ارتباط مستقیم با 30622 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس مقاله کنکور نحوه مطالعه و برنامه ریزی و انتخاب رشته رتبه های برتر کنکور 98 - قسمت دوم

نحوه مطالعه و برنامه ریزی و انتخاب رشته رتبه های برتر کنکور 98 - قسمت دوم

به اشتراک گذاری

نحوه مطالعه و برنامه ریزی و انتخاب رشته رتبه های برتر کنکور 98 - قسمت دوم در این بخش ارائه شده است.

برای مطالعه بخش اول بر روی لینک مقابل کلیک کنید: رتبه های برتر کنکور 98، دلایل موفقیت و رشته و دانشگاه انتخابی

دارنده مدال نقره المپیاد شیمی کشوری نفر پنجم کنکور ریاضی شد

نفر پنجم کنکور ریاضی

یک دانش آموز چهارمحال و بختیاری که دارنده مدال نقره المپیاد شیمی کشوری بود، توانست در کنکور امسال موفق به کسب رتبه پنجم ریاضی شود.



رتبه پنجم کنکور سراسری سال ۹8 رشته ریاضی در چهارمحال و بختیاری گفت: رمز موفقیتم برای کسب رتبه پنج کنکور سراسری استعداد درونی، تلاش خود و حمایت خانواده و دوستان بود





علی عباسی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: از پایه هفتم به مدرسه تیزهوشان راه یافتم که بنا به دلایلی بعد از گذراندن این پایه از مدرسه خارج و در مدرسه عادی تحصیل خود را ادامه دادم،  مجددا برای ورود به پایه دهم با برگزاری آزمون به دبیرستان تیزهوشان شهیدبهشتی شهرکرد راه یافتم و تا پایان کلاس دوازدهم در آن مدرسه تحصیل کردم.



عباسی بیان کرد: سال یازدهم موفق به کسب مدال نقره المپیاد شیمی کشوری شدم که تا آن زمان هیچ گونه مطالعه‌ای برای کنکور سراسری نداشتم و زمان را صرف شرکت در اامپیاد  و موفقیت برای آن کرده بودم.



دانلود رایگان کتاب کوچک راهکارها و فنون تست زنی صحیح در کنکور



وی گفت: درس‌ خواندنم برای کنکور از آذرماه سال گذشته آغاز شد که روزانه حدود هفت ساعت درس می‌خواندم، خوشبختانه خانواده شرایط را برای درس خواندن من فراهم کردند و در موفقیتم نقش اساسی داشتند، از طرفی با داشتن معلمان فوق‌العاده خوب در مدرسه، تلاش‌ آن‌ها نیز رسیدن به موفقیتم بود.



عباسی با اشاره به اینکه رمز موفقیتم برای کسب رتبه پنج کنکور سراسری استعداد درونی، تلاش خود و حمایت خانواده و دوستان بود، گفت: از کتاب‌های کمک آموزشی استفاده و در آزمون‌ها شرکت کردم ولی در هیچ همایش و کلاس آموزشی برای کنکور ثبت‌نام نکردم و تلاش خود را برای رسیدن به هدفم به کار گرفتم.



وی با اشاره به اینکه هدف من در کنکور سراسری کسب رتبه یک تا 10 بود، تصریح کرد: با تلاش خود و توکل بر خدا این رتبه را کسب کردم که هدفم در انتخاب رشته، کسب رشته مهندسی برق و یا کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف است.



رتبه پنج کنکور سراسری به دانش‌آموزان کنکوری توصیه کرد: باید هدف خود را در نظر بگیرند و برای رسیدن به آن تلاش کنند، زیرا با درنظر گرفتن هدف قطعا موفقیت حاصل می‌شود.

-----------------------------------------

توصیه‌های شنیدنی پسر شماره یک آذریایجان شرقی



او یکی از نام آور ترین دانش آموزان آذربایجان شرقی است که نه تنها افتخار خانواده اش بلکه مردم استان اش را با سخت‌کوشی و مطالعه سرافراز کرده و نامبر وان استانش شده؛ او محسن راستکار، دارنده رتبه دو تجربی در کنکور سراسری است.



