ارتباط مستقیم با 30626 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس مقاله کنکور تکنیک های عالی برای تست زنی کنکور و نحوه مطالعه در ماه آخر کنکور

تکنیک های عالی برای تست زنی کنکور و نحوه مطالعه در ماه آخر کنکور

به اشتراک گذاری

برای موفقیت در کنکور تست زنی صحیح و یاد گرفتن روش های درست تست زنی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. همچنین، مطالعه و عملکرد مناسب در ماه آخر می تواند بسیار برای خوب نتیجه گرفتن در کنکور مهم باشد.


پیشنهاد ویژه ایران مدرس: 7 راز موفقیت در کنکور


برای موفقیت در تست زنی کنکور روش های مختلفی مانند تکنیک ضرب و منها، زمان های نقصانی، تست خوانی و ... وجود دارد. استفاده از این تکنیک ها باعث می شود بتوانید بهترین عملکرد را در جلسه کنکور داشته باشید. بسیاری از داوطلبان کنکور چون این تکنیک ها را بلد نیستند زمان را هم خوب مدیریت نمی کنند و در نتیجه سوالاتی که می توانستند پاسخ دهند را از دست می دهند. بنابراین این روش ها را یاد بگیرید و تمرین کنید تا در جلسه کنکور استفاده نمائید. نکته مهم دیگر این است که در ماه آخر کنکور باید عملکرد درستی داشته باشید که در ادامه در رابطه با آن هم توضیح داده شده است.


مطالعه نمائید: روشهای صحیح و اصولی تست زدن در کنکور



تکنیک های تست زنی در کنکور


1- تکنیک ضربدر و منها



برای مدیریت بهتر آزمون در "وقت اضافه" بهتر است ابتدا از سؤالاتی که با علامت × مشخص شده است، شروع کنید. موقع کنکور ابتدا به سراغ تست های ساده تر بروید و با سؤالات دشوار یا وقت گیر درگیر نشوید و از آن ها موقتاً رد شوید و کنارشان یک علامت ضربدر بگذارید. تست هایی را که بلد نیستید قاطعانه کنار بگذارید و کنار آن ها یک علامت منها بگذارید. نباید با فکر کردن به این تست ها وقت خود را تلف کنید. در وقت اضافه تکلیف تک تک سؤالات مشخص است و دیگر نیازی به دوباره خوانی سؤالات نیست و در یک نگاه کلی می دانید باید به سراغ کدام سؤال بروید.


کلیک کنید: مشاهده لیست معلم های خصوصی کنکور


2- تکنیک زمان های نقصانی


» زمان هاي نقصاني « را در بالاي صفحه ي هر درس بنويسید و خود را مكلف به اجراي آن ها كنید، مدیریت زمان و داشتن استراتژی بازگشت از عوامل موفقیت در تست زنی است. اجرای تکنیک زمان های نقصانی باعث خواهد شد هنگام تست زنی زمان خود را مدیریت کرده و مدت زمانی را برای برگشت و مرور مجدد سؤالات ذخیره کنید. همانطور که در سایت کانون هم ذکر شده است برای اجرای تکنیک زمان های نقصانی به صورت زیر عمل کنید:


الف- هنگام آزمون، ساعت مچی ببند‌ید‌.


ب- زمان‌های پایانی را برای هر د‌رس د‌ر بالای صفحه‌ی آزمون بنویسید‌.


ج- زمان‌های پایانی را چند‌ د‌قیقه کم‌تر از وقت مقرر و قانونی د‌ر نظر بگیرید‌؛ به همین د‌لیل است که به این تکنیک، «زمان‌های نقصانی» می‌گوییم. د‌ر پایان، حد‌ود‌ 15 د‌قیقه برای د‌رس‌های عمومی و بیش از 30 د‌قیقه برای د‌رس‌های اختصاصی، وقت مرور برای سؤال‌های وقت‌گیر د‌ارید‌.


د- این روش را د‌ر همه‌ی آزمون‌های مجموعه‌ای که د‌ر منزل امتحان می‌د‌هید‌ و د‌ر آزمون‌های پایانی کانون و به ویژه د‌ر کنکور اصلی، تکرار کنید‌. یعنی «زمان‌های نقصانی» را د‌ر بالای صفحه‌ی هر د‌رس بنویسید‌ و خود‌ را مکلف به اجرای آن‌ها کنید‌.



حتما مطالعه کنید: 7 مرحله کلیدی برای تست زنی صحیح در کنکور


3-  تکنیک تست خوانی


با اجرای این تکنیک علاوه بر کاهش پاسخ های اشتباه قدرت " نه گفتن " را در خود بالا برده و می توانید با شناسایی سؤالات شک دار از آن ها صرف نظر کنید. مدیریت زمان یکی دیگر از نتایج به کارگیری این تکنیک است.


