ارتباط مستقیم با 30622 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس مقاله موفقیت تحصیلی چگونه ریاضی دهم را یاد بگیریم

چگونه ریاضی دهم را یاد بگیریم

به اشتراک گذاری

در این بخش در رابطه با نحوه یادگیری و چگونگی تسلط بر درس ریاضی دهم و ریاضی پایه 10 توضیحاتی ارائه می شود. برای رشته های ریاضی و تجربی و تقریبا برای تمامی رشته ها ریاضی دهم یکی از دروس بسیار مهم است و برای موفقیت در کنکور هم ریاضی 10 درس مهمی است و مباحث بسیار مهمی مانند تابع، مثلثات، مجموعه، آمار و احتمال و ... را شامل می شود.

برای مشاهده لیست مدرسین و اساتید فعال در زمینه تدریس خصوصی ریاضی دهم که می توانند در یادگیری بهتر این درس و برای موفقیت در امتحان ریاضی 10 به شما کمک کنند بر روی عبارت تدریس خصوصی ریاضی دهم کلیک نمائید. مشاهده کنید: نمونه سوال ریاضی دهم مبحث شمارش و جایگشت با جواب

در این مقاله در دو قسمت در رابطه با نحوه یادگیری بهتر ریاضی دهم توضیح داده می شود. در بخش اول مطالب کلی که می تواند برای یادگیری ریاضی دهم و یا ریاضی در هر مقطع دیگری مفید باشد ارائه می شود و در بخش بعدی سرفصل های ریاضی دهم و مطالب ارائه شده در هر فصل، نحوه مطالعه هر فصل و جزوات اموزشی و سوالات امتحانی مرتبط با ریاضی پایه 10 ارائه می شود. اگر می خواهید ریاضی دهم را خیلی خوب یاد بگیرید و نمره خوب و حتی 20 بگیرید و در عین حال جزوات خوب و نمونه سوالات امتحانی و .... داشته باشید و رایگان دانلود نمائید ادامه این مطلب را بخوانید.

مطالعه مقاله
آموزش، تدریس، دانلود جزوه و سوال امتحانی ریاضی 2 دوم دبیرستان - ریاضی دهم هم می تواند مفید باشد.

مطالب کلی برای یادگیری بهتر ریاضی دهم و ریاضیات سایر مقاطع

اگر می خواهید ریاضی دهم و یا ریاضی در هر مقطع دیگری را خوب یاد بگیرید مواردی را باید مد نظر داشته باشید. از همان ابتدای ترم برای یادگیری و آموزش ریاضی برنامه ریزی کنید و وقت بگذارید. بهترین توصیه ای که در این زمینه می توان داشت این است که در طول ترم ریاضی دهم را بخوانید. وقتی در طول ترم درس می خوانید مطالب بهتر برای شما جا می افتد و در عین حال زمان بیشتری برای حل تمرین و مسئله دارید. برای درس ریاضی حل تمرین و مسئله بسیار مهم است. در ایام امتحانات چون زمان کمی دارید نمی توانید تمرینات زیادی را حل کنید. پس بهتر است حل تمرین و مسئله را برای ایام امتحانات باقی نگذارید. ریاضی دهم مباحث بسیار مهمی مانند مثلثات و تابع و .... را دارد و در مقاطع بالاتر هم با این مباحث سر و کار خواهید داشت. پس بهتر است با حل تمرین و مسئله حتما بر این موارد مسلط شوید. مثلثات را در مقطع دانشگاه هم لازم دارید و در کنکور هم بسیار مهم است. در کلاس های ریاضی حاضر باشید و جزوه بنویسید. کلاس های ریاضی را مانند فرصتی برای یادگیری بهتر درس ببینید و نهایت استفاده را از آن داشته باشید. در صورت لزوم از اساتید خصوصی ریاضی برای یادگیری بهتر درس کمک بگیرید (مشاهده لیست مدرسین خصوصی ریاضی). کتاب درسی را خیلی خوب بخوانید و سوالات و تمرینات آن را حل کنید. در ادامه در رابطه با سرفصل های ریاضی دهم و نحوه مطالعه آن توضیحات کاملی ارائه می شود.