محسن راستکار متولد 79 است و مقطع دبیرستان را در مدرسه تیزهوشان علامه طباطبایی ناحیه یک تبریز مشغول به تحصیل بوده است.



او با علاقه رشته تجربی را برای ادامه تحصیل در مقطع دبیرستان انتخاب کرده و می‌گوید اگر علاقه نباشد، مطالعه یک مبحث خاص به جای لذت بخش بودن، عذاب آور خواهد بود.



او معتقد است نقش مدرسه از نظر معلمان و برنامه‌ریزی تحصیلی در موفقیت او بسیار تاثیرگذار بوده است.  نکته جالب آنکه او در کلاس‌ها و آموزشگاه‌های کنکور شرکت نکرده‌ است اما معتقد است نمی‎توان تاثیر شرکت در کلاس‌های کنکور را نفی کرد.



او به خبرنگار ایسنا گفته از آنجا که ضعفی در روند یادگیری حس نمی کرده و آموزش مدرسه برای او کفایت می‎کرد، نیازهای آموزشی‌ام را تنها با مراجعه به کتب کمک درسی برطرف می‎کرده است.



دارنده رتبه 6 تجربی در روزهایی که مدرسه می رفته،  6 تا 7 ساعت مطالعه داشته و ساعت مطالعه اش در روز تعطیل به 10 ساعت در روز می رسیده است.



او تاکید کرده که برای شرکت در آزمون کنکور، باید دانش پایه قوی باشد و  از دوره دهم و دبیرستان مطالعه شروع شود او هم مطالعات اش را از همین مقطع شروع کرده است.



راستکار گفته، شیوه مطالعه‌اش برای دروس مختلف متفاوت بوده است؛ به عنوان مثال برای درس‌هایی مانند فیزیک و شیمی، در مرحله نخست کتاب درسی و بعد کتب کمک درسی را مطالعه می‎کرده و پس از مدت کوتاهی، تست زنی می‎کرده است، اما تست زنی دروس حفظی مانند زیست شناسی را به چند روز بعد موکول می‎کرده است، چرا که تست زنی دروس حفظی نوعی مرور دوباره به شمار می‎آید.  



او خاطرنشان کرده، نقش خانواده نه تنها در دوران کنکور بلکه در تمامی مراحل زندگی مهم بوده و خانواده او هم در فراهم کردن محیطی آرام و امید و انگیزه دهی در شرایط سخت کنکور نقش مهمی داشتند.



پیش از او البته خواهر دارنده رتبه 2 علوم تجربه در کنکور سراسری نیز در سال 91 رتبه 45 کنکور تجربی کسب کرده و همین شده یکی از عوامل موفقیت برادر چرا که تجربیاتش را در اختیار او گذاشته و مشاوره به او داده است.



وی با اشاره به درصد پاسخ دهی‌اش به دروس مختلف در کنکور سراسری تجربی بیان کرد: درصد پاسخ دهی‌ام در درس ادبیات 68 درصد، عربی 84 درصد، دین و زندگی 84 درصد، زبان انگلیسی 89 درصد، علوم زمین 94 درصد، ریاضی 91 درصد و زیست شناسی 94 درصد و فیزیک و شیمی 100 درصد درصد بوده است.  



دارنده رتبه دو کنکور تجربی هنوز تصمیم قطعی در خصوص انتخاب رشته نگرفته اما در حال حاضر تصمیم گرفته رشته پزشکی دانشگاه تهران را انتخاب کند.



وی به دانش آموزان پشت کنکور توصیه کرد، دانش آموزان به هیچ عنوان وارد فضای حاشیه، جو منفی کنکور و فضای رقابتی ناسالم نشوند و به آموزشگاه‌ها یا کلاس‌های وقت گیری که اکثر اوقات نیز مخرب هستند، اتکاء نکنند.

