ارتباط مستقیم با 30625 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس مقاله معرفی دانشگاهها آشنایی با دانشگاه آزاد اسلامی واحد سروستان

آشنایی با دانشگاه آزاد اسلامی واحد سروستان

به اشتراک گذاری

در راستای توسعه آموزش عالی و به دنبال موفقیتها و افتخارات دانشگاه آزاد اسلامی و درخشش فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی در عرصه های مختلف علمی، پژوهشی، تحقیقاتی، صنعتی و ... و گسترش واحدها و مراکز دانشگاهی در اقصی نقاط کشور، فکر و اندیشه ی تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی در ذهن مردم فرهنگ دوست و ادب پرور سروستان جوانه زد و از اینرو گروهی از دوستداران علم و فرهنگ در قالب هیأت همکاری انتخاب گردیدند تا اقدامات مقتضی را جهت تأسیس و راه اندازی دانشگاه آزاد اسلامی در سروستان انجام دهند.

پیشنهاد ویژه ایران مدرس: 3 مهارت ساده برای موفقیت در دانشگاه

بر این اساس اولین جلسه رسمی هیأت همکاری دانشگاه آزاد اسلامی سروستان در مورخ ۱۵/۱۱/۱۳۷۴ در محل دفتر تبلیغات اسلامی سروستان با حضور کلیه اعضاء تشکیل گردید و مقرر شد که یک حساب بانکی جهت واریز کمکهای نقدی افراد خیر و نیکوکار در نظر گرفته شود و محل ثابتی نیز به عنوان دبیرخانه هیأت همکاری جهت تشکیل جلسات مشخص گردد. در این جلسه در مورد موقعیت مکانی دانشگاه و اطلاع رسانی وسیع در سطح شهر به منظور تشویق مردم جهت کمک و مشارکت در این خصوص بحث و تبادل نظر گردید.

جلسات هیأت همکاری دانشگاه آزاد اسلامی سروستان در مورخه های ۱۷/۱۱/۷۴ و۲۰/۱۱/۷۴ و... و ۱۹/۱۱/۷۶ در خصوص واگذاری زمین و کمکهای مردم برگزار گردید تا اینکه در مورخ ۲۰/۱۱/۷۶ و با حضور مسئولین محترم دانشگاه آزاد اسلامی و منطقه یک مراسم کلنگ زنی در مکان فعلی دانشگاه انجام شد.

بعد از مشخص شدن موقعیت دقیق دانشگاه، جلسات دیگری نیز در خصوص تهیه نقشه دانشگاه، درختکاری و فضای سبز دانشگاه، مطالعات خاکشناسی، احداث بنای انباری و انشعابات آب و برق برگزار گردید و مقرر شد که پس از شروع مقدمات عملیات ساختمانی، مجدداً از خیرین و مردم جهت کمکهای مالی به منظور تسریع در پیشرفت کار دعوت به عمل آید و حسابهای بانکی نیز در بانکهای ملی و کشاورزی جهت کمکهای مردمی افتتاح گردید.

پس از رایزنیهای مختلف، مراحل خرید زمین از سازمان مسکن و شهرسازی به اتمام رسید و پس از تأیید نهایی نقشه های ساختمان دانشگاه، خرید تجهیزات و اقلام مورد نیاز از قبیل آهن آلات و ... در دستور کار هیأت همکاری قرار گرفت .


همزمان با پیگیریهای لازم جهت احداث ساختمان دانشگاه، به منظور تعیین و اخذ چند رشته تحصیلی و همچنین در نظر گرفتن ساختمانی به صورت موقت و امکانات مورد نیاز جهت تشکیل کلاسها، جلسات متعدد دیگری برگزار گردید وطی این جلسات، رایزنیهای لازم با مسئولین محترم منطقه یک دانشگاه آزاد اسلامی و واحد شیراز پیرامون مسائل دانشگاه انجام شد.

سرانجام دانشگاه آزاد اسلامی سروستان در سال ۱۳۷۹ با همت ریاست عالیه دانشگاه و کمکهای معنوی و مادی مردم شریف و ادب پرور سروستان به عنوان مرکز آموزشی زیر نظر دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز با یک رشته (کاردانی کامپیوتر) با ظرفیت ۶۶ نفر شروع به تربیت جوانان مستعد و علاقمند به تحصیل نمود و آقای غلامحسین زارع به عنوان مسؤول راه اندازی دانشگاه آزاد اسلامی سروستان از سال ۱۳۷۹ تا ۱۳۸۱ منصوب گردید.

