ارتباط مستقیم با 30629 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس مقاله معرفی دانشگاهها دانشگاه امام صادق عليه‌السلام

دانشگاه امام صادق عليه‌السلام

به اشتراک گذاری

دانشگاه امام صادق عليه‌السلام در این بخش معرفی شده است. دانشگاه امام صادق عليه السلام که حاصل نيت الهي و همت والاي جمعي از بزرگان و انديشمندان حوزه و دانشگاه است، در طول بيش از ربع قرن فعاليت علمي، آموزشي و پژوهشي کارنامه‌اي بسيار درخشان از خود برجاي گذاشته است. موفقيت دانش آموختگان اين دانشگاه در مراکز علمي و پژوهشي داخل و خارج کشور بهترين گواه بر اين مدعاست.

دانشگاه امام صادق عليه السلام در سال 1361 شمسي مقارن با سالروز ولادت حضرت محمد مصطفي (صلي الله عليه و آله و سلم) و امام صادق(عليه السلام) به رياست حضرت آيت الله مهدوي کني ، شاگرد و يار ديرين حضرت امام خميني (ره) تشكيل شد. هيات موسس اين دانشگاه از ميان شخصيتهايي چون حضرت آيه الله خامنه اي " دام ظله العالي" و حضرات آيات مشكيني، مهدوي كني، اميني، امامي كاشاني و ... بودند.

دانشگاه امام صادق عليه السلام در ابتدا با در سه رشته معارف اسلامي و تبليغ (الهيات)، معارف اسلامي و علوم سياسي، معارف اسلامي و اقتصاد، در مقطع كارشناسي ارشد پيوسته، آغاز به كار كرد. گروهي از جوانان متعهد و مستعد كشور از همان سالهاي آغاز تاسيس، براي تحصيل به اين دانشگاه وارد شدند. دانشگاه امام صادق عليه السلام به دنبال گسترش رشته هاي تحصيلي و بالا بردن كيفيت و كميت آموزشي خود، در سال 1369 دو رشته ديگر " معارف اسلامي و مديريت" و " معارف اسلامي و حقوق" را در مقطع كارشناسي ارشد به مجموعه رشته‌هاي موجود اضافه نمود. در سال 1371 دوره‌هاي مقطع دكتري در اين دانشگاه در چهار رشته الهيات، علوم سياسي، علوم اقتصادي، و فرهنگ و ارتباطات تاسيس شد و در سال 1382 ششمين رشته در مقطع کارشناسي ارشد پيوسته تحت عنوان «معارف اسلامي و فرهنگ و ارتباطات» ايجاد گرديد.

اين دانشگاه علاوه بر رشته‌هاي کارشناسي ارشد پيوسته داراي رشته‌هاي کارشناسي ارشد ناپيوسته نيز مي‌باشد که تاکنون دو رشته «انديشه‌هاي سياسي در اسلام» وابسته به دانشکده معارف اسلامي و علوم سياسي و «تاريخ تشيع» وابسته به دانشکده معارف اسلامي و فرهنگ و ارتباطات تاسيس و دانشجو گرفته است.

دانشگاه امام صادق عليه السلام به ايجاد و گسترش دوره‌هاي دکتري در رشته‌هاي مختلف اهتمام فراوان دارد و در حال حاضر دوره‌هاي دکتري علوم اقتصادي (با گرايش‌هاي اقتصاد رياضي، اقتصاد پولي و ...) الهيات و معارف اسلامي (با گرايش‌هاي فقه و اصول، فلسفه و کلام و قرآن و حديث) علوم سياسي(با گرايش‌هاي انديشه سياسي اسلام، مطالعات سياسي جهان اسلام، مطالعات ايران و جامعه شناسي سياسي)،فرهنگ و ارتباطات، حقوق (با گرايشهاي خصوصي و جزا ) در اين دانشگاه داير مي‌باشد. تعداد دانشجويان و دانش آموختگان دوره دکتري 120 نفر است که اين عدد غير از صد‌ها تن دانش‌آمـوختگاني است که دوره دکـتري خـود را در ديگر دانشگاه‌هاي داخل و خارج کشور گذرانده‌اند.

