ارتباط مستقیم با 30631 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس مقاله معرفی دانشگاهها معرفی دانشگاه علوم و فنون شهید ستاری

معرفی دانشگاه علوم و فنون شهید ستاری

به اشتراک گذاری

دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری دانشگاه آموزش افسران در نیروی هوایی و نیروی پدافند ارتش جمهوری اسلامی ایران است.در این دانشگاه خلبانان نیروی هوایی، مهندسان پرواز، کارشناسان کنترل و موشک نیروی پدافند و کارشناسان در دیگر رشته‌های مورد نیاز نیروی های هوایی و پدافند تربیت می‌شوند. دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری در سال 1368 توسط سرلشكر منصور ستاری و به منظور تربيت افسران جوان و تحصيلكرده براي این نیرو تاسیس گردید . پيش از ساخت دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری، افسران نیروی هوايي دوره آموزش خود را در دانشگاه افسري امام علی طی مي كردند و سپس با انتخاب تخصص براي طی دوره مخصوص رسته اي راهی پايگاه ها و سايت های پدافندي می شدند.

پیشنهاد ویژه ایران مدرس: پردرآمدترین رشته‌ های دانشگاهی در جهان

پذیرش در دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری

در گذشته پذیرش دانشجو از طریق کنکور سراسری و تنها از بین داوطبین دارای مدرک دیپلم رشته ریاضی و فیزیک انجام می‌پذیرفت اما از سال ۱۳۸۵، این دانشگاه و سایر دانشگاه‌های ارتش (بجز علوم پزشکی) تنها از طریق آزمون ورودی که بطور متمرکز توسط مرکز سنجش و گزینش ارتش برگزار می گردد دانشجو می‌پذیرند. دانشجویان دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری در کنار دروس‌ رشته آموزشی خود، آموزش نظامی را نیز فرا می گیرند و پس از دانش‌آموختگی در مقطع کارشناسی این دانشگاه به درجه ستوان دوم نائل می‌شوند.

پیشنهاد می شود مقاله
بیکارترین رشته‌های دانشگاه کدامند؟ را هم بخوانید.

دانشكده های دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری:


دانشكده پرواز : اين دانشكده به دو گروه خلبانی – ناوبری و گروه مراقبت پرواز تقسيم ميشود كه اين سه رشته (خلبانی – مراقبت پرواز – ناوبری ) را پوشش مي دهد.

دانشكده تكنولوژی فرماندهی و كنترل هوايی : عنوان كلي رشته هاي اين دانشكده كه در سالهاي دور دانشكده پدافند نيز گفته ميشد ، تكنولوژی فرماندهی و كنترل هوايی است اما سه گرايش دارد كه به ترتيب اهميت و ارشديت عبارتند از : الف ) كنترل شكاری ب) عمليات موشك ج) اطلاعات عمليات

دانشكده هوافضا : در اين دانشكده افسران تعمير و نگهداري هواپيما و هوافضا تربيت مي شوند.

دانشكده برق : اين دانشكده رشته برق با دو گرايش الکترونیک و مخابرات را پوشش مي دهد. مشاهده مدرسین الکترونیک

مطالعه مقاله بین‌المللی‌ترین دانشگاه‌های جهان را بشناسید هم مفید است.

لباس کار دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری

لباس کار دانشجويان دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری شامل کلاه، پیراهن و شلوار پلنگی شكل با تركيب رنگ هاي آبی ، مشكی ، خاكستری و سرمه اي است و همچنين لباس رسمی و فرم نيروی هوايی ارتش به همراه واکسیل به رنگ آبی آسمانی بر روی بازوی چپ براي مراسمات ، تردد و برنامه صبحگاه عمومي رسمی دانشگاه كه در روز هاي شنبه هر هفته انجام ميشود مورد استفاده قرار مي گيرد .سنوات خدمت و تحصيل هر دانشجو را مي توان از روي درجه آكادميك وي فهميد.دانشجويان دانشگاه هوايی به چهار گروه سال يك ، سال دو ، سال سه و سال چهار تقسيم ميشوند و روي سردوشي آنان هر خط نماينده يك سال ميباشد بنابراين دانشجويان تازه وارد پس از اخذ سردوشی داراي يك خط روي هر كدام از شانه ها و در كنار آرم دانشگاه هوايي كه روی سردوشی آنهاست خواهند بود. دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری در همسايگي پايگاه يكم شكاری و در منطقه مهرآباد جنوبی تهران ،انتهاي خيابان شمشيری قرار دارد.


آمار بازدید: 5637 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image
نظرات کاربران
حسین عظیمی شنبه ۱۴ امرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۲

با عرض سلام و دعای خیر ، بنده سرهنگ بازنشسته نهاجا در سال 1385 موفق به اخذ گواهی نامه دوره دوم داخلی دانشگاه شهید ستاری شده ام ، ایا امکان تحصیل با این مدرک دارم ، و این مدرک معادل چه مرحله از تحصیلات عالیه است . با سپاس

متین سه شنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۸

سلام. بنده سوالی از خدمت شما داشتم.... رشته ی مراقبت پرواز فقط برای اقایان هست یا یک خانم هم می تونه این رشته رو بخونه؟

امیر پیشگاهی آدينه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۶

امید وارم فقط در رشته ی مهندسی برق گرایش الکترونیک جذب بشم چون واقعا خیلی علاقه دارم