در سال ۱۳۸۱ همزمان با تصویب رشته کاردانی حسابداری، ساختمان دو طبقه اداری ـ آموزشی با زیربنای ۱۷۲۰ متر مربع نیز به بهره برداری رسید و بین سالهای ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۴ آقای جعفر هوشمند سروستانی به سمت ریاست مرکز سروستان زیر نظر واحد شیراز منصوب گردید و در طی این سالها نیز تعداد رشته ها به ۹ رشته تحصیلی افزایش یافت و ساختمانهای آزمایشگاه، سلف سرویس، استاد سرا، کتابخانه، انتشارات و مخابرات نیز به بهره برداری رسیدند.

در بهمن ماه سال ۱۳۸۴ با صدور حکمی از سوی دانشمند فرهیخته جناب آقای دکتر جاسبی، ریاست عالیه دانشگاه آزاد اسلامی، آقای دکتر حسین حاتمی به سمت ریاست دانشگاه آزاد اسلامی سروستان منصوب شدند.

-----------------------

مطالعه این مقاله هم می تواند مفید باشد: ایجاد رشته های جدید کارآفرینی در دانشگاه تهران

معرفی رشته ها

ردیف

نام رشته تحصیلی

مقطع

۱

آموزش و پرورش ابتدایی

کارشناسی ناپیوسته

۲

حسابداری

کارشناسی پیوسته

۳

علمی کاربردی حسابداری

کارشناسی ناپیوسته

۴

مدیریت بازرگانی

کارشناسی ناپیوسته

۵

مدیریت صنعتی

کارشناسی پیوسته

۶

مدیریت مالی

کارشناسی پیوسته

۷

حسابداری

کاردانی ناپیوسته

پیشنهاد می کنیم مقاله
پردرآمدترین رشته‌ های دانشگاهی در جهان را هم بخوانید.

۸

مدیریت صنعتی کاربردی

کاردانی ناپیوسته

۹

مدیریت صنعت جهانگردی

کاردانی ناپیوسته

۱۰

علمی کاربردی حسابداری

کاردانی پیوسته

۱۱

شیمی کاربردی

کارشناسی پیوسته

۱۲

تربیت معلم آموزش ریاضی

کاردانی ناپیوسته

۱۳

مهندسی شیمی

کارشناسی پیوسته

۱۴

مهندسی برق قدرت

کارشناسی پیوسته

۱۵

مهندسی پلیمر- صنایع پلیمر

کارشناسی پیوسته

۱۶

مهندسی شیمی-صنایع غذایی

کارشناسی پیوسته

۱۷

مهندسی برق الکترونیک

کارشناسی پیوسته

۱۸

مهندسی عمران

کارشناسی پیوسته

۱۹

شیمی -فناوری اطلاعات

کارشناسی پیوسته

۲۰

مهندسی تکنولوژی الکترونیک

کارشناسی ناپیوسته

مطالعه مقاله
بیکارترین رشته‌های دانشگاه کدامند؟ هم پیشنهاد می شود.