پیشنهاد می شود مقاله کلاسهای خصوصی ریاضی، رفع اشکال و یادگیری پایه ای ریاضی را هم مطالعه کنید.

فصل اول ریاضی دهم - مجموعه، الگو و دنباله

در اولین فصل ریاضی دهم مباحثی مانند مجموعه های متناهی و نامتناهی، متمم یک مجموعه، الگو و دنباله، دنباله های حسابی و هندسی مطرح می گردد. کار کردن با مجموعه ها را به صورت تحلیلی و با استفاده از شکل هم یاد بگیرید. از مبحث دنباله ها هم سوالات زیادی در امتحان و کنکور در سال های قبل مطرح شده است. در دنباله ها با استفاده از فرمول هایی که به شما داده می شود باید بتوانید جمله n ام دنباله و یا مجموع چند جمله را محاسبه نمائید. فرمول ها را خوب حفظ کنید و تمرینات کافی حل نمائید. از مبحث دنباله ها تمرینات و مسائل متعددی قابل مطرح کردن است و تنوع سوالات زیاد است در نتیجه باید تمرینات زیادی حل شود.

مطالعه نمائید:
دانلود رایگان جزوه آموزشی فصل اول ریاضی دهم - ریاضی 10 : مجموعه، الگو و دنباله



نمونه سوال امتحان ریاضی مبحث مجموعه ها

فصل دوم ریاضی دهم - مثلثات

در فصل دوم ریاضی پایه 10 نسبت های مثلثاتی، دایره مثلثاتی، روابط بین نسبت های مثلثاتی و .... مطرح می گردد. مبحث مثلثات شاید یکی از مهمترین مباحث ریاضی است و دانش اموزان و حتی دانشجویان زیادی در آن اشکال دارند. تعریف های سینوس و کسینوس و سایر نسبت های مثلثاتی را خوب یاد بگیرید. روی دایره مثلثاتی نواحی مختلف را خوب بلد باشید و اینکه مثلا سینوس در ربع اول مثبت است و در ربع سوم منفی می باشد را با استدلال متوجه شوید. با فرمول های مثلثاتی کار کنید و سعی کنید تعدادی از آنها را اثبات نمائید. مثلثات مبحثی است که باید برای یادگیری آن وقت بگذارید. در همین سایت ایران مدرس مطالب و جزوه های خوبی برای این مبحث ارائه شده است که در ادامه تعدادی از آنها را مشاهده می کنید.

پیشنهاد می کنیم حتما ببینید:
دانلود جزوات عالی آموزش مثلثات، نسبتها و روابط مثلثاتی، تست کنکور و سوال امتحانی مثلثات



دانلود رایگان جزوه آموزشی فصل دوم ریاضی دهم - ریاضی 10 : مثلثات و نسبت های مثلثاتی

فصل سوم ریاضی پایه دهم - توان های گویا و عبارت های جبری

در فصل سوم ریاضی دهم با عنوان توان های گویا و عبارت های جبری مطالبی مانند ریشه و توان، ریشه n ام، توان های گویا، عبارت های جبری و .... مطرح می شود. مطالبی که در این فصل ارائه می شود در تمامی مباحث دیگر ریاضی کاربرد دارد. ممکن است در امتحان به صورت مستقیم از مباحث این فصل سوال مطرح شود و یا در سوالات دیگر لازم باشد از بحث ریشه و توان استفاده نمائید. در بسیاری از موارد در درس های دیگر مانند فیزیک هم وقتی سوالی حل می کنید بلد بودن مباحث ریاضی و مباحث این فصل از ریاضی دهم مهم است.