-------------------------- 
توصیه های مهم برای کنکوری ها برای موفقیت در کنکور



رشته‌ای که دارنده رتبه 6 تجربی انتخاب خواهد کرد



او از هیچ سهمیه‌ای در کنکور استفاده نکرده و شیمی و فیزیک را 100 درصد زده است؛ او امیررضا بسکابادی، رتبه 6 کنکور تجربی است که توانسته در جمع برترین های کنکور امسال قرار بگیرد.



امیر رضا بسکابادی، متولد 16 شهریور 1380. تک فرزند و پدر و مادرش هر دو پزشک هستند. دوره راهنمایی را در مدرسه شهید بهشتی سبزوار و دوره دبیرستان را در مدرسه هاشمی‌نژاد یک مشهد تحصیل کرده است.



ایسنا با این جوان نام آور استان خراسان رضوی به گفت‌وگو نشسته که در ادامه می بینید.



در کنکور برای هر درس چه درصدهایی را کسب کردید؟



شیمی و فیزیک را 100 درصد زدم. زیست 97.2 درصد، ریاضی 91.2 درصد، زمین شناسی 84 درصد،‌ ادبیات73 درصد، عربی80 درصد، دین و زندگی 94.7  درصد، زبان هم 69 درصد.



 آیا از سهمیه خاصی برخوردار بودید؟



بنده از هیچ سهمیه‌ای به جز سهمیه مناطق برخوردار نبودم.



 شما در آزمون‌های آزمایشی شرکت می‌کردید؟ در صورت شرکت، از چه آزمون‌هایی استفاده می‌کردید؟



بله، از سال نهم در آزمون‌ها شرکت کردم اما به طور جدی نبود. در دوره دبیرستان (ازسال یازدهم به بعد) شرکت در آزمون‌ها برایم جدی‌تر بود و غیبت نداشتم.



تراز شما در کانون چه‌گونه بود و از چه کتاب‌های کمک آموزشی استفاده می‌کردید؟



 ترازم در این اواخر و نزدیک به کنکور به 7700  رسیده بود و در آزمون آخر سنجش هم 10 کشور و 6 منطقه شدم.  کتاب‌های من از انتشارات‌های متفاوت بود.



 برنامه یک روز عادی شما در دوران تحصیل چگونه بود؟



پس از برگشتن از مدرسه مقداری استراحت می‌کردم و بعد از آن هم بر اساس زمان‌بندی خودم شروع به درس  خواندن می‌کردم. از عید به بعد هم کتابی نبود که مطالعه نکرده باشم. به دلیل این‌که ادمی نبودم که اهل مهمانی رفتن باشم زیاد برای مسئله بیرون رفتن و مهمانی رفتن به مشکل بر نخوردم.



 در روزهای مدرسه حدود 6 تا 8 ساعت و در ایام نزدیک عید به 9 تا 10 ساعت هم رسید. از اردیبهشت به بعد هم همین ساعت را تثبیت کردم.



 مطالعه کنکوری خود را از چه سالی آغاز کردید؟



از سال یازدهم به بعد شروع به مطالعه برای کنکور کردم. در ابتدا بی‌دقتی زیادی داشتم به گونه‌ای که ممکن بود پاسخ درست را جابه‌جا در پاسخ‌نامه وارد می‌کردم اما این روند با گذشت زمان بهبود پیدا کرد.



 با توجه به اینکه نظام جدید بودید و امتحانات نهایی در سال کنکور شما بود، نوع مطالعه شما تشریحی بود یا تستی و چگونه به خواندن دروس می‌پرداختید؟



به نظر من دانش آموزان بهتر است اولویشان بیشتر روی تست باشد. معدل هنگامی تاثیر دارد که دانش‌آموز در کنکور خوب عمل نکرده باشد. پس تست زدن از اهمیت خاصی برخوردار است.