پیشنهاد ویژه ایران مدرس: معرفی دانشگاه امام حسین


بيانيه رسالت دانشگاه امام صادق عليه السلام

دانشگاه امام صادق عليه السلام به عنوان يك دانشگاه اسلامي غير دولتي، در مجموعه آموزش عالي كشور براي آموزش و توسعه دانش بشري مبتني برغايت گرائي آفرينش، آموزه هاي وحياني و معارف و علوم اسلامي پايه گذاري شده و براين باور است كه درتعاليم اسلام و مكتب امام صادق عليه السلام كه تبلور ناب آن مي باشد، ظرفيت و جامعيتي نهفته است كه با كشف، تبيين و كاربردي كردن آن، مي توان درعلوم و فنون بشري به ويژه علوم انساني / اجتماعي تحولي عظيم پديد آورد و درپرتو آن عالمان شايسته و فرهيخته تربيت كرد .

دانشگاه امام صادق عليه السلام برمبناي اصول و ارزشهاي اسلامي، علم را نوري خدايي، سرمايه اي والا ومايه كمال و تعالي انسانهاي مستعد و مهذب مي داند و معتقد است كه تعليم و تعلم همراه با تهذيب نفس، درراستاي حركت انبياء الهي عليهم السلام و مهمترين رسالت انسان است و تنها باالهي شدن انگيزه ها و هدفها و توام شدن علم و عمل، نقش حقيقي علم در جامعه بشري ايفا خواهد شد .

دانشگاه دور ماندن حوزه هاي علميه و دانشگاهها را ازمعارف يكديگر، خسارت جبران ناپذيري براي جامعه اسلامي مي داند و به عنوان يكي از جلوه هاي عيني پيوند حوزه و دانشگاه برآن است تا بابهره مندي از دستاوردها و همكاري نخبگان اين دو مركز علمي، دانش آموختگاني دين محور، آگاه به زمان و متعهد به آرمانها و ارزشهاي اسلام ناب محمدي صلي الله عليه و آله و سلم تربيت كند و درراستاي تعليم و تبليغ معارف اسلام و اهل بيت عليهم السلام الگويي نوين ارائه داده و در نظام آموزش عالي و اداره امور جامعه اسلامي تحولي اساسي ايجاد كند.

دانشگاه امام صادق عليه السلام براي تحقق اهداف وارتقاي مستمر كيفيت خود توجه جدي به موارد زير را ضروري مي داند :

جذب نخبگان : انتخاب دانشجويان برجسته و با استعداد از نظر اخلاقي و علمي، استادان عالم، مومن و مهذب داراي استقلال فكري .

تقويت ايمان و غيرت ديني، رشد اخلاق اسلامي و تهذيب نفس ازراههايي مانند ايجاد فضاي سالم اعتقادي واخلاقي و ارائه آموزه ها و الگوهاي عملي

اصلاح و ارتقاء مستمر و توسعه برنامه ها و محتواي آموزشي، پژوهش محور كردن آموزشها، كارآمد كردن برنامه ها و دروس و تاسيس دوره هاي آموزشي جديد درراستاي اهداف و براساس نياز سنجي از جامعه خصوصا" درمقاطع تحصيلات تكميلي .

تقويت پژوهش به ويژه در جهت تحقق نظامهاي معرفتي برپايه تعاليم اسلام,گسترش مرزهاي علوم اسلامي و تحقيقات ميان رشته اي بين علوم اسلامي و علوم انساني / اجتماعي و ارائه دستاوردهاي آن .

پیشنهاد می شود مقاله
راه های افزایش معدل در دانشگاه را هم بخوانید.

