ارتباط مستقیم با 30630 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس مقاله معرفی دانشگاهها موسسه آموزش عالی سجاد

موسسه آموزش عالی سجاد

به اشتراک گذاری

موسسه آموزش عالی سجاد در این بخش معرفی می شود و در رابطه با فضاها و امکانات آموزشی، اعضای هیات رئیسه دانشگاه و ... توضیحاتی ارائه می گردد.

موسسه آموزش عالی سجاد در سال 1375 به عنوان اولین موسسه آموزش عالی غیردولتی در زمینه های مهندسی با کسب مجوز از شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت علوم تحقیقات و فناوری فعالیت خودرا از ابتدا با پذیرش دانشجو در رشته های مهندسی برق گرایش الکترونیک و مهندسی کامپیوتر گرایش نرم افزار در شهر مشهد شروع نمود ودر حال حاضر در مقطع کارشناسی ارشد در رشته مهندسی مخابرات، در مقطع کارشناسی با نه رشته مهندسی در گرایشهای برق، کامپیوتر، صنایع و درمقطع کاردانی با سه رشته برق، کامپیوتر، ICT، با حدود 2500 دانشجو فعالیت آموزشی دارد.هیات موسس از اعضا هیات علمی دانشگاه و با سوابق آموزشی و پژوهشی چندساله هستند که فعالیتهای پژوهشی غیردولتی خود را از سال 1368 با تاسیس مرکز تحقیقات سجاد، که هم اکنون هسته ی پژوهشی موسسه است شروع نمودند.به دلیل وجود این هسته با سابقه، امور پژوهشی موسسه با بهره گیری از تخصص اساتید و مشارکت فعال دانشجویان و رابطه مستمر و جدی با بخش صنعت از رونق خاصی برخوردار است .

پیشنهاد ویژه ایران مدرس: آشنایی با دانشگاهها و نظام آموزش عالی چین

فضاها و امکانات آموزشی :

موسسه هم اکنون در پایان دوره توسعه میان مدت خود بوده و در زمینی به مساحت 8000 متر مربع و زیربنای حدود 14000 متر مربع (4500 متر زیربنا در حال ساخت است) فعالیت آموزشی و پژوهشی دارد. امکانات آموزشی و پژوهشی موسسه در این مرحله عبارتند از: کلاس های درس، کتابخانه و سالن های مطالعه، سایت کامپیوتری، سایت اینترنت، سیستم انتخاب واحد اینترنتی، مرکز تحقیقات، سالن پروژه و روباتیک، 17 آزمایشگاه و کارگاه گروه کامپیوتر، 25 کارگاه و آزمایشگاه گروههای برق و صنایع، سالن سمینار، نمازخانه، سلف سرویس و بوفه، بخش چاپ و تکثیر، سالن تنیس روی میز و ... برنامه دراز مدت موسسه احداث پردیس در زمینی به مساحت حدود 20 هکتار خواهد بود. امید است پروژه ی پردیس در سال های نه چندان دوری عملی شود.

************************************

پیشنهاد می شود مقاله
آشنایی با دانشگاهها و نظام آموزش عالی لبنان را هم بخوانید.


