعه این مقاله هم می تواند مفید باشد:
تاثیر مطالعه سنگین بر ایجاد استرس

بارها این سوال پیش می آید که آیا بهترین زمان برای مطالعه صبح زود است یا شب هنگام تا دیر وقت؟ این بستگی به عادات فردی دارد. بعضی اشخاص عادت دارند تا نیمه های شب بیدار بمانند و با استفاده از سکوت و آرامش شبانه با خیال راحت مطالعه و کار کنند و لذت ببرند. اینها اگر صبح زود از خواب برخیزند به قول خودشان تا شب گیج بوده و از درک مطلب باز می مانند. بعضی دیگر عادت به زود خفتن دارند و صبح زود از خواب برخاسته و به انجام وظایف و تکالیف و مطالعه و یادگیری می پردازند. شاید باید خود نبض و عادت خود را بدست آورید. ولی به طور کلی گفته می شود که دروس از حفظ کردنی را در صبح زود، بعد از اینکه مغز و اعصاب بعد از خواب شبانه استراحت کرده و آمادگی پذیرش مطلب را به نحو احسن پیدا کرده است بهتر میشود فراگرفت. باز در هر حال هیچ وقت و هیچ زمانی از روز و شب برای فراگیری خواندن و مطالعه نامناسب نیست. به شرط اینکه از پرخوانی، فشار بیش از اندازه به خود، مطالعه با حجم نامناسب، کم کردن وقت استراحت و تفریح و تغذیه ناکافی پرهیز کرده و از ورزش و حرکت بدنی (حتی اگر به صورت روزی چند کیلومتر پیاده روی باشد) پرهیز نکنیم.

پیشنهاد می کنیم مقاله
مطالعه صحیح را هم بخوانید.


منبع: کتاب مهارتهای مطالعه – دکتر بهرام طوسی


آمار بازدید: 2832 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image