۲۱

مهندسی تکنولوژی برق-قدرت

کارشناسی ناپیوسته

۲۲

مهندسی تکنولوژی جوشکاری

کارشناسی ناپیوسته

۲۳

مهندسی تکنولوژی ساخت و تولید-ماشین ابزار

کارشناسی ناپیوسته

۲۴

مهندسی تکنولوژی کنترل- ابزار دقیق

کارشناسی ناپیوسته

۲۵

مهندسی تکنولوژی نرم افزار کامپیوتر

کارشناسی ناپیوسته

۲۶

مهندسی تکنولوژی برق-شبکه انتقال و توزیع

کارشناسی ناپیوسته

۲۷

مهندسی تکنولوژی صنایع شیمیایی

کارشناسی ناپیوسته

۲۸

مهندسی تکنولوژی عمران-عمران

کارشناسی ناپیوسته

۲۹

مهندسی تکنولوژی ساختمان

کارشناسی ناپیوسته

۳۰

مهندسی تکنولوژی معماری

کارشناسی ناپیوسته

۳۱

مهندسی تکنولوژی تاسیسات حرارتی و برودتی

کارشناسی ناپیوسته

۳۲

مهندسی تکنولوژی مکانیک خودرو

کارشناسی ناپیوسته

۳۳

مهندسی تکنولوژی بهره برداری نیروگاه

کارشناسی ناپیوسته

۳۴

کامپیوتر

کاردانی پیوسته

۳۵

نقشه کشی معماری

کاردانی پیوسته

۳۶

معماری

کاردانی ناپیوسته

۳۷

الکتروتکنیک

کاردانی پیوسته

۳۸

ساختمان- کارهای عمومی ساختمان

کاردانی پیوسته

۳۹

کاردان فنی عمران- کارهای عمومی ساختمان

کاردانی ناپیوسته

۴۰

علمی کاربردی نرم افزار کامپیوتر

کاردانی ناپیوسته

۴۱

کاردانی فنی برق -قدرت

کاردانی ناپیوسته

۴۲

مهندسی علوم و صنایع غذایی

کارشناسی ناپیوسته

۴۳

مهندسی کشاورزی- علوم و صنایع غذایی

کارشناسی پیوسته

۴۴

کاردان فنی صنایع غذایی

کاردانی ناپیوسته

-----------------------------

معرفی شهرستان سروستان

سروستان یکی از شهرهای استان فارس در جنوب ایران است. این شهر مرکز شهرستان سروستان می‌باشد. بخش مرکزی این شهرستان در ۸۰ کیلومتری جنوب شرق شیراز واقع است.از محصولات مشهور آن می‌توان به لبنیات(به خصوص دوغ)، پسته و زیتون اشاره کرد. این شهر یکی از شهرهای استان است که در آن نفت نیز وجود دارد و پالایشگاه آن در دست احداث است. سروستان از شمال به منطقه ارسنجان، از شمال غرب به شیراز، از غرب به منطقه اکبرآباد و کوار، از جنوب غرب به خفر، از جنوب به خاوران و تادوان، از جنوب شرق به فسا، از شرق به استهبان و نی‌ریز و از شمال شرق به دریاچه بختگان منتهی می‌شود. با توجه به منشعب شدن جاده‌ها در سروستان به سایر نقاط فارس ترافیک عبوری این شهرستان قابل توجه است. این شهرستان در مسیر اصلی شمال به جنوب کشور قرار دارد و جاده شیراز - بندرعباس از آن عبور می کند.مسیر ۷۹ کیلومتری شیراز-سروستان به صورت بزرگراه شامل دو خط از هر مبدا می‌باشد. جاده آسفالت غنبی به طول ۵۶ کیلومتر از سمت شمال این شهرستان را به بخش خرامه متصل می‌نماید. همچنین جاده سروستان-خاوران در سمت جنوب محور ارتباطی شهرستان‌های سروستان، استهبان و نی‌ریز به جهرم می‌باشند. جاذبه‌های طبیعی سروستان منطقه مهارلو که یکی از ۷ منطقه برتر گردشگری کشور است در این شهرستان قرار دارد. دریاچه مهارلو مهمترین جاذبه طبیعی این شهرستان است. از دیگر مناطق طبیعی سروستان می‌توان به چشمه سرو نخودی نظر آباد، چشمه قمپ تزنگ واقع در روستای مؤمن آباد، چشمه غنیبی واقع در تنگ غنیبی کیلومتر ۱۵ جاده سروستان - خرامه، چشمه له یاسی (سهراب)واقع در روستای کت گنبد، باغ رباط سروستان، قدح فر در روستای نظرآباد، آب چشمه چنار، آب زنگی، آب محمد خالو، باغ حیدر، کوه زیره، آب گرم و چشمه معدنی و آب بیدک همگی واقع در دهستان مهارلو، آب مهارلو کهنه، آب شیخک در بکت، آب طلیکو مهارلو، آب باغک کت گنبد، آب امامزاده کوهنجان، چشمه آبخونی مهارلو، کمرزرد نظرآباد، بوته نور دولت آباد، چشمه انجیرک، چشمه نباتی کوهنجان، چشمه آبریز جبل کوهنجان و کوه چنار مهارلو اشاره نمود. ساختار جمعیتی جمعیت سروستان از لحاظ ساختاری ترکیبی از دو گروه فارس که بومیان منطقه‌ای می‌باشند و همچنین گروه عشایری که بیشتر از مناطق اطراف در دوران مختلف به منطقه وارد شده و ساکن گشتند می‌باشد و در حال حاضر عشایر قشر چشمگیری از ترکیب جمعیتی منطقه را به خود اختصاص داده است. عشایر منطقه بیشتر از طوایف لر و ترک می‌باشند. از نظر شغلی درصد زیادی از مردم به کارهای خدماتی و کشاورزی مشغولند. گویش محلی با لهجه سروستانی نیز در منطقشهرستان بیشتر دارای پوشش گیاهی علفی و دو نوع درختی و درختچه ای شامل بنه، زبان گنجشک، بادام کوهی، ارس، زرشک، بلوط و … می‌باشد، همچنین دارای باغهای زیتون و پسته بوده بعنوان مثال می‌توان به نزدیک به ۲۰۰۰هکتار باغ پسته در شهرستان اشاره نمود.با توجه به رونق کشاورزی در این منطقه، سروستان یکی از تولیدکنندگان عمده گندم در استان فارس به شمار می‌رود. ه رواج دارد.


آمار بازدید: 3928 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image