ارتباط مستقیم با 30650 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
ایران مدرس مقاله کنکور روش تست زدن ریاضی در کنکور

روش تست زدن ریاضی در کنکور

به اشتراک گذاری

در این مقاله در رابطه با روش تست زدن ریاضی در کنکور توضیحاتی ارائه می گردد. اگر می خواهید در ریاضی کنکور موفق باشید و درصد بالایی بزنید این مقاله را مطالعه نمائید.

پیشنهاد ویژه سایت ایران مدرس: دانلود رایگان کتاب کوچک راهکارها و فنون تست زنی صحیح در کنکور

قبل از اینکه در رابطه با نحوه تست زدن ریاضی در کنکور توضیحاتی ارائه کنیم در رابطه با اینکه قبل از شروع تست زنی چه کارهایی باید انجام شود تا در خود مرحله تست زنی موفق باشید توضیحاتی ارائه می شود. در نظر داشته باشید که بدون یک پایه قوی و بدون اینکه مطالب اصلی درس ریاضی را به خوبی یاد گرفته باشید تنها با یاد گرفتن تکنیک های تست زنی نمی توانید در این درس موفق شوید. کار کردن روی تست های ریاضی بدون یادگیری مطالب اصلی و پایه ای مانند بنا کردن یک ساختمان با ظاهر شیک اما با ستون های ضعیف است. چنین ساختمانی با اولین لرزش یا بار سنگین غیر منتظره فرو خواهد ریخت. برای اینکه در تست زنی درس ریاضی و یا هر درس دیگری موفق باشید توصیه می شود ابتدا به فکر تقویت پایه ریاضی خودتان باشید. البته باید کاری بکنید که نه سیخ بسوزد و نه کباب. نباید آنقدر برای مطالب پایه ای و حل تمرین و مسئله وقت بگذارید که زمان زیادی برای تست زنی برای شما باقی نماند و در ضمن، نباید به کلی بی خیال مطالعه مطالب پایه ای ریاضی شوید و بدون هیچ مطالعه اولیه ای سراغ تست زنی بروید. باید برای خودتان یک برنامه ریزی خوب در نظر بگیرید تا در کنار مطالعه سایر دروس هم برای یادگیری مطالب پایه ای ریاضی و هم برای تمرین تست زنی ریاضی وقت کافی در نظر گرفته باشید.

مطالعه مقاله
راهکارهایی برای کسب درصد بالا در ریاضی کنکور هم مفید است. دانلود تست کنکور ریاضی

شاید انتظار داشتید که در این مقاله مستقیلم سراغ روش هایی برویم که به شما در زمینه نحوه تست زنی ریاضی کنکور کمک می کند. اما در نظر داشته باشید که این مطالب راهنمایی های خیلی خوبی است و اگر می خواهید موفق باشید باید حتما ابتدا ریاضی را به صورت پایه ای بخوانید. برای تقویت پایه ریاضی خودتان اگر کلاس های مدرسه هنوز ادامه دارد در این کلاس ها شرکت کنید و حضور فعالی داشته باشید. اگر در زمینه اموزش ریاضی اشکالات اساسی دارید از مدرسین فعال در زمینه تدریس خصوصی ریاضی کنکور کمک بگیرید. برای مشاهده لیست مدرسین ریاضی در همین سایت ایران مدرس بر روی عبارت تدریس خصوصی ریاضی کنکور کلیک کنید. در این وب سایت لیست کاملی از اساتید و مدرسین تدریس خصوصی را می توانید مشاهده کنید و این اساتید می توانند در زمینه نحوه مطالعه درس ریاضی و حتی در زمینه نحوه تست زنی به شما کمک های زیادی بکنند. در کنار این موارد سعی کنید متن کتاب درسی را خوب بخوانید و مطالب مهم آن را یاد بگیرید. بدون خواندن متن کتاب درسی برای هر مبحث سراغ تست زنی برای آن مبحث نروید. در ادامه مثال های کتاب را مورد بررسی قرار دهید و از هر مبحث چند تمرین حل کنید. تعداد تمرینات محدودی را حل کنید هم کفایت می کند چون بعدا تست ها را که کار می کنید خودش مانند حل تمرین است. اما بدون خواندن متن کتاب درسی و حل چند سوال سراغ تست زنی نروید.