مطالعه تشریحی من در درسی مانند فیزیک بود که متن کتاب را مطالعه کردم و در درس ریاضی هم تمرین‌های کتاب را بررسی کردم به طوری که هم در امتحانات نهایی و هم در کنکور برایم مفید بود.



 آیا در کلاس کنکور شرکت کردید؟



بله. در درس زیست برای آمادگی بیشتر به کلاس رفتم. مدرسه هم  در تابستان کلاس‌هایی گذاشتند که به صورت پایه تمرین می‌کردند، اما در طول سال کلاس جانبی برگزار نشد و من هم به کلاس دیگری نرفتم.



در دوران جمع بندی چه برنامه‌ای داشتید؟



هر کدام از موسسات 3 آزمون جامع دارند که  بهتر است دانش‌آموزان این آزمون‌ها را بررسی کنند. مرور برخی از قسمت‌های درسی واستفاده  از کتاب‌های جمع بندی هم مفید است.



 چه هدفی برای آینده دارید؟



رشته پزشکی را برای ادامه تحصیل انتخاب خواهم کرد و احتمالا در دانشگاه فردوسی مشهد ادامه تحصیل دهم. علاقه‌مندم در هر رشته‌ که بروم در آن به مدارج علمی بالا برسم.



چرا رشته تجربی را برای تحصیل انتخاب کردید؟



خانواده در انتخاب من موثر بوده اما اجباری در کار نبوده است. این رشته با انتخاب خود من بوده زیرا از همان ابتدا به پزشکی علاقه داشتم و تمایلی به رفتن در رشته‌های فنی نداشتم.



 با توجه به اینکه انتقاداتی مبنی بر تک‌بعدی بودن دانش‌‎آموزان مدارس تیزهوشان به گوش می‌رسد، از این نظر هم‌مدرسه‌ای‌های خود را چگونه ارزیابی می‌کنید؟



برخی از دانش‌آموزان هستند که در چند بعد فعالیت دارند و علاوه‌بر درس خواندن  مثلا در زمینه‌های فرهنگی، هنری، ورزش و موسیقی هم  فعالیت می‌کنند. چیزی که مهم است این است که این جو منجر به رقابت ناسالم نشود اما متاسفانه گاهی چنین جوی دیده می‌شد.



 آیا اهل تفریحاتی مانند سینما و کتاب خواندن هم هستید؟



اهل کتاب‌خواندن هستم. به کتاب‌های تاریخی  بیشتر علاقه دارم. تفریح خاصی هم نداشتم. کتابی که در حال حاضر مشغول به خواندن آن هستم درباره ظهور و سقوط سلطنت پهلوی است.



در رسیدن شما به موفقیت چه کسانی نقش داشتند؟



ابتدا و در درجه اول از خدا تشکر می‌کنم. در درجه دوم از پدر و مادرم که زحمت بسیار کشیدن. در درجه سوم از افرادی مانند مشاوران گرامی که من را راهنمایی کردند. همچنین از دبیران عزیز در درس‌هایی مانند ریاضی، ادبیات و زیست تشکر می‌کنم.



اعتماد به نفس، خودباوری واینکه همیشه سعی می‌کردم برای حل مشکلاتم راه‌های مختلف پیدا کنم. مثلا برای بی‌دقتی‌ها در اسرع وقت به دنبال راه‌حل بودم.



و کلام آخر...



هفته آخر آشفتگی ذهنی داشتم اما با کمک‌های مشاورم و رفتن به مکان‌های تفریحی سعی کردم جو روانی خود را کنترل کنم. از زمستان، آشفتگی ذهنی من شروع شده بود و هر چه به کنکور نزدیک می‌شدم افزایش پیدا می‌کرد و در هفته آخر بحث روانی تشدید می‌شد و برای رفع این مشکل معمولا صبح‌ها به پارک می‌رفتم.



توصیه من این است که دانش آموزان هر چقدر دوست‌دارند درس بخوانند اما حتما آرامش روانی خود را حفظ کنند.