رشد فزاينده علمي از راههايي مانند تقويت فضاي برخوردار از نشاط، انگيزه، خلاقيت و آزاد انديشي علمي، دانش پژوهي، ترويج روحيه نقادي، انتقاد پذيري و رسيدن به تفاهم، ايجاد بنيه لازم براي كسب مدارج علمي بالاتر و تسهيل دستيابي به منابع علمي و اطلاعات .

ارتقاء كيفيت مديريت دانشگاه امام صادق عليه السلام باتوجه به مقتضيات و تحولات علمي، اجتماعي و فناوري، تقدم كيفيت بر كميت برون دادها، مشاركت دانشگاهيان و تخصيص بهينه امتيازات و تسهيلات برپايه اهداف و نظام ارزشيابي .

تنظيم و تقويت مستمر ارتباط باساير مراكز علمي، به ويژه مراكز علمي همسو و استفاده كنندگان از خدمات و دستاوردهاي دانشگاه شامل مراكز علمي حوزوي و دانشگاهي، نهادها و دستگاههاي نظام جمهوري اسلامي ايران، عموم مردم ايران اسلامي و كشورهاي اسلامي و ساير كشورهاي جهان .

استفاده از فناوريهاي جديد براي بالا بردن سرعت، دقت و كارآمدي آموزش و پژوهش و تسهيل ارتباطات علمي، باتوجه به مقتضيات و نيازهاي جامعه، بااين تاكيد كه فناوري همواره نقش ابزاري براي تحقق رسالت دانشگاه امام صادق عليه السلام داشته باشد .

متعهد بودن دانش و دانشگاهيان درقبال عدالت، حرمت و كرامت انساني، حفظ نعمتهاي الهي و محيط زيست و مشكلات و آلام بشري .

مطالعه این مقاله هم مفید است:
تدریس خصوصی دروس دانشگاهی

متعهد بودن دانش و دانشگاهيان درقبال افزايش انسجام اجتماعي، برادري، محبت، نظم اجتماعي، وجدان كار، تعهد پذيري و كاهش و رفع مشكلات جامعه از راههايي مانند بررسي مستمر نيازها و تغيير و تحولات اجتماعي، كاربردي كردن تحقيقات بنيادي، ارايه راهكارهاي علمي و عملي براي برطرف كردن نيازهاي متنوع، متحول و فزاينده جامعه، مقابله با تهاجمات فكري و فرهنگي از موضع تفكر اسلامي، هدايت جامعه به سمت خوداتكايي و افزايش مشاركت مردم در اعتلاي نظام اسلامي.

دانشگاه امام صادق عليه السلام به عنوان اولين دانشگاه اسلامي در ايران و برآمده از انقلاب اسلامي، پيروي از ولايت فقيه را درامتداد پيروي از پيامبر اكرم صلي الله عليه و اله و سلم و ائمه اطهار عليهم السلام يكي ازمباني اساسي خود دانسته و علاوه بر آن، تركيب خاص هيات امناء و هيات علمي ( متشكل از فرهيختگان حوزه و دانشگاه ) مديريت عالي، معتبر، نافذ و باثبات و ايجاد فضاي مناسب جهت بروز استعدادها و توانمنديهاي زنان درمديريت دانشگاهي را از مزيتهاي خود مي داند و در مقابل مقام معظم رهبري، وزارت علوم، تحقيقات و فناوري و هيات امناء جامعه الامام الصادق عليه السلام پاسخگو است .

دانشگاه امام صادق عليه السلام بار اصلي تحقق رسالت خود را بردوش اعضاء هيات علمي و مديران خود دانسته و دراين راستا مشاركت دانشجويان و كاركنان اداري شايسته، كارآمد و سازگار با شرايط دانشگاه را ضروري مي داند.

مطالعه مقاله
بین‌المللی‌ترین دانشگاه‌های جهان را بشناسید هم پیشنهاد می شود.

منبع: وب سایت دانشگاه امام صادق عليه‌السلام


آمار بازدید: 894 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image