ارتباط مستقیم با 30619 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس مقاله کنکور برنامه ریزی برای کنکور و نحوه ی افزایش ساعات مطالعه در ایام کنکور

برنامه ریزی برای کنکور و نحوه ی افزایش ساعات مطالعه در ایام کنکور

به اشتراک گذاری


در این مقاله در رابطه با برنامه ریزی برای کنکور و نحوه ی افزایش ساعات مطالعه در ایام کنکور توضیح داده شده است. با یک برنامه ریزی صحیح می توانید رتبه بهتری در کنکور کسب نمائید و باید سعی کنید به مرور ساعت مطالعه ی خودتان را افزایش دهید.


پیشنهاد ویژه سایت ایران مدرس: درصدها، ساعت مطالعه و عوامل موفقیت رتبه های برتر کنکور 1400 از زبان خودشان


برنامه ریزی برای کنکور


یکی از راه های برنامه ریزی اینه که تعداد صفحات منابع و کتاب هایی که از هر درس دارید و تعداد روزها و ساعت هایی که برای مطالعه در نظر گرفتید رو برآورد کنید و بعد با توجه به زمانی که دارید برای خودتون مشخص کنید که مثلا اگر روزی 5 صفحه از جزوه ی دیفرانسیل بخونم و تست بزنم تا پایان اسفند این درس تموم میشه.


توجه داشته باشید که زمان پایان کتاب رو طوری تعیین کنید که در انتها 1 یا 2 ماه برای مرور درس ها، شرکت در آزمون های جامع و زدن تست های کنکور های گذشته وقت داشته باشید.


برای مشاهده لیست اساتید خوب کنکور بر روی عبارت معلم خصوصی کنکور کلیک کنید.



سعی کنید در یک روز تنوع درسی بیشتری داشته باشید به طور میانگین هر درس تخصصی 2 ساعت و هر درس عمومی 1 ساعت، با این روش یادگیری عمقی افزایش پیدا می کند و مغزتون خسته نمیشه.


در پایان هر هفته زمانی رو برای مرور و جبران عقب موندگی های احتمالی در نظر بگیرید.


حتما بخوانید: توصیه هایی درباره نحوه انتخاب کلاس کنکور مناسب و نحوه برنامه ریزی برای کلاس کنکور


نحوه ی افزایش ساعات مطالعه در ایام کنکور


اگر میخواهید ساعات مطالعه خود را افزایش دهید نکته ی بسیار بسیار مهم این است که عجله نکنید یک اصل روانشناسی می گوید هر رفتار در طول زمان به وجود می آید و تغییر رفتار نیز به زمان نیاز دارد. عجله و دستپاچگی در افزایش زمان های مطالعه به نتیجه ای غیر از آشفتگی و اضطراب نخواهد انجامید. آیا این خوب است که به زور هم که شده 14 ساعت درس بخوانید ولی چیز زیادی یاد نگیرید یا اینکه 5 ساعت درس بخوانید ولی واقعا مطلب را درک کنید .پس اقدام برای افزایش ساعات مطالعه باید به صورت گام به گام صورت بگیرد.


مطالعه نمائید: برای موفقیت در تحصیل و کنکور چگونه برنامه ریزی کنیم؟


مطمئن باشید با یک برنامه ی حساب شده و منظم میتوانید علاوه بر افزایش تدریجی ساعات درس خواندن، از زمان های موجود هم استفاده خوبی بکنید. به جای افزایش جهشی ساعات مطالعه به صورت تدریجی و گام به گام عمل نمایید. به عنوان مثال سعی کنید هر هفته 5 ساعت به ساعت مطالعه کنونی خودتان اضافه نمائید. اگر در حال حاضر یک هفته 35 ساعت مطالعه می کنید، هفته بعد سعی کنید آن را به 38 یا 40 ساعت مطالعه برسانید. زمان های مرده را زیر نظر بگیرید و مواردی که وقت شما را تلف می کند را حذف نمائید. البته کیفیت مطالعه را هم مد نظر داشته باشید و با تمرکز درس بخوانید.


حتما بخوانید: مولفه های یک برنامه ریزی صحیح برای کنکور


منبع: ایران مدرس



آمار بازدید: 570 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image