گفت‌وگو از زهرا انصاری، خبرنگار ایسنا خراسان رضوی

-------------------------------------------- مطالعه کنید:
چگونه برای کنکور برنامه ریزی کنیم



رتبه 10 کنکور علوم‌تجربی: در هیچ کلاس آموزشی شرکت نکرده‌ام



دو دانش‌آموز از شهرستان‌های تفت و ابرکوه در کنکور سال 98 به ترتیب موفق به کسب رتبه‌های 9 و 10 کنکور در رشته‌های ریاضی و علوم تجربی شدند.



به گزارش ایسنا، به دنبال  اعلام نتایج کنکور سراسری سال 98 باز هم استان یزد در کسب رتبه‌های برتر پیشگام بوده و این بار شهرستان‌های ابرکوه و تفت مفتخر به داشتن عناوین برتر در سخت‌ترین ماراتون علمی کشور هستند.



از میان بیش از یک ‌میلیون و ۱۱۹ هزار نفر داوطلب کنکور سال 98، «مهران منتظر» از تفت موفق به کسب رتبه 9 در رشته ریاضی و فنی شد و «سید مهدی زارع زاده» از ابرکوه نیز رتبه 10 کشوری و رتبه یک منطقه سه در رشته علوم تجربی را از آن خود کرد.



زارع زاده که به گفته خود انتظار رتبه تک‌ رقمی را داشته است در گفت‏‌وگو با خبرنگار ایسنا از ادامه تحصیل در رشته پزشکی  یا دندانپزشکی خبر داد و گفت: در حال حاضر بین انتخاب یکی از این دو رشته تردید دارم و باید با اندکی تحقیق و بررسی آینده شغلی و بازار کار به نتیجه برسم.



وی در رابطه با شیوه درس خواندن خود، اظهار کرد: در هیچ کلاس آموزشی شرکت نکرده و بیشتر به خود متکی بودم، برنامه‌ریزی درسی را خودم انجام می‌دادم و در طول روز بین 6 تا 12 ساعت  مطالعه می‌کردم.



رتبه 10 کنکور سراسری خاطرنشان کرد: مجموعه تلاش و پشتکار، خودباوری و امید، توکل بر خدا و نا امید شدن از جمله عوامل رسیدن به موفقیت است که فقدان هر کدام می‌تواند سد بزرگی پیش روی انسان ایجاد کند.

-------------------------------------------

بنیاد دانشگاه امیرکبیر رتبه های برتر کنکور را بورس می‌کند



بنیاد دانشگاه امیرکبیر رتبه های زیر ۲۰۰ را که در دانشگاه این دانشگاه ثبت نام کنند بورسیه می‌کند.



به گزارش ایسنا، بنیاد دانشگاه امیرکبیر رتبه‌های زیر ۲۰۰ را که در این دانشگاه ثبت نام کنند را بورس می کند و این بورس تحصیلی به مبلغ ۱۰ میلیون ریال و برای ورودی های سال ۹۸ خواهد بود.



بر اساس اعلام این بنیاد، بورس تحصیلی به رتبه های زیر ۲۰۰ کنکور سراسری و دارندگان مدال  المپیادهای جهانی دانش آموزی که دانشگاه صنعتی امیرکبیر  را برای ادامه تحصیل انتخاب می کنند تعلق می‌گیرد.



به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، بورس تحصیلی برای کل دوره تحصیلی در صورت حفظ شرایط ممتازی قابل تمدید خواهد بود.

---------------------------------------- مطالعه کنید :
چگونه برای کنکور درس بخوانیم

"توجه به علاقه‌مندی" و "بازارکار" دواولویت در انتخاب رشته‌



دارنده رتبه دوم گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی با بیان این‌که به دلیل سابقه فعالیت در زمینه کامپیوتر، مهندسی کامپیوتر از اولویت‌های من برای انتخاب رشته در کنکور سراسری است، گفت: در انتخاب رشته به دو فاکتور علاقه و بازار کار(آینده شغلی) توجه دارم.



