ارتباط مستقیم با 30630 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
ایران مدرس مقاله مطالب عمومی ارتباط فقر با فرصت تحصیل در دانشگاه

ارتباط فقر با فرصت تحصیل در دانشگاه

به اشتراک گذاری

ارتباط فقر با فرصت تحصیل در دانشگاه در این بخش مورد بررسی قرار گرفته است. کارشناسان آموزشی می‌گویند: بین فقر و آمادگی دانش‌آموزان برای ورود به مقطع تحصیلات تکمیلی ارتباط قوی وجود دارد.

برای مشاهده لیست مدرسین دانشگاهی کلیک کنید: تدریس خصوصی دروس دانشگاهی

به گزارش سرویس دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تحقیقات انجام شده در یک مرکز آموزشی در شهر یانکرز نیویورک نشان می‌دهد فقر یکی از عوامل مهم و غیرقابل انکار در دستاوردهای تحصیلی دانش‌آموزان و آماده‌سازی آنها برای ورود به مقطع آموزش عالی پس از فارغ‌التحصیلی از مقطع متوسطه است.

کارشناسان تاکید دارند که گرفتن دیپلم و تکمیل دوره متوسطه مهم است اما کافی نیست بلکه در این مرحله دانش‌آموزان باید برای ورود به کالج یا دانشکده و دستیابی به تحصیلات تکمیلی آماده باشند در حالی که فقر یکی از موانع مهم بر سر راه این آماده‌سازی است. پیش از این تحقیقات صورت گرفته عمدتا بر تاثیر فقر بر موفقیت در مدرسه متمرکز بوده اما مطالعه اخیر تاثیر این مساله را بر کسب مدارک دانشگاهی نیز سنجیده است.

مطالعه مقاله
چگونه ریاضی دانشگاه را بخوانیم؟ هم مفید است.

به گزارش ایسنا به نقل از لوهود، این تحقیق نشان می‌دهد در واقع فقر بر موفقیت‌های دانشگاهی و کسب مدارک تحصیلی عالی 63 درصد تاثیرگذار است و باقی عوامل موثر در این زمینه مربوط به مسائلی همچون توجه به دانشجویان،‌ اندازه و امکانات کلاسی و .. می‌شود. این تحقیقات نشان می‌دهد با حذف مساله فقر، می‌توان تاثیر مسائل آموزشی دیگر را سنجید و به بهبود آن کمک کرد.


در شهر یانکرز نیویورک برای کاهش تاثیر فقر بر موفقیت‌های تحصیلی و آموزشی کودکان، 33 میلیون دلار طی چهار سال برای مقاطع پیش‌دبستانی در نظر گرفته شده چرا که مساله فقر بر اعتماد به نفس، انگیزه، انضباط و مهارت‌های اجتماعی دانش‌آموزان تاثیر فوق‌العاده دارد.

پیشنهاد می شود مقاله راه های افزایش معدل در دانشگاه را هم بخوانید.


آمار بازدید: 573 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image