ارتباط مستقیم با 30625 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
ایران مدرس مقاله موفقیت تحصیلی مثبت اندیشی برای موفقیت در تحصیل و برنامه ریزی درسی بر اساس توانایی ها

مثبت اندیشی برای موفقیت در تحصیل و برنامه ریزی درسی بر اساس توانایی ها

به اشتراک گذاری

ذهن خود را درگیر کمبودها نکنیم - کلمه ی " مثبت" از منظر علم ریاضی یعنی ویژگی کمیتی بزرگتر از صفر. با توجه به این معنی ، حتی در بدترین شرایط و چالشی ترین موضوعات هم پوچ و تهی نیستیم و چیزهایی برای شروع دوباره و امیدواری داریم اگر مثبت نگر  باشیم.



پیشنهاد ویژه ایران مدرس: مثبت اندیشی، استرس را کاهش می‌دهد

مثبت اندیشی یکی از پیش شرط های موفقیت در هر کاری است. آدمی علاوه  بر آنکه همواره با مسائل روزانه درگیر است دیر یا زود با مشکلاتی جدی مواجه می شود که اگر  مثبت نگر نباشد درست عمل نکرده و به اصطلاح قافیه را خواهد باخت. تصور کنید دانش آموزی شروع به تست زنی می کند . در پایان 10 تست می تواند به خود بگوید:"من توانستم به 4 تست کنکور پاسخ درست بدهم." و با انگیزه ی بیشتری به تست زنی ادامه دهد یا برعکس می تواند به خود بگوید:"نتوانستم به 6  سوال پاسخ درست بدهم" و سرخورده و نارحت کار را رها کند.

به نظر شما کدام نگرش و تفکر باعث پیشرفت خواهد شد؟

حالا به این ویژگی ها در یک دانش آموز مثبت اندیش توجه کنید: او ذهن خود را درگیر کمبودها ،ضعف ها و سایر مسائل منفی  نمی کند، بنابراین می تواند درست فکر کند و برنامه ریزی مناسبی داشته باشد. همیشه و در هر چالشی دلیلی برای شروع مجدد دارد و امیدوار است. همواره به دنبال شناخت نقاط قوت خود است که نتیجه ی آن خودباوری و اعتماد به نفس خواهد بود. شخصیتی پویا و شاد دارد. او حتی سوالاتی را که اشتباه پاسخ داده  فرصتی برای یادگیری ناقص خود می داند تا آن ها را به یادگیری کامل خود تبدیل کند.



پیشنهاد می کنیم مقاله راهکارهای تقویت تفکر مثبت را هم بخوانید.


نگرش شما در مورد این ویژگی چیست؟

بیایید از این پس در هر رویدادی به جای منفی نگری به دنبال نکات مثبت بگردیم، نکاتی که باعث شکرگذاری ،شادی و آرامش می شوند. این تمرین باعث بالا رفتن شاخصه ی مثبت نگری در شما خواهد شد و موفقیت شما را تضمین خواهد کرد. البته به یاد داشته باشید که هرگز مثبت نگری را با خوش باوری اشتباه نگیرید.

توانایی ها مهم ترند یا خواسته ها؟- برنامه ریزی بر اساس توانایی ها یا خواسته ها؟

آیا شما فرد کمال طلبی هستید ؟در پاسخ به این سوال شاید بگویید نیستید و استدلال شما این باشد که در شرایط معمولی هم می توانید زندگی کنید و خواسته های آن چنانی ندارید، اما اشتباه نکنید ،معنای کمال طلبی فقط میل رسیدن به اتومبیل خاص یا سفر به مکان خاصی نیست. ممکن است در زندگیتان دچار کمال طلبی باشید. کمال طلبی و تمایل به رسیدن به حد عالی بد نیست اما افسردگی و نارحتی برای نرسیدن به کمال و حد ایده آل در شرایطی که تلاش کرده اید بد و مضر است.



مطالعه این مقاله هم مفید است: موفقیت تحصیلی و هدف گذاری

شما باید برای خود برنامه داشته باشید و تلاش کنید تا حد ممکن به آن برنامه عمل کنید ، اما چالش اساسی این است که تعدادی از دانش آموزان یا بدون برنامه هستند یا اگر برنامه دارند نمی توانند طبق آن پیش بروند. اگر می خواهید طبق برنامه پیش بروید اما نمی توانید، مشکل شما این است که خودتان را به خوبی نشناخته اید یا اگر شناخته اید نمی خواهید آن را بپذیرید.

هدفگذاری های رویایی شما را افسرده خواهد کرد. توصیه می کنم برنامه را منطبق با توانای تان انتخاب کنید ، نه خواسته هایتان. البته به تدریج هدف های بزرگ تری برای خودتان در نظر بگیرید و پیشرفت کنید. می توانید هدف های بزرگی را در ذهن خودتان نگه دارید ولی با توجه به شرایط الان خودتان به صورت تکاملی و مرحله به مرحله به سمت آن حرکت نمائید. مثلا اگر این ترم معدل شما 14 بوده است یک مرتبه معدل 20 را برای ترم بعد نخواهید. ابتدا به معدل 16 بعد 17 و 18 و در ترم های بعد به معدل 20 برسید. هر هدفی برای شما قابل حصول است اگر الگوهای مناسب داشته باشید و باورهای درستی در خودتان ایجاد کنید. بر روی توانایی های خودتان تمرکز نمائید و مرحله به مرحله پیشرفت کنید. هر معدلی می توانید داشته باشید و هر رشته ای و هر دانشگاهی می توانید قبول شوید به شزط اینکه به خودتان باور داشته باشید و الگوهای مناسبی برای خودتان در نظر بگیرید و به تدریج و مرحله به مرحله پیشرفت کنید.



مطالعه نمائید: دلایل پربازده بودن کلاس های تدریس خصوصی برای موفقیت در درس و تحصیل

نکته: خودتان را با برنامه تان وفق دید.



این کتاب خوب را هم از دست ندهید: دانلود کتاب "راز موفقیت"

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 1994 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image
نظرات کاربران
مهدی شیرینی سه شنبه ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۲

من اصلا نمی تونم درس رو بخونم می درسو کتابو باز کنم سرم می ترکه چیکار کنم و خیلی ادم منفی هستم چیکار کنم که موفقشوم