محمدصادق مجیدی یزدی در گفت‌وگو با ایسنا، رمز موفقیت خود را دو عامل خانواده و پشت‌کار شخصی دانست و گفت: البته دبیران خوب هم در این‌باره بی‌تأثیر نبودند.



وی که از فارغ‌التحصیلان دبیرستان البرز تهران است، مکانیک را از دیگر علایق خود برشمرد و افزود: برای آمادگی جهت شرکت در این ماراتن علمی از کلاس‌های کنکور استفاده‌ای نکردم تنها در برخی دروس از کتاب‌های کمک آموزشی بهره بردم.



دارنده رتبه دوم گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی با اعتقاد به این‌که تلاش افراد تضمین‌کننده آینده شغلی هر فردی است، در ادامه تصریح کرد: با کسب مدارج بالای علمی قطعاً بازار کار بهتری هم برای فرد فراهم می‌شود.



مجیدی در خصوص انتخاب دانشگاه محل تحصیل هم گفت: دانشگاه‌های صنعتی شریف و امیر کبیر(پلی‌تکنیک) از دانشگاه‌های مطرح در رشته‌های مهندسی هستند البته دانشگاه تهران از جمله دانشگاه‌های جامع در همه رشته‌ها(فنی، علوم انسانی و ...) است و صرف مهندسی نیست.



وی به دانش‌آموزان پشت کنکور توصیه کرد که در ابتدا هدفی برای خود تعیین کرده در مسیر هدف حرکت کنند، در مقابل شکست‌ها ناامید نشده و تلاش خود را تا پایان مسیر ادامه دهند.



 دارنده رتبه دوم گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی از مسئولان هم خواست که از نخبگان حمایت‌های لازم را انجام دهند و صرفاً به توصیه کردن برای ماندن در کشور اکتفا نکنند چون این افراد توان و پتانسیل لازم برای ساخت کشور را دارند و تنها نیازمند حمایت مسئولان هستند.

-----------------------------------------

تلاش برای خود کنکور باشد نه فکر کردن به نتیجه آن

دانش‌آموز خوزستانی رتبه 9 کنکور علوم تجربی گفت: به دانش‌آموزان توصیه می‌کنم به جای اینکه به نتیجه کنکور فکر کنند، تمام تلاش خود را برای آزمون انجام دهند؛ با این کار، نتیجه هرچه باشد، دانش‌آموزان می‌توانند به این افتخار کنند که تلاش خود را انجام داده‌اند.



سیاوش کیانپور، دانش‌آموز مدرسه شهید بهشتی اهواز در کنکور سراسری سال 98، رتبه 9 گروه علوم تجربی را کسب کرد؛ خبرگزاری ایسنا با این دانش‌آموز گفت‌وگویی انجام داده است که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید.



*به طور متوسط روزانه چند ساعت مطالعه داشتید؟



در سال آخر به طور میانگین 8 تا 11 ساعت در روز مطالعه داشتم.



*از چه زمانی مطالعه برای کنکور سراسری را آغاز کردید؟



از سال دهم، شرکت در آزمون‌های آزمایشی را شروع کردم. از همین سال، چون در آزمون‌های آزمایشی شرکت می‌کردم، دروس را با این دیدگاه می‌خواندم که به صورت تستی هم باشد. اما نحوه درس خواندن من از تابستان قبل از سال دوازدهم دیگر خیلی جدی شد.



*تراز شما در آزمون‌های آزمایشی که شرکت می‌کردید چطور بود؟



میانگین ترازم در سال دهم بین 7500 تا 7600 بود. در پایه یازدهم کمی ترازم بهتر شد و حدود 7800 تا 7900 بود. در سال آخر نیز میانگین ترازم 7800 تا 7900 بود و در یک مقطع میانگین ترازم از 8000 هم عبور کرده بود.



*در آزمون‌های آزمایشی که شرکت می‌کردید، تخمین زده می‌شد که چه رتبه‌ای کسب کنید؟



با توجه به میانگین ترازم، پیش‌بینی می‌شد که رتبه چهار کشوری را کسب کنم. در مقطعی نیز هشت کشوری بود که در کنکور نیز چندان از آن دور نشدم.



