ارتباط مستقیم با 30625 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس مقاله مطالب علمی معجزات علمی قرآن کریم - ستونهای غیر مرئی آسمان

معجزات علمی قرآن کریم - ستونهای غیر مرئی آسمان

به اشتراک گذاری

معجزات علمی قرآن کریم - ستونهای غیر مرئی آسمان - خدای بزرگ در آیه (2) از سوره مبارکه (رعد) می فرماید: اللهٌ الَّذِی رَفَعَ السَّموَاتِ بِغَیرِ عَمَدٍا تَرَونَهَا - " خداوند ذاتی است که آسمانها را بدون ستونهایی که شما آنها را ببیند، بر افراشت. "

پیشنهاد ویژه ایران مدرس: 4 معجزه علمی قرآن کریم

این آیه مبارکه با نحوه نگارش قدما به آسمانها مطابقت دارد، زیرا مردم قدیم دنیای بزرگی را بالای سر خود مشاهده می کردند که بخودی خود برپا است و هیچگونه پایه و ستونی هم ندارد. امروز در عصر جدید هم ملاحظه می¬کنیم که مردم زمان ما در این آیه مبارکه تفسیر مشاهدات خود را می یابند. مشاهداتی که از یک سو نشان دهنده این امر است که اجرام آسمانی ظاهراً بدون هیچ ستونی در فضای بی نهایت برپا می باشند، اما از سوی دیگر برای آنها ستونهای غیر مرئی ای وجود دارد که این ستونهای غیر مرئی در قانون جاذبه تمثیل می شوند. در واقع امر این نیروی عظیم جاذبه است که به همه اجرام آسمانی کمک می کند تا در جاهای معین خود باقی مانده و در مدارهای منظم خویش سیر نمایند.

پیشنهاد می شود مقاله
معجزات علمی قرآن کریم - آغاز آفرینش را هم بخوانید.

اگر دقت کنیم، تعبیر قرآن از قانون جاذبه به ستونهای غیر مرئی تعبیر معجزانه ای است. زیرا اگر قرآن کریم کتاب پروردگار بزرگ نمی¬بود، در آن صورت هزارو چهارصد سال قبل که هیچ انسانی در روی زمین به وجود ستونی برای اجرام آسمانی معتقد نبود و حتی هیچ نظریه ای هم در این رابطه وجود نداشت، دیگر به ذکر جمله (بِغَیرِ عَمَدٍا تَرَونَهَا) که برای مخاطبین قرآن در عصر بعثت معنی و مفهوم خاصی را به همراه نداشت، هیچ لزومی احساس نمی شد. اما از آنجائیکه قرآن کریم تنها کتاب عصر بعثت نیست، بلکه کتاب معجز پروردگار تا یوم القیامه است، بنابراین تعابیر علمی به کار گرفته شده در آن نیز تا روز قیامت کارآئی خود را محفوظ نگه می دارند.

مطالعه این مقاله هم مفید است:
معجزه آهن در قرآن کریم


مرجع: جلوه هایی جدید از اعجاز علمی قرآن کریم

مؤلف: عبدالرئوف مخلص


آمار بازدید: 740 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image