پیام ریاست محترم موسسه آموزش عالی سجاد جناب دکتر حائریان

به نام ایزد دانا

فناوری، سنگ اصلی بنای تمدن ها به حساب می آید.تمدن سازی بدون فناوری مبتنی بر جهان بینی و سازگار با محیط،فرهنگ و سنت های جامعه نمی تواند پایدار و پویا بماند. توسعه کشور فقط از طریق تقویت زیر ساخت علم و فناوری در زمینه نیروی انسانی، دانش مهارت ها و ظرفیت نوآوری و تولیدی برای جذب و سازگاری و یا تولید فناوری امکان پذیر است. تربیت نیروی انسانی متخصص توسط دانشگاه انجام می شود.در میان نهادهای علمی-فرهنگی-آموزشی متعدد کشور، دانشگاه بی گفت و گو از جایگاهی یگانه و ممتاز و اعتباری شایسته برخوردار است.این اعتبار و منزلت به علت ویژگیهای دانشگاه و نیز تعامل گسترده و پیوسته آن با جامعه و ارکان اثر گذار برآن رو به افزایش است. تاکنون نخبه ترین استعدادهای کشور توانسته اند در رقابتی سراسری به دانشگاه راه یابند. اینان با آشنایی با دستاوردهای دانش نوین بشری و با تکیه بر هوشمندی و خلاقیت خویش در واقع در کار گشودن راه های تازه و چشم اندازهای امید آفرین در پیش روی هم میهنان خود بوده اند و همچنان در راه پیشرفت روز افزون کشوردر عرصه های فنی،صنعتی و اقتصادی می کوشند. دانشگاه با تکیه بر این سرمایه های ارجمند معنوی در طول فعالیت پر ثمر خود با تربیت افراد متخصص،گام های بلندی در راه سر بلندی علمی کشور بر می دارد. امسال مصادف استبا دوازدهمين سالگرد تاسیس موسسه آموزش عالی سجاد در مهر ماه سال 1372 پس از جلسات مختلف و پیگیری های فراوان بنیانگذاران،ایجاد موسسه آموزش عالی سجاد تصویب کردند و در مهر ماه 1375 مجوز تاسیس را دریافت داشتند. آنان نهالی را کاشتند و با علم و عمل آن را آبیاری کردند تاسیس گروه های آموزشی مهندسی برق، مهندسی کامپیوتر و.... ایجاد آزمایشگاه ها و کارگاه های مختلف، تعلیم و پرورش صدها مهندس،همگی ثمره تلاش این پیشکسوتان است. موسسه آموزش عالی سجاد با تدوین و فراهم سازی این مجموعه بر آن است تا موسسه را به جامعه استادان،دانشجویان، پژوهشگران موسسات آموزش عالی و دوستداران این مهد فرهنگ معرفی نماید. این مجموعه حاصل تلاشهای صمیمانه و زحمات مسئولانه و لطف های بیکران جمع زیادی از همکاران دانشگاهی است که صمیمانه از آنان سپاسگزاری می کنیم.

دکتر علی حائریان اردكاني

رئیس موسسه آموزش عالی سجاد

************************************

پیشنهاد می کنیم این مقاله را هم بخوانید: آشنایی با نظام آموزش عالی فرانسه

اعضای هیات رئیسه دانشگاه عبارتند از :

دکتر علی حائریان اردکانی

رضا حسن پور یوسفی

مهندس محمد حسین زارعی سبزوار

روسای دانشگاه از سال 74 تاکنون

نام و نام خانوادگی آغاز تصدی-پایان تصدی

دکتر خلیل مافی نژاد 75 - 78

دکتر محمد مولوی 78 - 79 ، هم اكنون رياست هيات مديره

دکتر هاشم اورعی 79 - 80

دکتر بابک امین شهیدی 80 - 81

دکتر خلیل مافی نژاد 81 - 85 ،هم اكنون رياست هيات امنا

دکتر علی حائریان 85 ادامه دارد .

************************************

مقاله
معرفی نظام آموزش عالی ترکیه هم مفید است.

مرکز تحقیقات سجاد SRC

اهمیت تحقیقات در بخش های مختلف صنعت بر هیچکس پوشیده نیست. با نگرشی برتوسعه اقتصادی کشورهایی چون ژاپن، کره جنوبی و ... درسال‌های اخیر رابطه مستقیم و شگفت‌انگیز موجود بین روند رشد اقتصادی درجوامع صنعتی و میزان سرمایه‌گذاری و کوشش در امر تحقیقات به وضوح آشکار می گردد. در جمهوری اسلامی ایران که از ذخایر خدادادی و امکانات بالقوه فراوانی برخوردار است، باید با اهمیت بخشیدن بیش از پیش به امر آموزش و پژوهش، پایه‌های یک کشور غیروابسته به صادرات نفتی ریخته شود. در این راستا گروهی از اساتید دانشگاه فردوسی (مشهد) با آگاهی به اهمیت این موضوع با بررسی‌های دقیق و همه جانبه اقدام به تاسیس مرکز تحقیقات و آموزش برق و الکترونیک سجاد (سهامی خاص) که اولین مرکز پژوهشی مستقل در زمینه‌ی مهندسی در استان خراسان می‌باشد نموده، با این امید که ضمن کمک به رفع مشکلات صنایع کشور بتوانند ارتباط لازم را بین محققین دانشگاهی و متخصصین صنایع گوناگون برقرار نمایند.

کلمات کلیدی: موسسه ، آموزش عالی ، معرفی موسسه ، آشنایی با موسسه ، سجاد

منبع : سایت رسمی موسسه آموزش عالی سجاد



آشنایی با نظام آموزش عالی کره جنوبی


آمار بازدید: 1527 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image