*در انتخاب رشته چه رشته‌ای را انتخاب می‌کنید؟



فردا قصد دارم انتخاب رشته کنم و به احتمال زیاد رشته پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی تهران را انتخاب می‌کنم.



*قصد دارید در مقاطع بالاتر هم ادامه تحصیل دهید؟



قطعا.



*برای ادامه تحصیل ایران را ترجیح می‌دهید یا کشورهای خارجی؟



هنوز تصمیمی در این خصوص نگرفته‌ام. هدف من این بود که ابتدا محیط دانشگاهی را تجربه کنم. بعد درباره ادامه تحصیل در ایران یا خارج از کشور تصمیم می‌گیرم.



*چه توصیه‌ای برای دانش‌آموزان کنکوری دارید؟



توصیه می‌کنم دانش‌آموزان به جای اینکه به نتیجه فکر کنند، تمام تلاش خود را برای کنکور انجام دهند. دانش‌آموزان تلاش را اولویت خود قرار دهند؛ با این کار، نتیجه هر چه باشد، دانش‌آموزان می‌توانند به این افتخار کنند که تلاش خود را انجام داده‌اند.



*عامل موفقیت خود را چه چیزی می‌دانید؟



خانواده و معلمان خوب.



*گاهی صحبت‌هایی درباره تک بعدی بودن دانش‌آموزان مدارس تیزهوشان مطرح می‌شود و گفته می‌شود که این دانش‌آموزان تنها در زمینه درسی موفق عمل می‌کنند اما در حوزه‌های دیگر چندان موفق نیستند، شما در این زمینه چطور فکر می‌کنید؟



من چندان اطلاعی درباره دانش‌آموزان شهرهای دیگر ندارم اما با آگاهی که نسبت به شهر خودم و مدرسه خودم دارم، نظرم این است که از حدود 110 دانش‌آموز مدرسه ما، تعداد افراد تک بعدی شاید کمتر از 10 نفر بود. این مساله در مدرسه ما چندان زیاد نبود اما اگر چنین چیزی باشد هم کاملا طبیعی است، چون تا چند سال پیش ملاک اصلی دانش‌آموزان در ورود به مدارس سمپاد، درس‌شان بوده است.



سازمان سمپاد تلاش‌های زیادی داشته است که دانش‌آموزان به رشته‌های مختلف فرهنگی، هنری و ورزشی روی بیاورند. نهایتا من معتقد هستم تک بعدی بودن یک دانش‌آموز بیشتر از این که به سمپاد مربوط شود به خود آن شخص و اهداف او بستگی دارد. اگر تمام اهداف کسی در درس باشد، نتیجه‌ای جز تک بعدی بودن هم کسب نخواهد کرد.

-----------------------------------
چگونه درس بخوانیم برای کنکور

وجود امکانات برای پذیرفته شدن در کنکور بهانه است



نفر اول گروه آزمایشی علوم انسانی با اعتقاد به این‌ که وجود امکانات برای پذیرفته شدن در کنکور بهانه است، گفت: مهم‌ترین دلیل موفقیت من اراده و خواستن بود.



«فاطمه شب‌خیز» در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این‌که اولویت من در انتخاب رشته روانشناسی یا حقوق است، در ادامه اظهار کرد: از میان دانشگاه‌ها هم دانشگاه تهران را انتخاب می‌کنم.



وی که ساکن شهرستان لار است، خانواده را در موفقیت خود موثر دانست و گفت: در کلاس هیچ آموزشگاهی برای کنکور شرکت نکردم و تنها در کلاس‌های مدرسه حضور داشتم البته دبیران مدرسه هم در موفقیت من موثر بودند.