پیشنهاد می شود مطالعه کنید:
چگونه ریاضی کنکور را 100 بزنیم


حال فرض کنید یک مبحث را به خوبی مطالعه کرده اید و می خواهید سراغ تست زنی برای آن بروید. در ابتدای کار ایرادی ندارد اگر در زمان استاندارد به تست ها پاسخ ندهید. حتی اگر مبحث سخت بود برای اینکه راه بیفتید، هر یک تست را که مورد بررسی قرار دادید و حلی برای آن نوشتید، راه حل درست آن را ببینید و نکات آن را یاد بگیرید. سپس سراغ تست بعدی بروید. به این ترتیب 10 یا 15 تست را کار کنید و خواهید دید که کم کم تسلط شما بیشتر شده و می توانید به تعدادی از تست ها پاسخ درست بدهید. در مرحله بعد و وقتی کمی مسلط تر شدید، به جای اینکه هر تست را که حل کردید جواب را ببینید، سعی کنید 10 تست را با هم حل کنید و جواب های درست را انتخاب کنید و در آخر به راه حل ها نگاه کنید و نکات را یاد بگیرید. دور تست های مهم ریاضی خط بکشید تا بعدا مرور نمائید. این مرحله را هم که پشت سر گذاشتید، سراغ کار کردن تست ها با زمان استاندارد آن بروید. سعی کنید در 10 یا 15 دقیقه به 10 تست پاسخ دهید و آخر سر پاسخ های خودتان را مورد بررسی قرار دهید. برای هر مبحث از درس ریاضی این روند را در نظر داشته باشید. مثلا می توانید تست های نسبت های مثلثاتی، انتگرال، حد و مشتق، رسم نمودار و یا هر مبحث دیگری را به این ترتیب کار کنید. البته واضح است که در ایام نزدیک به کنکور وقتی همه ی مباحث را به پایان رساندید سعی کنید تست هایی را کار کنید که از تمامی مباحث در آن سوال ارائه شده باشد تا در آزمونی مشابه کنکور خودتان را محک بزنید.

حتما مطالعه کنید:
تست کنکور تمام رشته ها

همانطور که می دانید افراد زیادی هستند که در دوره متوسطه و دبیرستان در درس ریاضی نمره خوب و حتی نمره 20 می گیرند اما در کنکور ریاضی را درصد بالایی نمی زنند. این افراد روش تست زدن ریاضی در کنکور را بلد نیستند و یا به خوبی آن را اجرا نمی کنند. بسیاری از افراد وقتی در رابطه با تکنیک های تست زنی درست با آنها حرف زده می شود می گویند که این موارد را به خوبی بلد هستند و حتی وقتی در منزل تست کار می کنند از این روش ها استفاده می نمایند. اما متاسفانه در جلسه کنکور به دلیل استرس و یا باور نداشتن به درستی این روشها، تکنیک های تست زنی درس را اجرا نمی کنند و در نتیجه درصد خوبی نمی زنند. اولین موردی که باید در نظر داشته باشید این است که تست هایی که بلد نیستید را نزنید. این تکنیک بسیار واضح است ولی بسیاری از افراد آن را فراموش می کنند. اگر تست اشتباه بزنید نمره منفی می گیرید. پس به راحتی از کنار تست هایی که بلد نیستید عبور کنید. تست هایی که وقت گیر هستند را علامت بزنید تا بعدا پس از بررسی تمام تست ها و پس از پایان دادن به آزمون دوباره سراغ آنها بروید و پاسخ دهید. بسیار مهم است که در جلسه کنکور این موارد را در نظر داشته باشید و وقت خودتان را سر یک تست وقت گیر از دست ندهید. بنابراین ریاضی را به صورت پایه ای یاد بگیرید و روش های تست زنی درست را آموزش ببینید و در آزمون کنکور هم استفاده کنید.

مطالعه مقاله
نمره منفی و تأثیر پاسخ های نادرست در تست زنی در کنکور هم مفید است.

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 6073 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image