ارتباط مستقیم با 30629 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس مقاله معرفی دانشگاهها معرفی نظام آموزش عالی فنلاند

معرفی نظام آموزش عالی فنلاند

به اشتراک گذاری

معرفی نظام آموزش عالی فنلاند در این بخش ارائه شده است. انعطاف پذیری و وجود امنیت آموزشی اولیه در فنلاند ضمن به ارمغان آوردن عدالت و برابری در نتایج تحصیلی، نظام آموزش عالی این کشور را به یکی از بهترین نظام‌های آموزش عالی در جهان تبدیل کرده است.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در فنلاند تحصیلات خط پایان ندارد و دانش‌آموزان و دانشجویان همیشه تحصیلات خود را تا بالاترین مقاطع تحصیلی ادامه می‌دهند. همچنین در حین تحصیل می‌توانند رشته خود را نیز تغییر دهند. شیوه انتخاب آموزش‌های مقدماتی به نحوی است که کمترین تداخل‌های غیرضروری را با هم داشته باشند.

در فنلاند، آموزش عالی توسط «دانشگاه‌ها» و «مدارس پلی‌تکنیک» ارائه می‌شود که هر بخش خصوصیات خاص خود را دارد. دانشگاه‌ها بر روی تحقیقات علمی و آموزش تاکید دارند. بعلاوه در مدارس پلی‌تکنیک که از آنها بعنوان دانشگاه‌های علوم کاربردی نیز یاد می‌شود، بیشتر مطالعات کاربردی صورت می‌گیرد.

بعلاوه در فنلاند، برای بزرگسالان در تمامی مقاطع، خدمات آموزشی و فرصت‌های تحصیلی ارائه می‌شود. بزرگسالان در این کشور می‌توانند برای کسب مهارت‌های فنی و حرفه‌ای گواهینامه آموزش عمومی دریافت کنند. تقسیم‌بندی‌ها و ویژگی‌های نظام آموزش عالی در فنلاند به شرح زیر است:

پیشنهاد ویژه ایران مدرس: آشنایی با دانشگاهها و نظام آموزش عالی لبنان

- الگوهای نظام آموزشی عالی فنلاند


نظام آموزش عالی در فنلاند شامل دو بخش دانشگاه‌های علوم کاربردی (پلی‌تکنیک‌) و دانشگاه‌ها هستند. اخذ مدرک کارشناسی در فنلاند «رایگان» است.

دانشگاه‌های علوم کاربردی در این کشور با توجه به زندگی شغلی گرایش پیدا کرده و رشته‌های تحصیلی و آموزش‌ها متناسب با نیازهای شغلی ارائه می‌شوند. در عوض دانشگاه‌ها وظیفه انجام تحقیقات علمی و آموزشی با کیفیت را برعهده دارند.

- رویکرد علمی دانشگاه علوم کاربردی

تحصیل در دانشگاه‌های علوم کاربردی بیش از دانشگاه‌های مرسوم رویکرد عملی و کاربردی دارد. اتمام دوره نخست (کارشناسی) در دانشگاه علوم کاربردی 3.5 الی 4.5 سال بطول می‌انجامد که می‌توان این دوره‌ها را به زبان‌های فنلاندی و انگلیسی پشت سر گذاشت.

دانشگاه‌های علوم کاربردی همچنین دوره دوم (مقطع کارشناسی ارشد) را که برای بهبود مهارت و صلاحیت شغلی طراحی شده‌اند و هدف از ارائه آنها پاسخ به نیازهای زندگی حرفه‌ای است، ارائه می‌کنند. مدرک کارشناسی ارشد در دانشگاه‌های علوم کاربردی معادل با مدرک کارشناسی ارشد در دانشگاه‌های این کشور است.

پیشنهاد می شود مقاله آشنایی با دانشگاهها و نظام آموزش عالی قبرس را هم بخوانید.

این دانشگاه‌ها همچنین بر تحقیقات علمی و آموزش‌های مبتنی بر آن تاکید دارند. دانشگاه‌های فنلاند اعم از دانشگاه‌های علوم کاربردی یا موسسات آموزش عالی هنری، مدارک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را که مدارک علمی در تحصیلات تکمیلی هستند ارائه می‌دهند.

- تحقیقات علمی در موسسات آموزش عالی فنلاند

دانشگاه‌های علوم کاربردی در فنلاند با توجه به تحقیقات و توسعه همکاری‌ها، تماس مستقیم با صنایع و مشاغل دارند. هر دو موسسه آموزش عالی یعنی دانشگاه‌ها و دانشگاه‌های علوم کاربردی در تلاش برای پیاده کردن تحقیقات و مهارت‌های خود در دو بعد فرهنگی و اجتماعی فعال هستند.

در حالی که دانشگاه‌ها بر روی تحقیقات علمی پایه متمرکز هستند، پژوهش و گسترش در دانشگاه‌های علوم کاربردی منحصرا به ترویج فعالیت‌های خلاقانه و مبتکرانه می‌پردازد. توسعه فعالیت‌های تحقیقاتی بر تحقیقات رقابتی در سطح بین‌المللی، اخلاق مدار و باکیفیت تاکید دارد.

مطالعه این مقاله هم مفید است:
آشنایی با نظام آموزش عالی کره جنوبی

- حقایقی جالب در مورد نظام آموزشی فنلاند

همه شما حتما درباره نظام آموزشی فنلاند مطالبی را شنیده‌اید، خواه اینکه موافق این سیستم باشید، خواه آن را نپسندید. نظام آموزشی این کشور پرطرفدار است اما واقعا دلیل این محبوبیت چیست؟

پایگاه اینترنتی بیزینس اینسایدر با اشاره به چند خصوصیت برجسته، دلایل محبوبیت و موفقیت نظام آموزش عالی این کشور را توجیه می‌کند.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه رسمی وزارت علوم فنلاند، در فنلاند حدود دو سوم دانش‌آموزان وارد دانشگاه می‌شوند که این میزان از تمام کشورهای اروپایی بالاتر است. تنها 10 درصد از فارغ‌التحصیلان برجسته در فنلاند اجازه ورود به حوزه تدریس را می‌یابند. ابعاد کلاس‌های درس منتهی به 16 دانشجو می‌شود که این ویژگی، فضا و زمان کافی را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد که بتوانند شخصا در کارگاه‌ها و آموزشگاه‌های درسی فعالیت‌های خود را انجام دهند.

مطالعه مقاله
آشنایی با نظام آموزش عالی و دانشگاههای اوکراین را هم پیشنهاد می کنیم.



معرفی نظام آموزش عالی فیلیپین



آشنایی با نظام آموزش عالی ارمنستان


آمار بازدید: 1276 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image