ارتباط مستقیم با 30605 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس مقاله مطالب عمومی 3 نکته برای افزایش کیفیت جلسات تدریس خصوصی

3 نکته برای افزایش کیفیت جلسات تدریس خصوصی

به اشتراک گذاری

اگر مدرس هستید و می خواهید کیفیت جلسات تدریس خصوصی خودتان را افزایش دهید و در کار و شغل تدریس خصوصی بسیار موفق باشید موارد زیر را مد نظر داشته باشید.



پیشنهاد ویژه ایران مدرس: بزرگترین سایت و مرجع تدریس خصوصی ایران

1- با تسلط کافی بر درس در جلسات تدریس خصوصی حاضر شوید: همانطور که در مقالات قبلی هم گفته شد، سعی کنید قبل از حضور در جلسات تدریس و تدریس خصوصی آمادگی لازم را برای ارائه درس در خودتان ایجاد کنید. حتی اگر درس را چندین بار ارائه کرده اید یک مرور ساده می تواند به تسلط بهتر شما بر درس کمک زیادی بکند. در جلسات تدریس خصوصی در صورت امکان جزوه خود دانشجو یا دانش آموز را بگیرید و قبل از شروع جلسه بعدی تدریس نگاهی به آن بیاندازید. می توانید مسائل و تمرینات جدیدی آماده کنید و با مرور درس سرعت ارائه آن در جلسات تدریس خصوصی را هم افزایش دهید.



پیشنهاد می کنیم مقاله نحوه خوب تدریس کردن و موفقیت در تدریس خصوصی را هم بخوانید.

2- جلسات تدریس را از حالت یکنواختی خارج کنید: در جلسات تدریس خصوصی سعی کنید به صورت ترکیبی کار کنید. به این معنی که هم درس بدهید و هم تمرین و مسئله حل کنید. به نحوی مطالب را ارائه کنید که جلسات تدریس حالت خسته کننده نداشته باشد. هر از چندگاهی استراحت کوتاهی به شاگرد خودتان بدهید و از او سوال بپرسید. بعضا از خود شاگردتان بخواهید درس را توضیح دهد و شما گوش دهید. سوال بپرسید. اگر فقط تند تند پشت سر هم حرف بزنید شاگرد شما چیزی گیرش نخواهد آمد. با سوال پرسیدن در بین مباحث تدریسی هم جلسه تدریس از حالت یکنواختی خارج می شود و هم چک می کنید که آیا شاگرد شما مطالب را فهمیده است یا نه.



مطالعه این مقاله هم مفید است: 30 راهکار برای موفقیت در تدریس خصوصی


3- جلسات تدریس را در طول ترم برگزار نمائید: اگر می خواهید شاگرد یا شاگردان شما نتیجه بگیرند حتما جلسات تدریس را در طول ترم برگزار نمائید. برگزاری جلسات تدریس خصوصی در ایام امتحانات معمولا نتیجه خوبی بدنبال ندارد مگر اینکه فقط برای رفع اشکال باشد. اگر شاگردهای خودتان که از قبل آنها را می شناسید می خواهند در ترم بعدی هم با شما کلاس تدریس خصوصی داشته باشند، به انها توصیه کنید تا کلاسها را از اول ترم یا حداقل اواسط ترم شروع کنید. به این ترتیب هم مطالب بهتر جا می افتد و هم زمان بیشتری برای حل تمرین و مسئله و رفع اشکال وجود خواهد داشت.

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 734 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image