مشاهده نمائید:
دانلود اعداد گویا و روابط و محاسبات مربوطه



گویا کردن مخرج کسرها ریاضی دهم

فصل چهارم ریاضی دهم - معادله ها و نامعادله ها

در چهارمین فصل از ریاضی پایه 10 مباحثی مانند معادلهٔ درجه دوم و روش های مختلف حل آن، سهمی، تعیین علامت و .... درس داده می شود. در تمامی دروس ریاضی حل معادله و نامعادله همواره مطرح است. حتی وقتی بسیاری از مسائل مهندسی می خواهد حل گردد در نهایت حل سوال منجر به حل یک معادله می شود. البته بسیاری از معادلات را با روش های عددی و با کمک کامپیوتر حل می کنند. در فصل چهارم ریاضی دهم تمرکز اصلی روی حل معادله درجه دوم و سهمی است که برای ان حل تحلیلی و ریاضی وجود دارد. در درس فیزیک هم وقتی حرکت پرتابه مورد بررسی قرار می گیرد مسیر حرکت آن به شکل سهمی است. حل معادلات نه تنها در درس ریاضی بلکه در دروس دیگر مانند فیزیک و یا دروس رشته های فنی مهندسی در دانشگاه مهم است. باید روش حل معادلات را خوب یاد بگیرید و در معادلات درجه دو حالت های مختلف مانند حالتی که معادله ریشه ندارد و یا حالتی که ریشه مضاعف دارد و .... را خوب آموزش ببینید.

مطالعه نمائید:
دانلود رایگان پیش نویس فصل 4 کتاب ریاضی پایه دهم

فصل پنجم ریاضی دهم - تابع

در فصل 5 ریاضی 10 مبحث مهم تابع تدریس می شود و مطالبی مانند مفهوم تابع و بازنمایی های آن، دامنه و برد تابع، انواع تابع و .... ارائه می شود. هر تابع دامنه و بردی دارد. باید برای توابع مختلف نحوه محاسبه دامنه را یاد بگیرید. مثلا یاد بگیرید که عبارت زیر رادیکال با فرجه مثبت نمی تواند منفی باشد. یا اگر تابع کسری به شما داده شد مخرج آن باید مخالف صفر باشد. توابع لگاریتمی هم نحوه محاسبه دامنه خودش را دارد که عبارت زیر لگاریتم نباید منفی باشد. ممکن است تابعی ترکیبی از این موارد باشد و باید با حل تمرینات مختلف این موارد را یاد بگیرید. برای بدست آوردن برد تابع هم راهکاری که وجود دارد این است که جای x و y را عوض می کنند و دامنه تابع جدیدی که بدست می آید برد تابع اصلی خواهد بود. این موارد در کلاس اموزش داده می شود باید خوب یاد گرفته شود.

پیشنهاد می کنیم این جزوه خوب را به صورت رایگان دانلود نمائید:
دانلود جزوه خلاصه ریاضی: نکات بحث دامنه تابع

فصل ششم ریاضی دهم - شمارش، بدون شمردن

در این فصل مباحثی مانند شمارش، جایگشت و ترکیب ارائه می شود. مباحثی که در این فصل ارائه می شود به نسبت فصل های قبل کمی حالت مفهومی تر دارد و درک عمیق تری می خواهد. زمان زیادی را باید برای درک مباحث ارائه شده در این فصل در نظر بگیرید.

این جزوه خوب را هم مطالعه نمائید:
ترکیبات به زبان ساده

فصل هفتم ریاضی دهم - آمار و احتمال

در فصل هفتم ریاضی 10 مباحثی مانند احتمال یا اندازه گیری شانس، مقدمه ای بر علم آمار، جامعه و نمونه، متغیر و انواع آن و .... درس داده می شود. برای رشته ریاضی در درس های آمار، جبر و احتمال و ریاضی گسسته این موارد بشتر بررسی می شود. در حقیقت آمار خودش یک درس است و احتمال هم مبحث گسترده ای می باشد. در این فصل به صورت خلاصه به این مباحث پرداخته شده است. حضور مرتب در کلاس ها، حل تمرین و مسئله به اندازه کافی، خواندن این مباحث در طول ترم و باقی نگذاشتن آنها برای ایام امتحانات و ... می تواند برای یادگیری مباحث این فصل کاملا کمک کننده باشد. (مشاهده لیست مدرسین آمار:
تدریس خصوصی آمار)

مشاهده کنید:
دانلود پیش نویس فصل هفتم کتاب ریاضی پایه دهم - ریاضی و تجربی ( آمار و احتمال)



دانلود خلاصه جزوه درس آمار

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 23793 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image