ارتباط مستقیم با 30621 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس مقاله مطالب علمی معجزات علمی قرآن کریم - زوجیت در همه چیز

معجزات علمی قرآن کریم - زوجیت در همه چیز

به اشتراک گذاری

معجزات علمی قرآن کریم - زوجیت در همه چیز در این بخش توضیح داده شده است. پروردگار متعال در آیه (49) از سوره (ذاریات) می فرماید:

وَ مِن کُلِّ شَیٍ خَلَقنَا زَوجَینِ لَعَلَّمُ تَذَکَّرُوُنَ – و از هر چیزی دو گونه (یعنی نر و ماده) آفریدیم تا شاید که شما عبرت گیرید.

پیشنهاد ویژه ایران مدرس: معجزات علمی قرآن کریم - وجود برزخ در میان دریاها

معاصران نزول قرآن از این آیه مبارکه چنین استنباط میکردند که پروردگار به قدرت مطلقه خویش، اشیاء متنوع را در تقابل با هم آفریده است. از حسن تابعی روایت شده است که نامبرده زوجین را به شب و روز، آسمان و زمین ماه و خورشید، بر و بحر و زندگی و مرگ تفسیر نموده و در این قطار اشیا دیگری را نیز برشمرده و هر کدام آنها را زوج دیگری معرفی کرده است و در نهایت گفته است: فقط خدای عزو جل است که فرد میباشد و هیچ مثل و مانندی ندارد اما بقیه کائنات همه در برابر خود مقابلی دارند.

در حالیکه این گونه برداشت از آیه مبارکه نیز نوعاً صحیح است، اما علم جدید می¬آید تا از آیه مبارکه تفسیر علمی نوینی ارائه نماید و آن این است که زوجین در این آیه مبارکه بر حقیقت خود حمل می¬شود و منظور از آن دو جنس مخالف از نظر نری و مادگی میباشد. زیرا هیچ چیزی در دایره هستی نیست مگر اینکه نر و ماده دارد، اعم از انسان و حیوان و نبات و جماد و غیره، چه آنها که ما میدانیم و چه آنها که ما نمیدانیم. چنانکه جدیدترین تئوری در اصل آفرینش نیز میگوید که: اصول تمام کائنات متشکل از دو زوج¬اند، که این دو زوج به زبان علم جدید، عبارت از (الکترون و پروتون) می¬باشند.

پیشنهاد می شود مقاله
معجزات علمی قرآن کریم - حرکت منظم اجرام آسمانی را هم بخوانید.


بلی! همه موجودات، چه آنها که ما میدانیم و چه آنها که ما نمیدانیم، از زندگی به شیوه زوجیت، یا نرینگی و مادینگی، برخوردارند. چنانکه آیه مبارکه (36) از سوره (یس) نیز می¬گوید:

سٌبحنَ الَّذِی خَلَقَ الأزواجَ کٌلَّها مِمّا تٌنبِتُ الأرضٌ وَ مِن أنفٌسِهِم وَ مِمّا لَا یَعلَمٌونَ – پاک خدایی که از آنچه زمین میرویاند و نیز خودشان و از آنچه نمیدانند، همه را نر و ماده گردانیده است.

مطالعه مقاله معجزات علمی قرآن کریم - ستونهای غیر مرئی آسمان هم مفید است.

و این اعجاز علمی خیره کننده دیگری است که علم جدید با تمام خضوع در برابر آن به سجود افتاده است.


آمار بازدید: 812 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image