خواندن صورت سؤالات صرف نظر از پاسخ گویی به آن ها به شما کمک خواهد کرد تا سؤالات سطح دشوار و چالشی را به راحتی شناسایی کنید و این امر به مدیریت زمان کمک می کند. از هیچ سؤالی نخوانده رد نشوید؛ زیرا ممکن است پس از چند سؤال دشوار سؤالات ساده ای پیدا کنید. تعدادی از تکنیک های تست خوانید در ادامه ارائه شده است.


- افعال منفی یا مثبت به راحتی شما را گمراه می کنند. بنابراین  فعل های سوالات به ویژه افعال پایان سوال را  خط بکشید و دقت کنید. به عنوان مثال افعال " درست است یا درست نیست"، " وجود دارد  یا وجود ندارد" ،‌"بود یا نبود".


-روی کلمات استثنا، حروف ربط  و کلمات شرطی در سوال خظ  بکشید. به عنوان مثال  "همه موارد زیر درست است به جز" ،  " همه موارد زیر غلط است به استثنای".  "گزینه ای درست است که ...."، "گزینه ها را از راست به چپ بخوانید".


- طراح با استفاده از کلمات و عبارات گمراه کننده داوطلب را گمراه می کند. به مفاهیم برخی افعال و واژگان در سوالات دقت کنید و هوشمندانه صورت سوال را بخوانید و دنبال کنید. به عنوان مثال : "مطلوب است یعنی درست ترین گزینه کدام است".


- کلمات و عبارات مشابه به سادگی با هم اشتباه می شوند. برترین و بدترین دو واژه کاملا متفاوت هستند.



مطالعه نمائید: نمره منفی و تأثیر پاسخ های نادرست در تست زنی در کنکور


شرایط و راهکارهای مطالعه کنکور


شرایطی ذهنی برای مطالعه خیلی مهم است ابتدا باید نیت کنی، نیت کردن یکی از شرایط مهم است یعنی به خود تلقین میکنیم ، برای مطالعه باید از دراز کشیدن خودداری کنیم از یک میز مطالعه با یک چراغ مطالعه استفاده میکنیم چراغ مطالعه برای افزایش تمرکز می باشد.


هنگام شروع به مطالعه باید هر آنچه لازم است را روی میز مطالعه ی خود قرار دهیم و اگه کاره مهمی داشتیم قبلا انجام داده باشیم. قبل از شروع درس یک نگاه کلی به سر فصلها داشته باشیم تا تو ذهن یه پیش فرض از درس به وجود بیاد.


خلاصه برداری کنیم باعث میشه مطالب بهتر یادمون بمونه .نکته برداری کنیم تا در مواقعی مثل مهمانی یا داخل اتوبوس بتونیم ازشون استفاده کنیم. مطالبی را که یاد میگیریم یه بار با زبان خودمونی واسه خودمون توضیح دهیم خیلی تاثیر داره.


نحوه مطالعه و عملکرد صحیح در ماه آخر کنکور


داوطلبان گرامی کنکور با استفاده از این تکنیک ها با خیال راحت سر جلسه ی کنکور حاضر شوبد:


1- داوطلبان گرامی در ماه آخر از روش 2 روز یا سه روز یکبار استفاده و اجرا کنید در این ماه باقی مانده داوطلبان باید نقاط قوت و ضعف خود را پیدا کرده و روی نقاط ضعف خود کار کنند. بدین گونه که تست های سال های قبل را با زمان واقعی کنکور حل کنند و عصر همان روز درصدگیری را انجام دهند. پس در ماه آخر باقی مانده به کنکور هر دو سه روز یکبار یکی از کنکورهای سال های قبل را کار کرده و بررسی نمایید.


مطالعه این مقاله هم مفید است: بهترین دبیر ریاضی کنکور، لیست 10 معلم و استاد برتر ریاضی کنکور خانم و آقا در ایران


2- کنکوری های عزیز یک ماه باقی مانده به کنکور را باید جدی گرفت و باید فکر کنید که شب امتحان کنکور است. با جدیت درس خواندن در ماه آخر کنکور موجب جمع بندی بهتر می شود.


3- در این ماه باید مطالبی را که یاد گرفته اید و به زودی فراموش می کنید را مرور کنید.


4- یادداشت برداری هایتان را مرور کنید. ساعات مطالعه ی خود را در طول روز طوری تنظیم کنید که آنقدر خسته نشود که سر جلسه ی کنکور کم بیاورید روزی 6 تا 8 ساعت را به استراحت خود اختصاص دهید.


5- در ماه پایانی کنکور گوشی های خود را خاموش کنید. رتبه 780 کنکور ریاضی هم در همین خصوص بیان کرد: افراد باید سعی کنند در این مدت باقی مانده از مسائل حاشیه ای به دور باشند. همچنین لازم است روابط خود را با دوستان کم یا قطع کنند که خاموش کردن گوشی تلفن همراه در این مورد بسیار کمک کننده است.


مطالعه کنید: دانلود راهبردهای موفقیت در کنکور


گردآوری: ایران مدرس



آمار بازدید: 1884 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image
نظرات کاربران
پشت کنکوریه تنها سه شنبه ۲۷ دي ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۸

مفید بود