نفر اول گروه آزمایشی علوم انسانی با بیان این‌که همواره می‌کوشیدم تا درس را سر کلاس فرا گیرم، افزود: مهم‌ترین خواسته من از مسئولان افزایش مشاورهای تحصیلی در شهرهای کوچک و دور افتاده است. با افزایش مشاوران می‌توان درست‌تر تصمیم گرفت.



شب‌خیز با بیان این‌ که در انتخاب رشته علاوه‌ بر علاقه به آینده شغلی آن هم توجه خواهم کرد، در ادامه به کنکوری‌ها توصیه کرد برای پذیرفته شدن در کنکور سراسری با اعتماد به نفس و تمرکز و به دور از حاشیه‌ها مطالعه داشته باشند که قطعاً موفق خواهند شد و موفقیت دور از دسترس نیست.

-----------------------------------
دانلود راهبردهای موفقیت در کنکور

راز موفقیت یک معلول جسمی و حرکتی در کنکور تجربی سال ۹۸



دانش‌آموز موفق معلول جسمی حرکتی کنکور علوم تجربی سال ۹۸ با تأکید بر اینکه دانش‌آموزان در انتخاب رشته فقط به هدف خود فکر کنند، گفت: اگر هدف تعیین شده باشد و افراد برای دستیابی به آن پشتکار داشته باشند به هیچ عنوان هیچ محدودیتی نمی‌تواند مانع از موفقیت شود.



به گزارش ایسنا، زهرا نامور رتبه ۳۸ رشته علوم تجربی آزمون سراسری سال ۹۸ در همایش علمی و جشن تجلیل از نخبگان و رتبه‌های تک رقمی و برتر کنکور ۹۸ به مهمترین دلایل موفقیت خود برای کسب رتبه برتر در این گروه آزمایشی اشاره کرد و گفت: من مبتلا به بیماری اس ام ای(نوعی بیماری هیستروفی عضلانی) هستم که از هشت سالگی درگیر این بیماری شدم و از ۱۰ سالگی نیز از صندلی چرخدار استفاده کرده‌ام اما هیچ کدام از این محدودیت‌های ناشی از معلولیت جسمی و حرکتی نتوانسته مانعی در راه رسیدن به هدفم باشند چرا که اگر فردی برای خودش هدفی تعیین کند از تمامی توانمندی‌ها برای دستیابی به آن استفاده می‌کند.



وی در ادامه با تأکید بر اینکه رشته پزشکی دانشگاه تهران را برای تحصیل خودم انتخاب می‌کنم، گفت: اگرچه علاقه اصلی من برای حضور در رشته دانشگاهی رشته‌های فنی و ریاضی بود اما به دلیل برخی شرایط از جمله بازار کار نامناسب رشته‌های گروه آزمایشی علوم ریاضی ترجیح می‌دهم رشته پزشکی را انتخاب کنم چرا که هم امنیت شغلی بهتری دارم و هم اینکه می‌توانم به کسانی که همانند من با بیماری و معلولیت جسمی و حرکتی دست و پنجه نرم می‌کنند کمکی داشته باشم.  



رتبه ۳۸ گروه آزمایشی علوم تجربی همچنین در خصوص استفاده از کلاس‌های آمادگی کنکور قبل از شرکت در آزمون سراسری نیز گفت: در آزمون‌های آزمایشی یکی از موسسات خصوصی حضور پیدا کردم. قطعا عدم حضور در این کلاس‌ها و آزمون‌ها نمی‌تواند مانعی برای موفقیت دانش‌آموزانی که برای خودشان هدف تعیین کرده‌اند، شود چرا که ما هر ساله افراد موفقی را می‌بینیم که از لحاظ شرایط مالی و... در شرایط دشواری به سر می‌برند اما توانسته‌اند از روستاهای دورافتاده و مناطق محروم رتبه‌های تک رقمی و برتر آزمون‌های مختلف را کسب کنند.

--------------------------------
20 نکته کلیدی برای موفقیت 100 درصد در کنکور سراسری و آزاد

منبع: ایسنا

گردآوری: ایران مدرس


آمار بازدید: 1217 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image